Gå til innhold

Trenger oppbacking NÅ!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har akkurat avsluttet forholdet m kjæresten.. Og trenger oppbacking til å se at det var rett!!

Skrev en liste på jobb idag med for og ulemper men har den ikke her.. husker bare at for var 6, og ulemper var over 30.. 

Er voksen og har kun vært sammen med han i ca 5-6 mnd.. 

I den tiden har han brutt avtaler mellom oss, flørtet med andre, blitt sjalu på meg, fått meg til å slette mannlige vennskap, forhørt meg etter mld eller snapper med andre, blitt fryktelig sint, SLÅTT MEG, tatt kvelertak på meg, og skikkelig skremt meg når han har drukket og blitt sint for bagateller!!! :( 

Jeg VET med hodet st det er rett og avslutte!! Jeg vet det! Men hjærte mitt trenger oppbacking for åskjøbne det.. Hjærtet har bare lyst å gråte og kontakte han igjen og ligge i armkroken hans.. Jeg gråter her..

:( 

Anonymkode: 59b0e...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trenger ikke de andre grunnene når han faktisk har slått deg!
Du gjorde helt klart rett i å slå opp, han er uten tvil ekstremt kontrollerende og dette kunne fort ha blitt et abusive forhold du var fanget i og manipulert i i mange mange år, bra du kom deg ut i tide!
Aldri snu deg tilbake, og ikke svr eller ta telefonen selvom han ringer 40 ganger og sender milelange kjærlighetssmser de neste ukene!

Anonymkode: 3ff03...c42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK!! Prøver å få kontakt m venninnen min nå for å hindre at jeg drar tilbake til han.. Men hun svarer ikke.. :( 

Gråter masse her!! 

Han driver å sender mld å ber meg komme tilbake.. 

Jeg må ikke dra.. selv om jeg har sagt at jeg elsker han.. 

:( 

Anonymkode: 59b0e...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå truer han med selvmord..!!! :( 

 

hva gjør jeg!!?

Anonymkode: 59b0e...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå truer han med selvmord..!!! :( 

 

hva gjør jeg!!?

Anonymkode: 59b0e...c49

Det er et kontrollgrep. Råd ham til å kontakte helsevesenet viss han sliter, og blokker ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For Guds skyld, IKKE responder på meldinger eller noenting fra ham. Bryt all kontakt. Han har slått deg og er åpenbart psykisk skadet, selv om han kanskje har overbevist deg om at han har gode intensjoner. Bare helsevesenet/kriminalomsorgen kan ta hånd om dette, IKKE DU! Hold deg unna!

Anonymkode: 807e9...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er såpass «stabil» at han ikke svare skriftlig på hvorfor han har slått meg tidligere.. 

Anonymkode: 59b0e...c49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å skrive meldinger med ham. Skru av mobilen din, lås alle dører og gå og legg deg. Gå og anmeld ham for vold i morgen. Han trenger ikke din sympati, han trenger et møte med lovverket. Jeg skjønner at det er vanskelig, men han vil ødelegge deg! Du er verdifull akkurat som du er, og det finnes et hav av menn der ute som ikke slår eller er voldelige, og som synes du er super. Gi dem en sjanse heller enn å fortsette med denne skadelige fyren.

Anonymkode: 807e9...6f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TAKK!! Prøver å få kontakt m venninnen min nå for å hindre at jeg drar tilbake til han.. Men hun svarer ikke.. :( 

Gråter masse her!! 

Han driver å sender mld å ber meg komme tilbake.. 

Jeg må ikke dra.. selv om jeg har sagt at jeg elsker han.. 

:( 

Anonymkode: 59b0e...c49

 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå truer han med selvmord..!!! :( 

 

hva gjør jeg!!?

Anonymkode: 59b0e...c49


Ikke svar på noe av det! Det er bare mer og mer manipulasjon fra han! IKKE fall for noe av det!!!!!! Har vært sammen med en helt lik type, bare at for meg utvikla det seg til å bli et tre år langt forhold fordi jeg klarte ikke gå fordi jeg falt for de der sjarm meldingene hver gang jeg gikk. Og han endret seg ALDRI. Du har med en psykopat å gjøre her! Du er et spill for han!!!
 

Anonymkode: 3ff03...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er såpass «stabil» at han ikke svare skriftlig på hvorfor han har slått meg tidligere.. 

Anonymkode: 59b0e...c49

Hva skal han svare på det? Det er INGEN grunn til å slå kjæresten sin!!! Såklart kan han ikke svare på hvorfor han gjorde det, for grunnen er at han er en kontrollerende og farlig voldelig kjæreste!

Anonymkode: 3ff03...c42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å skrive meldinger med ham. Skru av mobilen din, lås alle dører og gå og legg deg. Gå og anmeld ham for vold i morgen. Han trenger ikke din sympati, han trenger et møte med lovverket. Jeg skjønner at det er vanskelig, men han vil ødelegge deg! Du er verdifull akkurat som du er, og det finnes et hav av menn der ute som ikke slår eller er voldelige, og som synes du er super. Gi dem en sjanse heller enn å fortsette med denne skadelige fyren.

Anonymkode: 807e9...6f7

Enig, du har ikke ansvar for å gi han sympati, han har vist så mange ganger at han ikke elsker deg, uansett hvor mye han SIER at han elsker deg i meldingene han sender deg nå. Skru av mobilen og ha den avskrudd i flere dager, kontakt din venninde på nettet i morgen og be om å få sove hos hun eller hun hos deg, og få noen til å passe på mobilen din så du ikke skrur den på av savn etter han og svarer han og begynner å unnskylde deg som gikk fra han. For du har gjort det eneste riktige her, og du må virkelig ikke falle for manipuleringen han driver med nå!!!!
 

Anonymkode: 3ff03...c42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var sammen med en voldelig type en gang og slet med det samme som du sliter med nå, tok han tilbake flere ganger. I ettertid har jeg tenkt at jeg hadde klamret meg så fast til håpet om at han skulle endre seg og bli den jeg ønsker han skulle være, den han var før ting gikk til helvete, at jeg ikke klarte å gi slipp på det før det ble bedre. Om du skjønner hva jeg mener. Ser jo nå i ettertid at jeg var ekstremt naiv og psykisk var jeg nesten ødelagt. Siste gang det ble slutt kontaktet han meg igjen litt her og der igjen, men en dag mannet jeg meg opp og sa ifra at jeg ikke ville ha noe med han å gjøre mer og at han måtte slutte å kontakte meg. Fra da av sluttet jeg å svare på telefoner og meldinger og sakte ble ting bare bedre. For meg måtte jeg bare innse at han ikke var den jeg ble forelsket i, at han heller er den dårlige personen. Han kom aldri til å endre seg slik jeg håpet, han ville alltid vært kontrollerende, sjalu, manipulerende, truende og voldelig. Det tok tid før jeg klarte å se det tydelig, kjærlighetssorgen måtte gi seg først også måtte jeg komme meg litt opp igjen psykisk før jeg klarte å se det. 

Jeg skriver dette fordi jeg tenker at du kanskje føler det på samme måte som jeg gjorde. Det var jo fine ting ved han også og fine stunder. Men de "fine" stundene er ikke i nærheten av å gjøre opp for de dårlige tingene. Mitt beste råd er å ha null kontakt med han. Ikke svar når han ringer, ikke svar på meldinger uansett hvor mye han sender og kanskje prøver å provosere en respons fra deg. Helst blokker nummeret om du føler jeg trygg med det. Skal du svare så send én kort melding "ikke kontakt meg mer" og IKKE svar på noe annet. Kjærlighetssorg tar tid å komme seg igjennom, og det kan ta tid å bygge seg opp igjen. MEN når du har kommet deg igjennom det så er det så veldig mye lettere å se ting klart og tydelig. 

Anonymkode: 2cdde...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

TAKK!! Prøver å få kontakt m venninnen min nå for å hindre at jeg drar tilbake til han.. Men hun svarer ikke.. :( 

Gråter masse her!! 

Han driver å sender mld å ber meg komme tilbake.. 

Jeg må ikke dra.. selv om jeg har sagt at jeg elsker han.. 

:( 

Anonymkode: 59b0e...c49

Herregud. Ta nå litt ansvar for deg selv! Voksne menneske! 

Og blokker overalt. Aldri svar på meldinger, eller ta telefonen. Kommer ingenting godt ut av det. Men å sitte og late som du ikke har egen vilje og klarer å holde deg unna, det er bare patetisk. Litt selvrespekt bør du ha. 

Anonymkode: f9ca6...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som har svart: TUSEN TAKK! 

Det betyr utrolig masse for meg!!

Jeg VET DET HER ER RETT!

Eller dvs hodet vet det, hjertet trenger bare litt mer tid..

Har svart på noen mld fra han, og stilt han enda flere kristiske spm som han ik klarer å svare på.. han sier han elsker meg og vil svare imorgen om han får møte meg.. Men d skal ikke skje!! Jeg skal IKKE møte han..! (Men må hente bilen der..) :( 

Trenger bare videre oppbacking.. 

Vet jeg fortjener bedre, og at det finnes andre menn sol ik slår der ute men som vil være snill mot meg..  

Men som sagt i dette tilfellet er hode og hjerter uenig.. :( 

Anonymkode: 59b0e...c49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skriv mer med ham og ikke svar når han ringer. Du nører opp under følelsene dine for ham ved å ha kontakt. Legg vekk telefonen din og forsøk å sove, se en film eller les en bok. Bilen kan du hente når han ikke er hjemme. Du skal aldri snakke med ham mer. Han er ikke en god person, men en voldutøvende drittsekk, som ikke fortjener din oppmerksomhet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har svart på noen mld fra han, og stilt han enda flere kristiske spm som han ik klarer å svare på.. han sier han elsker meg og vil svare imorgen om han får møte meg.. Men d skal ikke skje!! Jeg skal IKKE møte han..! (Men må hente bilen der..) :( 

Ikke dra alene for å hente bilen. Slutt helt å svar på meldinger, du kommer ikke til å få de svarene du er ute etter om du så spør til du blir gul og blå. 

Anonymkode: 2cdde...4a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til alle dere som har svart: TUSEN TAKK! 

Det betyr utrolig masse for meg!!

Jeg VET DET HER ER RETT!

Eller dvs hodet vet det, hjertet trenger bare litt mer tid..

Har svart på noen mld fra han, og stilt han enda flere kristiske spm som han ik klarer å svare på.. han sier han elsker meg og vil svare imorgen om han får møte meg.. Men d skal ikke skje!! Jeg skal IKKE møte han..! (Men må hente bilen der..) :( 

Trenger bare videre oppbacking.. 

Vet jeg fortjener bedre, og at det finnes andre menn sol ik slår der ute men som vil være snill mot meg..  

Men som sagt i dette tilfellet er hode og hjerter uenig.. :( 

Anonymkode: 59b0e...c49


Du må ikke svare på flere meldinger, er ikke noe poeng i å stille han spørsmål selvom du sikkert har tusen tanker og ting å ta han på som du vil ha forklaring på, men det er ikke noe poeng! Det finnes ingen forklaringer på sånn han har vært mot deg, og han kan få deg til å tro at det er pga kjærlighet men det er kun pga makt!
Jo mer du sender melding jo værre blir det å riste han av deg også, sånne menn er som en blodigle som suger hardere så fort de får snusen i litt blod(oppmerksomhet).

Når du skal hente bilen i morgen seriøst PLEASE ta med deg en venninde, og HUN henter nøklene, DU skal IKKE snakke med han,uansett hvor mye du tenker at du ikke vil krangle mer og uansett hvor mye du har lyst til å trigge en reaksjon i han som gjør at alt skal bli bra igjen , for det kommer aldri til å bli et bra forhold med han, og det er døds bra at du har klart å bryte så du ikke havner i mange år med mishandling. For det er sånn disse type mennene er... Min begynte ikke før etter 6 mnd han heller, før det var han bare perfekt og sjarmerende, og et slag liksom tilga jeg, men endte med å bli banka hver uke og måned i flere år. Jeg mista depositumet for leiligheten min fordi det var hull i veggen etter han hadde kasta meg hardt i veggen osv.
Og det har tatt meg mange år og bygge meg opp igjen fra det forholdet!
Det er jævlig med brudd de første ukene og man savner jo eksen så intenst og tenker at man kan glemme det vonde og starte på nytt igjen, men der gjør man den største feilen som er mulig. Du MÅ bare motstå å tekste han eller svare han!
Uansett hvor mye han bombarderer deg eller ringer deg 190 tapte anrop. IKKE svar og hiv mer bensin på bålet. Gir du han lillefingeren tar han hele armen og sjela og deg.

Overnatt hos en venninde den neste uken og slukk telefonen din.
Vil også anbefale deg å gå i kurs på ditt nærmeste krisesenter som finnes i hver kommune, der har de kurs over 8 ganger med temaer som "hva er vold" "vold og kjærlighet" "hvorfor er det vanskelig å gå" osv. Veldig bra!
Og mye støtte å få!

I morgen, ikke finn på å dra alene og tenk at du skal prate ut med han. Da vil han bare snike seg til klemmer og kyss også smelter du igjen og er inne i nettet hans igjen :( Venninda di må bli med å hente bilen, eller så lar du den stå til noen kan bli med deg å hente den. Hun går inn å får nøklene fra han, ikke du. Du skal ikke sove alene den kommende uken, det er mulig han oppsøker deg truer deg. Du må ikke svare på noen meldinger eller spørre han flere spørsmål.
Slett han fra din verden og TA VARE PÅ DEG SELV nå!!!

Savnet går over om noen uker eller måneder, men vær sterk. Når du har vært så sterk at du har klart å bryte nå og innse at du fortjener noe mye bedre, så er du sterk nok til å holde ut savn og sorg også. DET GÅR OVER. Og da vil du føle deg bedre enn på lenge og fri og lettet! Og derfra vil du tiltrekke deg nye menn , og menn som verdsetter deg, respekterer deg, og virkelig elsker deg, ikke bare elsker å ha makt over deg!

Stoooor klem :klem:

Anonymkode: 3ff03...c42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt kontakten helt og få noen til å hente bilen for deg. Det går over, er sikker på at du ser alt litt klarere i morgen når du får bilen hjem og snakket litt med en venn.  Dette er ikke ett forhold du vil være i. Tenk fremover. 

Anonymkode: 64c41...365

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har akkurat avsluttet forholdet m kjæresten.. Og trenger oppbacking til å se at det var rett!!

Skrev en liste på jobb idag med for og ulemper men har den ikke her.. husker bare at for var 6, og ulemper var over 30.. 

Er voksen og har kun vært sammen med han i ca 5-6 mnd.. 

I den tiden har han brutt avtaler mellom oss, flørtet med andre, blitt sjalu på meg, fått meg til å slette mannlige vennskap, forhørt meg etter mld eller snapper med andre, blitt fryktelig sint, SLÅTT MEG, tatt kvelertak på meg, og skikkelig skremt meg når han har drukket og blitt sint for bagateller!!! :( 

Jeg VET med hodet st det er rett og avslutte!! Jeg vet det! Men hjærte mitt trenger oppbacking for åskjøbne det.. Hjærtet har bare lyst å gråte og kontakte han igjen og ligge i armkroken hans.. Jeg gråter her..

:( 

Anonymkode: 59b0e...c49

Hva om dette hadde vært venninnen din eller søsteren din som hadde skrevet.

Hva hadde svaret ditt vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...