Gå til innhold

Dilemma! Begge vil ha meg, og jeg vil ha begge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 25 år som for tiden tar en master i byen. Bor sammen med kjæresten min. Livet mitt kan virke tilsynelatende bra for andre, men sånn er det ikke i realiteten. Jeg føler jeg sitter i verdens verste dilemma. Jeg skal begynne fra start.

 

Da jeg var relativt ung (begynnelsen av tenårene) møtte jeg en gutt jeg ble hodestups forelsket i ved første blikk. La oss kalle han Ola. Vi var sammen i kanskje et par måneder før han gjorde det slutt med meg. Jeg ble knust. Jeg fant meg en ny kjæreste, men endte med å bli sammen med Ola igjen. Så ble det slutt. Så fant jeg en annen, men jeg endte alltid opp med Ola. Klarte ikke å få han ut av tankene, uansett hvem jeg var med så mistet jeg aldri følelsene for han. Dette frem-og-tilbake-forholdet fortsatte fram til jeg ble «voksen», altså rundt 18 år. Da møtte jeg en ny gutt, Tore. Jeg ble ekstremt glad i Tore, vi var sammen i rundt 4 år. Etter en del nedturer i vårt forhold ble det sakte men sikkert ødelagt, og det endte med at jeg fant tilbake til Ola.

 

Nå har jeg og Ola vært samboere i rundt 3 år. Jeg har alltid vært sikker på at det var skjebnen som bestemte at Ola og jeg skulle være sammen, ettersom vi fant tilbake til hverandre hver gang og jeg aldri klarte å miste følelsene for han. Til og med da jeg var med Tore, og møtte Ola på butikken, fikk jeg sommerfugler i magen. Da jeg og Ola ble samboere tenkte jeg bare «herregud, det er jo sånn livet mitt skal være. Det er oss to. Det er vi som skal stifte familie, kjøpe oss hus» og hele den pakka. Vel, la oss si det sånn at vi har ikke kommet dit. For etterhvert som tiden gikk, begynte jeg å savne Tore akkurat sånn som jeg har savnet Ola. Jeg tenkte det bare var et «overfladisk» savn, for alle kan vel savne eksene sine nå og da, eller hva? Vel, nå har jeg savnet han i over 2 år, og det går ikke over.

 

Forholdet mitt til Ola er ikke sånn det en gang var. Vi krangler mye. Jeg har vært mye deprimert på grunn av dette, ettersom jeg er veldig glad i han og synes det er veldig trist at det skulle bli sånn mellom oss. Jeg mistenker at denne kranglingen har noe av skylden i at Tore kom tilbake i tankene mine. Og etterhvert som vi krangler mer har jeg tenkt at noe av det er mye min feil. Tore ligger i bakhodet mitt, og jeg tenker kanskje at dette kan bidra til at våre diskusjoner lettere blir til krangel fordi jeg er så frustrert over denne situasjonen. Jeg ønsker å ha følelser for kun én person, men jeg klarer det ikke.

 

Så, nå har jeg og Tore begynt å treffe på hverandre igjen. I skjul. Tore er fortsatt like forelsket i meg, selv om han også har kjæreste. Jeg føler meg så bra når jeg er med han, jeg merker virkelig at han har sterke følelser for meg og at han liker meg veldig godt. Han er svært opphengt i meg. Denne følelsen har jeg ikke hatt på det jeg kan huske av Ola. Jeg føler at Ola tar det litt for gitt at jeg er med han, han søker aldri nærhet eller gir meg noe lenger. Og er det noe jeg trenger, så er det nærhet, kjærlighet og komplimenter. Dette får jeg massevis av Tore. Og jeg kjenner at jeg fortsatt har sterke følelser for Tore når vi er sammen. Jeg tenker på han hele tiden.

 

Jeg skjønner jo det at jeg ikke kan holde på sånn. Det er så dårlig gjort. Men jeg har ingen kontroll over meg selv og mine følelser lenger. Samvittigheten min eksisterer ikke lenger. Samtidig er jeg livredd for å gjøre det slutt med Ola i frykt for at jeg har gjort tidenes feil og at hele følelsesstyret med Tore bare har vært overfladisk fordi jeg savnet nettopp den nærheten. Men jeg vet ikke. Jeg kjenner ikke meg selv lenger.

 

Hva skal jeg gjøre? Jeg er så frustrert. Jeg gråter hele tiden, vet aldri hvor jeg har andre eller meg selv, og jeg har selvfølgelig ingen jeg kan snakke med om dette.

 

Jeg vet at noen kommer til å si at jeg bare skal være alene en stund og kjenne på hva som er riktig. Men jeg vil ikke det. Jeg vil ikke gå fra Ola sånn egentlig. Jeg elsker han jo innerst inne. Samtidig er jeg så veldig glad i Tore. Jeg vil ha begge to like mye. Hva i h*lvete skal jeg gjøre?

Anonymkode: a2375...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dump begge to, slik at de kan finne seg et skikkelig kvinnfolk som ikke roter med andre bak ryggen deres.

Anonymkode: 84ddd...951

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må lære deg selvdisiplin. Tålmodighet. Å utsette tilfredsstillelse. Dette handler ikke om Ola eller Tore, men om at du aldri klarer å bli fornøyd.

Lykkelige forhold handler om å ta langsiktige,  forpliktende valg. Du har trent opp hjernen din til å tro at Lykke ligger et annet sted enn der du står.

 

Det vil ta deg mange år, og ståldisiplin, å trene opp hjernen din for å få et bra liv.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøkenskog
Akkurat nå, Frøkenskog skrev:

Du kan ikke få i pose og sekk! Og det er ikke hyggelig praksis du driver med.. 

Og du er utro! Noe av det verste som er! Så plis, gjør noe med det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dump begge to, slik at de kan finne seg et skikkelig kvinnfolk som ikke roter med andre bak ryggen deres.

Anonymkode: 84ddd...951

Enig, de fortjener bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke disse mennene det handler om, det er du som hele tiden søker noe bedre. Enten det er den ene, med en gang det blir problemer så henter du den andre. Det er deg selv du skal jobbe med, dump begge to og få deg en ryggrad

Anonymkode: 4c58e...b0a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vil jeg ikke kalle å elske noen. Du får oppmerksomhet, oppmerksomheten dabber av og du får oppmerksomhet fra en ny. Ond sirkel. Dump begge, kutt komtakten og få kontroll på deg selv. 

Anonymkode: 40487...a5f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt hva dere mener. Og jeg tar det til meg. Men jeg synes dette er vanskelig. Ekstremt vanskelig. Og for min del er det ikke bare å dumpe begge to når der er så sterke følelser i bildet. Jeg tror aldri jeg klarer å forklare dette på en slik måte slik at folk skal forstå hva jeg virkelig mener og føler.

Anonymkode: a2375...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du løper dit du får oppmerksomhet, og når det er slutt på det finner du tilbake til den du fikk det av sist. Rart at Ola og Tore stoler på deg. Jeg tenker at du bør dumpe begge og bli voksen. Det at du har gjort det slutt med både Ola og Tore bør fortelle deg at ingen av dem er riktige for deg.

Anonymkode: bf8f4...a06

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver forholdet med Tore, så tenker jeg at det kanskje ikke er liv laga i lengden. Dere «ødela» noe sammen - og det gir jo ikke grunn til å tenke at det skal bli helt annerledes nå.

Hvorvidt du skal fortsette med Ola eller ikke kan jeg ikke si - men jeg tenker det er verdt å ta en runde sammen hvor dere snakker om fremtiden.

Du er litt for ung til å tenke såpass alvorlig om fremtiden - men jeg vet jo hvordan det er, for jeg har selv vært i saamme forhold i 17 år siden jeg var fylt 19.

Det jeg ser i ettertid nå(er 37 år nå, og vi er altså sammen på 17.året) er at jeg i mine yngre år var alt for redd for å «røske i ting» til torss for at vi ikke hadde barn enda da. Jeg kunne ryddet opp i utfordinger tidligere. Problemet var at jeg var redd for konsekvensene - og utsatte å ta tak i ting.

Det anbefaler jeg ikke, for det tvinger seg frem uansett. 

Så jeg hadde kanskje droppet hele Tore, og sett om Ola er noen du klarer å finne tilbake til igjen. Klarer du ikke er det løsningen å ende forholdet, men ikke nødvendigvis til fordel for TOre.

Anonymkode: 9d0f0...32e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du løper dit du får oppmerksomhet, og når det er slutt på det finner du tilbake til den du fikk det av sist. Rart at Ola og Tore stoler på deg. Jeg tenker at du bør dumpe begge og bli voksen. Det at du har gjort det slutt med både Ola og Tore bør fortelle deg at ingen av dem er riktige for deg.

Anonymkode: bf8f4...a06

Jeg løper dit jeg får oppmerksomhet? Jeg kan få svært mye oppmerksomhet i løpet av en kveld ute på byen. Men jeg bryr meg NADA. Ingenting. Det eneste jeg bryr meg om er disse to.

Anonymkode: a2375...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik du beskriver forholdet med Tore, så tenker jeg at det kanskje ikke er liv laga i lengden. Dere «ødela» noe sammen - og det gir jo ikke grunn til å tenke at det skal bli helt annerledes nå.

Hvorvidt du skal fortsette med Ola eller ikke kan jeg ikke si - men jeg tenker det er verdt å ta en runde sammen hvor dere snakker om fremtiden.

Du er litt for ung til å tenke såpass alvorlig om fremtiden - men jeg vet jo hvordan det er, for jeg har selv vært i saamme forhold i 17 år siden jeg var fylt 19.

Det jeg ser i ettertid nå(er 37 år nå, og vi er altså sammen på 17.året) er at jeg i mine yngre år var alt for redd for å «røske i ting» til torss for at vi ikke hadde barn enda da. Jeg kunne ryddet opp i utfordinger tidligere. Problemet var at jeg var redd for konsekvensene - og utsatte å ta tak i ting.

Det anbefaler jeg ikke, for det tvinger seg frem uansett. 

Så jeg hadde kanskje droppet hele Tore, og sett om Ola er noen du klarer å finne tilbake til igjen. Klarer du ikke er det løsningen å ende forholdet, men ikke nødvendigvis til fordel for TOre.

Anonymkode: 9d0f0...32e

Hjertelig takk! Denne trengte jeg!!

Anonymkode: a2375...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleprinsesse

Jeg ble sliten bare av å lese dette:vetikke: Dump begge to, kom deg videre og jobb med deg selv.. Ikke inngå et forhold før du lærer å virkelig ELSKE en person. Dette handler ikke om kjærlighet, men at du hele tiden er på utkikk etter noe bedre. Du søker oppmerksomhet og bekreftelse, men helst av noen andre enn de du er i et forhold med. Det er et veldig dårlig utgangspunkt. Men hadde du ikke hvert utro, hadde jeg bedt deg om å kommunisere med Ola, fortalt han hva du savner. Men siden du faktisk er utro, så fortjener Ola bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Tore også har kjæreste så kan det aldri bli dere, og når han er utro med deg vil han også være utro mot deg. Sånne menn skal du ikke satse på! Nei dropp Tore og plei forholdet med Ola som du er sammen med!

Anonymkode: 9ec64...4ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud for ei oppmerksomhetssyk løstøs. Løper til den som gir deg mest oppmerksomhet.

Bli heller singel og få deg litt selvdisiplin. Stakkars mannfolk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik i begynnelsen av forhold at du får mye oppmerksomhet og omsorg, de vil vise seg fra sin beste side for at du skal bli deres. Det er gjerne da de fyller begjæret ditt og spenningen bobler over i deg. Men etter tid vil dette nye, begjæret og spenningen gå litt tilbake, og oppmerksomheten fra han er ikke den samme lengre. Da vil en ny gutt kunne tenne dette i deg og du glemmer litt av hvordan du hadde det med han forrige, for nå er han jo blitt så kjedelig og satt og gir ikke deg det samme som i begynnelsen osv.. Etter ei stund vil det også bli slik med Tore, det var derfor du falt for Ole og nå derfor du faller for Tore igjen  Du husker tilbake til begjæret ,spenningen og oppmerksomheten og komplimentene du fikk.

Menn gjør ofte den feilen, de tar deg for gitt, glemmer å vise deg oppmerksomhet og komplimenter slik vi ofte får i begynnelsen. Jeg forstår deg litt, men det er selvsagt feil av deg å gå bak ryggen på kjæresten.

Du må slutte å treffe Tore og heller si til Ole hva du trenger i forholdet, snakk med han og finn en løsning. For du husker vel, at det var Ole og deg for alltid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du trenger å bli glad i deg selv først, for du har åpenbart ting du må jobbe med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Mysticgirl skrev:

Det er slik i begynnelsen av forhold at du får mye oppmerksomhet og omsorg, de vil vise seg fra sin beste side for at du skal bli deres. Det er gjerne da de fyller begjæret ditt og spenningen bobler over i deg. Men etter tid vil dette nye, begjæret og spenningen gå litt tilbake, og oppmerksomheten fra han er ikke den samme lengre. Da vil en ny gutt kunne tenne dette i deg og du glemmer litt av hvordan du hadde det med han forrige, for nå er han jo blitt så kjedelig og satt og gir ikke deg det samme som i begynnelsen osv.. Etter ei stund vil det også bli slik med Tore, det var derfor du falt for Ole og nå derfor du faller for Tore igjen  Du husker tilbake til begjæret ,spenningen og oppmerksomheten og komplimentene du fikk.

Menn gjør ofte den feilen, de tar deg for gitt, glemmer å vise deg oppmerksomhet og komplimenter slik vi ofte får i begynnelsen. Jeg forstår deg litt, men det er selvsagt feil av deg å gå bak ryggen på kjæresten.

Du må slutte å treffe Tore og heller si til Ole hva du trenger i forholdet, snakk med han og finn en løsning. For du husker vel, at det var Ole og deg for alltid?

Takk for et veldig fint svar. Du har vel rett. Men det ligger mye mørkt bak forholdet mellom meg og Ola, noe jeg tror selv kan bidra til at jeg gjør som jeg gjør. Et forhold vil alltid «dabbe» litt av, dette har jeg vært fullstendig klar over ettersom jeg alltid har vært i nok så langvarige forhold. Men jeg kjenner at Ola skuffer meg så sinnsykt mye, og det har han gjort over lang tid. Og ja, jeg har prøvd å snakke med han om dette mange ganger, uten at noe har skjedd. Jeg har fortalt ham hvor viktig det er for meg å ha et forhold som er preget av nærhet og kjærlighet. Men jeg virker ikke i det minste interessant for ham lenger. Jeg kan gå rundt naken i huset uten at han løfter et øye. Jeg kan si de fineste ting til han og han sier aldri noe tilbake. Vi har hatt utallige diskusjoner hvor jeg alltid begynner å gråte fordi det er så frustrerende for meg og alltid gå rundt å føle at han ikke liker meg lenger. At jeg bare «er» der fordi det er vanlig. At jeg vasker klærne hans, vasker huset, ordner og steller alt. Jeg får aldri noen ting fra ham.

Jeg ser kommentarene til dere andre. Jeg svarer ikke fordi jeg er til dels enig. Men som nevnt tidligere skulle jeg virkelig ønske dere hadde hatt mitt hode, for å kjenne på det virrvarret av følelser. Dette handler ikke bare om oppmerksomhet og at jeg er en «løstøs». Dette er følelser for 2 mennesker som har vært i store deler av livet mitt, følelser som har vart over flere år. Hadde aldri tatt meg bryet til å skrive her inne dersom jeg visste at dette hadde vært fordi jeg har et behov for oppmerksomhet. Det er så mye mer enn det.

Anonymkode: a2375...d9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...