Gå til innhold

.


Sjokkert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness
3 minutter siden, Sjokkert skrev:

Langt innlegg, men vær så snill les. Jeg trenger råd.

Jeg er 28 år, og forrige uke så skjedde noe av det vondeste jeg har vært borti. Samboeren min (31 år) dumpet meg etter en fillekrangel (om vask av tøy), og jeg flyttet ut samme dag. Det var det han ønsket, og jeg hadde familie i nærheten. Han følte at jeg tok han for gitt og at jeg ikke respekterte han nok til at vi kunne være i et forhold. Han mente at han hadde gitt meg nok sjanser og at vi hadde prøvd nok, og at han ikke ville gi meg en til. Dagene før pratet vi om fremtidige turer vi skulle på, sommerferie, hvor høyt vi elsker hverandre.. Det kom virkelig som et sjokk! Og det var visst ikke planlagt fra hans side, det kokte visst bare over.  Vi har en hund sammen midt oppi alt. Han er heldigvis verdens gladeste fremdeles, så det virker som det går bra.

Han ønsket ingen kontakt utover det at jeg måtte hente ting fra leiligheten, og at det måtte planlegges. I tillegg måtte alt det praktiske rundt hunden ordnes i tillegg, da vi ønsker å dele på hunden. Han har sagt at dette er det rette valget for han, og at det ikke er noen garanti for at vi to finner tilbake til hverandre. Og han trenger avstand og tid til å tenke. Han har selv sagt at vi må gå videre begge to. 

I går spiste vi middag og gikk tur  sammen pga hunden, og det var egentlig veldig hyggelig - frem til det ble snakk om følelser. Da kutter han helt ut, og vil ikke prate om det - sier han ikke veit. Han vil ikke si hva han føler, og blir irritert om jeg nevner det en gang for mye. Alt annet prater han om med den største entusiasme, og virker fremdeles oppglødd når han prater om noe med meg. 

Det er uaktuelt å ikke ha noe kontakt med han, da vi har hunden sammen. Og vi er begge interessert i å ha en god tone for hundens del. Men jeg vil så gjerne ha han tilbake, for vi hadde det virkelig helt fantastisk, så jeg har null peiling på hva som faktisk skjedde forrige uke... 

Jeg har allerede skaffet ny leilighet, så det går heldigvis fint, men er så i villrede. 

Råd til å få han interessert igjen? Har skjønt at jeg ikke skal prate om følelser, skjønner bare ikke hvorfor han ikke vil det.

 

Sorry for rotete innlegg. 

 

Det er en hund...den kan dere levere til hverandre til avtalt tid uten å utveksle et ord....

Du bruker hunden som en unnskyldning for kontakt. Når en mann slår opp så er det fordi de er ferdig og trenger avstand.

Er selvsagt flott for han at han ser at du er tilgjengelig for han om han skulle ønske noe mer, men han holder deg på gress.

Du kan ikke få en person interessert igjen. Følelser er ikke noe vi styrer. Om han virkelig vil vite hvordan livet uten deg er så må det nettopp være det. Helt uten deg og helt uten kontakt. Først da kan han kjenne på om han fremdeles vil ha deg i livet sitt eller ikke. Er du alltid tilgjengelig og dere henger som venner så sier det seg selv at han vil bruke mye lengre tid på å sortere følelsene da han tydeligvis er lei av deg og forholdet deres og ikke får mulighet til å se hvordan hverdagen blir uten deg fordi du er der som en trofast hundevalp som kommer løpende.

Det beste en gjør når det er slutt er å kutte kontakt, slette vedkommende fra sosiale medier og gå videre og innse at en er singel. Bruk tiden og gå inn i deg selv og se på forholdet dere hadde på en objektiv måte. Drit i de gode stundene. 

Hva problemer hadde dere. 

Hva kranglet dere om?

Hva var det med han som irriterte deg?

Hva slag uvaner hadde han?

Finn ut hvorfor ting ble som det ble og se om det faktisk er mulighet for at de tingene kan endres på eller om det ikke vil skje nettopp fordi dere ikke er en match.

Hvem er du? Hva interesser og ting gjorde dere egentlig sammen? Var det mer vennskap enn kjærlighet?

Analyser hvordan du ble som person med han. Ble du en bedre versjon eller ble du hun som alltid maste, klaget og bitchet? Fikk han frem det beste eller det verste i deg? Var du egentlig så innmari lykkelig der og da når dere var et par eller var det at dere bare hadde vært sammen en stund og det føltes trygt og stabilt?

Prøv å bruke denne tiden på å bli litt kjent med deg selv og følelsene dine. Kanskje du bli overrasket over at du kanskje ikke har så enormt mye følelser for han som du trodde når du går over hvordan du var med han og hva slags forhold dere hadde.

Eller kanskje du innser at du var problemet hele veien. Og dermed kan gå inn i deg selv og jobbe med de problemene. Eller var alt veldig bra, men han mistet følelsene for deg uten grunn. Det er noe som kan skje det også uten at det er noe galt med deg eller med forholdet. 

Finn kjernen til hvorfor det ble slutt så vil du innse hva du må gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestem hvem som skal ha hunden og kutt kontakten. Han vil ikke ha deg. Aksepter det, og tenk også nøye etter om du egentlig vil ha en mann som er såpass uforutsigbar. Det blir bare vondere for deg hvis du skal ha kontakt, det vil ta mye lengre tid å komme over ham.

Anonymkode: b15ef...d9b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil bare ha deg på gress i tilfelle han ombestemmer seg og får lyst å være sammen igjen. Hvis du virkelig vil ha han tilbake så lat som om du absolutt ikke er interessert i han, som at du nyter det nye frie livet ditt som singel kvinne og egentlig ikke har tid og plass til han i livet ditt mer. Hvis han da ikke snur og vil ha deg tilbake, så kommer han aldri til å gjøre det. 

Anonymkode: d3ed1...160

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det er en hund, ikke barna deres. Hunden går det bra med bare den får tur og stell som den skal ha. Bestem hvem som skal ha hunden og slutt å bruk den som en dum unnskyldning for å møte han. 

Anonymkode: fa955...22c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han vil bare ha deg på gress i tilfelle han ombestemmer seg og får lyst å være sammen igjen. Hvis du virkelig vil ha han tilbake så lat som om du absolutt ikke er interessert i han, som at du nyter det nye frie livet ditt som singel kvinne og egentlig ikke har tid og plass til han i livet ditt mer. Hvis han da ikke snur og vil ha deg tilbake, så kommer han aldri til å gjøre det. 

Anonymkode: d3ed1...160

Signerer denne. Opplevde selv å bli dumpet og først når jeg gikk videre i livet så ombestemte han seg og angra på at han gjorde det slutt. Men da var det forsent å snu. 

Du må nesten respektere at han har gjort det slutt, og respekter deg selv nok til å ikke sveve rundt han og vente på at han skal innse at han tok feil valg. Skjønner at det er vondt og vanskelig, men anbefaler deg å holde avstand slik at dere begge to kan finne utav hva dere vil. Er ikke sikkert at du er så gira på å få han tilbake når sjokket har roet seg heller. Ofte er vi bare redde for å bli forlatt og å være alene. Når det først skjer og man aksepterer det, så er det ikke kanskje ikke så ille. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat sånn var min eks da han slo opp med meg også, og han slo også opp i sinne etter en krangel. Vi kunne finne på ting og kose oss, men med en gang jeg ville snakke om oss koblet han ut og ble kald mot meg. 

Jeg prøvde en stund å få han tilbake, men var ikke før jeg kuttet kontakten med han at han ville ha meg.

Anonymkode: 5e808...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen som jeg hater bikkjer. 

Anonymkode: 60716...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Er litt annerledes å høre det fra utenforstående enn venner. Og dere har alle rett. Hunden derimot skal deles på, vi går mye i fjellet og vi har brukt han som lavinehund, så det uaktuelt at én av oss får han, når det er en så stor hobby for oss begge. Vi må samarbeide om trening når det kommer til pelsdotten, men utover det så skal jeg holde avstand og gå videre. 

 

Takk for svar, og god lørdag!!☺️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å dele på en hund, har selv gjort det med eksen i mange år. Godt å ha litt avlastning innimellom :)

Anonymkode: 5b616...15b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog

Man trenger vel ikke omsorgsavtale over en hund? Det er ikke en unge. Dere må bestemme hvem som skal ha hunden. For hvis du vil komme over han, eller ha noen sjanse til å bli sammen igjen, så må dere kutte kontakt. 👍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sjokkert skrev:

Takk for svar! Er litt annerledes å høre det fra utenforstående enn venner. Og dere har alle rett. Hunden derimot skal deles på, vi går mye i fjellet og vi har brukt han som lavinehund, så det uaktuelt at én av oss får han, når det er en så stor hobby for oss begge. Vi må samarbeide om trening når det kommer til pelsdotten, men utover det så skal jeg holde avstand og gå videre. 

 

Takk for svar, og god lørdag!!☺️

Men da leverer du hunden, avtaler et hentetidspunk, og lar det være med det. Å fortsette å gå turer, snakke, spise middag osv som om ingenting har skjedd, kommer bare til å bli vondt for deg. 

Det fungerte etter noen måneder for meg og xen, når vi begge fikk bearbeidet det, men vi var enige om bruddet, og avsluttet som venner. Jeg hadde aldri tillat meg selv å ha en sånn kontakt med noen jeg fremdeles følte for. 

Gjør deg selv den tjenesten. Dessuten, jo mer utilgjengelig du gjør deg for han, jo mer vil han kjenne på savnet av deg. Nå får han 'begge deler', han er ikke alene, men han har deg på avstand, og kan diktere selv hva som skal skje, og når. Ta fra han denne makten, enten har han deg på alle plan, ellers har han deg ikke. Først da, tror jeg han kan få seg en vekker, og realitetssjekk. 

Anonymkode: 69e69...1cd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at han ikke har funnet en annen og er blitt forelsket? 

Du vil uansett ha ikke ha tilbake denne mannen. Du kan jo aldri stole på han igjen. Du er ennå ung og vær glad dette skjedde nå, og ikke når du er 38.

Endret av Perle
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Unnskyld meg, det er en hund, ikke et barn. Ikke del den stakkars hunden, den blir bare forvirret. En av dere tar den, og så går begge videre. Det er slutt. Ikke bruk hunden som en unnskyldning for å klamre  deg til en mann som tydeligvis ikke vil ha deg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis mange som ikke har kjent på hva det virkelig vil si å være glad i et dyr. TS - jeg er glad du og eksen i alle fall er enig i hvordan dette skal løses. Så får dere bare la den delen gå seg til etterhvert. 

Han har nok følt at noe ikke stemmer over lang tid, eller kanskje det er en annen. Uansett årsak, han har tatt et valg. Så var kanskje måten det ble gjort på ganske håpløs, å skylde det på en krangel og din oppførsel. Det viktigste du kan gjøre er å gå videre. 

Anonymkode: f17ad...c72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fy faen som jeg hater bikkjer. 

Anonymkode: 60716...5b6

Hvilken av, hannhunder og tisper? :)

Anonymkode: 7b0c9...367

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Frøkenskog skrev:

Man trenger vel ikke omsorgsavtale over en hund? Det er ikke en unge. Dere må bestemme hvem som skal ha hunden. For hvis du vil komme over han, eller ha noen sjanse til å bli sammen igjen, så må dere kutte kontakt. 👍 

Fryktelig negative folk skulle være mtp hunden! For mange er ikke en hund "bare" en hund, men en del av familien! Ærlig talt! 

Ellers råder jeg deg til å holde deg så sterk som mulig med å ikke mase på ham. Skjønner det er vondt, men han har tatt et valg, og han får stå for det. 

Anonymkode: 674c3...cde

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min dumpet meg etter 12 år.. han sier han har følelser for meg men ønsker ingenting mellom oss.. jeg har innsett nå, at han de siste 6 mnd har holdt meg på gress å kommet når hans behov for sex har vært stort.. nå er det uakuelt.. ønsker ingen kontakt me han.. kjipe her er ar det er barn i midten så uheldigvis må vi ha kontakt.. drit i eksen din.. ignorer han.. å se hva som skjer etter hvert.. gir han ikke lyd fra seg er han ikke verd din tanke eller energi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror disse følelsene er noe som har vært borte for han lenge, og at dette med klesvasken var når begeret randt over etter lenge å ha prøvd å manne seg opp til å gjøre det slutt og følt seg utilpass, og da han grep sjansen.
Jeg vet jo ikke, men det kan høres ut som det, og da er det ikke mulig å få han interessert igjen tror jeg... Isåfall er det beste å holde seg helt unna han i et par måneder, så kanskje han får kjent på savnet og ikke forpliktelsen og angsten rundt det, og tenker at det kanskje går an å prøve igjen.

Anonymkode: 5127e...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han brukte krangelen som en unnskyldning for brudd. Har selv vært ute for det med eksen. Han kom med en lang utgreiing om at jeg var for god for han og fortjente bedre.. bla bla! Han lovte meg og å ta hensyn til følelsene mine den første tiden, men gikk rett ut av døren å lå med ei annen.. Altså jeg gikk fort fra å være knust til å bli forbannet. Det gikk heller ikke lange stunden før jeg kjente lettelse av å ha han ute av livet mitt. 

Anonymkode: 156ea...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...