Gå til innhold

Solarium


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor ofte tar du det? Og hvor lenge ? 

 

Jeg har tatt 6 ganger nå på 3 uker,angret litt nå da jeg er redd for kreft. Men er sjansen stor for å få kreft De 6 gangene ? 

Anonymkode: 1d75d...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri fordi jeg vil ikke ha kreft. Du får ikke kreft for de gangene du har tatt, men begynner du å ta det jevnlig vil det gi økt kreftrisiko.

Anonymkode: 94df8...eaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aldri fordi jeg vil ikke ha kreft. Du får ikke kreft for de gangene du har tatt, men begynner du å ta det jevnlig vil det gi økt kreftrisiko.

Anonymkode: 94df8...eaf

Håper ikke det. Har holdt meg en stund. For 10 år siden tok jeg flere ganger i mnd 

Anonymkode: 1d75d...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært flink de siste 15 årene og solet meg i solarium svært lite, bare tatt et par timer på våren og litt på høsten.  I år har jeg tatt solarium 4 ganger før påske og skal ta 3-4 ganger før jeg skal gifte meg i Sør-Europa i juni.  Skal være der i 3,5 uke så jeg regner med at jeg vil ha en brunfarge som sitter en stund etter så mange dager i sola.  Bruker alltid spf 10-30 i ansiktet og på brystet for å minimere dannelse av pigmentflekker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt det en gang i uken i 9 år. 

Anonymkode: c2cf5...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt det en gang i uken i 9 år. 

Anonymkode: c2cf5...2fa

Hvor gammel er du og hvordan er huden din i dag forhold til jevnaldrende som ikke har tatt så hyppig solarium?
Hilsen en som gjerne vil ta solarium men redd for å utvikle mer rynker.

Anonymkode: 2c4ba...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du og hvordan er huden din i dag forhold til jevnaldrende som ikke har tatt så hyppig solarium?
Hilsen en som gjerne vil ta solarium men redd for å utvikle mer rynker.

Anonymkode: 2c4ba...d52

Jeg er 25 år, har ingen rynker og er ikke noe forskjell på meg og jevnaldrede (jeg ser kanskje yngre ut, får iallefall høre at mange tror jeg er 20-21 f. eks.).

Anonymkode: c2cf5...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, har ingen rynker og er ikke noe forskjell på meg og jevnaldrede (jeg ser kanskje yngre ut, får iallefall høre at mange tror jeg er 20-21 f. eks.).

Anonymkode: c2cf5...2fa

Hvis du fortsetter å ta like mye er jeg redd du nok vil komme til å se det i 30 årene....

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Hvis du fortsetter å ta like mye er jeg redd du nok vil komme til å se det i 30 årene....

 

 

Mener du virkelig at å ta sol en gang i uka er mye? Jeg mener du skal kose deg med å ta sol som du har gjort, det er helt greit! 

Anonymkode: 1e937...e80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvis du fortsetter å ta like mye er jeg redd du nok vil komme til å se det i 30 årene....

 

 

Ja det er også mitt inntrykk. Alle ser unge ut i 20 årene, men så fort man har blitt 30 eller nærmer seg 30 så kommer aldringstegn og rynker nesten over natten, og ekstra mye på de som har tatt mye solarium

Anonymkode: 2c4ba...d52

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Peonjenta skrev:

Hvis du fortsetter å ta like mye er jeg redd du nok vil komme til å se det i 30 årene....

 

 

Det finner jeg ut når det skjer isåfall :) 

Anonymkode: c2cf5...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, The Kitten skrev:

Jeg har tatt sol jevnlig i 10 år og har ingen antydninger til rynker. 

Hvor gammel er du nå da?

Anonymkode: 2c4ba...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du nå da?

Anonymkode: 2c4ba...d52

Blir 30 senere i år, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, The Kitten skrev:

Blir 30 senere i år, 


Okei... Ja jeg fikk mine rynker mellom 30 og 31, før det hadde jeg babyskin og alle sa jeg så ut som 18 når jeg var 28. Men så kom 30 årene og da så jeg plutselig helt brått 30 ut. Så nedtur! Så tør ikke ta sol nå tilfelle jeg ser ut som 50 når jeg er 40... Jeg som alltid har skytt av at det blir så deilig å se ut som 30 når jeg er 40 fordi jeg alltid så så ung ut før

Anonymkode: 2c4ba...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, The Kitten skrev:

Jeg har tatt sol jevnlig i 10 år og har ingen antydninger til rynker. 

Hvor ofte tar du?:)

Anonymkode: 1d75d...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 13.04, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at å ta sol en gang i uka er mye? Jeg mener du skal kose deg med å ta sol som du har gjort, det er helt greit! 

Anonymkode: 1e937...e80

Solarium har en helt annen strålekombinasjon enn vanlig sol, kombinasjonen kan føre til tidlig elding og forhøyet risiko for både hudkreft og føflekkkreft.  52 soltimer i året er hårreisende mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært mye i sola, men aldri i solarium. Med unntak av noen linjer rundt øynene når jeg smiler er jeg rynkefri, 38 år. 

Når det gjelder rynker har gener mye mer å si enn sol. 

Når det gjelder kreft er dette overdrevet. Er selv gift med en onkolog (kreftlege). Det som er farlig er å bli brent, eller veldig overdreven soling. Litt sol på kroppen nå og da er utelukkende positivt for helsen. 

(med forbehold om at jeg ikke kan noe som helst om solarium)

Anonymkode: b088c...b89

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har alltid vært mye i sola, men aldri i solarium. Med unntak av noen linjer rundt øynene når jeg smiler er jeg rynkefri, 38 år. 

Når det gjelder rynker har gener mye mer å si enn sol. 

Når det gjelder kreft er dette overdrevet. Er selv gift med en onkolog (kreftlege). Det som er farlig er å bli brent, eller veldig overdreven soling. Litt sol på kroppen nå og da er utelukkende positivt for helsen. 

(med forbehold om at jeg ikke kan noe som helst om solarium)

Anonymkode: b088c...b89

Mye av rynker er genetisk ja, men grunn #2 er sol. Sol er bra for D-vitaminer, men ellers er det ikke noe godt for helsen å være ute i solen. 

Anonymkode: 33d5c...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...