Gå til innhold

Kjipt med ran, men hva for en molbu går rundt med en klokke til 70000kr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle man gå rundt med en klokke til en slik verdi en sen fredag kveld?

Anonymkode: 247e1...91f

Fittemagnet. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært en Rolex til 300k kunne de lagd et oppslag. Han har sikkert forsikret den. Og det er lagd flere av akkurat samme klokke. Når han får forsikrikringspengene kan han bestille en ny. Hvorfor skal alt deles i media?

Anonymkode: 815bc...3c0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Hvorfor skulle man gå rundt med en klokke til en slik verdi en sen fredag kveld?

Anonymkode: 247e1...91f

Hvor ofte ser slike ran? Vil tro svært sjeldent.  I tillegg er det såpass mange fake Rolexer så jeg hadde aldri tenkt "han har 70 000 kroner på seg på en bytur" om jeg så en som hadde en slik klokke.  

Endret av godjenten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det interessante er vel heller hvordan ranerne kunne vite at vedkommende hadde en så dyr klokke.

Det går folk rundt med klokker, vesker, jakker etc av veldig høy prisklasse, uten at de blir ranet. De fleste av oss kan ikke se forskjell på varer i den prisklassen og varer til noen få tusenlapper. Men de ranerne her, de visste enten hvem han var (-og hva han hadde) eller så har de et uvanlig godt øye for dyre klokker.

Anonymkode: 0ac90...305

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det interessante er vel heller hvordan ranerne kunne vite at vedkommende hadde en så dyr klokke.

Det går folk rundt med klokker, vesker, jakker etc av veldig høy prisklasse, uten at de blir ranet. De fleste av oss kan ikke se forskjell på varer i den prisklassen og varer til noen få tusenlapper. Men de ranerne her, de visste enten hvem han var (-og hva han hadde) eller så har de et uvanlig godt øye for dyre klokker.

Anonymkode: 0ac90...305

Dette er et veldig godt poeng. Det var ikke akkurat en klokke som "lyser" dyr og eksklusiv, med mindre man vet hva man skal se etter. Sånn er det med mange dyre klokker.

Mannen min har en Omega-klokke som er forsikret for ca 50.000 kr. Jeg hadde lite greie på klokker da jeg ble kjent med ham og trodde bare det var en helt vanlig, klassisk herreklokke i stål som ikke kostet allverden. Derfor ble jeg overrasket da vi flyttet sammen og jeg så forsikringspapirene da vi skulle opprette felles innboforsikring og den var en egen post.

Anonymkode: 5d2df...020

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det interessante er vel heller hvordan ranerne kunne vite at vedkommende hadde en så dyr klokke.

Det går folk rundt med klokker, vesker, jakker etc av veldig høy prisklasse, uten at de blir ranet. De fleste av oss kan ikke se forskjell på varer i den prisklassen og varer til noen få tusenlapper. Men de ranerne her, de visste enten hvem han var (-og hva han hadde) eller så har de et uvanlig godt øye for dyre klokker.

Anonymkode: 0ac90...305

Man trenger ikke være en rakettforsker for å gjennkjenne en rolex.

Noen som gjennkjenner en Omega har vanligvis litt peiling da. Og slike klokker er ikke uvanlige. Kjenner to med klokker i den prisklassen.

Selv min billigklokke koster 8000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må bare riste på hodet av denne saken:

https://www.nrk.no/rogaland/ble-overfalt-og-ranet-pa-apen-gate_-_-jeg-var-livredd-1.14016154

Hvorfor skulle man gå rundt med en klokke til en slik verdi en sen fredag kveld?

Anonymkode: 247e1...91f

Mange menn er interessert i eksklusive klokker. Vet om flere som bruker klokker i den prisklassen. Et par av de bruker klokken hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik kvinner liker å pynte seg med dyre smykker når de er ute og viser seg frem, liker mange menn å bruke dyre klokker som herresmykker. Det er en form for pynt og en form for status å gå rundt med en dyr merkeklokke som Rolex f.eks.

Man er altså ikke nødvendigvis en "molbo" fordi man bruker en klokke til det den er ment for. Å gå med. Etter hva jeg forstår, er det ikke akkurat noe risikostrøk han beveget seg i heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke SÅ uvanlig med dyre klokker og smykker da, i noen miljøer.

Mannen min har mange klokker til mye høyere verdi enn det der, og jeg har selv smykker og ringer som koster mer en enn en ny bil 

Anonymkode: 86d2f...17c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spesielle her er vel fremgangsmåten. Det har ikke vært vanlig med såpass spesialiserte klokketyverier her til lands, så vidt jeg vet. Og nå er andre advart.

Jeg for min del skjønner ikke at folk går rundt med lettstjålne verdisaker i denne prisklassen, om det er vesker, klokker eller smykker, men det er sikkert bare meg (det stemmer, jeg er langt fra rik).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper man en klokke til over 5000 har man for mye penger, eller for liten fornuft. Eventuelt begge deler. Ingen unntak.

Samme gjelder for smykker, vesker osv.

Anonymkode: 400e4...4a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

70000kr er faktisk ikke så mye for en klokke, koster jo fort bortimot 50000 for en "vanlig" Omega el.l. 

Har selvsagt forståelse for at 70000 er mye penger, og for ordens skyld bruker jeg selv en Garmin kjøpt brukt til kr 1200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det interessante er vel heller hvordan ranerne kunne vite at vedkommende hadde en så dyr klokke.

Det går folk rundt med klokker, vesker, jakker etc av veldig høy prisklasse, uten at de blir ranet. De fleste av oss kan ikke se forskjell på varer i den prisklassen og varer til noen få tusenlapper. Men de ranerne her, de visste enten hvem han var (-og hva han hadde) eller så har de et uvanlig godt øye for dyre klokker.

Anonymkode: 0ac90...305

Hvis de så klokka er det en god mulighet for at de kan se om den sansynligvis er ekte eller falsk. Vil tro at de fleste fake Rollex klokker går med batteri. Men en ekte er mekanisk. Og det er ekstremt lett å se om en klokke er mekanisk eller batteridrevet (Qarts ur). Da sekundviseren på et qartsur hopper (Den flytter seg kun en gang i sekundet) mens sekundviseren på en mekanisk klokke har en flytende gange. Da den flytter på seg 8 eller er det 16 ganger i sekundet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et veldig godt poeng. Det var ikke akkurat en klokke som "lyser" dyr og eksklusiv, med mindre man vet hva man skal se etter. Sånn er det med mange dyre klokker.

Mannen min har en Omega-klokke som er forsikret for ca 50.000 kr. Jeg hadde lite greie på klokker da jeg ble kjent med ham og trodde bare det var en helt vanlig, klassisk herreklokke i stål som ikke kostet allverden. Derfor ble jeg overrasket da vi flyttet sammen og jeg så forsikringspapirene da vi skulle opprette felles innboforsikring og den var en egen post.

Anonymkode: 5d2df...020

Nei bortsett fra navnet, de fleste vet vel at en Rollex er en klokke som minst koster flere ti tusner. Mens du har en del andre merker som er ennå dyrere og mer eksklusvie, men som manen i gata nok ikke ville forstå at var en ekslklusiv klokke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg ikke hva man i utgangspunktet skal med en klokke til 70 000, men når man først har det så er det nå greit å bruke den og ikke la den støve ned for da er pengene ihvertfall bortkasta. 

Anonymkode: 52ead...bcc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det interessante er vel heller hvordan ranerne kunne vite at vedkommende hadde en så dyr klokke.

Det går folk rundt med klokker, vesker, jakker etc av veldig høy prisklasse, uten at de blir ranet. De fleste av oss kan ikke se forskjell på varer i den prisklassen og varer til noen få tusenlapper. Men de ranerne her, de visste enten hvem han var (-og hva han hadde) eller så har de et uvanlig godt øye for dyre klokker.

Anonymkode: 0ac90...305

Det kan ha vært lykketreff, men skal sies at enkelte som stjeler kan mer om slike ting enn den gjennomsnittlige nordmann

Anonymkode: fcc9c...516

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøper man en klokke til over 5000 har man for mye penger, eller for liten fornuft. Eventuelt begge deler. Ingen unntak.

Samme gjelder for smykker, vesker osv.

Anonymkode: 400e4...4a5

Hvordan kan man ha for mye penger?

Folk som har kavet seg frem, om det så er på andres bekostning, fortjener all sin rikdom og velstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makan til victimblaming. Om man så går til noe til en million så gjør det ikke det noe mere greit å rane noen. Tviler på at han har gått å flashet den klokka, det er for tidlig på året til å gå i kortermet skjorte , så her har nok noen stoppet han og bedt om lommebok, penger og klokke som vanlige ranerutine og fått seg en jackpot når det viste seg at klokka på offeret de tilfeldigvis valgte var så mye verdt. Det kan også ha vært noen som la merke til han på byen og fulgte med på han hele kvelden, men det gjør det jo ikke okey å rane noen uansett.

Anonymkode: 9c7cb...f25

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...