Gå til innhold

Ikke en eneste overfallsvoldtekt eller gruppevoldtekt i Oslo i år.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor i en by som er mindre en 1/10 av Oslo, her har det skjedd, men i hovedstaden har det angivlig ikke skjedd.  :forvirra:

https://www.rights.no/2018/04/skyting-pa-apen-gate-politiet-tidde/

Jeg har vel aldri hørt om et politi som opererer på denne måten, dvs i et demokratisk land. Unntaket er kanskje Malmø politiet for 10 år siden.

Anonymkode: a6b91...2a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tragisk at politiet tier om ting som skjer :( 

Anonymkode: 829f0...11a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest alvorlige er at skjulingen av dette gjør at kvinner føler seg trygge og kanskje blir utsatt for en overfallsvoldtekt. Politisk korrekthet er viktigere en at kvinner skal være trygge ser det ut til.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel adoptert det samme systemet som i Sverige, der man skal unngå alt av negative statistikker om innvandrere for å "unngå å skape eller spre rasisme" :rolleyes:
Det de ikke skjønner at at deres metode er 100 ganger mer effektiv på nettopp dette.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er kildene på at det ikke har vært noen overfallsvoldteker eller gruppevoldteker i Oslo i år? Artikkelen handler jo om noe helt annet. Voldtekter har det skjedd mange av, men de som skjer oftest er jo fra bekjente og venner, såkalte festvoldtekter, ikke overfallsvoldtekt.

Når det kommer til artikkelen linker til, hva har den med overskriften og temaet i tråden å gjøre?

Politiet har ingen rapporteringsplikt og det er MANGE storkriminelle saker som ikke blir offentliggjort med en gang av hensyn til etterforskning. Spesielt i gjengoppgjør og organisert kriminalitet er det noen ganger viktig å ikke lage mediesak om det av to grunner 1) fordi de andre tilhørende da kan se at det har skjedd, og dermed eskalere situasjonen ytterligere og gå til hevnaksjoner osv,  eller organisere sabotasjer av etterforskning 2) fordi for gjengmedlemmene er det status å komme i avisen og status bare får de til å opprettholde livsstilen sin

Anonymkode: 9080f...784

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev:

De har vel adoptert det samme systemet som i Sverige, der man skal unngå alt av negative statistikker om innvandrere for å "unngå å skape eller spre rasisme" :rolleyes:
Det de ikke skjønner at at deres metode er 100 ganger mer effektiv på nettopp dette.

Du vet at mer enn halvparten av norske gjengmedlemmer er hvite?

Anonymkode: 9080f...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste her inne et sted at etter overfallsvoldtektsbølgen utført av nordafrikanske menn for noen år siden bestemte politiet at de skulle slutte å publisere de anmeldte voldtektene.

Jeg tviler sterkt på at de har sluttet, om noe så er jeg heller ganske sikker på at de har økt pga økende innvandring fra kvinnefiendtlige land. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at mer enn halvparten av norske gjengmedlemmer er hvite?

Anonymkode: 9080f...784

Er de norske? 

Anonymkode: 1e91c...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Leste her inne et sted at etter overfallsvoldtektsbølgen utført av nordafrikanske menn for noen år siden bestemte politiet at de skulle slutte å publisere de anmeldte voldtektene.

Jeg tviler sterkt på at de har sluttet, om noe så er jeg heller ganske sikker på at de har økt pga økende innvandring fra kvinnefiendtlige land. 

Jeg bor i Oslo og har ikke hørt om noe overfallsvoldtekt på årevis. Jeg går i byens "farligste" strøk på natta flere ganger i uka.
Derimot hører jeg om flere og flere venninder og bekjente som blir voldtatt av bekjente (hvite) på fest.
Uansett hvem som voldtar er det forferdelig, men jeg tror ikke at politiet har en agenda på å holde overfallsvoldtekter begått av utenlandske skjult akuratt.
 

Anonymkode: 9080f...784

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i Oslo og har ikke hørt om noe overfallsvoldtekt på årevis. Jeg går i byens "farligste" strøk på natta flere ganger i uka.
Derimot hører jeg om flere og flere venninder og bekjente som blir voldtatt av bekjente (hvite) på fest.
Uansett hvem som voldtar er det forferdelig, men jeg tror ikke at politiet har en agenda på å holde overfallsvoldtekter begått av utenlandske skjult akuratt.
 

Anonymkode: 9080f...784

I Afganistan har menn lovfestet rett til å voldta kona si.  Hvor mange voldtekter begått innenfor innvandrerekteskap tror du det er som blir anmeldt?  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at mer enn halvparten av norske gjengmedlemmer er hvite?

Anonymkode: 9080f...784

At medlemmer av norske gjenger (om det i det hele tatt finnes noen) er hvite er jo ikke så rart. Nordmenn er hvite.

Anonymkode: 3a988...2c7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Du vet at mer enn halvparten av norske gjengmedlemmer er hvite?

Anonymkode: 9080f...784

Ja, mtp at bare ca 14% av landets befolkning er innvandrere, så skulle det bare mangle at dette stemmer.
Hva var poenget?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

"Historisk få lovbrudd anmeldt i 2017. Politiet og påtalemyndigheten registrerte 318 600 lovbrudd i fjor – det laveste antallet i statistikkens 25-årige historie. Det var imidlertid flere anmeldelser av seksuelle overgrep mot barn.

  • Nedgangen i det totale antallet anmeldte lovbrudd det siste tiåret er preget av den kraftige reduksjonen i eiendomstyverier, som det fremgår av figur 1. En tilsvarende utvikling ser vi også i levekårsundersøkelsene om befolkningens utsatthet for lovbrudd.

I de siste fire årene har det også vært en tydelig nedgang i registrerte rusmiddellovbrudd. Det lave antallet anmeldte lovbrudd i 2017 har også sammenheng med siste års nedgang på om lag 7 prosent i lovbruddsgruppeneannet vinningslovbrudd og trafikkovertredelser, samt nesten 4 prosent færre ordens- og integritetskrenkelser. Anmeldte tilfeller av vold og mishandling og seksuallovbrudd var det derimot flere av i 2017 enn i året før, viser nye tall fra statistikken Anmeldte lovbrudd."https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/historisk-fa-lovbrudd-anmeldt-i-2017

 

Anonymkode: efa14...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tabellen kommer vel  til å oppdateres etter 2018, slik at vi  får lese  hvor mange voldtekter som ble anmeldt i 2018?

Tabell 1 
Lovbrudd anmeldt etter type lovbrudd. Absolutte tall

 https://www.ssb.no/lovbrudda/

 

Anonymkode: efa14...339

1076 seksuallovbrudd på et år, bare i oslo,  er for mye!  Over 7000 i hele landet... Forferdelig trist.
Til sammenligning med Oslo er det nesten like mange i Akershus og Hordaland, tallene er også høye i Rogaland og Nordland.
Med tanke på at Oslo har flest innbyggere ser det ekstra slemt ut i Oslo, men forhold til innbyggere er det ikke sånn at Oslo har så utrolig mange mer, og det er ingen korrelasjon mellom seksuallovbruddene og innvandrere.

Det er ikke innvandrere i Oslo som gjør statestikken høy.

Festrelaterte voldtekter ligger nær 50% mens overfallvoldtekter ligger på under 10%.  Kun 1 av 4 dømt for overgrep er innvandrer.

Det er jo mange mørketall her, innvandrer menn som voldtar sine koner og ikke blir anmeldt fordi kona er redd for hvordan de skal få penger til mat om mannen er i fengsel, redd for å bli banka eller utstøtt av hans familie, men det er også sånn at bare 1 av 10 kvinner generelt som blir voldtatt anmelder, så det er også mange norske voldtektsmenn som ikke blir anmeldt.
Personlig kjenner jeg til 4 jenter som ikke har turt  å anmelde sin norske "venn" som voldtok de, fordi de er redd for hevn og å bli utstøtt av gjengen. Og vet om hvertfall 5 som har anmeldt norsk festovergriper.
Uansett hvordan tallene er og hvem som begår de, så er hvert eneste tilfelle et tilfelle for mye! Det er det ingen tvil om!


 

Anonymkode: 9080f...784

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Ja, mtp at bare ca 14% av landets befolkning er innvandrere, så skulle det bare mangle at dette stemmer.
Hva var poenget?

Poenget med å påpeke at flest gjengmedlemmerer er hvite nordmenn var at du skrev at politiet vel prøvde å holde tett om linket sak for å ikke spre rasisme. Det er ikke gitt at disse mennene var innvandrere. Og det er helt andre grunner til å ikke ringe media og spre alle hendelser med en gang.

Anonymkode: 9080f...784

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Poenget med å påpeke at flest gjengmedlemmerer er hvite nordmenn var at du skrev at politiet vel prøvde å holde tett om linket sak for å ikke spre rasisme. Det er ikke gitt at disse mennene var innvandrere. Og det er helt andre grunner til å ikke ringe media og spre alle hendelser med en gang.

Anonymkode: 9080f...784

Det er ikke gitt nei, det har du helt rett i, men heller ikke usannsynlig.
På samme måte som at min teori om politiet heller ikke er usannsynlig, ettersom våre naboer driver med samme praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående tallene i statistikken:

"Seksuallovbrudd

Lovbruddsgruppen Seksuallovbrudd består av lovbruddstypene: 

- Voldtekt, i alt

- Voldtekt, forsøk

- Seksuell omgang i overmaktsforhold

- Seksuell omgang, barn 14-15 år

- Seksuell omgang mellom nærstående

- Seksuell handling

- Seksuelt krenkende adferd

- Annet eller uspesifisert seksuallovbrudd

https://www.ssb.no/ajax/ordforklaring?key=298441&sprak=no

Anonymkode: efa14...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...