Gå til innhold

Feminisme og virkelighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Altså jeg er hverken feminist eller anti-feminist, Men feminister kan by på god humor av og til når de blir konfronterte med virkeligheten. I dette radioklippet fra Sverige så blir den tidligere svenske bokseren Paolo Roberto spurt om hans syn på feminister og hvordan han parkerer den kvinnelige programlederen er bare helt episk. 

DU BARE MÅ LYTTE PÅ DENNE! :fnise:

Anonymkode: f8e93...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du er antifeminist

Anonymkode: 910b2...cf9

Ok, Javel. Men jeg lever ihvertfall ikke i en virkelighetsfjern fantasi-verden.

Anonymkode: f8e93...f80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok, Javel. Men jeg lever ihvertfall ikke i en virkelighetsfjern fantasi-verden.

Anonymkode: f8e93...f80

Du gjør jo tydeligvis det, hvis ikke hadde du vært en feminist

Anonymkode: 910b2...cf9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA er greia med å dytte ned feminister i alle sammenhenger?! 8. Mars var en jævelig dag da så mange bare «feminisme trengs ikke! Kvinner er det svake kjønn». Asså hva faen?! 

Anonymkode: b04b6...bd8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HVA er greia med å dytte ned feminister i alle sammenhenger?! 8. Mars var en jævelig dag da så mange bare «feminisme trengs ikke! Kvinner er det svake kjønn». Asså hva faen?! 

Anonymkode: b04b6...bd8

haha.. LOL

Anonymkode: f8e93...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du gjør jo tydeligvis det, hvis ikke hadde du vært en feminist

Anonymkode: 910b2...cf9

Så du mener at flertallet av norske kvinner lever i en virkelighetsfjern fantasiverden? Det synes jeg er veldig nedlatende mot kvinner.
 

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen: fire prosent for menn, og 19 prosent for kvinner. En av fem kvinner er altså feminister etter eget utsagn.

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
På 20.5.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev:

Men nå er han tatt av politiet på et bordell i Stockholm, og risikerer opptil 4 års fengsel for uaktsom voldtekt.

https://www.vg.no/nyheter/i/LAVrpJ/svensk-tv-stjerne-tatt-for-sex-kjoep-krimekspert-mener-roberto-risikerer-fire-aars-fengselsstraff

Anonymkode: 2d094...723

Suprise....

Anonymkode: edf84...8de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2020 den 9.50, AnonymBruker skrev:

Suprise....

Anonymkode: edf84...8de

Utrolig at det er verre for en mann å kjøpe sex fra kvinner som frivillig selger sex, enn å gruppe voldta uskyldige kvinner. Gruppe voldtekst mennene får nesten ingen straffer overhodet i Sverige. Nei dem er det jo "synd" på ifølge feministene som driter i kvinner som voldtaes...hvilket hykleri disse kjerringene viser. 

Anonymkode: 722df...5f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler absolutt Paolos ståsted i dette klippet, men at han overkjørte programlederen? Nei. Hun kommer jo faen ikke til ordet. Den eneste formen Paolo overkjørte programlederen på var å snakke over henne, dårlig stil. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Utrolig at det er verre for en mann å kjøpe sex fra kvinner som frivillig selger sex, enn å gruppe voldta uskyldige kvinner. Gruppe voldtekst mennene får nesten ingen straffer overhodet i Sverige. Nei dem er det jo "synd" på ifølge feministene som driter i kvinner som voldtaes...hvilket hykleri disse kjerringene viser. 

Man kan aldri bli akseptert av slike hykleriske fitter uansett hva man som mann gjør, alt er jo feil med en bare man har penis!

Anonymkode: c9fc8...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 7.23, AnonymBruker skrev:

Ok, Javel. Men jeg lever ihvertfall ikke i en virkelighetsfjern fantasi-verden.

Anonymkode: f8e93...f80

Så er du vel anti-feminist, da. Da trenger du jo ikke late som du er nøytral. Hvis du synes han totalt parkerer henne i dette klippet (og du mener parkering er å overkjøre), og til og med ler godt av det - da er terskelen din så lav for "god kritikk av feminisme", at det blir ganske fjernt å si at du ikke heller den veien.

Anonymkode: d1c2f...033

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri bli akseptert av slike hykleriske fitter uansett hva man som mann gjør, alt er jo feil med en bare man har penis!

Anonymkode: c9fc8...e35

Neida. Bare ikke voldta/slå eller kjøp sex fra ofre for menneskesmugling så er det 0 stress....skjønner ikke at dette skal være et problem for menn å unngå?

Menns seksualitet er livsfarlig for kvinner og barn dessverre..

Anonymkode: edf84...8de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare incels og usikre menn som blir så fokkings trigget av feminismen. Menn som er sikre i sin maskulinitet trues ikke av likestilling. Enten bryr de seg ikke eller så kaller de seg selv feminister. 

Anonymkode: c80f3...60b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare incels og usikre menn som blir så fokkings trigget av feminismen. Menn som er sikre i sin maskulinitet trues ikke av likestilling. Enten bryr de seg ikke eller så kaller de seg selv feminister. 

Anonymkode: c80f3...60b

Jeg er for likestilling og det er umulig for meg å være uenig i det feminismen står for. Jeg vil si rett imot alle som ytrer noe negativt om likestilling. Likevel vil jeg aldri kalle meg feminist. 

Anonymkode: ff078...ce5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan aldri bli akseptert av slike hykleriske fitter uansett hva man som mann gjør, alt er jo feil med en bare man har penis!

Anonymkode: c9fc8...e35

Akkurat denne anmeldelsen var det en mann som sendte inn på grunnlag av intervju fyren gjorde i etterkant. Han er tidligere politi, og ønsker utfordre rettsvesenet på rammene for lovhjemmelen. 
 

Problemet med forskjellen på straffereaksjon, er ikke verre enn at det er enklere å få en full dom på tilståelsessaker enn det er når bevisene er svake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er for likestilling og det er umulig for meg å være uenig i det feminismen står for. Jeg vil si rett imot alle som ytrer noe negativt om likestilling. Likevel vil jeg aldri kalle meg feminist. 

Anonymkode: ff078...ce5

Feminisme står for likestilling. Det er det grunnleggende tankegodset i feminismen. I dette så finnes det flere fanesaker, retninger og meninger som ikke er så relevant for alle feminister, eller menn. 

Anonymkode: c80f3...60b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Neida. Bare ikke voldta/slå eller kjøp sex fra ofre for menneskesmugling så er det 0 stress....skjønner ikke at dette skal være et problem for menn å unngå?

Dette har ingenting å gjøre med innlegget jeg siterte og som kommentaren min var rettet imot.

Hykleri provoserer meg uansett tilfelle, så det kaller jeg ut når jeg ser det.

Anonymkode: c9fc8...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feminisme står for likestilling. Det er det grunnleggende tankegodset i feminismen. I dette så finnes det flere fanesaker, retninger og meninger som ikke er så relevant for alle feminister, eller menn. 

Anonymkode: c80f3...60b

Hadde uttalte feminismen stått for likestilling i praksis, og ikke bare i teorien, så hadde feminister også kjempet for menns rettigheter, og tatt mannsrelaterte problemer seriøst. Med få unntak, er dette totalt fraværende i dagens diskusjon. Isteden blir menn som ønsker et større fokus på den type saker ofte latterliggjort, hånet og forminsket. Hvorfor skal menn da slutte opp om feminismen? De fleste av oss ønsker likestilling, like rettigheter og muligheter uavhengig av kjønn. Det kan man ønske, og kjempe for, uavhengig av å betegne seg selv som feminist med alle de assosiasjonene begrepet heftes ved i 2020. Feminisme nå er noe ganske annet enn hva det var, og er i dag mer en sekkebetegnelse på alt fra sofafeminister til halv-militante ekstremfeminister som roper "heng alle menn". Det er en jævla røre jeg ikke vi assosieres med, spesielt ettersom det er så mange ekstreme nutcases som får ytre seg uimotsagt av de mer oppegående moderate feministene. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...