Gå til innhold

bruker du foundation hver dag (når du skal ut)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke merker bruker du?

Anonymkode: 28c52...9c2

Mac og urban decay. https://m.maccosmetics.com/product/13848/343/products/makeup/face/glitter-pigment/matte og https://www.kicks.no/urban-decay/makeup/base/setting-spray/de-slick-setting-spray-118-ml

Anonymkode: 90c23...9f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bruker i utgangspunktet mineralfoundation hver dag, men sminker meg ikke for å dra på trening eller bare skal være hjemme. Det tar svært få sekunder å børste på med kost, og jevner uten hudtonen samtidig som huden ikke ser sminket ut. Bruker også concealer under øynene og på en pigmentflekk. Deretter rouge, øyenskyggeprimer, øyenskygge, maskara, blank øyenbrynsgelé og lipgloss. Bruker ti min på å sminke meg om morgenen, jeg syns det krever lite og gjør at jeg føler meg mer opplagt. Går for en naturlig look.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inkluderer dresscoden sminke? Kjenner at jeg blir litt forbanna her. Da må vel isåfall menn også bruke foundation på jobb?

Anonymkode: 059a1...bca

Selvfølgelig ikke. Ro deg ned. Flere jenter på jobb som ikke bruker sminke. 

Poenget mitt var enkelt og greit - jeg har en jobb der fine klær, smykker og sminke passer inn. Hadde jeg for eksempel jobbet som barnehageassistent ville jeg nok roet ned hverdagssminken noen hakk. 

Anonymkode: fdaaa...025

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, FantasDick skrev:

Nei. Bruker mineralfoundation, dekkende foundation eller ingenting. Kommer an på hvilken look jeg ønsker. Går uten i snitt 3-4 dager i uka. 

Nei? er ikke mineralfoundation også en foundation?

Anonymkode: 3a606...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei? er ikke mineralfoundation også en foundation?

Anonymkode: 3a606...a53

Leste du innlegget mitt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 2.52, AnonymBruker skrev:

Har du ikke behov for at sminken skal sitte lenger? 😉 Sminken min har aldri vært så bra som etter at jeg begynte med en primer som motvirker blank hud og en oljefri settingspray. De to sammen gjør underverker.

Anonymkode: 90c23...9f8

Hva slags primer og settingspray bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker aldri annen sminke enn eyeliner og maskara.

Anonymkode: 1b5ac...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, bare mascara og litt på bryna.

 

Anonymkode: 6bdfe...8dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 11.42, Vera Vinge skrev:

Ja, bruker i utgangspunktet mineralfoundation hver dag, men sminker meg ikke for å dra på trening eller bare skal være hjemme. Det tar svært få sekunder å børste på med kost, og jevner uten hudtonen samtidig som huden ikke ser sminket ut. Bruker også concealer under øynene og på en pigmentflekk. Deretter rouge, øyenskyggeprimer, øyenskygge, maskara, blank øyenbrynsgelé og lipgloss. Bruker ti min på å sminke meg om morgenen, jeg syns det krever lite og gjør at jeg føler meg mer opplagt. Går for en naturlig look.

Hvilken mineralfoundation bruker du/liker du?

Anonymkode: 3a606...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken mineralfoundation bruker du/liker du?

Anonymkode: 3a606...a53

Jeg tror aldri jeg har brukt noe annet enn Bare escentuals/bare minerals, og er veldig fornøyd med det. Bruker den matte varianten. Har funnet mine farger der, noe jeg syns er det vanskeligste med foundation - bruker ulik farge om sommeren og vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg gjør det hver dag, for å dempe rødhet i huden og arr... Trives best med foundation på, liker at det sperrer litt for solen også, jeg er ikke opptatt av å bli brun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men jeg synes også det er godt å gå ut av døra og føle meg litt stelt! Jeg er like komfortabel med som uten, men så klart er jeg hakket penere med foundation på. Jeg føler det selv, i hvert fall. Huden har godt av å puste og hvile, så jeg synes det er viktigere enn å være pynta hver eneste dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...