Gå til innhold

Danmark skal kvitte seg med ghettoene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Danskene er kjent for å være harde i klypa, men når de gjør noe, så gjør de det skikkelig:

http://filternyheter.no/skal-fjerne-ghettoer-her-er-de-konkrete-tiltakene-i-danmark/

Dette bør norske myndigheter følge tett med på, slik at de har noe på plass når det blir enda verre i Oslo.

Anonymkode: 496b3...9ff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Jolene skrev:

Her var det mye bra, danskene har skjønt mye.

Ja, det var på tide, når de har åpne gjengskytinger midt på gatene så skjønner til og med de hvor langt det har gått.

Anonymkode: c5863...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var på tide, når de har åpne gjengskytinger midt på gatene så skjønner til og med de hvor langt det har gått.

Anonymkode: c5863...ff3

Det er sant

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at en tar tak. Det jeg lurer på er hvordan en ser for seg å løse det med "ghettoskoler". Om en ser på Oslo er jo mye av problemet at flinke elever (fra VGS) ikke velger skolene med veldig høy tetthet av ikke-etnisk norske barn. Hvordan ser en for seg å løse dette uten å tvinge andre barn inn på disse skolene, eller gjøre de gode skolene dårligere ved å tvinge dem til å ta inn dårligere elever? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var på tide, når de har åpne gjengskytinger midt på gatene så skjønner til og med de hvor langt det har gått.

Anonymkode: c5863...ff3

Sånn har det jo alltid vært i danmark. , lenge før noen innvandrere kom. Hells Angels har alltid styrt ghettokulturen i danmark.

Tiltakene nevnt er ikke akuratt veldig forebyggende og fornuftige. Ingenting av dette vil jo føre til en positiv utvikling, tvert i mot!

Kaste ut de som begår kriminalitet innenfor 1 km til deres bolig og som får en ubetinget fengselsdom av det :
Ok, men hvor skal de bo når de kommer ut av fengsel? De vil jo bare få mer hat til myndighetene og kanskje dra å skyte rundt i sitt gamle borettslag i ren hevn da, og bli tvunget til å fortsette med kriminalitet og ran fordi de ikke har noe sted å bo.
Mange tilhører også familier, og man kan jo ikke kaste ut en hel familie fordi sønnen eller mannen kommer i fengsel.
Dessuten er det ikke særlig mange som begår kriminaliteten så tett på sitt hjem som 1 km.

I teorien så er kvotering på skoler en god i de, men lar seg ikke gjøre i praksis. Det vil føre til at mange ikke møter opp på skolen om de må reise til en skole langt unna der de bor, kun for at det ikke skal være flere innvandrere på deres nærskole. Og å eksludere folk etter faglig nivå vil bare føre til mer kriminalitet og gjengeri, hva skal de uten muligheten til å gå på skole gjøre?

Å bevilge penger til de områdene som gjør det bra i "belønning" blir også å skyte seg i leggen. Hva skal en bydel med ro og orden med en mangemillioner? Det er de utsatte og dårligste bydelene som trenger penger, til fritidsklubber og andre forebyggende tiltak. For eksempel på Nørrebro som er den mest utsatte bydelen i danmark, med tre forskjellige gjenger som hører til, og det området som har vært mest skyteoppgjør, la de ned fritidsklubben i 2013 til tross for store protester av både nærmiljøet, professorer og omtrent hele danmarks befolkning. Det er helt høl i huet og ta fra de bydelene som trenger det mest, det lille de har av gode tiltak, og putte gode tiltak og penger inn i bydeler som kanskje trenger det minst.
Det avler jo bare enda dårligere bydeler der det allerede er dårlig ghettoliv og kriminalitet.

Videre står det at sosialen vil nekte å gi bostøtte til de som bosetter seg i ghettoområdene, men årsaken til at mange må bosette seg der er jo pga det er neste stedet man har råd til. Da er de isåfall nødt til å gi mange flere tusen i månedtlig bostøtte pr person så man faktisk får råd til å bosette seg i andre områder, og det tviler jeg på at staten vil gjøre.

Dobbelt straff for kriminalitet i utvalgte områder er jo diskriminering og blir neppe lov i praksis. I enhver domstol i enhver stat så tar aktoratet sikte på dommer for tilsvarende kriminalitet på landsbasis for å sette dom og få godkjent domforslag av hoveddommer, og kan ikke dømme noen for 4 år om noen fikk 2 år for samme kriminalitet et annet sted i landet.

At lærere skal få tilgang til sensitive opplysninger om et barn eller en familie støtter jeg heller ikke. Har barnet fravær kan man sende bekymringsmelding til barnevernet, som er organet for å ha slik sensitiv informasjon som nevnes, som vold i hjemmet osv. Å gi lærere tilgang til dette blir som at hvermannsen skal få tilgang til det.

Det eneste av disse tiltakene her som faktisk vil fungere og gjøre nytte for seg i praksis er at lærere blir mere presset til å varsle om elevers prolbemer, og ikke bare overse det, men sørge for at hjelpetiltak blir iverksatt. Hjelpetiltak er mere effektivt enn straffetiltak.





 

Anonymkode: c2cac...eec

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, dere er fjerne. Når ikke raser og etinisitieter, i tillegg til kulturelle og religiøse forskjeller er forstått, er dette resultatet. Løsningen er selvfølgelig å stoppe asylinvasjonen og starte repatrieringen. Noe som for så vidt var inneforstått med den originale og utaderte asylordningen fra 50-tallet. Men slik gikk det ikke, gitt. Hvorfor, mon tro? Jeg har en ide, selv om dere ikke nødvendigvis har det. Stikkord; Kalergi planen og Charlemagne prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Danskene er kjent for å være harde i klypa, men når de gjør noe, så gjør de det skikkelig:

http://filternyheter.no/skal-fjerne-ghettoer-her-er-de-konkrete-tiltakene-i-danmark/

Dette bør norske myndigheter følge tett med på, slik at de har noe på plass når det blir enda verre i Oslo.

Anonymkode: 496b3...9ff

Interessante forslag. Tydelige krav må stilles konsekvent og uønskelig oppførsel må straffes. Men det viktigste tiltaket er permanent utvisning av de som nekter å integrere seg og begår kriminalitet samtidig som det strammes inn på ankomsten og det jobbes med de som allerede er der. Stykkevis kan man ikke løse disse alvorlige problemene. 

Edit: Og selvfølgelig tilbakekalle statsborgerskapet ved alvorlig kriminalitet samtidig som det strammes inn på vilkårene for å få dansk/norsk statsborgerskap.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Drizzt skrev:

Interessante forslag. Tydelige krav må stilles konsekvent og uønskelig oppførsel må straffes. Men det viktigste tiltaket er permanent utvisning av de som nekter å integrere seg og begår kriminalitet samtidig som det strammes inn på ankomsten og det jobbes med de som allerede er der. Stykkevis kan man ikke løse disse alvorlige problemene. 

Edit: Og selvfølgelig tilbakekalle statsborgerskapet ved alvorlig kriminalitet samtidig som det strammes inn på vilkårene for å få dansk/norsk statsborgerskap.

Nei, ingen "integrering", eller "assimilering". Spør samene min gode dame. Hvordan gikk det? Repatriering er det eneste rette. Slik det var ment å være. Det er nok nå. All slags løsninger som ikke føre til noen ting som helst. Skal du redde det nordiske folk, som for øvrig er svært liten i verdenssammenheng, så må du ty til ordentlige tiltak. Eller, kanskje du ønsker å utslette oss? Bestem deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Z.Z skrev:

Nei, ingen "integrering", eller "assimilering". Spør samene min gode dame. Hvordan gikk det? Repatriering er det eneste rette. Slik det var ment å være. Det er nok nå. All slags løsninger som ikke føre til noen ting som helst. Skal du redde det nordiske folk, som for øvrig er svært liten i verdenssammenheng, så må du ty til ordentlige tiltak. Eller, kanskje du ønsker å utslette oss? Bestem deg.

Hva mener du? At det ikke er mulig å integrere (assimilere) denne gruppen? Jeg mener det er mulig i noen tilfeller hvor det er vilje fra vedkommende sin side og det gjøres innsats. Men staten må hjelpe med å stille strenge krav og følge opp med straff hvis kravene ikke innfris. Jeg deler ikke ditt ekstreme syn i denne saken. Hvordan mener du at jeg ønsker å utslette dere? Ved å betale skatt, lære språket og være lovlydig? Eller kanskje med aksenten min som ikke er norsk? Nå er du lite gran trangsynt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerdebatt, diskriminerende, nedsettende eller hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 10.52, AnonymBruker skrev:

Danskene er kjent for å være harde i klypa, men når de gjør noe, så gjør de det skikkelig:

http://filternyheter.no/skal-fjerne-ghettoer-her-er-de-konkrete-tiltakene-i-danmark/

Dette bør norske myndigheter følge tett med på, slik at de har noe på plass når det blir enda verre i Oslo.

Anonymkode: 496b3...9ff

1,6 og 7 er sterkt problematiske, resten er gode løsninger på reelle problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Drizzt skrev:

Hva mener du? At det ikke er mulig å integrere (assimilere) denne gruppen? Jeg mener det er mulig i noen tilfeller hvor det er vilje fra vedkommende sin side og det gjøres innsats. Men staten må hjelpe med å stille strenge krav og følge opp med straff hvis kravene ikke innfris. Jeg deler ikke ditt ekstreme syn i denne saken. Hvordan mener du at jeg ønsker å utslette dere? Ved å betale skatt, lære språket og være lovlydig? Eller kanskje med aksenten min som ikke er norsk? Nå er du lite gran trangsynt her. 

Det er ekstremt å ønske å bevare sitt eget folk? Jeg mener det er motsatt. Du, og dere, er ekstreme. Den mest naturlige ting i verden har blitt "ekstremt". Helt sykt.

Du virker som en type som ikke har noen som helst problemer med å ta inn drøssevis av velfungerende Øst-Asiatere. Så lenge de tar til seg vår "kultur". Kultur og levemåte skapes av et folk, ikke motsatt. Du kan ikke tvinge folk til å være noen andre enn de er. Resultatet er det samme som de globalistiske kreftene ønsker. Utvanning og til syvende og sist utslettingen av oss nordboere og europeere. Du er ikke nasjonalist. Ingen overraskelse siden du faktisk opprinnelig ikke er herfra. Slik går klokka. Jo flere utlendinger vi tar inn, desto mer liberal blir innvandringspolitikken. Må ikke tro at de høye herrer ikke vet dette. De vet så alt for godt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, Drizzt skrev:

Interessante forslag. Tydelige krav må stilles konsekvent og uønskelig oppførsel må straffes. Men det viktigste tiltaket er permanent utvisning av de som nekter å integrere seg og begår kriminalitet samtidig som det strammes inn på ankomsten og det jobbes med de som allerede er der. Stykkevis kan man ikke løse disse alvorlige problemene. 

Edit: Og selvfølgelig tilbakekalle statsborgerskapet ved alvorlig kriminalitet samtidig som det strammes inn på vilkårene for å få dansk/norsk statsborgerskap.


Mener det allerede er sånn i danmark at de som ikke er født i danmark eller kom til danmark etter de var 18 (en av delene) blir utvist og risikerer å miste oppholdstilattelse/dansk pass om de får en fengselsdom. Men man kan jo ikke sende folk som er født i danmark til opprinnelseslandet. Hva gjør man så med de etnisk danske kriminelle? Shipper de til Færøyene? Hehe.

Nei forebyggingstiltak og aktivitetstiltak til ungdom i hver bydel er det viktigste tiltaket! 
De kriminelle jeg kjenner i danmark (og norge) har blitt det fordi de ikke hadde noe annet å gjøre, og når de da som jeg nevnte lenger opp velger å legge ned det eneste kulturhuset og ungdomshuset i Danmarks mest belastede bydel, så bæsjer staten virkelig på leggen....

Anonymkode: c2cac...eec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Z.Z skrev:

Det er ekstremt å ønske å bevare sitt eget folk? Jeg mener det er motsatt. Du, og dere, er ekstreme. Den mest naturlige ting i verden har blitt "ekstremt". Helt sykt.

Du virker som en type som ikke har noen som helst problemer med å ta inn drøssevis av velfungerende Øst-Asiatere. Så lenge de tar til seg vår "kultur". Kultur og levemåte skapes av et folk, ikke motsatt. Du kan ikke tvinge folk til å være noen andre enn de er. Resultatet er det samme som de globalistiske kreftene ønsker. Utvanning og til syvende og sist utslettingen av oss nordboere og europeere. Du er ikke nasjonalist. Ingen overraskelse siden du faktisk opprinnelig ikke er herfra. Slik går klokka. Jo flere utlendinger vi tar inn, desto mer liberal blir innvandringspolitikken. Må ikke tro at de høye herrer ikke vet dette. De vet så alt for godt.

Du har ekstreme holdninger, ja. Hvis du vil lukke landet helt for utlendinger, det er en ekstrem holdning. Dessuten så viser du noe rasistiske og fremmedfiendtlige holdninger. For all del er det helt greit å ønske å bevare egen kultur, men verden er ikke slik at et land kan isolere seg helt fra resten av verden og ha det bra. Innavl er heller ikke noe fint, spør du meg. Det har alltid vært migrasjon og folk har flyttet fra et sted til et annet. Det som jeg vil er en bærekraftig politikk hvor det norske som en del av det europeiske bevares samtidig som man får det positive fra andre kulturer. Det er det beriking egentlig handler om, ikke det vi ser i dag.

Forskjellen mellom meg og deg er at du er ekstrem og vil lukke landet helt fra resten av verden (typ Norge for nordmann og alle andre ut), mens jeg synes at innvandring kan være positivt i moderate mengder hvis man unngår fellene, integreringen går bra og de som kommer egentlig tilpasser seg istedet for

å kreve at de lokale tilpasser seg. Ideelt sett kommer fra samme kultur og verdisett.

Mitt eget opprinnelsesland ødelegges av ikke-bærekraftig innvandring fra land og kulturer som ikke passer inn i vestlig levesett, så å spekulere om mine motiver er bare tull fra din side. Selvfølgelig kan man ikke tvinge folk i å være noe de ikke er. De må velge selv å endre det som er uakseptabelt for å passe inn. Har de ikke lyst kan de dra sin vei og omskjære barn, tvangsgifte døtre og velge å være fattige arbeidsledige i sitt hjemland. Nei, jeg er ikke nasjonalist i den negative forstanden av ordet. Men jeg er ikke for en liberal masseinnvandring heller. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Mener det allerede er sånn i danmark at de som ikke er født i danmark eller kom til danmark etter de var 18 (en av delene) blir utvist og risikerer å miste oppholdstilattelse/dansk pass om de får en fengselsdom. Men man kan jo ikke sende folk som er født i danmark til opprinnelseslandet. Hva gjør man så med de etnisk danske kriminelle? Shipper de til Færøyene? Hehe.

Nei forebyggingstiltak og aktivitetstiltak til ungdom i hver bydel er det viktigste tiltaket! 
De kriminelle jeg kjenner i danmark (og norge) har blitt det fordi de ikke hadde noe annet å gjøre, og når de da som jeg nevnte lenger opp velger å legge ned det eneste kulturhuset og ungdomshuset i Danmarks mest belastede bydel, så bæsjer staten virkelig på leggen....

Anonymkode: c2cac...eec

Jo, man kan fint utvise de som er født i Danmark når de har et annet opprinnelsesland. Hvor man fødes er tilfeldig. De etnisk danske kan man ikke utvise noe sted selvfølgelig :) Men utlendinger har ikke samme vern som lokalbefolkningen og er du farlig for samfunnet, tungt kriminell, o.l., så hvorfor skal du være i Danmark? For meg når man flytter til et annet land, gjør man en avtale med vertslandet hvor det er vise ting man ikke kan gjøre. Kriminelle handlinger er en av dem. Da har man brutt avtalen og bør forlate landet. 

Når det gjelder kulturhus, aktivitetstiltak og hobbyklubber, så er det ingen vits å ha hvis de ikke brukes og det er mest spennende og lønnsomt å vandre rundt i gata, stjele og selge dop. Eller mener du at ungdom skal tvinges til å delta i disse aktivitetene og andre arrangementer? Eller hvordan mener du de skal beskyttes fra trusler mot seg og tvang til å bli en del av en gjeng og gjøre kriminelle ting? At de ikke kan oppsøkes og verves til kriminelle handlinger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Drizzt skrev:

Du har ekstreme holdninger, ja. Hvis du vil lukke landet helt for utlendinger, det er en ekstrem holdning. Dessuten så viser du noe rasistiske og fremmedfiendtlige holdninger.

Hvilke holdninger? Jeg respekterer folks rett til å leve blant sine egne over hele kloden. Poenget er at vi skal være i klart nordisk flertall, helst 95% pluss.

 

4 minutter siden, Drizzt skrev:

For all del er det helt greit å ønske å bevare egen kultur, men verden er ikke slik at et land kan isolere seg helt fra resten av verden og ha det bra. Innavl er heller ikke noe fint, spør du meg. Det har alltid vært migrasjon og folk har flyttet fra et sted til et annet. Det som jeg vil er en bærekraftig politikk hvor det norske som en del av det europeiske bevares samtidig som man får det positive fra andre kulturer. Det er det beriking egentlig handler om, ikke det vi ser i dag.

Bevare egen kultur? Jeg snakker om å bevare folket i nord. De har all rett til å gjøre akkurat det. Innavl? Later du som du er dum, eller? Nei, migrasjonen er ekstrem, og med din vilje er det ingen tvil om at det vil fortsette. Bare i noe tregere takt.

 

8 minutter siden, Drizzt skrev:

Forskjellen mellom meg og deg er at du er ekstrem og vil lukke landet helt fra resten av verden (typ Norge for nordmann og alle andre ut), mens jeg synes at innvandring kan være positivt i moderate mengder hvis man unngår fellene, integreringen går bra og de som kommer egentlig tilpasser seg istedet for.

Dette har jeg ikke sagt. Men igjen er det klart for meg hvor du står. Med din politiske holdning er det bare et spørsmål om tid før det er over for oss her oppe.

 

9 minutter siden, Drizzt skrev:

Mitt eget opprinnelsesland ødelegges av ikke-bærekraftig innvandring fra land og kulturer som ikke passer inn i vestlig levesett, så å spekulere om mine motiver er bare tull fra din side. Selvfølgelig kan man ikke tvinge folk i å være noe de ikke er. De må velge selv å endre det som er uakseptabelt for å passe inn. Har de ikke lyst kan de dra sin vei og omskjære barn, tvangsgifte døtre og velge å være fattige arbeidsledige i sitt hjemland. Nei, jeg er ikke nasjonalist i den negative forstanden av ordet. Men jeg er ikke for en liberal masseinnvandring heller.

Du har faktisk et land å dra til i nødstilfelle. Det har ikke vi. Som sagt; til syvende og sist vil det bære utfor for oss alle med dine holdninger. Du har ingenting imot å erstatte hele befolkningen med veltilpassede individer utenfra. I så fall; hva er så poenget med å protestere mot innvandring i det hele tatt? Det spiller ingen rolle til slutt uansett. Skandinaver og nordboere vil være borte og glemte med din logikk. Alt det andre løser seg selv ved å avslutte asylimmigrasjonen og starte repatrieringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Harde Danmark skal ta grep, men hovedproblemet nevnes ikke med et ord! Her må problemene sendes ut, for godt. Alt annet er et pengesluk uten resultater.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Z.Z skrev:

Hvilke holdninger? Jeg respekterer folks rett til å leve blant sine egne over hele kloden. Poenget er at vi skal være i klart nordisk flertall, helst 95% pluss.

 

Bevare egen kultur? Jeg snakker om å bevare folket i nord. De har all rett til å gjøre akkurat det. Innavl? Later du som du er dum, eller? Nei, migrasjonen er ekstrem, og med din vilje er det ingen tvil om at det vil fortsette. Bare i noe tregere takt.

 

Dette har jeg ikke sagt. Men igjen er det klart for meg hvor du står. Med din politiske holdning er det bare et spørsmål om tid før det er over for oss her oppe.

 

Du har faktisk et land å dra til i nødstilfelle. Det har ikke vi. Som sagt; til syvende og sist vil det bære utfor for oss alle med dine holdninger. Du har ingenting imot å erstatte hele befolkningen med veltilpassede individer utenfra. I så fall; hva er så poenget med å protestere mot innvandring i det hele tatt? Det spiller ingen rolle til slutt uansett. Skandinaver og nordboere vil være borte og glemte med din logikk. Alt det andre løser seg selv ved å avslutte asylimmigrasjonen og starte repatrieringen.

Jeg ser at du foretrekker å forholde deg til dine egne fordommer mot meg om hva du tror jeg mener istedet for å forholde deg til det jeg egentlig mener. Så det blir bortkastet tid å fortsette. Foreløpig har jeg et land å dra til, ja, men med dagens utvikling vet jeg ikke hvor lenge det varer. Mitt opprinnelsesland blir mer og mer fremmedgjort for meg. 

Innavl er ikke så ukjent i Norge og forekom sikkert tidligere da folk bodde i små grupper langt fra hverandre. Alle ble slektninger. Og det er det blir hvis du lukker landet og gjør den genetiske variasjonen mindre. Jeg forstår at du føler den blonde, hvite, blåøyde nordmannen blir utslettet, men med økt migrasjon blandes også genene. Jeg personlig er mer opptatt av den økonomiske og den kulturelle sidene ved migrasjonen (herunder holdninger, verdier, levesett), enn hudfarge og hårfarge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler sterkt på at norske eller svenske myndigheter tørr å finne på noe lignende...   

Anonymkode: 723e6...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tviler sterkt på at norske eller svenske myndigheter tørr å finne på noe lignende...   

Anonymkode: 723e6...a40

Åkesson har faktisk foreslått dette for ikke så lenge siden. Argumentasjonen er noe slikt som at det er bedre å rive skiten enn å konstant pøse på med penger til renovering. Samt spre ghettoen(e) over resten av byen/landet. Altså tvangsintegrasjon. Får i så fall håpe de sender gjengen til sossestrøkene så de virkelig får oppleve "allas lika värde". De samme folkene som på trygg avstand går inn for elendigheten. Men, jeg kan garantere at de stikker med halen mellom beina hvis så skjer. Skikkelige feiginger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...