Gå til innhold

Hjelp hva ville dere gjort! Vær grei å les alt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 år gutt. I går var jeg på en grillhytte med 2 andre venner. Vi alle er gutter. Han ene hadde hasj. Så jeg og kompisen min fortalte tredje man at vi skulle ta hasj lenger borte. Han som hadde hasj var allerede stein. Så når vi var et godt stykke fra grillhytta tok vi ca 4 drag. Så gikk jointen istykker som var blandet med vanlig røyk. Når vi kom tilbake dro tredje man med engang. Han så aldri oss røyke men nå har han kontaktet politiet. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare vente til politiet kontakter deg. Du er under 18 og derfor blir foreldrene dine involvert i saken. Kan ikke se for meg at det blir noen rettslige skritt av dette, men det blir nok tatt en alvorsprat med deg. Du burde virkelig høre hva som blir sagt. Det kommer ingenting godt ut av å drive med narkotika.

Anonymkode: 8c7f4...197

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke tatt narkotika før eller fått en bot eller noe. Kan man smiske? 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

16 år gutt. I går var jeg på en grillhytte med 2 andre venner. Vi alle er gutter. Han ene hadde hasj. Så jeg og kompisen min fortalte tredje man at vi skulle ta hasj lenger borte. Han som hadde hasj var allerede stein. Så når vi var et godt stykke fra grillhytta tok vi ca 4 drag. Så gikk jointen istykker som var blandet med vanlig røyk. Når vi kom tilbake dro tredje man med engang. Han så aldri oss røyke men nå har han kontaktet politiet. Hva gjør jeg nå? 

Anonymkode: fc835...981

Nå tar du og forteller foreldrene din hva du har gjort, hva som skjedde og selv kontakter du politiet før politietnkontakter foreldrene dine og deg. 

Du har tatt ett valg, gjort noe ulovlig, som kan få store konsekvenser for både reise og arbeidslivet ditt, nå får du være tøff nok til også å ta konsekvensene. 

Kameraten din har gjort mer enn det mange andre ville gjort, stått i mot og gjort det eneste riktige. Han skal du være stolt av, men om han vil være kompisen din i tiden fremover det gjenstår å se.

Anonymkode: b99b8...d65

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tar du og forteller foreldrene din hva du har gjort, hva som skjedde og selv kontakter du politiet før politietnkontakter foreldrene dine og deg. 

Du har tatt ett valg, gjort noe ulovlig, som kan få store konsekvenser for både reise og arbeidslivet ditt, nå får du være tøff nok til også å ta konsekvensene. 

Kameraten din har gjort mer enn det mange andre ville gjort, stått i mot og gjort det eneste riktige. Han skal du være stolt av, men om han vil være kompisen din i tiden fremover det gjenstår å se.

Anonymkode: b99b8...d65

Vet du ka. Æ tror æ bare sier i fra. Kommer ikke ut av det hær uansett 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen så oss røyke med tar de ikke prøver???! 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de kan sjekke kroppen for hasj? 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet har rett på urinprøve? 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd. Røyket ikke alt for mye så det tar ca til timer før det er ute av systemet. Og det er 13 timer siden og har enda ikke møtt på politiet. 

Anonymkode: fc835...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har rett på urinprøve? 

Anonymkode: fc835...981

Politiet har ingen rett på kroppsvæsker, men de kan sette i verk tiltak som medfører urinprøvekontroller over lang tid. Stigmatiserende, belastende og helt unødvendig av mennesker som bør forstå at dop er forbudt og straffbart. I tillegg er det temmelig dumt av et oppegående hode å begynne med å ødelegge både kroppen pg livet sitt med å eksprimentere med dop. 

Anonymkode: b99b8...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Ta hasj":fnise:

Anonymkode: 39594...9b2

Det var nøyaktig det samme jeg hang meg opp i. 🙄

Anonymkode: 72d48...dac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som oppfordrer til FLERE lovbrudd er rapportert. 

TS er 16 år, det er nå fremover han legger grunnlaget for voksenlivet sitt. Dess flere dumme valg han tar nå, dess færre muligheter får han senere. Bli tatt med hasj på skolen: bli utvist. Har du ikke skole har du INGENTING. Det et tydelig at det viktigste for gutten er å være kul og prøve ting når han er ung. Skole, utdanning, ambisjoner og lignende havner vel i siste rekke? Jeg er helt for å leve livet som ung, og å prøve nye ting, men å være ung og å være et BARN er to forskjellige ting. Vent i det minste til du er moden nok, har utdanning eller jobb, slik at du har noen trygge rammer. Per nå har du ikke det. Har du livet på stell og vil prøve ut ting i helgene: be my guest. Men starter du på denne stien som 16-åring så kan disse mulighetene fort bli vanskelig å få. Hva skal du f. Eks. gjøre om du slutter på skolen? Ingen ansetter 16-åringer. Gidder du virkelig å risikere å kaste bort flere år av livet ditt på rus og faenskap, og ikke være ferdig med vgs før du er godt over 20?

Nå har du faktisk mulighet til å ta ansvar, vise at du er oppegående og bryr deg om din egen fremtid. Velger du å lyve, å banke han som med rette meldte i fra, så er det en slippery slope til en usunn og skadelig livsstil. Da vil du nemlig bare fortsette, for "det gikk jo så bra forrige gang". Helt til det en dag ikke går bra lenger. 

 

Anonymkode: 13fc7...3dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke eget bruk av narkotiske stoffer nettopp blitt dekriminalisert?

Uansett: stå for det du har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en sak. Tviler på at politiet bruker tid på dette. Men Kanskje du har lært leksa di nå og ikke røyker igjen? 

Endret av Occulta
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Occulta skrev:

Dette er ikke en sak. Tviler på at politiet bruker tid på dette. Men Kanskje du har lært leksa di nå og ikke røyker igjen? 

Så klart jeg bare eksperterer. Men kan ikke se bort i fra at snitchern mister alle vennan mine. Ska gjøre alle metoder for å komme meg ut av dette Amen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan vet du at denne "tredje personen" har kontaktet politiet? Kan du virkelig stole på at han har gjort det? Skjønner jo at du blir redd for hva som skjer nå, hvis det har seg slik at denne "tredje personen" har kontaktet politiet, og du STOLER på dette - da sier du til foreldrene dine at du har prøvd å røyke hasj, men aldri skal gjøre det igjen. Ja, du kan leke uskyldig mot poltiet og foreldrene dine, men vil ikke anbefale det hvis du har en kriminell adferd fra før av. Har du en kriminell/vanskelig adferd i en alder under 18 år blir barnevernet tilkalt, og du må eventuelt gå på urinprøver og kan bli sendt på instutisjoner. Jeg er selv 25 år nå, og har vært innenfor barneverns systemet når jeg var ungdom, jeg vil ikke anbefale deg å komme inn i det systemet, det kan ødelegge mye av ungdomstiden din og ødelegge relasjonen med familien din hvis ting blir for vanskelig.

Til syvende og sist - ærlighet varer lengst :) lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, markeringstusj skrev:

Har ikke eget bruk av narkotiske stoffer nettopp blitt dekriminalisert?

Uansett: stå for det du har gjort.

Nei den loven har ikke gått igjennom enda, flere fra stortinget er eller skal ned til Portugal nå i april for å se hvordan de-kriminaliseringen har gått der. Det tar nok enda litt tid før dette lovverket blir festet, men selv om det skal bli de-kriminalisert så er det en stor sjanse for at mindreårige fortsatt kommer i kontakt under barnevernet hvis de røyker eller ruser seg. 

Rus og narkotika er nå under politi og retts-sektoren , det skal nå bli flyttet til Helse sektor, noe som betyr at hvis du blir tatt for å røyke/ruse seg på brukerdoser så får du ikke bot, men du skal få tilbud om hjelp fra noen under helseomsorg (avrusning, psykolog, ruskonsulent osv). Dette gjelder altså brukerdoser, blir du tatt med et større parti vil politiet bli kalt inn pga da går det igjen under politi og rettsvesenet, fordi SALG og distribuering er IKKE de-kriminalisert. Jeg vil tro at hvis du er under 18 år, blir fortsatt barnevernet kalt inn pga helseomsorg for et barn og muligheter for tvangsinnleggelse hvis det står til fare for liv og død. 

Anonymkode: 41488...d4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg røyker, men med tanke på at det virker som at du allerede har begynt å utforske rus (eller har veldig lyst) og at det ikke virker som at du har noe som helst kunnskap, er det egentlig like greit at du blir tatt, for ditt (og de som er glade i deg) sitt beste. 

Anonymkode: 6db89...d0a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg røyker, men med tanke på at det virker som at du allerede har begynt å utforske rus (eller har veldig lyst) og at det ikke virker som at du har noe som helst kunnskap, er det egentlig like greit at du blir tatt, for ditt (og de som er glade i deg) sitt beste. 

Anonymkode: 6db89...d0a

Og selvfølgelig alderen din. Hjernen din har noen år på seg igjen før du evner å se konsekvenser. 

Anonymkode: 6db89...d0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...