Gå til innhold

Hva tenker du om folk so utnytter religion?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker du om folk so utnytter religion? Folk som bruker religion til å mele sin egen kake. 

Anonymkode: 7a58f...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, The Kitten skrev:

Kan du gi noen eksempler?

Folk som konfirmerer seg og døper barna uten å være religiøse, er et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, KuMannen skrev:

 av IslamFeks Islam !

Islam har egne lover som de bruker til å misbruke Norges lover ! Likestilling, religionsfrihet og kritikk av Islam er ikke lov i Islam. Det virker som nesten alle nordmenn idag godtar at en muslimsk kvinne ikke trenger å håndhilse på en mann og at en muslimsk kvinne ikke behøver å gifte seg med andre enn muslimske menn.  Hun skal heller ikke komme og gå som hun vil slik som vestlige kvinner . Alt dette gjøres for å opprettholde de religiøse lovene i Islam. En religion som for øvrig ikke kan reformeres.

Endret av KuMannen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, KuMannen skrev:

Islam har egne lover som de bruker til å misbruke Norges lover ! Likestilling, religionsfrihet og kritikk av Islam er ikke lov i Islam. Det virker som nesten alle nordmenn idag godtar at en muslimsk kvinne ikke trenger å håndhilse på en mann og at en muslimsk kvinne ikke behøver å gifte seg med andre enn muslimske menn.  Hun skal heller ikke komme og gå som hun vil slik som vestlige kvinner . Alt dette gjøres for å opprettholde de religiøse lovene i Islam. En religion som for øvrig ikke kan reformeres.

Hvem tjener på det?

Anonymkode: 6a583...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem tjener på det?

Anonymkode: 6a583...57c

Islam og spesielt muslimske menn som kan fortsette å være på topp i patriarkatet til evig tid på grunnlag av vedtatte muslimske lover. Det å kritisere eller reformere disse lovene blir ansett som blasfemi som kan føre til sanksjoner som dødsdom i mange muslimske land. Dette står faktisk i grunnloven i de fleste muslimske land som gjør landene ikke sekulære. De fleste muslimer i Norge ønsker å leve i et muslimsk land og vil gjerne at Norge skal bli et slikt land i fremtiden.

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er vår tids trojanske hest. Vær du 100% sikker.

Med vanlig logikk hadde vi aldri akseptert en ideologi som er kvinnefiendtlig, homohatende og totalitær. Det virker som at mange har mistet både sans og samling i sin søken etter å oppfattes som tolerante og aksepterende.

Vær så snill å i hvert fall sette deg inn i hva islam står for. De steiner utro kvinner, kaster homofile fra hustak, gifter seg med barn, er kalt til å drepe jøde, vantro og forfølge kristne. Jeg sier ikke at alle muslimer er kjipe. Men de lever i sitt eget narrativ. Folk i vesten burde være mindre naive og innse at hvordan muslimer egentlig ser på oss. De har ingen respekt for den norske kulturen med feminisme, likestilling, fyll, fri sex og ateisme. Denne "stakkars deg som kommer fra en primitiv kultur"-greia gjør dem kvalme. Sånn de ser det er de på topp, og vesten er skitne, stygge og de er her for å "hjelpe oss". Tro meg. Enhver muslim som leser dette vil nesten begynne å le litt fordi det er akkurat sånn de ser det.

Sånn er det folkens. Så får folk bestemme selv hva de synes om situasjonen.

Anonymkode: 86dbe...c80

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du om folk so utnytter religion? Folk som bruker religion til å mele sin egen kake. 

Anonymkode: 7a58f...306

Dette er jo selve grunnprinsippet i all religion. Den eneste grunnen til at religion eksisterer er jo for at de på toppen skal kunne mele sin egen kake. 

«Gjør som jeg sier og gi meg pengene dine, så skal du betales tilbake etter at du er død» Det er den eneste forretningsmodellen som er mer lønnsom enn narkotika. Vi ser også mye av den samme gjengvolden, som gjerne er å finne i uregulerte markedet med mye penger involvert.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det er veldig synd (som disse falske pastorene og terrorister som begge og alt i mellom utnytter religion for økonomisk vinning) for religion er egentlig bare en god ting, som handler om nestekjærlighet. De som utnytter religion for sånne formål er falske og ikke religiøse

Anonymkode: ee6a4...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er vår tids trojanske hest. Vær du 100% sikker.

Med vanlig logikk hadde vi aldri akseptert en ideologi som er kvinnefiendtlig, homohatende og totalitær. Det virker som at mange har mistet både sans og samling i sin søken etter å oppfattes som tolerante og aksepterende.

Vær så snill å i hvert fall sette deg inn i hva islam står for. De steiner utro kvinner, kaster homofile fra hustak, gifter seg med barn, er kalt til å drepe jøde, vantro og forfølge kristne. Jeg sier ikke at alle muslimer er kjipe. Men de lever i sitt eget narrativ. Folk i vesten burde være mindre naive og innse at hvordan muslimer egentlig ser på oss. De har ingen respekt for den norske kulturen med feminisme, likestilling, fyll, fri sex og ateisme. Denne "stakkars deg som kommer fra en primitiv kultur"-greia gjør dem kvalme. Sånn de ser det er de på topp, og vesten er skitne, stygge og de er her for å "hjelpe oss". Tro meg. Enhver muslim som leser dette vil nesten begynne å le litt fordi det er akkurat sånn de ser det.

Sånn er det folkens. Så får folk bestemme selv hva de synes om situasjonen.

Anonymkode: 86dbe...c80

Jeg er muslim og når jeg leser ditt innlegg blir jeg oppgitt og frustrert over å lese det du skriver, for det er verken slik vi ser det, tenker eller slik det er, men det er dine tanker om hvordan du antar at vi ser det!

Endret av omarel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, omarel said:

Jeg er muslim og når jeg leser ditt innlegg blir jeg oppgitt og frustrert over å lese det du skriver, men det er dine tanker.

Det er helt greit å bli oppgitt og frustrert. En naturlig reaksjon. Er bare å slappe helt av og la ytringsfriheten synke dypt inn i ryggmargen. Dette er som sagt Norge, og her tegner vi hva vi vil, kler oss som vi vil og snakker som vi vil. Hvis frustrasjonen over dette blir for ille så er det bare å flytte til et annet sted.

Jeg regner med at dette ikke er problematisk å forstå?

Anonymkode: 86dbe...c80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er som sagt Norge, og her tegner vi hva vi vil, kler oss som vi vil og snakker som vi vil. Hvis frustrasjonen over dette blir for ille så er det bare å flytte til et annet sted.

Jeg regner med at dette ikke er problematisk å forstå?

Anonymkode: 86dbe...c80

Nei. Jeg forstår ikke, kan du utdype?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, omarel said:

Nei. Jeg forstår ikke, kan du utdype?

Omarel, omarel. Jeg er ikke her for å diskutere med deg. Det har allerede blitt gjort, men du ville ikke høre. Jeg bare informerer deg om det faktum at vi snakker som vi vil, kler oss som vi vil og tegner som vi vil. Norge er en kristen nasjon, og vi har korset i vårt flagg.

Det er egentlig ingenting å "forstå". Jeg forteller deg bare hvordan ting er.

Anonymkode: 86dbe...c80

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er vår tids trojanske hest. Vær du 100% sikker.

Med vanlig logikk hadde vi aldri akseptert en ideologi som er kvinnefiendtlig, homohatende og totalitær. Det virker som at mange har mistet både sans og samling i sin søken etter å oppfattes som tolerante og aksepterende.

Vær så snill å i hvert fall sette deg inn i hva islam står for. De steiner utro kvinner, kaster homofile fra hustak, gifter seg med barn, er kalt til å drepe jøde, vantro og forfølge kristne. Jeg sier ikke at alle muslimer er kjipe. Men de lever i sitt eget narrativ. Folk i vesten burde være mindre naive og innse at hvordan muslimer egentlig ser på oss. De har ingen respekt for den norske kulturen med feminisme, likestilling, fyll, fri sex og ateisme. Denne "stakkars deg som kommer fra en primitiv kultur"-greia gjør dem kvalme. Sånn de ser det er de på topp, og vesten er skitne, stygge og de er her for å "hjelpe oss". Tro meg. Enhver muslim som leser dette vil nesten begynne å le litt fordi det er akkurat sånn de ser det.

Sånn er det folkens. Så får folk bestemme selv hva de synes om situasjonen.

Anonymkode: 86dbe...c80

Jeg deler din observasjon ! Denne boken burde du lese om de stakkars undertrykkede Palestinerne som nekter sin egen befolkning ytringsfrihet på grunnlag av paragraf 2 i den Palestinske grunnloven som nekter borgerne å være offentlige sekulære . https://www.adlibris.com/no/bok/allahs-fangsel-9788790333683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 timer siden, prt90 skrev:

Dette er jo selve grunnprinsippet i all religion. Den eneste grunnen til at religion eksisterer er jo for at de på toppen skal kunne mele sin egen kake. 

«Gjør som jeg sier og gi meg pengene dine, så skal du betales tilbake etter at du er død» Det er den eneste forretningsmodellen som er mer lønnsom enn narkotika. Vi ser også mye av den samme gjengvolden, som gjerne er å finne i uregulerte markedet med mye penger involvert.

 

Jeg håper du føler deg mer fri i den norske homse og lesbe kirka enn i en moske. Her er en homofil protestvideo som er opptatt i Frogner kirke i Oslo . Om han hadde foretatt de samme handlingene i en moske hadde han blitt steinet offentlig utenfor  

 

Endret av KuMannen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det er veldig synd (som disse falske pastorene og terrorister som begge og alt i mellom utnytter religion for økonomisk vinning) for religion er egentlig bare en god ting, som handler om nestekjærlighet. De som utnytter religion for sånne formål er falske og ikke religiøse

Anonymkode: ee6a4...3da

Religion er vel like mye utøvelse av makt over tankene dine som det er filosofi .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit å bli oppgitt og frustrert. En naturlig reaksjon. Er bare å slappe helt av og la ytringsfriheten synke dypt inn i ryggmargen. Dette er som sagt Norge, og her tegner vi hva vi vil, kler oss som vi vil og snakker som vi vil. Hvis frustrasjonen over dette blir for ille så er det bare å flytte til et annet sted.

Jeg regner med at dette ikke er problematisk å forstå?

Anonymkode: 86dbe...c80

Norge er ikke Norge om 50 år. Etniske norske kvinner er altfor selvopptatte til å opprettholde befolkningen. Når etnisk norske familier i gjennomsnitt føder 1 barn har somaliske familier 6 barn burde regnestykket være enkelt å forstå da vi er en så liten etnisitet. Til opplysninger er det færre etniske nordmenn i Norge idag enn 1965. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omarel, omarel. Jeg er ikke her for å diskutere med deg. Det har allerede blitt gjort, men du ville ikke høre. Jeg bare informerer deg om det faktum at vi snakker som vi vil, kler oss som vi vil og tegner som vi vil. Norge er en kristen nasjon, og vi har korset i vårt flagg.

Det er egentlig ingenting å "forstå". Jeg forteller deg bare hvordan ting er.

Anonymkode: 86dbe...c80

Jeg ser nemlig det motsatte heldigvis🌷😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...