Gå til innhold

Leie lokale bare et døgn?


jenteanonym91

Anbefalte innlegg

Noen som har leid lokale kun et døgn ifm. bryllup? Slik at man er nødt å pynte på morgenen samme dag som bryllupet? Gikk det greit? 

Har funnet det perfekte lokalet, men det er selvfølgelig svindyrt å leie hele helga... Så tenkte om vi hadde gjort klart alt til pyntinga på forhånd, slik at det kun er å sette det på bordet som gjenstår. Vil få mye hjelp til dette også. Blir muligens litt stress, men er dobbelt så dyrt å leie fra fredag, så må vurdere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har erfaringer med å leie det hele helgen. 80 gjester og det var såvidt det gikk. 

Vi fikk nøklene fredag etter jobb og da hadde vi skrevet på bordkort, brettet ferdig servietter og lagt i grønne banan kasser (i plast), alle blomsterdekorasjoner var klare og stod på brett osv. 

Men vi holdt på til 23-24 på kvelden med å finne frem bord, finne riktig plassering, måtte flytte på en fordi det ikke gikk så godt å gå bak ryggen på de på ende ordet der osv... Og det tar tid å legge på duker, bordpynt, lys, dekke fint og spre bordkort selv om man er godt forberedt. 

Dette var grendahus, så ikke noe treretters, det var bryllup på dugnad. 

Vi hadde valgt sen vielse og skulle fotografere før vielsen slik at folk skulle slippe masse dødtid. Vielsen var 15.30.

Vi skulle møte fotografen 13.30 et stykke unna og ta bilder i litt over en time, så til kirken. 

Så jeg troppet opp hos frisør kl 10, for hår, sminke og kjole sammen med forlover, mamma og et par små brudeparet. Det hadde tatt en times tid kortere om jeg hadde avtale alene i salongen. 

Men, hadde jeg skulle sjauet bord før frisøren så måtte jeg lagt inn tid til dusj og hårtørk også. Samt at jeg hadde trengt å starte å pynte lokalet klokken fem, forutsatt at jeg hadde hatt mannen min, foreldrene mine og to venninner til hjelp. Siden det er lite trolig å få så mange til å stille opp så tidlig, måtte vi ha startet tre på natta. Og da har ikke du fått nøkkelen ennå? 

Mannen min var også travelt opptatt mens jeg var hos frisør. Det var mange småting som dukket opp, og han fikset alt som manglet, ble glemt og hentet gjester hit og dit. 

Jeg... Ville ikke gjort det. Det var knapt nok å bare ha én sen ettermiddag og kveld på oss til å forberede. 

Og godt å ha hele søndagen på nedvask og rydding. Man er gjerne litt sliten den dagen, vi hadde heller ikke så lyst til å stå opp med småfuglene den dagen, men hadde sen utsjekking på hotellet, med frokost på suiten kl 12. Helt perfekt. 

 

Hvor stor prisforskjell er det snakk om? 

Anonymkode: 7868a...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har erfaringer med å leie det hele helgen. 80 gjester og det var såvidt det gikk. 

Vi fikk nøklene fredag etter jobb og da hadde vi skrevet på bordkort, brettet ferdig servietter og lagt i grønne banan kasser (i plast), alle blomsterdekorasjoner var klare og stod på brett osv. 

Men vi holdt på til 23-24 på kvelden med å finne frem bord, finne riktig plassering, måtte flytte på en fordi det ikke gikk så godt å gå bak ryggen på de på ende ordet der osv... Og det tar tid å legge på duker, bordpynt, lys, dekke fint og spre bordkort selv om man er godt forberedt. 

Dette var grendahus, så ikke noe treretters, det var bryllup på dugnad. 

Vi hadde valgt sen vielse og skulle fotografere før vielsen slik at folk skulle slippe masse dødtid. Vielsen var 15.30.

Vi skulle møte fotografen 13.30 et stykke unna og ta bilder i litt over en time, så til kirken. 

Så jeg troppet opp hos frisør kl 10, for hår, sminke og kjole sammen med forlover, mamma og et par små brudeparet. Det hadde tatt en times tid kortere om jeg hadde avtale alene i salongen. 

Men, hadde jeg skulle sjauet bord før frisøren så måtte jeg lagt inn tid til dusj og hårtørk også. Samt at jeg hadde trengt å starte å pynte lokalet klokken fem, forutsatt at jeg hadde hatt mannen min, foreldrene mine og to venninner til hjelp. Siden det er lite trolig å få så mange til å stille opp så tidlig, måtte vi ha startet tre på natta. Og da har ikke du fått nøkkelen ennå? 

Mannen min var også travelt opptatt mens jeg var hos frisør. Det var mange småting som dukket opp, og han fikset alt som manglet, ble glemt og hentet gjester hit og dit. 

Jeg... Ville ikke gjort det. Det var knapt nok å bare ha én sen ettermiddag og kveld på oss til å forberede. 

Og godt å ha hele søndagen på nedvask og rydding. Man er gjerne litt sliten den dagen, vi hadde heller ikke så lyst til å stå opp med småfuglene den dagen, men hadde sen utsjekking på hotellet, med frokost på suiten kl 12. Helt perfekt. 

 

Hvor stor prisforskjell er det snakk om? 

Anonymkode: 7868a...9e2

Takk for svar! Mye mulig det blir for stressende, selv hvor mye hjelp man får. Koster 12000 for hele helga og 8500 for et døgn. Vi har ikke så stort budsjett, så spørs om man ikke må finne noe billigere. Men plassen er heeeelt perfekt. Synes lokale er noe av det viktigste. Men man kan vel ikke få alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke gjort! Jeg har jobbet mye som servitør når jeg var yngre, er gift med en kokk. Å rigge, dekke og pynte tar tid! Vi brukte nesten 6 timer dageb før bryllupet til dette. Bryllupsdagen hadde jeg nok med å få ordnet meg, brudepikene, forlover og mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gifter oss om ikke mange ukene, og fikk råd av andre som giftet seg før at de anbefaler hele helgen til å leie lokalet om mam må pynte selv. Noen har brukt hele dagen fredagen før bare for å bare pynte.. Det tar oftere lengere tid enn man tror..

På selve dagen går du ikke tid til å pynte selv. Da har du nok med frisør/sminke/antrekk og alt som hører med.

Jeg ville heller om jeg var deg forsøkt å spare penger på andre ting i budsjettet isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glatt brukt 3500 ekstra på å få ha lokalet hele helga.  Da har du god tid dagen før og kan går og legge deg uten å slippe å stresse med at du skal opp og pynte og sjaue. Jeg gifter meg i Søreuropa og alt er satt bort.  Kan ligge på stranda før jeg skal til frisøren liksom.  :P  Stresser nok som det er med andre detaljer, deilig å slippe å bekymre seg for pynting og rydding etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...