Gå til innhold

Den savnede studenten i Sør-Afrika


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Camlon skrev:

Grunnen til at ingen advarte henne er trolig fordi de følte at området var tryggere enn den egentlig var.

I motsetning til de fleste områder i Sør Afrika er området vakkert og rent og den har en fantastisk strand. Men området er fortsatt i Sør Afrika og folk vil reise til slike områder for å utføre kriminalitet.

Eller rett og slett uvitenhet om de faktiske forholdene i landet. Uansett blir jeg svært overrasket hvis hun blir funnet i live ... 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig trist! Håper de finner henne til slutt, i live! Mine tanker går til familien hennes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Capsen kan ha blåst dit, rett og slett. Det var jo dårlig vær den kvelden. Capsen kan være hvem som helst sin og trenger ikke ha noe med saken å gjøre.

Veldig trist sak. Håper de finner henne snart i live.

Anonymkode: 29306...a74

Den kan jo det, men caps, mobil og sko lå "samlet og i fin orden". Den naturlige forklaringen på at tre ting ligger pent og ordnet sammen er at de er lagt der sammen. Så det caps-sporet er det jo naturlig å forsøke å følge, om ikke annet, i fravær av annet.

Men vi får håpe hun finnes, ja, det er nå det eneste som betyr noe. Jeg vil ikke spekulere i sannsynligheten for det ene eller det andre, familien har det vel kjipt nok allerede om man ikke skal spekulere vilt i norskspråklige fora om hennes skjebne under to døgn etter hun forsvinner. Så er det mye man kan si om Sør-Afrika som land og ting som skjer der, men kanskje drøye litt med å prate om sånt i denne tråden.

Anonymkode: ccab9...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tragisk, alle foreldres mareritt, stakkars jente.

Anonymkode: bf4e5...a56

Ja, enig. Må være helt forferdelig for foreldrene! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidelig tråd dette når man ikke har peiling på hva som har hendt.  Blir mye synsing.

Har selv vært i Sør-Afrika to ganger, er et land der man ikke går ut alene.  Det er rett og slett for farlig.  Men denne saken er helt åpen, umulig i vite hva som har skjedd ut fra hva man leser i mediene

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en eventuell gjerningsmann er vel ikke så dum at h*n legger capsen sin sammen med jentas eiendeler? 

Anonymkode: 9ead2...139

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men en eventuell gjerningsmann er vel ikke så dum at h*n legger capsen sin sammen med jentas eiendeler? 

Anonymkode: 9ead2...139

Gjerningsmannen er sannsynligvis svært dum, eller så hadde han visst at det han gjorde var feil.

Og de vil uansett ikke finne gjerningsmannen fra capsen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iom at kameraet ikke lå sammen med eiendelene så kan det tyde på at hun har lagt tingene fra seg og vasset uti for å ta bilder. Hvis det ikke var noen folk i nærheten så har hun kanskje tenkt at ingen ville stjele det heller. Om hun skulle bli tatt av sterk strøm så kan hun bli dratt langt til havs og ikke nødvendigvis bli funnet med det første. Capsen, jeg vet ikke, men like lite sannsynlig at noen skulle lagt den fra seg pent og pyntelig, som at den kan ha blitt blåst dit. 

Har selv oppholdt meg i SA i en lengre periode, og de få gangene jeg beveget meg ute på egenhånd var med hjertet i halsen. Noen steder kan virke trygge og fredelige fordi det ser så fint ut, men i et slikt land vet man aldri. Det er lett å la seg lure.

Anonymkode: 4ae9b...164

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Skribent09 skrev:

Merker jeg blir skikkelig provosert av å lese enkelte kommentarer om saken på VG-siden på Facebook! :sur: 

Hva står der?

Anonymkode: 4ae9b...164

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Elseby13 skrev:

Haiangrep? Sør-Afrikas strender er verdens mest haibefengte i verden.

Lite sannsynlig. Faren hennes sier hun er en dyktig svømmer som kjenner havet og ikke ville gått ut i havet når det er uvær. Det mest sannsynlige er bortføring og noen ganske ille ting etter det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva står der?

Anonymkode: 4ae9b...164

To menn skrev noen negative kommentarer, men av respekt overfor de pårørende som kanskje leser denne tråden ønsker jeg ikke å skrive noe mer konkret om hva kommentarene handlet om. De mennene er kun ute etter å provosere, og jeg håper kommentarene blir slettet.

Endret av Skribent09
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13
20 minutter siden, Skribent09 skrev:

To menn skrev noen negative kommentarer, men av respekt overfor de pårørende som kanskje leser denne tråden ønsker jeg ikke å skrive noe mer konkret om hva kommentarene handlet om. De mennene er kun ute etter å provosere, og jeg håper kommentarene blir slettet.

Hvorfor bidrar du til økt oppmerksomhet rundt det, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Elseby13 skrev:

Hvorfor bidrar du til økt oppmerksomhet rundt det, da?

Tenkte ikke over det jeg skrev før etterpå. Ble bare så provosert og sint egentlig. Skal fjerne det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Drizzt skrev:

Lite sannsynlig. Faren hennes sier hun er en dyktig svømmer som kjenner havet og ikke ville gått ut i havet når det er uvær. Det mest sannsynlige er bortføring og noen ganske ille ting etter det.

Nåja. Hun gikk jo ned til stranden i uværet for å ta bilder, da kan det vel ikke ha vært så voldsomt at hun ble skremt av det? Jeg tenker heller at hun kan ha mistolket hvor sterke bølgene og strømmen faktisk er der, vi har ikke slikt hav her hos oss. Hun kan ha blitt overrasket over at uværet tiltok f eks. Kan ha kommet vindkast osv. Husker selv jeg vasset på en strand i SA og klarte knapt gå pga sterk strøm.

Men skal ikke spekulere mer.

Anonymkode: 4ae9b...164

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, nedsettende og hatefullt innhold, samt svar til dette.

Yvonne (admin)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har en forklaring på hvorfor et så fint land skal være så fælt?

Hvor er media som jublet for Sør-Afrika for noen år siden da Nelson Mandela var alles helt?

Anonymkode: 616a4...e7f

Ja. Afrika har flere fattige land. Folk har ikke jobb, mat eller hus. Da blir de desperate og stygg kriminalitet råder døgnet rundt: Sør Afrikas grenser er ikke stengt - og da flommer folk ulovlig inn til Sør Afrika fra Zimbabwe, Botswana med flere. 

Da blir det overfylt i Sør Afrika. Om nettene brennes folk i bildekk i ghetto-leirene. Det er demonstrasjoner og Jacob Zuma rakk å ødelegge mye.

Det er apartheid andre veien mot de få hvite (som er født i Sør Afrika) som ennå ikke har rømt landet.

Turister er som småfisk for haiene. 

Den norske studenten tok seg selvsagt ikke en svømmetur. Hun ble et enkelt bytte for desperate, fattige som voldtar og dreper. 

Anonymkode: ab2ea...b38

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har en forklaring på hvorfor et så fint land skal være så fælt?

Hvor er media som jublet for Sør-Afrika for noen år siden da Nelson Mandela var alles helt?

Anonymkode: 616a4...e7f

Det er kun folk som gjør land fæle.. 

Anonymkode: f6d28...ce3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...