Gå til innhold

Hvem drikker alkoholfritt øl?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har egentlig aldri tenkt noe særlig over de alkoholfrie ølene før nå nylig. Er verldig glad i øl men føler det kan bli litt mye iblant. Tenkte kanskje at alkoholfri øl vil være en god erstatter iblant for år edusere alkoholinntket?

Så begynte jeg å lure på hvem som egentlig drikker alkoholfritt. Er det abre alkoholikere som forsøker bli rusfri eller hva? :P 

Er det like dyrt som øl med alkohol? Hadde vært fint om det var litt billigere, da hadde det ihvertfall vært mer fristende å kjøpe alkoholfri oftere mtp hvor dyrt det er med alkoholøl

Anonymkode: 566bc...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som drikker det er vel de som ikke kan ha promille (eller må ha lavere), f eks de som burde drikke mindre, gravide, ammende, de som skal kjøre bil eller gå på jobb, eller som bare ikke er glade i å bli fulle. Men som likevel liker smaken av øl og/eller vil skjule for andre at de ikke drikker (typisk nygravide)

Det er vel vanligvis omtrent halv pris. Men varierer vel. 

De jeg har smakt har stort sett vært gode. Ja det er en god idé å redusere alkoholinntaket, ved å bytte med alkoholfritt! 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker alkoholfrie øl. Når jeg må kjøre bil, og av og til som tørstedrikk. 

Men selv de beste er egentlig ikke så veldig gode. Det beste etter min smak er Nanny state av Brewdog. 

Det hadde vært fantastisk om det var flere skikkelig gode alkoholfrie øl. Jeg drikker ikke for alkoholen sin skyld, men fordi jeg synes øl smaker godt. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munkholm fatøl er utrolig god synes jeg (er ikke spesielt glad i andre typer munkholm). Jeg har ingen spesielt god grunn til å drikke det annet enn at jeg synes det er godt å ta meg en øl eller to til maten og ellers også, og det føles jo både dyrt og meningsløst ut å la det være vanlig øl på hverdager når det finnes alkoholfri øl jeg liker like godt som vanlig pils. Dog er ikke typen jeg drikker så billig, men noen kr blir det jo per boks, og drikker man partre bokser hver dag blir det jo fort litt. 

Anonymkode: 98527...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker det når jeg har lyst på øl, men ikke å ha alkohol i blodet. Kan være alt fra å skulle kjøre bil til at man bare vil ha en øl til middagen en vanlig tirsdag. Folk drikker alkoholfritt øl av mange grunner - ikke overtenk det, har du lyst å drikke det i stedet for med alkohol så kjør på.

 

Anonymkode: ff16b...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns øl er godt, og drikker alkoholfritt når jeg kjører vil. Veldig ofte når vi er flere som drar ut til vannet på denne tiden av året med grillmat og øl. Jeg elsker å kjøre bil, og er oftest sjåfør, så da blir det alkoholfritt da. Jeg drikker veldig sjelden brus, jeg liker det ikke så godt. Vann blir så kjedelig til grillmat! Øl er beste tørstedrikken også.

Kjøre BIL!

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker kun alkoholfri øl, det fungerer veldig bra siden jeg drikker det veldig sjelden.

Anonymkode: e0ef6...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig logisk når dere sier det. Har for øvrig kjøpt inn et par alkoholfrie øl nå

Anonymkode: 566bc...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg drikker alkoholfritt øl. Hansa null er veldig godt. Drikker øl med alkohol også. Skal man amme,kjøre, etc så er alkoholfritt supert. 

Jeg syntes øl smaker godt. Plutselig får jeg lyst på en og da spiller det ingen rolle når på dagen det er. Men trenger aldri mer enn 1. Man blir mett på øl. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Jeg liker smaken av kaldt øl, men ønsker ikke virkningen av alkohol, derfor drikker jeg alkoholfritt øl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt alkohol og alle ulempene den kommer med, så jeg drikker utelukkende alkoholfritt øl. Erdinger sin er suveren :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset drikkes det alkoholfritt øl pga. medisinbruk/helse (ham) og behov for å være kjørbar på kort varsel (meg). Begge er glade i øl og vin, og ikke så begeistret for brus og saft til mat. Og OK alkoholfri vin er ikke like tilgjengelig. 

Det har blitt brukbart utvalg etter hvert også. Her går det mye i Nanny State, Aass Uten (Original, IPA, Bayer), Munkholm bayer, Ægir Minus, Paulaner Hefe-Weissbier og ikke minst Ambar. "Vanlig" Clausthaler og Munkholm er lite interessant, men drikkes når vi får det servert. 

Anonymkode: 9041d...6b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whiskey hangover

Ikke jeg! Jeg drikker øl med alkohol, fordi det er alkohol i. Ellers kunne jeg drukket agurkvann. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melis123

Jeg pleier alltid å ha både øl med og uten alkohol i kjøleskapet! Elsker å ta en øl på verandaen etter jobb om solen skinner. Ikke alltid det passer med promille, så da velger jeg feks Munkholm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har egentlig aldri tenkt noe særlig over de alkoholfrie ølene før nå nylig. Er verldig glad i øl men føler det kan bli litt mye iblant. Tenkte kanskje at alkoholfri øl vil være en god erstatter iblant for år edusere alkoholinntket?

Så begynte jeg å lure på hvem som egentlig drikker alkoholfritt. Er det abre alkoholikere som forsøker bli rusfri eller hva? :P 

Er det like dyrt som øl med alkohol? Hadde vært fint om det var litt billigere, da hadde det ihvertfall vært mer fristende å kjøpe alkoholfri oftere mtp hvor dyrt det er med alkoholøl

Anonymkode: 566bc...824

The damn elves.

Anonymkode: bf771...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så kresen på øl, og synes ikke forskjellen mellom alkoholfri og vanlig øl er så stor. I tillegg er det jo rimeligere. Nå som det begynner å bli vår synes jeg det er mye deiligere enn et glass vann. Brus er jeg ikke så opptatt av. 

Alkoholfri vin derimot finnes jo ikke godt. Så vin må være vanlig. Da tenker jeg det er greit å velge alkoholfritt øl for å begrense totalen ;) 

Anonymkode: 8a765...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner alkoholen i kroppen selv av små mengder vanlig øl og det har jeg ikke alltid noe ønske om. Jeg liker godt smaken av øl i visse situasjoner og til noen typer snacks og mat. Bor på landet og her må vi kjøre nesten uansett hvor vi skal. Det har også blitt naturlig å velge alkoholfritt sammen med venner som har barn.

Anonymkode: 93e36...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg importerer Carlsberg Nordic fra Tyskland. Slett ikke så verst, til jukseøl å være. Koster 330 + norsk frakt for 72 bokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alkoholfritt øl passer godt i sammenhenger hvor det er naturlig å drikke øl, men hvor man helst bør unngå beruselse. Et slikt eksempel for meg er julaften! Vi har alltid akevitt til julematen, og det er en tradisjon som er med og definerer julaften for meg.  Samtidig er jeg ganske «billig i drift» så for meg kan det bli for mye alkohol med både øl og akevitt. Dette har jeg løst ved å drikke alkoholfritt øl til maten. Etter at jeg begynte er det ganske mange i familien som har valgt å gjøre det samme. 

Ellers lever jeg sammen med en avholdsmann, og han setter veldig stor pris på alkoholfritt øl og liker å prøve nye sorter. Hans favoritt er et weissbier fra Weihenstephaner.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min drikker alkoholfri øl de gangene han har lyst på øl, dette av medisinske årsaker da alkohol påvirker negativt en organsykdom han har.

Anonymkode: abcdd...b82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...