Gå til innhold

Tomannsbolig, hvor nært kan vi ha boblebad?


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal folk med svære boblebad i Hagen likevel? 

Anonymkode: 588e1...508

Det er digg!! 

Anonymkode: d7914...ef1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har boblebad (enebolig) og det "susser" eller brummer fra dette hele tiden.  Filtersystemet går nesten konstant, så ja, du kommer til å få kjeft hvis dette ligger rett utenfor soverommet til naboen.  I tillegg kommer du til å selvfølgelig bruke dette med venner langt ut på natt mange kvelder - og her kommer det til å være mye støy. 

Så ja, sett den et helt annet sted eller tar konsekvenser for at dere er egoistiske nok å sette en boblebad spa rett utenfor vinduet til naboen. 

Anonymkode: 246bf...51f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en nabo med boblebad, det står på verandaen hans, og er kun en skillevegg unna vår veranda og soveromsvindu.

Jeg skulle ønske at det ble strengere regler for støyforurensing på steder der mennesker bor tett innpå hverandre. Vi er ikke lenger på verandaen vår om sommer, fordi boblebadet suser, durer og bråker 24 timer i døgnet i perioden han "bruker" det. For det er det også - de bruker det nesten aldri, det bare står og bråker unødvendig. Det verste er om natten, når viften skrur seg på for å regulere temperaturen, og fordi vi sover med vinduet oppe, våkner pga. pipelyder og suselyder som holder på i en halvtime. De har soverom på andre siden, så de hører det ikke, og skjønner ikke hva vi snakker om de gangene vi har spurt om de kan flytte det.

Syns du burde holde det boblebadet på en del av eiendommen, der det kun plager deg, og langt fra naboens eiendom.

 

Anonymkode: a93e1...e5d

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengst mulig unna naboen for begges skyld.

Anonymkode: 8988b...5eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er skikkelig hensynsløst å plassere et boblebad slik at det sjenerer naboen.  Dere bor jo ikke i enebolig, ergo må dere ta hensyn og kan ikke skaffe dere alt mulig selv om dere gjerne vil.

Anonymkode: 35b46...3d3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "fast" boblebad eller oppblåsbart? Vil tro det har noe å si på hvor sterk motor som trengs, i forhold til støy. Og jeg ville unngått å sette det rett ved soveromsvinduet til naboen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor bare ikke sette det et annet sted og sånn unngå misnøye? MÅ det stå et sted der dere allerede vet det kommer til å skape irritasjon? For det er jo ganske urealistisk å tro at dere kommer til å sitte der musestille og at naboen ikke kommer til å erge seg over støyen....

Jeg må innrømme at hadde mine naboer tatt så lite hensyn og satt et boblebad rett ved soveromsvinduet mitt, så hadde jeg faktisk syntes de var ekstremt egoistiske. Hvis det er slik dere generelt turer frem, skjønner jeg godt dere ikke har noe godt forhold.

Anonymkode: 90296...4d9

Fodi det er eneste stedet på tomta det er flatt og mulighet til å plassere det.
Ellers må vi plassere det opp i inngangsdøra, der vi setter bilene våre.  På denne siden av huset er skyggesiden, ingen sol eller utsikt eller hyggelig. Vi vil jo ha badet på den fine siden av huset. 

Teknisk sett er det rett under soverommet vårt, men siden det er vertikaldelt bolig og speilvendt, blir et i nærheten av deres soverom også. 

Vi har ikke turet frem med noe som helst, vi spør hver eneste gang noe skal gjøres. Vi får veldig ofte "nei, det passer ikke oss". 
Spør om vi kan vaske bilen på søndager, da blir det litt høytrykkspyling. Det er ikke lov eller greit, fordi det er søndag. 
Vi kan ikke henge opp bilder på en lørdag i 18 tiden, for da skal de spise middag. (det er snakk om 1-2 spiker i veggen) 
På vinteren om vi ikke er ute og måker fellesområdet før kl 7 om morgenen om det har snødd, så står de på døra og lurer på hvorfor vi ikke har været ute enda. 

De klager om barna løper rundt i huset og leker, ja det kan bli litt høylytt av og til. Men de er i lek, og det varer i 5-15 minutter. Jeg orker jo selv ikke å høre på masse skriking og roping, så sier jo ifra til dem etter hvert. Men her får vi en telefon med en gang lydnivået øker litt for mye i deres øyne. 

Vi deler også parkeringsplass, en gang hadde vi parkert litt for mye over den usynlige streken som indikerer hvor bilene våre skal stå. Det ble helt krise og kjefting til de grader. 
Vi prøver virkelig å tilfrestille disse naboene, men vi har fått nok. Nå vil vi ha det slik vi ønsker på vår side av huset. 
Derfor lurer jeg på regler i forhold til dette. Så kan vi vise til det når de begynner å klage. 

 

11 hours ago, happiest said:

Det lager vel mindre lyd om ikke boblene er på? Dersom det brukes etter normal leggetid. Men det vil jo sikkert være litt støy likevel siden man snakker osv. Kjedelig for naboen om de hører gjennom vinduet. 

Jeg vil anta det kanskje durer litt hele tiden, slik et kjøleskap f.eks gjør. 
Vi skal så klart holde oss til normale husregler når det kommer til bruk av boblebadet. 

 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ta hensyn og sett det lengst vekk fra naboen. Her monterte naboen varmepumpe rett utenfor soveromsvinduet mitt (bor i leilighet) og det durer voldsomt noen ganger. Jeg ville aldri satt det rett utenfor soveroms vinduet deres hvertfall. Det er gjerne på kvelden når man skal sove man hører sånt, da alt annet er stille.

Anonymkode: 588e1...508

Vi har også montert varmepumpe. Denne har vi plassert så langt unna soverommet som det lot seg gjøre. 
Her hadde vi faktisk tenkt å plassere den et stykke unna nettopp pga bråk. Men før vi i det hele tatt hadde fått monterer på døra, så hadde de lagt et langt brev i postkassa vår i forhold til hvor vi ikke kunne plassere denne pumpen. 
Det var også en beskrivelse over hvor de anbefalte plassering, på VÅR tomt. Så de skal sitte på sin side og bestemme  hvor vi skal sette ting ved vårt hus. 
I stede for å bare hør med oss hvor vi har tenkt å plassere den, tok de sorgene på forskudd og bare forlangte at den skulle settes der og der. 
Slike ting får meg til å få lyst til å heller sette pumpen under soveromsvinduet likevel. 



Jeg ønsker egentlig å være en god nabo, ta hensyn. 
Vi har flere andre naboer vi har et supert forhold til og vi tar hensyn. Kutter busker på hverandre sin tomt om det er sjenerende for sola og lignende. 
Naboen vegg i vegg har f.eks et tre som drysser noe så sykt over på vår side. Det er ikke snakk om å ta det ned, for de vil ha den skyggen. 
Jeg er bare så lei av å måtte ta hensyn, det føles som at det bare går en vei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Fodi det er eneste stedet på tomta det er flatt og mulighet til å plassere det.
Ellers må vi plassere det opp i inngangsdøra, der vi setter bilene våre.  På denne siden av huset er skyggesiden, ingen sol eller utsikt eller hyggelig. Vi vil jo ha badet på den fine siden av huset. 

Teknisk sett er det rett under soverommet vårt, men siden det er vertikaldelt bolig og speilvendt, blir et i nærheten av deres soverom også. 

Vi har ikke turet frem med noe som helst, vi spør hver eneste gang noe skal gjøres. Vi får veldig ofte "nei, det passer ikke oss". 
Spør om vi kan vaske bilen på søndager, da blir det litt høytrykkspyling. Det er ikke lov eller greit, fordi det er søndag. 
Vi kan ikke henge opp bilder på en lørdag i 18 tiden, for da skal de spise middag. (det er snakk om 1-2 spiker i veggen) 
På vinteren om vi ikke er ute og måker fellesområdet før kl 7 om morgenen om det har snødd, så står de på døra og lurer på hvorfor vi ikke har været ute enda. 

De klager om barna løper rundt i huset og leker, ja det kan bli litt høylytt av og til. Men de er i lek, og det varer i 5-15 minutter. Jeg orker jo selv ikke å høre på masse skriking og roping, så sier jo ifra til dem etter hvert. Men her får vi en telefon med en gang lydnivået øker litt for mye i deres øyne. 

Vi deler også parkeringsplass, en gang hadde vi parkert litt for mye over den usynlige streken som indikerer hvor bilene våre skal stå. Det ble helt krise og kjefting til de grader. 
Vi prøver virkelig å tilfrestille disse naboene, men vi har fått nok. Nå vil vi ha det slik vi ønsker på vår side av huset. 
Derfor lurer jeg på regler i forhold til dette. Så kan vi vise til det når de begynner å klage. 

 

Jeg vil anta det kanskje durer litt hele tiden, slik et kjøleskap f.eks gjør. 
Vi skal så klart holde oss til normale husregler når det kommer til bruk av boblebadet. 

 

Vi har også montert varmepumpe. Denne har vi plassert så langt unna soverommet som det lot seg gjøre. 
Her hadde vi faktisk tenkt å plassere den et stykke unna nettopp pga bråk. Men før vi i det hele tatt hadde fått monterer på døra, så hadde de lagt et langt brev i postkassa vår i forhold til hvor vi ikke kunne plassere denne pumpen. 
Det var også en beskrivelse over hvor de anbefalte plassering, på VÅR tomt. Så de skal sitte på sin side og bestemme  hvor vi skal sette ting ved vårt hus. 
I stede for å bare hør med oss hvor vi har tenkt å plassere den, tok de sorgene på forskudd og bare forlangte at den skulle settes der og der. 
Slike ting får meg til å få lyst til å heller sette pumpen under soveromsvinduet likevel. 



Jeg ønsker egentlig å være en god nabo, ta hensyn. 
Vi har flere andre naboer vi har et supert forhold til og vi tar hensyn. Kutter busker på hverandre sin tomt om det er sjenerende for sola og lignende. 
Naboen vegg i vegg har f.eks et tre som drysser noe så sykt over på vår side. Det er ikke snakk om å ta det ned, for de vil ha den skyggen. 
Jeg er bare så lei av å måtte ta hensyn, det føles som at det bare går en vei. 

Vel, jeg syns faktisk det de "klager" over er helt reelt. Det er uhøflig og unødvendig å bruke høytrykksspyler på en søndag, det er også totalt unødvendig å skulle begynne å hamre i veggene en lørdag kveld. Og hvis du har unger som hyler innendørs i 15 minutter, så hadde jeg også ringt for å be dere dempe dere litt. Hvis dere har felles innkjørsel, og det har snødd hele natten, så hvorfor er det bare naboen din som skal gjøre det mulig å komme seg ut om morgenen?

Helt ærlig, så har jeg medhold med naboen din i samtlige av eksemplene dine, så du burde kanskje innse at dere er bråkete, og burde begynne å ta litt mer hensyn?

Jeg har hatt slike bråkete naboer, og på et tidspunkt så er du så lei av å snakke med dem om de samme problemene gang på gang, at du ikke lenger har noe å gå på. Du føler da kanskje at naboene dine har kort lunte, og maser for den minste ting, men tenk hvordan det er å si ifra gang på gang, men det blir aldri bedring av problemet? Gang på gang spør man om naboen kan innføre innestemme på barna sine, men uke etter uke kan man oppleve å måtte sitte i brøling og hyling fra andre siden! Barn trenger virkelig ikke få lov til å hyle i 5-15 minutter. Det er unødvendig støyforurensing.

De har sikkert så lite tiltro på at dere tar hensyn ang. bråk, så derfor får dere bl.a. brev om varmepumpen. Så hvis dere gjennomfører dette med boblebadet, så er dere superegoister, som jeg tipper kan forvente seg mye klaging og et trøblete forhold til naboen.

Anonymkode: a93e1...e5d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, at det kun er flatt der er ingen unnskyldning. Du kan enkelt planere ut deler av hagen din, slik at du kan plassere boblebadet på en mindre sjenerende plass.

Anonymkode: a93e1...e5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg syns faktisk det de "klager" over er helt reelt. Det er uhøflig og unødvendig å bruke høytrykksspyler på en søndag, det er også totalt unødvendig å skulle begynne å hamre i veggene en lørdag kveld. Og hvis du har unger som hyler innendørs i 15 minutter, så hadde jeg også ringt for å be dere dempe dere litt. Hvis dere har felles innkjørsel, og det har snødd hele natten, så hvorfor er det bare naboen din som skal gjøre det mulig å komme seg ut om morgenen?

Helt ærlig, så har jeg medhold med naboen din i samtlige av eksemplene dine, så du burde kanskje innse at dere er bråkete, og burde begynne å ta litt mer hensyn?

Jeg har hatt slike bråkete naboer, og på et tidspunkt så er du så lei av å snakke med dem om de samme problemene gang på gang, at du ikke lenger har noe å gå på. Du føler da kanskje at naboene dine har kort lunte, og maser for den minste ting, men tenk hvordan det er å si ifra gang på gang, men det blir aldri bedring av problemet? Gang på gang spør man om naboen kan innføre innestemme på barna sine, men uke etter uke kan man oppleve å måtte sitte i brøling og hyling fra andre siden! Barn trenger virkelig ikke få lov til å hyle i 5-15 minutter. Det er unødvendig støyforurensing.

De har sikkert så lite tiltro på at dere tar hensyn ang. bråk, så derfor får dere bl.a. brev om varmepumpen. Så hvis dere gjennomfører dette med boblebadet, så er dere superegoister, som jeg tipper kan forvente seg mye klaging og et trøblete forhold til naboen.

Anonymkode: a93e1...e5d

Du tuller....
Vi har bodd i både borettslag og blokk, hatt naboer tetter innpå oss en det vi har nå i dag i tomannsboligen. 
Har aldri møtt så mye motstand på ting vi gjør før nå. 

Vi bruker ikke høytrykkspyler, eller klipper gress eller annet som bråker av elektriske ting på søndager. Har forståelse for at det bråker, men rundt om i nabolaget ser og hører jeg at de gjør det. Det plager ikke meg, det er snakk om en liten periode av dagen. Og sånn er det å bo tett på andre. Søndagen er kanskje også eneste dagen i uka det passer å gjøre det. Blandet annet pga jobb, eller så må man faktisk klippe gresset når det er sol, for hvis det pissregner hele uka, når skal man da får gjort det?

Ang snømåkking, så ja, hvis de skal ut med bilen på morgenen kl 7 så får de pokker meg ta det selv. Vi kjører kl 8. Da har vi måket det som det er behov for for å få ut bilene. Vi måker da vår egen plass, pluss deres så de får ut bilen sin. De måker kun der de selv skal få ut bilen sin. De kan ikke stå på døra hos oss og forente at vi skal hjelpe til kl 7 om morgenen. Dar har vi mange nok av andre utfordringer for å få smått og stort ut av huset. 

Ungene hyler ikke inne hver dag i 15 min, som du har klart å vri det til. 
Jeg skrev 5-15 min, det skjer med barn. Jeg har ikke alltid tid til å dempe dem ned på minuttet for at de skal være stille. De har ikke lov til å løpe og skrike innendørs, men det skjer nå likevel. Og får en av dem sinneanfall, og hylskriker/griner. Hva gjør man da, taper igjen munnen deres?
Selv har de voksne barn, så har vel glemt hvordan den perioden av livet var.

Brev om varmepumpen fikk vi den uka vi flytte inn!!!
Vi hadde ikke bodd der en gang, de kunne ikke vite om vi var bråkete naboer eller ikke. 
Her er jeg også forundret over at de ikke gikk bort og snakket med oss. Men sendte et "formelt" brev om det. Jeg synes de la lista i forhold til naboskapet. Vi skal ikke snakke om ting, men forlange hvordan ting skal være skriftlig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kaleidoskop skrev:

Du tuller....
Vi har bodd i både borettslag og blokk, hatt naboer tetter innpå oss en det vi har nå i dag i tomannsboligen. 
Har aldri møtt så mye motstand på ting vi gjør før nå. 

Vi bruker ikke høytrykkspyler, eller klipper gress eller annet som bråker av elektriske ting på søndager. Har forståelse for at det bråker, men rundt om i nabolaget ser og hører jeg at de gjør det. Det plager ikke meg, det er snakk om en liten periode av dagen. Og sånn er det å bo tett på andre. Søndagen er kanskje også eneste dagen i uka det passer å gjøre det. Blandet annet pga jobb, eller så må man faktisk klippe gresset når det er sol, for hvis det pissregner hele uka, når skal man da får gjort det?

Ang snømåkking, så ja, hvis de skal ut med bilen på morgenen kl 7 så får de pokker meg ta det selv. Vi kjører kl 8. Da har vi måket det som det er behov for for å få ut bilene. Vi måker da vår egen plass, pluss deres så de får ut bilen sin. De måker kun der de selv skal få ut bilen sin. De kan ikke stå på døra hos oss og forente at vi skal hjelpe til kl 7 om morgenen. Dar har vi mange nok av andre utfordringer for å få smått og stort ut av huset. 

Ungene hyler ikke inne hver dag i 15 min, som du har klart å vri det til. 
Jeg skrev 5-15 min, det skjer med barn. Jeg har ikke alltid tid til å dempe dem ned på minuttet for at de skal være stille. De har ikke lov til å løpe og skrike innendørs, men det skjer nå likevel. Og får en av dem sinneanfall, og hylskriker/griner. Hva gjør man da, taper igjen munnen deres?
Selv har de voksne barn, så har vel glemt hvordan den perioden av livet var.

Brev om varmepumpen fikk vi den uka vi flytte inn!!!
Vi hadde ikke bodd der en gang, de kunne ikke vite om vi var bråkete naboer eller ikke. 
Her er jeg også forundret over at de ikke gikk bort og snakket med oss. Men sendte et "formelt" brev om det. Jeg synes de la lista i forhold til naboskapet. Vi skal ikke snakke om ting, men forlange hvordan ting skal være skriftlig. 

Jah...her kom det mange beleilige detaljer. Vanskelig å diskutere med troll som kommer med ny informasjon om situasjonen hver gang de får et svar som ikke passer dem. Men bare med måten du skriver på, så virker du lite samarbeidsvillig. Gud forby at du skal måtte hjelpe til med måking før det angår dine behov! Dessuten, om ungene dine hyler en gang i uken eller hele tiden, 15 minutter er veldig lenge å la dette bråket holde på uten å sende en tanke til hvor irriterende dette er for naboen din.

Nå syns jeg du skal sette på en hårføner utenfor soveromsvinduet ditt, og så hyler du i fem minutter, og tar opp lyden. Det blir naboene dine sin nye hverdag - avslappende, hva?

Og som jeg skrev etterpå, du kan lett planere ut tomten din. Da får du plassert boblebadet uten å irritere andre enn deg selv.

Anonymkode: a93e1...e5d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jah...her kom det mange beleilige detaljer. Vanskelig å diskutere med troll som kommer med ny informasjon om situasjonen hver gang de får et svar som ikke passer dem. Men bare med måten du skriver på, så virker du lite samarbeidsvillig. Gud forby at du skal måtte hjelpe til med måking før det angår dine behov! Dessuten, om ungene dine hyler en gang i uken eller hele tiden, 15 minutter er veldig lenge å la dette bråket holde på uten å sende en tanke til hvor irriterende dette er for naboen din.

Nå syns jeg du skal sette på en hårføner utenfor soveromsvinduet ditt, og så hyler du i fem minutter, og tar opp lyden. Det blir naboene dine sin nye hverdag - avslappende, hva?

Og som jeg skrev etterpå, du kan lett planere ut tomten din. Da får du plassert boblebadet uten å irritere andre enn deg selv.

Anonymkode: a93e1...e5d

Jeg trekker så klart frem tingene som vi har problemer med. Da kommer det mye på en gang. 
Ting er jo ikke sånn hele tiden. Men jeg føler vi har en lite forståelsesfull nabo, og jeg er sikker på at de tenker akkurat det samme som oss. 
En ting er å skrive her, men får ikke med hele situasjonen og ting er ikke sort hvit. 

Jeg har ikke nøyaktig tall på når barna mine hyler og bråker og ikke. Men jo, det gjør det innimellom, og det er slitsomt for oss også. Det hjelper ikke med en nabo som da ringer og klager. Vi har nok med oss selv. 
Disse naboene klager også på naboen på andre siden som har trampoline. Det er ofte for mye støy når barna hopper og hyler der inne (det er ikke mine barn, disse er større)  Men jeg har ikke nevnt det, for jeg prøver å forholde greia innen for hva naboen bryr seg med ting vi gjør. 

Hårføner var lurt. Det skal jeg sette på i natt og teste ut. La den henge utenfor soveromsvinduet og se om det plager meg mye eller ikke. 
Jeg kan forklare så mye jeg bare orker om tomten. Det er to steder den kan plasseres, det ene er ved inngangsdøren og bilene eller utenfor soveromsvinduene. 

Vi kan diskutere dette opp og ned, og jeg skjønner at det kan bli bråk. 
Jeg ønsker å være en god nabo, men etter x antall år med uenigheter er jeg lei. Derfor ønsker jeg å sette meg inn i regler og forholde meg til det.  
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, kaleidoskop skrev:


Vi har ikke turet frem med noe som helst, vi spør hver eneste gang noe skal gjøres. Vi får veldig ofte "nei, det passer ikke oss". 
Spør om vi kan vaske bilen på søndager, da blir det litt høytrykkspyling. Det er ikke lov eller greit, fordi det er søndag. 
Vi kan ikke henge opp bilder på en lørdag i 18 tiden, for da skal de spise middag. (det er snakk om 1-2 spiker i veggen) 
På vinteren om vi ikke er ute og måker fellesområdet før kl 7 om morgenen om det har snødd, så står de på døra og lurer på hvorfor vi ikke har været ute enda. 

De klager om barna løper rundt i huset og leker, ja det kan bli litt høylytt av og til. Men de er i lek, og det varer i 5-15 minutter. Jeg orker jo selv ikke å høre på masse skriking og roping, så sier jo ifra til dem etter hvert. Men her får vi en telefon med en gang lydnivået øker litt for mye i deres øyne. 

Vi deler også parkeringsplass, en gang hadde vi parkert litt for mye over den usynlige streken som indikerer hvor bilene våre skal stå. Det ble helt krise og kjefting til de grader. 
Vi prøver virkelig å tilfrestille disse naboene, men vi har fått nok. Nå vil vi ha det slik vi ønsker på vår side av huset. 
Derfor lurer jeg på regler i forhold til dette. Så kan vi vise til det når de begynner å klage. 

 

Når de klager på disse tingene, så blir det garantert et hel#ette med boblebad utenfor soverromsvinduet deres. Jeg ville ha vurdert om den lille kosen virkelig er verdt det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, A_nanas said:

Jeg ville bare flyttet. Hadde ikke orket sånne naboer.

Det er til vurdering, men vi trives så godt i nabolaget ellers. 
Har øynene oppe for om noe i nærområdet legges ut til salg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kaleidoskop skrev:

Det er til vurdering, men vi trives så godt i nabolaget ellers. 
Har øynene oppe for om noe i nærområdet legges ut til salg. 

Sikkert lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal folk med svære boblebad i Hagen likevel? 

Anonymkode: 588e1...508

Det sier jo ts i åpningsinnlegget hvis du leser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...