Gå til innhold

Servise


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vet ikke om jeg skriver dette på riktig sted menmen:)

Jeg leter etter fin servise (middagsservice + te service) Har sett på forskjellige men blir ikke så fornøyd. 

Vet dere om fin service hvor jeg kan kjøpe? Nettsted? Butikk? 

 

I Oslo

Anonymkode: dd82e...b16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo veldig an på hva du liker. Jeg liker f.eks veldig enkle ting uten mønster. Så det kommer jo veldig an på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ting.no.  Der har de det meste. 

Så sjekker du på finn.no etter det samme, og kanskje finner du det der til halv pris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villeroy & Bosch de har mye fint med god kvalitet. 

Anonymkode: 9dd43...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke velg et servise uten å ha sett det, kjent på det, holdt tallerken og kaffekopp i hånda, kjent hvor tynt det er o.l. Du bør med andre ord oppsøke en fysisk butikk.

Gå til Backe i Grensen. De har serviser i kjelleretasjen. Det er et av de beste stedene i Norge når det gjelder utvalg av serviser utstilt. De har utelukkende kvalitetsserviser fra produsenter som Wedgwood, Villeroy & Boch, Rosenthal, Royal Copenhagen m.fl. og personalet er hyggelige og har god kunnskap.

Backe i Grensen ligger i Grensen, parallellgate til Karl Johan, ca hundre meter fra Egertorget. https://www.google.no/search?q=backe+i+grensen&oq=backeigrensen&aqs=chrome.3.69i60j69i57j69i60j0l2.5405j0j4&client=ms-android-huawei&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8 

(Vil bare understreke at jeg ikke jobber der. Jeg har bare vært der veldig mange ganger da jeg synes det er en fantastisk butikk med godt utvalg av serviser.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi få noen føringer på smak? Klassisk enkelt, eller rustikt (som er på vei inn igjen)?

Anonymkode: 39cc2...89d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan vi få noen føringer på smak? Klassisk enkelt, eller rustikt (som er på vei inn igjen)?

Anonymkode: 39cc2...89d

Vi kjøpte klassisk hvite Saturn fra Porsgrund for 30 år siden i forbindelse med at vår yngste skulle konfirmeres.  Kjøpte middags- og suppetallerkener, og ymse fat, skåler for saus og poteter osv.  Det fine med et klassisk hvitt service av god kvalitet er at det overlever alle trender, moter og høytider  :)  

Et hvitt service kan du kombinere med alle farger og mønstre. Jeg bruker f.eks. fargerik fransk eller gresk keramikk som asjetter eller suppeskåler, og velger fargen jeg vil ha på bordet.  Slik kan jeg gjøre et bord til hva jeg vil. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken prisklasse snakker vi? 

Rørstrand har mange fine til en rimelig pris (hva jeg syns er en rimelig pris).

Anonymkode: 8d919...6de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hun som sa at du bør ta og holde i det. Å kjøpe kaffekopper som er helt umulige å holde pga dårlig hank er kjedelig. 

Anonymkode: 9421e...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...