Gå til innhold

Soleksem 2018


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...hva er dine beste råd? 


Bruker La Roche-Posay faktor 30 eller 50 og dekker ofte til de mest utsatte stedene, men nesten uansett hva jeg gjør så blir jeg fortsatt vablete på bryst og på innsiden av overarmene. 
 

 

Anonymkode: 3bc21...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

betakaroten, c-vitaminer og nedkjøling av varm hud  .. det er ihvertfall det som virker for meg

Anonymkode: bc93d...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med soleksem. Den eneste solkremen jeg ikke får dette av er Piz Buin Allergy kremene. De er gull.

Anonymkode: c7f0a...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har solfaktor 50 de første ukene med sol og jobber meg gradvis nedover. Har det kun på hendene og det forsvinner etter noen uker med sol, men er umulg å ikke klø meg til blods de ukene som er verst. Siden det er på hendene så er det umulig å ikke utsette de for solen. 

Tror kanskje det ville blitt mye edre hvis jeg tok solarium på hendene flere ganger i løpet av vinteren. Da det jo forsvinner når hendene har blitt vant med litt sol.

Kortison virker ikke for å stille kløen her

Anonymkode: addb6...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/21/2018 at 11:36 AM, AnonymBruker said:

betakaroten, c-vitaminer og nedkjøling av varm hud  .. det er ihvertfall det som virker for meg

Anonymkode: bc93d...790

C-vitaminer har jeg ikke prøvd, hvor stor dose tar du? 

Har brukt betakaroten (mange typer, mange sesonger), og selv om jeg synes at jeg blir litt brunere, opplever jeg ikke at det hjelper mot eksemet. 

Derimot har jeg hatt ok erfaring med økt inntak av omega-3 i månedene før soling.
 

Anonymkode: 3bc21...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

betakaroten virker hvis jeg starter tidlig nok, helst februar/mars, men det viktigste for meg er å passe på å avkjøle huden før den blir for varm 

Anonymkode: bc93d...790

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Helado skrev:

Hjelper betakaroten virkelig mot soleksem? Er redd for å bli oransje!

Har funket på meg i mange år(jeg tar betakaroten året rundt). Slet skikkelig med soleksem på armene tidligere, men det har forsvunnet helt etter jeg begynte på betakaroten. Men etter jeg solte meg ute på verandaen forrige helg, har det plutselig blusset opp på brystet(og det er den eneste delen av kroppen jeg ikke blir så veldig brun på til vanlig, resten av kroppen blir knallbrun om sommeren). Tror jeg må være litt forsiktig med solingen der framover, heller dekke til i perioder og smøre x antall ganger. Bruker alltid spf30 uansett hvor i verden jeg er.

Anonymkode: 5376a...f2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...