Gå til innhold

bruker du foundation hver dag (når du skal ut)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har aldri brukt foundation annet enn til fest. 

Anonymkode: d4273...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker primer og foundation om jeg skal på skole/jobb. Når jeg har fri og kanskje bare går en tur eller et ærend så bruker jeg ingenting. 

Har sensitiv hud som blir veldig rød/flekket... ser derfor ikke så fresh ut uten noen ting. Blir heldigvis mye bedre om sommeren da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Arabella skrev:

Foundation, hva er det?

Hudfarget krem/pudder som dekker, alt fra lett til full dekkevne. 

Endret av Nerine_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hver dag på jobb, har dresscode. Blander gjerne i et-par droper olje, og bruker lett-medium dekkevne. 

Alltid når jeg er ute og spiser, i selskap etc. Ofte mer dekkevne da. 

Aldri om jeg bare er hjemme en dag, skal på trening eller på butikken en tur. Har fin hud og jevn hud. 

Anonymkode: fdaaa...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hudfarget krem/pudder som dekker, alt fra lite til full dekkevne. 

Takk for svar! Det finnes så mange slags preparater i "sminkeverdenen" som jeg ikke har begrep om hva er. Til daglig bruker jeg ingenting hvis jeg ikke skal noe sted. Ellers bruker jeg concealer under øynene, fordi jeg har så mørke groper der og ser syk ut uten. Jeg har fin hud uten problemer, men bruker gjerne pudder med litt skimmer og ellers litt blush for å fremheve kinnbena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, kun litt eyeliner, thats it. Kankje litt mascara om det er noe eksra fint; som jul.

Anonymkode: a9982...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Arabella skrev:

Foundation, hva er det?

Spør du fordi du virkelig ikke vet, eller fordi du misliker engelske ord i det norske språk? Vi har ikke et fullverdig ord for foundation på norsk.

Anonymkode: 90c23...9f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke et fullverdig ord for foundation på norsk.

Anonymkode: 90c23...9f8

Sparkel. I følge min far  :fnise:

Anonymkode: fdaaa...025

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør du fordi du virkelig ikke vet, eller fordi du misliker engelske ord i det norske språk? Vi har ikke et fullverdig ord for foundation på norsk.

Anonymkode: 90c23...9f8

Ja, jeg spør fordi det er som jeg skrev lenger opp, mange ting jeg ikke vet hva er. Det har ingenting med fremmedspråk å gjøre. For eksempel var det en bruker over her som skriver at hun bruker både primer og foundation. Hva er en primer da? Og BB-krem som en annen skrev? Det hadde vært fint med en "sminkeordliste". :)

 

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sparkel. I følge min far  :fnise:

Anonymkode: fdaaa...025

Det samme som grunning da, på malerspråk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hver dag. Men har egentlig helt fin hud, ingen urenheter. Men ser ganske gusten ut i huden uten. Og har mørke ringer under øynene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Akkurat nå, Arabella skrev:

Det samme som grunning da, på malerspråk?

Tja, personlig vil jeg kalle primeren for "grunning". Da det er denne som reduserer porer, linjer/rynker, og gjør at foundation sitter bedre, jevnere og godt gjennom dagen. 

Foundation er vel selve "malingen", som du kan få i ulike farger og med ulik dekkevne. 

Anonymkode: fdaaa...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Arabella skrev:

Det samme som grunning da, på malerspråk?

Ja igrunn. Noen er for å minske porer, tilføre fukt, glød, fargekorrigerende osv. Også gjør de påføring av foundation enklere og jevnere, og øker holdbarheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Arabella skrev:

Ja, jeg spør fordi det er som jeg skrev lenger opp, mange ting jeg ikke vet hva er. Det har ingenting med fremmedspråk å gjøre. For eksempel var det en bruker over her som skriver at hun bruker både primer og foundation. Hva er en primer da? Det hadde vært fint med en "sminkeordliste". :)

 

Ja, så svaret ditt etter at jeg hadde postet. Nesten ingen av sminkebegrepene er oversatt. 

Det ligger ofte litt i ordet hva produktene er.

Primer, ofte en gjennomsiktig geléaktig krem som brukes for at sminken skal sitte lenger og penere. Legger seg i porer og jevner ut huden. Litt som grunning i maling.

Concealer, to conceal, tykkere/tettere enn foundation laget for å skjule fargeforskjeller i huden. Brukes på små områder.

Foundation - grunnlag. Brukes for å jevne ut hudtonen, men er ofte ikke like dekkende som en concealer.

Disse tre tingene sammen med pudder kalles basen. 

 

Anonymkode: 90c23...9f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Bruker mineralfoundation, dekkende foundation eller ingenting. Kommer an på hvilken look jeg ønsker. Går uten i snitt 3-4 dager i uka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...