Gå til innhold

Tomannsbolig, hvor nært kan vi ha boblebad?


kaleidoskop

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe oss boblebad og bor i tomannsbolig. 
Er det noe regel på hvor nært naboen vi kan ha bassenget?
Det skal ikke være et sted å leke i, men til avslapping og kos. Men det blir jo kanskje litt støy likevel fra et sånt basseng. Det vil bli stående utenfor vårt soverom, men naboene har soverommet sitt vegg i vegg med vårt siden det er speilvendt. Så blir jo ikke lange avstanden. 

Gjør det noe? Er det regler på slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å høre hva naboen syns? 

Anonymkode: f33cc...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det er stille mellom 22.00 og 8.00 er det vel greit nok.

Anonymkode: 7f887...02e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva med å høre hva naboen syns? 

Anonymkode: f33cc...94d

Vet at det er nei, så det orker vi ikke spørre om.
Derfor jeg vil finne ut av regler. Det kan de ikke si noe på.

 

1 hour ago, AnonymBruker said:

Så lenge det er stille mellom 22.00 og 8.00 er det vel greit nok.

Anonymkode: 7f887...02e

Ja helt klart, men tror naboene kan klage på at det kanskje durer fra badet. vet ikke om det lager mye lyd. 
De kommer til å klage på alt av lyder er jeg sikker på, men samtidig må man kanskje tåle det når man bor så tett, så lenge vi forholder oss til tidspunktene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, kaleidoskop skrev:

Vi skal kjøpe oss boblebad og bor i tomannsbolig. 
Er det noe regel på hvor nært naboen vi kan ha bassenget?
Det skal ikke være et sted å leke i, men til avslapping og kos. Men det blir jo kanskje litt støy likevel fra et sånt basseng. Det vil bli stående utenfor vårt soverom, men naboene har soverommet sitt vegg i vegg med vårt siden det er speilvendt. Så blir jo ikke lange avstanden. 

Gjør det noe? Er det regler på slikt?

Snak me naboen og finn en løsning begge kan leve med. Å starte nabofeider er unødvendig og kan bli dyrt.

Anonymkode: e5ddf...80b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Snak me naboen og finn en løsning begge kan leve med. Å starte nabofeider er unødvendig og kan bli dyrt.

Anonymkode: e5ddf...80b

Vi har problemer med dem, ingenting av det vi ønsker å gjøre er bra eller riktig nok for dem. De har alltid innveininger på vår del og på fellesarealer. Vi skal alltid føye oss etter hva som passer best for dem. 
VI har lyst på boblebad og orker derfor ikke spørre. Vi har tenkt å forholde oss til reglene, men kan ikke finne noe på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snak me naboen og finn en løsning begge kan leve med. Å starte nabofeider er unødvendig og kan bli dyrt.

Anonymkode: e5ddf...80b

Nei, det vil jeg påstå at er feil fremgangsmåte. Plasser boblebadet der dere ønsker, såfremt det er iht regelverket. 

Anonymkode: b9238...0a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, kaleidoskop said:

Vet at det er nei, så det orker vi ikke spørre om.
Derfor jeg vil finne ut av regler. Det kan de ikke si noe på.

 

Ja helt klart, men tror naboene kan klage på at det kanskje durer fra badet. vet ikke om det lager mye lyd. 
De kommer til å klage på alt av lyder er jeg sikker på, men samtidig må man kanskje tåle det når man bor så tett, så lenge vi forholder oss til tidspunktene?

Det er ingen lover som sier at naboen ikke kan bruke høyttrykksspyler eller bensingressklipper mens dere slapper av i boblebadet heller. Å legge seg ut med naboen er sjelden lurt.

Anonymkode: 7f887...02e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det to tråder på samme sak?

Anonymkode: 1e5e9...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, kaleidoskop skrev:

Vi har problemer med dem, ingenting av det vi ønsker å gjøre er bra eller riktig nok for dem. De har alltid innveininger på vår del og på fellesarealer. Vi skal alltid føye oss etter hva som passer best for dem. 
VI har lyst på boblebad og orker derfor ikke spørre. Vi har tenkt å forholde oss til reglene, men kan ikke finne noe på det...

Da tenker du deg to ganer til om før du går til innkjøp av et boblebad til utendørs bruk. Anskaffer du så plasserer du det så langt unna og ikke så nært som mulig. 

Anonymkode: e5ddf...80b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tenker du deg to ganer til om før du går til innkjøp av et boblebad til utendørs bruk. Anskaffer du så plasserer du det så langt unna og ikke så nært som mulig. 

Anonymkode: e5ddf...80b

Tull, hvorfor skal en la seg styre av naboen? 

Anonymkode: 5a4f6...9f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Tull, hvorfor skal en la seg styre av naboen? 

Anonymkode: 5a4f6...9f6

Fordi nabokrangler er noe skikkelig dritt?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor bare ikke sette det et annet sted og sånn unngå misnøye? MÅ det stå et sted der dere allerede vet det kommer til å skape irritasjon? For det er jo ganske urealistisk å tro at dere kommer til å sitte der musestille og at naboen ikke kommer til å erge seg over støyen....

Jeg må innrømme at hadde mine naboer tatt så lite hensyn og satt et boblebad rett ved soveromsvinduet mitt, så hadde jeg faktisk syntes de var ekstremt egoistiske. Hvis det er slik dere generelt turer frem, skjønner jeg godt dere ikke har noe godt forhold.

Anonymkode: 90296...4d9

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, at folk vil ha et kar med kroppsavfall stående i hagen. Og du bare vet at før eller siden kommer noen til å fylleknulle oppi der..... æsj!!!

Anonymkode: 57d2f...0a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har et boblebad utenfor soveromsvinduet vårt. Det durer (fra rensesystem o.l) med jamne mellomrom. Vet ikke noe om regelverket men noe lyd er der jo selv om det ikke er i bruk. Såklart ikke høy lyd, men greit å tenke på om man har vanskelige naboer 

Anonymkode: 798c2...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta hensyn og sett det lengst vekk fra naboen. Her monterte naboen varmepumpe rett utenfor soveromsvinduet mitt (bor i leilighet) og det durer voldsomt noen ganger. Jeg ville aldri satt det rett utenfor soveroms vinduet deres hvertfall. Det er gjerne på kvelden når man skal sove man hører sånt, da alt annet er stille.

Anonymkode: 588e1...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lager vel mindre lyd om ikke boblene er på? Dersom det brukes etter normal leggetid. Men det vil jo sikkert være litt støy likevel siden man snakker osv. Kjedelig for naboen om de hører gjennom vinduet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal folk med svære boblebad i Hagen likevel? 

Anonymkode: 588e1...508

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...