Gå til innhold

Sitter i saksa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har et stort problem.. Har en liten stund prøvd på nytt med min eks-kjæreste. Vi har en noe turbulent fortid som jeg ikke greier å legge bak meg. Ting føles ikke helt som før og jeg vil egentlig bare være alene, tror jeg. Saken er at han sliter med depresjon som ble værre sist jeg gikk. Han gjorde et selvmordsforsøk. Jeg er redd for å «gå på nytt» fordi jeg ikke vil ha det på samvittigheten om han prøver igjen.. Synes dette er så leit og vanskelig og vet helt ærlig ikke hva jeg skal gjøre! Føler meg ikke forelsket i han lenger og har fått intime sperrer jeg ikke klarer å oppheve. Tror det er fordi jeg egentlig ikke vil ha ham.. 

Aner ikke hvordan jeg skal klare å gå, og svikte ham på nytt. Har ikke engang sagt at jeg føler sånn her fordi jeg er redd han skal bli helt nede igjen. Alt han vet er at jeg jobber med å åpne opp og ikke kan garantere noe for fremtiden, og at «vi» ikke er på plass enda. 

Hva gjør jeg?? Dette sliter sånn på meg.. 

Anonymkode: fafb5...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill deg en time hos psykolog og snakk ut,du kan ikke gå med alt dette alene.har du en nær venn å betro deg til i tillegg. Varm klem 💗 

Anonymkode: 080ae...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bestill deg en time hos psykolog og snakk ut,du kan ikke gå med alt dette alene.har du en nær venn å betro deg til i tillegg. Varm klem 💗 

Anonymkode: 080ae...79c

Ts her 

Vurderer det virkelig! Begynner å kjenne så mye på dette, er så usikker og redd.. tusen takk!❤️

Anonymkode: fafb5...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ditt ansvar. Hva han velger å gjøre med livet sitt er ALDRI ditt ansvar. Hvis du går fra ham, og han truer med selvmord, eller du mistenker at det kan skje, ring politiet og forklar situasjonen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Amawhatsnot skrev:

Det er ikke ditt ansvar. Hva han velger å gjøre med livet sitt er ALDRI ditt ansvar. Hvis du går fra ham, og han truer med selvmord, eller du mistenker at det kan skje, ring politiet og forklar situasjonen.

Ts her 

Det vet jeg, men det er denne samvittigheten da.. om han gjør det klarer jeg ikke leve med det

Anonymkode: fafb5...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må leve med seg selv. Å true med å ta livet sitt er ikke ok, det er missbruk av deg. Jeg har kronisk depresjon og perioder hvor alt er så svart men det er ikke greitt å bruke det for å holde på en relasjon. 

Anonymkode: c298d...147

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 40 00 40   Dette er ett telefon nummer du kan ringe, så du slipper å vente på å komme til psykolog, om du syns det haster.

Her er hjemmesiden om du ønsker å se på det https://www.kirkens-sos.no/

Du bør absolutt ta kontakt med dem, det er ikke greit at du føler det slik som du gjør, og som det står skrevet litt høyere opp her, så er det IKKE  din skyld om noe skjer, du må ha hjelp og trenger noen å snakke med som ikke kjenner deg, tror jeg.

-da er det alltid lettere å åpne seg.

Sender deg en støtte klem og ønsker deg lykke til :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han må leve med seg selv. Å true med å ta livet sitt er ikke ok, det er missbruk av deg. Jeg har kronisk depresjon og perioder hvor alt er så svart men det er ikke greitt å bruke det for å holde på en relasjon. 

Anonymkode: c298d...147

Ts her 

Det er absolutt ikke greit, nei.. Det er ikke det at han truer, han sa ingenting sist, bare at han ikke klarte å leve med tapet og alle de mørke tankene.. Så prøvde han med piller og endte opp på sykehus.. inn på dps osv.. han sier han har det mye bedre nå som han har fått en ny sjanse med meg, uff.. Ligger mye annet bak, for å nevne det. Det er liksom jeg som tipper ting over, om dere skjønner.. Det er så leit!

Anonymkode: fafb5...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Englejenta skrev:

22 40 00 40   Dette er ett telefon nummer du kan ringe, så du slipper å vente på å komme til psykolog, om du syns det haster.

Her er hjemmesiden om du ønsker å se på det https://www.kirkens-sos.no/

Du bør absolutt ta kontakt med dem, det er ikke greit at du føler det slik som du gjør, og som det står skrevet litt høyere opp her, så er det IKKE  din skyld om noe skjer, du må ha hjelp og trenger noen å snakke med som ikke kjenner deg, tror jeg.

-da er det alltid lettere å åpne seg.

Sender deg en støtte klem og ønsker deg lykke til :hug:

Tusen tusen takk!❤️ Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. 

TS

Anonymkode: fafb5...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen tusen takk!❤️ Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre.. 

TS

Anonymkode: fafb5...f3d

Kjære deg.

Sov på det om du er usikker.

Du kan ringe i morgen også om det føles bedre for deg.

Husk at du er anonym, så du kan få lettet hjertet ditt  og slipper å være redd  for at han skal få vite noe som helst til du er sterk nok og har fått sortert tankene dine.

Lykke til :hjerte:

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Englejenta skrev:

Kjære deg.

Sov på det om du er usikker.

Du kan ringe i morgen også om det føles bedre for deg.

Husk at du er anonym, så du kan få lettet hjertet ditt  og slipper å være redd  for at han skal få vite noe som helst til du er sterk nok og har fått sortert tankene dine.

Lykke til :hjerte:

:troest:

Kommer nok til å ringe i morgen 😊 ligger så mange netter og tenker på dette, stresser innvendig dagen lang og føler jeg har forpliktet meg fordi jeg ga han en ny sjanse. Mye er bedre, men følelsene er ikke de samme.. måtte også flytte inn igjen med han pga min bosituasjon og det gjør ting så mye mer komplisert.. 

Tusen takk!❤️

Anonymkode: fafb5...f3d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...