Gå til innhold

Kle seg ut som Hitler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å kle meg ut som Adolf Hitler på Halloween i år. Har faktisk lest at noen mener dette ikke er innafor, selv bare som et kostyme. Hva mener dere? Ønsker gode argumenter, ikke tøys

Anonymkode: d39b0...2be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei det er ikke en god idé. Jeg mener at det er et hån mot alle som led og døde, og veldig respektløst. Og tror folk flest ville følt det samme 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det aller meste kan spøkes med, men ved Adolf Hitler går grensen. Det er kort og greit fullstendig smakløst og respektløst.

Jeg er en av dem som bare ristet på hodet når Siv Jensen (var det ikke henne?) fikk så mye pepper for å kle seg ut som en indianer. Om vi ikke skal støte noen ved å kle oss ut så er etterhvert utvalget ganske begrenset og karneval/halloween er historie. Men nazister/Hitler? Det er ikke greit. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av dem som mener det er greit å kle seg ut som Hitler, men registrerer at det er mange som mener noe annet.

I boka "Trygge Hus" av Lynne Alexander er det en jøde, som har sittet i en av Tysklands konsentrasjonleirer under 2. verdenskrig, som kler seg ut som Hitler, på Halloween (tror jeg det er). Dette gjør han fordi Hitler er det nifseste han kan tenke seg. Han blir misforstått og hanka inn av politiet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man skal kle seg ut som hva man vil om det så er Hitler eller Indianere, men siden det er så mange som mener det motsatte ville jeg ikke kledd meg ut som det selv. Hadde jeg feiret halloween hadde jeg kledd meg ut som en zombie

Anonymkode: a109f...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg ut som Saddam eller Osama istedet, mye bedre!

Anonymkode: a9cd5...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at du tok opp dette akkurat i dag?

Anonymkode: bd01b...f50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Occulta skrev:

Nei det er ikke en god idé. Jeg mener at det er et hån mot alle som led og døde, og veldig respektløst. Og tror folk flest ville følt det samme 

De som døde vil vel strengt tatt ikke være på festen for å bli fornærmet. 

Anonymkode: d39b0...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Forundret.. skrev:

Sikkert pga at det er bursdagen hans..

Bursdagen hans er 20. april.

Anonymkode: d39b0...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bursdagen hans er 20. april.

Anonymkode: d39b0...2be

Ja, det er i dag. Det var derfor jeg spurte om det var noen spesiell grunn til at dette ble tatt opp nettopp i dag. Personen under skrev at det er bursdagen hans i dag, uten å sitere meg.

Anonymkode: bd01b...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Jeg er langt fra prippen, men der går grensa.

Kanskje du er prippen likevel?

Anonymkode: d39b0...2be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit - og hadde sikkert ledd litt. Man skal jo kle seg "skummelt" og han var jo i høyeste grad nettopp det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å kle meg ut som Adolf Hitler på Halloween i år. Har faktisk lest at noen mener dette ikke er innafor, selv bare som et kostyme. Hva mener dere? Ønsker gode argumenter, ikke tøys

Anonymkode: d39b0...2be

Tror nesten jeg hadde dratt til deg selv om vold er noe jeg var ferdig med for mange år siden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oldefar ble skutt av nazistene og hadde du kommet på døren min, hadde du fått noe annet enn godteri slengt i ansiktet 

Anonymkode: d2c3b...d90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...