Gå til innhold

Er vel ikke voldtekt om man er gift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan ikke kalle det voldtekt, heller en ubehagelig situasjon. Vet ikke helt hvordan  jeg skal forklare dette, men det har vært dårlig stemning mellom meg og mannen. Jeg orker ikke si noe til han for alt blir tatt negativt, bokstavelig talt. Plutselig bare ber han meg komme bort til han og han drar buksa ned på knærne og presser den inn. Han bruker fysisk tvang, og får meg i en posisjon han vet jeg ikke liker og tvinger meg.til å kysse ham. Jeg gråter bare, men jeg sa ingenting for han blir så sur. Takler ikke diskusjon med han. Så jeg kunne jo sagt noe skikkelig avventende og bare gitt f, men da gjør jeg alt verre. Han fullførte heller ikke. Hva faen skjedde nå:( Jeg var kanskje skikkelig dum. Hvordan skal jeg unnskylde meg for at jeg ødela alt.. 

Anonymkode: 2ed2c...533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke fritt vilt, selv om dere er gift. Om han da tvinger seg på deg mot din vilje så er det fortsatt voldtekt, så spørsmålet da blir vel hvorfor de to er gift i det hele tatt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat like mye voldtekt at noen tiltvinger seg sex av noen man er i et forhold med som om man ikke er i forhold. Du ble voldtatt. 

Anonymkode: 1ef6f...89f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vurdere om dette er en mann du ønsker å leve med. Han har jo vist deg hva han er i stand til å gjøre. 

Anonymkode: 52393...f5e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JO man kan bli voldtatt selv om man er gift, et stykke papir gir en ikke rett til å gjøre ting man ikke har lov til å gjøre med andre. Kom deg vekk, vær så snill. Om du ikke har familie eller venner å bo hos en stund, så dra til et krisesenter i morgen. Ta deg en sykedag fra jobb og pakk tingene mens han er på jobb og kom deg unna. Ta all kommunikasjon over melding. Ikke møt han ansikt til ansikt, i hvertfall ikke møt han alene. Helst ikke ta det over telefon, alt skriftlig du kan samle er det beste. Vær så snill! Han har ingen rett i verden til å behandle deg på denne måten og du fortjener heller ikke denne behandlingen! 

Anonymkode: ac107...948

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det voldtekt. En slik oppførsel er uakseptabel og ingen fortjener en slik behandling :(

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa ikke veldig mye for å stoppe det, for jeg ønsker ikke å gjøre alt verre. Tror kanskje jeg gråt så mye og det ødela alt uansett.. idiot:(

Anonymkode: 2ed2c...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ikke si noe betyr ikke «ja», å ikke si noe betyr ikke «nei». Hvis du ikke ville, er det voldtekt. 

Anonymkode: f446b...eb5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er voldtekt og det er ikke du som skal unnskylde deg for å si det sånn!

Anonymkode: 67de8...933

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke veldig mye for å stoppe det, for jeg ønsker ikke å gjøre alt verre. Tror kanskje jeg gråt så mye og det ødela alt uansett.. idiot:(

Anonymkode: 2ed2c...533

Ja det er HAN som er en idiot, det er han som ødelegger. Du skal ikke føle skyld for dette her. Derfor er det viktig at du kommer deg unna og ikke forteller han hvor du er. Anmeld det som har skjedd. Ta all kommunikasjon skriftlig, det kan hjelpe deg senere. I tillegg til at det er lettere å overse hva han sier og ikke gå tilbake til han enn om du tar det ansikt til ansikt eller over telefonen. Ikke la han godsnakke deg inn til å bli hos han, for dette kommer ikke til å bli bedre. Han har gått over en grense det er umulig å komme tilbake fra. Livet er alt for kort til å la seg selv bli behandlet på denne måten, vær så snill kom deg unna han. 

Anonymkode: ac107...948

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke veldig mye for å stoppe det, for jeg ønsker ikke å gjøre alt verre. Tror kanskje jeg gråt så mye og det ødela alt uansett.. idiot:(

Anonymkode: 2ed2c...533

Han burde ha hjerne nok til å forstå at man ikke gjør sånn! Man tvinger ikke partner åkke som!! Vær så snill å kvitt deg med det søppelet av en mann 

Anonymkode: 52393...f5e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visst faen er det voldtekt. Tvungen sex er aldri greit, gift eller ikke. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JO man kan bli voldtatt selv om man er gift, et stykke papir gir en ikke rett til å gjøre ting man ikke har lov til å gjøre med andre. Kom deg vekk, vær så snill. Om du ikke har familie eller venner å bo hos en stund, så dra til et krisesenter i morgen. Ta deg en sykedag fra jobb og pakk tingene mens han er på jobb og kom deg unna. Ta all kommunikasjon over melding. Ikke møt han ansikt til ansikt, i hvertfall ikke møt han alene. Helst ikke ta det over telefon, alt skriftlig du kan samle er det beste. Vær så snill! Han har ingen rett i verden til å behandle deg på denne måten og du fortjener heller ikke denne behandlingen! 

Anonymkode: ac107...948

Signerer dette!!!

 

Anonymkode: 67de8...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er voldtekt. Det er like mye voldtekt, og like alvorlig, om det er ektemannen din eller en vilt fremmed som angriper deg på gata som voldtar deg. Jeg er veldig lei for at dette skjedde, men mannen din voldtok deg, ved å ha sex med deg mot din vilje, bruke fysisk tvang, holde deg fast og tvinge deg i en posisjon han vet du ikke vil være i, mens du gråt. Det er voldtekt, og du må vurdere om du vil anmelde det. Det hadde jeg gjort. Hvis han er i stand til å gjøre dette mot kona si vet du ikke hva mer han kan finne på å gjøre, og han bryr seg rett og slett ikke om deg til at det er viktigere at du ikke har det vondt enn at han får tatt deg, og det virker som om han ikke gjorde det fordi han ville men for å liksom demonstrere noe eller hevne seg på deg i en krangel.

Det er veldig alvorlig. Kan du dra til en venninne eller familie og sove der? Jeg hadde kastet ham ut frem til jeg visste hva jeg skulle gjøre.

RING Hjelpetelefonen på telefonnr. 116123

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ikke hvorfor han gjør sånn. Jeg gjør alt for ham, jeg holder kjeft alltid, sier ikke ifra om det er noe, i dag har jeg rydda hele jævla leiligheten, brukt over en time på legging og er mørbanka etter ammingen (baby biter), bare fordi jeg åpnet kjeften om at Det var feil butikk, så er alt ødelagt og han skal bare være kjip. Trodde også jeg hadde laget middag fordi jeg lagde mat til middagstid og han presterer et par timwr senere "hva er til middag", fordi det jeg lagde ikke kvalifiserer til middag. Jeg hadde heldigvis ekstra middag fra i går..Men det var ikke bra nok fordi jeg sa "egentlig var det ikke noe mer enn jeg lagde ista, men jeg kan godt varme opp noe fra i går om du vil ha", så ble han sur. Er jeg virkelig så jævlig. Det er én dag jeg var for sliten til å holde maska og nå bare det her.

Anonymkode: 2ed2c...533

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke veldig mye for å stoppe det, for jeg ønsker ikke å gjøre alt verre. Tror kanskje jeg gråt så mye og det ødela alt uansett.. idiot:(

Anonymkode: 2ed2c...533

En trenger ikke å si noenting for å vise klart å tydelig ''dette vil jeg ikke, stopp!'' Du viste det med kroppspråket og du sa du gråt og ble tvunget. Tanken på at dere også er gift forteller jo at mannen bør vite at dette har du ikke lyst til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sa ikke veldig mye for å stoppe det, for jeg ønsker ikke å gjøre alt verre. Tror kanskje jeg gråt så mye og det ødela alt uansett.. idiot:(

Anonymkode: 2ed2c...533

Gå på krisesenter med en gang. Du har blitt utsatt for voldtekt og du trenger å snakke med helsepersonell. 

Anonymkode: 5f662...bf5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...