Gå til innhold

Er vel ikke voldtekt om man er gift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I Islam er det ikke voldtekt om man er gift ! Kvinnen er mannens eiendel ! Alt dette bygger på religiøse lover innenfor Islam !

Endret av KuMannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære TS, jeg føler så med deg. Det er veldig tydelig at han har brutt deg ned over tid, og styrer deg med jernhånd. Han har brutt deg såpass ned at du lurer på om det er din skyld! Jeg har selv bodd i årevis med en stefar som gjorde det samme, fysisk og psykisk vold. Jeg er fortsatt, 13 år etter, jævli streng med meg selv og bryter meg selv ned. Denne type vold setter seg godt fast! Så godt at du mister evnen til å tenke rasjonelt. Men fy faen så glad jeg er for at jeg stakk av den gangen.

Og jeg håper du gjør det samme! Ingen kommer til å "ta" barnet ditt, vet du hvorfor? Du tar ansvar og fjerner barnet fra mennesket som er voldelig, nemlig mannen din. Du gjør det som er best for barnet, og viser god omsorgsevne. Det er en STOR sjanse for at barnet vil få samme behandling når det blir større. Tenk deg når ungen trasser; kommer mannen din til å være tålmodig, eller straffe barnet for å ikke høre etter? Jeg skjønner om det er umulig for deg å se for deg at mannen din vil behandle barnet dårlig, du sier at han er glad i det. Men han gjør det jo mot deg, som han også mest sannsynlig er glad i. Så det er INGEN garanti for at han kommer til å behandle barnet bra. Disse menneskene mangler empati, og skjønner ofte ikke hvordan barn fungerer. Så for barnet sin skyld; ikke gå tilbake til han. Du vil ikke ta sjansen og vente og se om han gjør det samme med barnet. Hvis du anmelder voldtekten og sikrer fysiske spor, så har du en sterkere sak i en evt. omsorgstvist.

Anonymkode: 4a594...d16

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor han gjør sånn. Jeg gjør alt for ham, jeg holder kjeft alltid, sier ikke ifra om det er noe, i dag har jeg rydda hele jævla leiligheten, brukt over en time på legging og er mørbanka etter ammingen (baby biter), bare fordi jeg åpnet kjeften om at Det var feil butikk, så er alt ødelagt og han skal bare være kjip. Trodde også jeg hadde laget middag fordi jeg lagde mat til middagstid og han presterer et par timwr senere "hva er til middag", fordi det jeg lagde ikke kvalifiserer til middag. Jeg hadde heldigvis ekstra middag fra i går..Men det var ikke bra nok fordi jeg sa "egentlig var det ikke noe mer enn jeg lagde ista, men jeg kan godt varme opp noe fra i går om du vil ha", så ble han sur. Er jeg virkelig så jævlig. Det er én dag jeg var for sliten til å holde maska og nå bare det her.

Anonymkode: 2ed2c...533

Kjære deg. Sånn skal det ikke være! Dette kommer ALDRI til å bli bra. Når var du sist glad? Skal ungene dine vokse opp med en mamma som går på nåler og aldri smiler?

Har du det bra, har barna dine det bra. Kom deg vekk fra denne mannen. Hvor mange år skal du gi av livet ditt til noen som ikke verdsetter det? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, KuMannen skrev:

I Islam er det ikke voldtekt om man er gift ! Kvinnen er mannens eiendel ! Alt dette bygger på religiøse lover innenfor Islam !

:balltre:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 19.4.2018 den 23.20, AnonymBruker skrev:

Kan ikke kalle det voldtekt, heller en ubehagelig situasjon. Vet ikke helt hvordan  jeg skal forklare dette, men det har vært dårlig stemning mellom meg og mannen. Jeg orker ikke si noe til han for alt blir tatt negativt, bokstavelig talt. Plutselig bare ber han meg komme bort til han og han drar buksa ned på knærne og presser den inn. Han bruker fysisk tvang, og får meg i en posisjon han vet jeg ikke liker og tvinger meg.til å kysse ham. Jeg gråter bare, men jeg sa ingenting for han blir så sur. Takler ikke diskusjon med han. Så jeg kunne jo sagt noe skikkelig avventende og bare gitt f, men da gjør jeg alt verre. Han fullførte heller ikke. Hva faen skjedde nå:( Jeg var kanskje skikkelig dum. Hvordan skal jeg unnskylde meg for at jeg ødela alt.. 

Anonymkode: 2ed2c...533

Kom deg vekk! Ingen skal bli behandlet sånn, og ingen bør finne seg i dette. Du skal ikke unnskylde deg for noe som helst, pakk tingene dine og dra! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2018 at 11:31 PM, AnonymBruker said:

Skjønner ikke hvorfor han gjør sånn. Er jeg virkelig så jævlig.

Anonymkode: 2ed2c...533

Om du ser en person slå til et barn og sparke det mens det ligger nede. Tenker du at må barnet må være jævlig?

Hvorfor tenker du at hans voldelige adferd er et problem med deg? Det virker ganske bakvendt. 

Anonymkode: a66b4...090

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.4.2018 den 0.18, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for støtte fra deg ♡ jeg skal reise til dem i morgen etter han er dratt på jobb. Det er uforsvarlig å vekke barnet for å dra på lang kjøretur nå. Tror søvn vil gjøre det litt bedre..Det er trygt å være hjemme også.. blir litt lettere. Å dra rett foran ansiktet hans og barnet våkent og ikke skjønner hvorfor, det går ikke :) Nå er bare lei meg og alt er seriøst dritt. Jeg beklager for det dårlige språket mitt nå..skriver vanligvis mye bedre. Er bare så nedfor. Politiet henlegger uansett, de skal bare kontakte barnevernet og lage drama. Verste jeg kan gjøre mot ham er å bare avslutte alt. Han elsker datteren vår så fengsel er ikke noe jeg vil satse på. 

Anonymkode: 2ed2c...533

Kjære TS! 

Hvis du søker på nettet vil du finne historier om menn som har blitt dømt for voldtekt av ektefellen, for eksempel her:

https://www.tb.no/tonsberg-tingrett/seksuelle-overgrep/samliv/mann-voldtok-kona-en-rekke-ganger-domt-til-fire-ars-fengsel/s/5-76-384658

Når du beklager språket ditt lurer jeg på om dere er fra en kultur hvor kvinner har dårligere rettigheter? I Norge beskytter loven mot voldtekt og mishandling, selv om man er gift. 

Håper du får hjelp av foreldrene dine i alle fall. 

Jeg skjønner at du er redd for mannen din. Jeg håper du tar mot til deg og kontakter et krisesenter. De har erfaring med å hjelpe kvinner utsatt for fysisk og psykisk mishandling. Politiet vil også hjelpe og beskytte deg. 

Hvis du ikke skaffer deg hjelp er jeg redd du en dag blir mishandlet så mye at du får varige skader eller dør. 

Du må ikke være bekymret for at mannen din får problemer med politiet. Det er faktisk hans problem når han oppfører seg sånn. Du må beskytte deg sjøl og datteren din! 

Lykke til. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS du har mange med deg nå <3 Jeg vet at det kommer til å gå kjempe bra meg deg og barnet ditt. Stå på! Dette klarer du! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! det er ts

Alt går fint med meg, tusen takk til alle sammen. Jeg snakket med mannen min og forklarte at dette ikke funker for meg. Har skjønt nå at det ikke er slik man skal behandle ektefelle på. 

Ser noen over her nevnte hvor jeg er ifra da jeg beklager språket mitt. Jeg er bare frustrert, er helt norsk:p Jeg synes det er vanskelig å skrive alt dette, det er veldig personlig, så blir litt dårlig språk av det.. :) du som nevner Islam... du tar feil. Det overhodet ikke slik den religionen fungerer. 

Jeg har snakket med legen min og vi skal ta noe samtaletimer. Jeg sliter veldig med meg selv og skal komme til bunns i problemet. 

Beklager for at jeg brukte lang tid på å oppdatere, det har vært litt mye greier denne uken. 

Ts

Anonymkode: 2ed2c...533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2018 at 11:20 PM, AnonymBruker said:

Kan ikke kalle det voldtekt, heller en ubehagelig situasjon. Vet ikke helt hvordan  jeg skal forklare dette, men det har vært dårlig stemning mellom meg og mannen. Jeg orker ikke si noe til han for alt blir tatt negativt, bokstavelig talt. Plutselig bare ber han meg komme bort til han og han drar buksa ned på knærne og presser den inn. Han bruker fysisk tvang, og får meg i en posisjon han vet jeg ikke liker og tvinger meg.til å kysse ham. Jeg gråter bare, men jeg sa ingenting for han blir så sur. Takler ikke diskusjon med han. Så jeg kunne jo sagt noe skikkelig avventende og bare gitt f, men da gjør jeg alt verre. Han fullførte heller ikke. Hva faen skjedde nå:( Jeg var kanskje skikkelig dum. Hvordan skal jeg unnskylde meg for at jeg ødela alt.. 

Anonymkode: 2ed2c...533

Jo, det er voldtekt så det holder. INGEN har rett til å misbruke et annet menneske på denne måten!!! Anmeld svinet!!

Anonymkode: 1202d...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 13.33, KuMannen skrev:

I Islam er det ikke voldtekt om man er gift ! Kvinnen er mannens eiendel ! Alt dette bygger på religiøse lover innenfor Islam !

Er du skada? I Norge følger man norske lover, ellers får man flytte til et land hvor nedtrykking og misshandling av kvinner er innafor 

Anonymkode: 52393...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld faenskapet!

Få han ut av leiligheten for godt og få han fengslet.

Slike menn vil aldri vedgå at de utførte voldtekt.

Anonymkode: 9d2d8...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dere nye landsmenn og kvinner og muslimer, er dette helt i tråd med de tradisjonene dere kom i fra. Det er det som kalles for kulturrelativisme.

Er dere etnisk norsk, er det utenfor det akseptable.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.4.2018 den 23.09, AnonymBruker skrev:

Hei! det er ts

Alt går fint med meg, tusen takk til alle sammen. Jeg snakket med mannen min og forklarte at dette ikke funker for meg. Har skjønt nå at det ikke er slik man skal behandle ektefelle på. 

Ser noen over her nevnte hvor jeg er ifra da jeg beklager språket mitt. Jeg er bare frustrert, er helt norsk:p Jeg synes det er vanskelig å skrive alt dette, det er veldig personlig, så blir litt dårlig språk av det.. :) du som nevner Islam... du tar feil. Det overhodet ikke slik den religionen fungerer. 

Jeg har snakket med legen min og vi skal ta noe samtaletimer. Jeg sliter veldig med meg selv og skal komme til bunns i problemet. 

Beklager for at jeg brukte lang tid på å oppdatere, det har vært litt mye greier denne uken. 

Ts

Anonymkode: 2ed2c...533

Bruk den tiden du trenger. ❤ Jeg håper legen din hjelper deg, fortell alt du har skrevet her. Det er helt naturlig at du trengte tid på å prossere og forstå situasjonen, det tror jeg skjer med veldig mange som har blitt voldtatt, og spesielt når det er fra mannen din. De fleste har kanskje en idé om voldtekt og overgrep som noe en fremmed angriper deg på gata og gjør, men nesten alle overgrep skjer i nær relasjon og kan være vanskelig å kjenne igjen. Mange som har blitt voldtatt sliter med følelser av skam, skyld og sliter med seg selv etterpå. Fastlegen din kan hjelpe deg med å finne en terapaut eller terapigruppe om du vil snakke med noen som kan det. Bare husk at du ikke har NOE skyld i det han har gjort mot deg. Det er BARE mannen din sin skyld. Vi heier på deg, du virker som en skikkelig bra mor som jobber for å finne ut hvordan du og barnet ditt får det best og tryggest. Klem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alterego666
16 timer siden, DominantHr skrev:

Er dere nye landsmenn og kvinner og muslimer, er dette helt i tråd med de tradisjonene dere kom i fra. Det er det som kalles for kulturrelativisme.

Er dere etnisk norsk, er det utenfor det akseptable.

Det er norsk lov og bare norsk lov som gjelder i Norge. Nå er du kulturrelativistisk. Ikke vær det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dra på et krisesenter. Der får du hjelp. Anmeld han. Trenger du å komme inn i huset for å hente noen ting hjelper ofte politiet deg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, DominantHr skrev:

Er dere nye landsmenn og kvinner og muslimer, er dette helt i tråd med de tradisjonene dere kom i fra. Det er det som kalles for kulturrelativisme.

Er dere etnisk norsk, er det utenfor det akseptable.

Ti still. Dust 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Ti still. Dust 

Du har tydeligvis ingen argumenter. Du må lære deg formuleringsevne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...