Gå til innhold

Hjelp - kjønnsvorter!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått kjønnsvorter rundt skjedeåpningen og lurer på om det er noen her som har hatt det samme?

Har akkurat møtt en ny en og vi har kun kysset. Er redd for at jeg kanskje har smittet ham (har ikke merket noe til vorter i munnen, men jeg har jo viruset i meg). Noen erfaringer rundt det?

 

Er det sånn at hvis jeg har sex med ham og har vortene, blir han HELT SIKKERT smittet og får vorter han også?

 

Hvis jeg kun utøver oralsex på ham - blir han smittet da?

 

Noen som generelt har erfaring med dette og som vil dele dette med en fortvilet kvinne???

Anonymkode: 55bee...f2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han blir ikke smittet av kyssing og oralsex (deg på ham).  Han blir ikke nødvendigvis smittet ved samleie, men risikoen er stor. Du må få behandling og bruke kondom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondom hjelper, men er ikke effektivt mot HPV.
Her må du være ærlig, slik at han kan velge å ta risikoen eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan sier jeg ifra om dette da..?

Anonymkode: 55bee...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsvorter og HPV er ikke helt det samme. TS, du bruker bare kondom. Går til legen, får pensling, går tilbake til fyren og sier æææææh, har kjønnsvorter, vet hvor det kommer fra altså, skikkelig dritt, men sånn er det. Alle som har hatt ubeskyttet sex vet at det er en risiko og det er ikke så grusomt alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Han blir ikke smittet av kyssing og oralsex (deg på ham).  Han blir ikke nødvendigvis smittet ved samleie, men risikoen er stor. Du må få behandling og bruke kondom. 

Han kan bli smittet selv om han bruker kondom.

Anonymkode: 7aa74...d17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan bli smittet selv om han bruker kondom.

Anonymkode: 7aa74...d17

Selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitter ikke kjønnsvorter kun når vortene er der da og rett før og etter utbrudd til huden er leget? Og ikke når de ikke er der? Slik som med herpes?

Anonymkode: 5a03a...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smitter ikke kjønnsvorter kun når vortene er der da og rett før og etter utbrudd til huden er leget? Og ikke når de ikke er der? Slik som med herpes?

Anonymkode: 5a03a...79d

I prinsippet jo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Guidet Kvinne skrev:

I prinsippet jo. 

Hva mener du "jo"? At de kun smitter når de er der? Eller når de ikke er der også og viruset ligger i dvale?

Anonymkode: 5a03a...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt det for en del år siden. Kun hatt ett utbrudd!  Jeg dro til legen, tok en gynekologisk undersøkelse og fikk utskrevet noe som skulle pensles på. Var en ganske kraftig blå farge på det middelet, mener jeg å huske. Tror det skulle pensles på  2 ganger daglig i 14 dager:) Funka bra det! Ikke hatt det siden. 

Anonymkode: 00ee7...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt det for en del år siden. Kun hatt ett utbrudd!  Jeg dro til legen, tok en gynekologisk undersøkelse og fikk utskrevet noe som skulle pensles på. Var en ganske kraftig blå farge på det middelet, mener jeg å huske. Tror det skulle pensles på  2 ganger daglig i 14 dager:) Funka bra det! Ikke hatt det siden. 

Anonymkode: 00ee7...c2e

Edit:  Googla det nå, og troooor det var condyline jeg fikk utskrevet. Det er visst bare 3 dagers behandling, morgen og kveld, med 4 dagers opphold før ny behandling:) 

Anonymkode: 00ee7...c2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan smitte andre med HPV som kjønnsorteviruset kommer av, uten at du har utbrudd. Den HPV-en er IKKE den som fremkaller kreft. Jeg har hatt kjønnsvorder både rundt skjedeåpningen og analåpningen. Behandlet med Condolyne, men den svit/etser huden så prikk det KUN på vortene!! De kommer til å ''vokse'' litt mer av Condolyne, men roer seg raskt og blir borte hvis du er konsekvent med behandlingen.

Du er ikke pliktig til å fortelle partner om dette, slik du er med for eksempel herpes eller chalmydia, da svært mange går med dette viruset i kroppen og smitter andre uten å vite.

Anonymkode: d3d2e...e5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått kjønnsvorter rundt skjedeåpningen og lurer på om det er noen her som har hatt det samme?

Har akkurat møtt en ny en og vi har kun kysset. Er redd for at jeg kanskje har smittet ham (har ikke merket noe til vorter i munnen, men jeg har jo viruset i meg). Noen erfaringer rundt det?

 

Er det sånn at hvis jeg har sex med ham og har vortene, blir han HELT SIKKERT smittet og får vorter han også?

 

Hvis jeg kun utøver oralsex på ham - blir han smittet da?

 

Noen som generelt har erfaring med dette og som vil dele dette med en fortvilet kvinne???

Anonymkode: 55bee...f2f

Det kan smitte kun ved et håndtrykk. Det hjelper ikke med kondom, han blir smittet uansett. Du blir dessverre aldri kvitt viruset. Jeg er der du er. Barberer du deg vil vortene kanskje komme igjen og igjen, fordi du sauser høvelen rundt der nede, så anbefaler at du slutter med det. Gå til hudlege å få dem fryst vekk, å få resept på et middel som kalles wartec e.l. 

Anonymkode: 79a08...ad3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smitter ikke ved kyssing. Men smitter selv ved kondombruk. Så..lykke til med avholdenhet sånn ett år.

Anonymkode: 5fd63...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan smitte kun ved et håndtrykk. Det hjelper ikke med kondom, han blir smittet uansett. Du blir dessverre aldri kvitt viruset. Jeg er der du er. Barberer du deg vil vortene kanskje komme igjen og igjen, fordi du sauser høvelen rundt der nede, så anbefaler at du slutter med det. Gå til hudlege å få dem fryst vekk, å få resept på et middel som kalles wartec e.l. 

Anonymkode: 79a08...ad3

What? Fryse vekk kjønnsvorter? ALDRI hørt om.

Dra til gyn, få utskrevet Condolyne og start penslingen. Det kan svi litt og som noen skriver over de kan bli litt hovne men om du er flink til å behandle så går de faktisk bort.

Anonymkode: 9e08c...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan ser slike vorter ut og hvor store er de  ?

Anonymkode: 0641b...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig og måtte under narkose for å operere det bort. Grønnsåpe bading i 2 uker etter det. Noe av det kjedeligste... dyppe rumpa nedi en balje i 30 min hver dag.... 

Anonymkode: eefc0...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...