Gå til innhold

Han vil ikke ha barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er i midten av 20-årene, midt i hvert vårt studie, vært sammen i 3 år. Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha familie. Vokste opp med ganske unge foreldre, og ønsker meg samme situasjon selv. Til å starte med, sa han at han ville ha barn om 10 år, men nå har han begynt å si "hvis du vil ha barn, burde du slå opp med meg nå". Hmm.. Jeg vil gjerne vente til etter studiene, men etterhvert vil jeg jo antageligvis ha barn. Pleier ikke menn ofte å ombestemme seg angående dette med alderen?

Anonymkode: c3e07...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i midten av 20-årene, midt i hvert vårt studie, vært sammen i 3 år. Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha familie. Vokste opp med ganske unge foreldre, og ønsker meg samme situasjon selv. Til å starte med, sa han at han ville ha barn om 10 år, men nå har han begynt å si "hvis du vil ha barn, burde du slå opp med meg nå". Hmm.. Jeg vil gjerne vente til etter studiene, men etterhvert vil jeg jo antageligvis ha barn. Pleier ikke menn ofte å ombestemme seg angående dette med alderen?

Anonymkode: c3e07...33a

Jeg gjorde det. Var livredd barn i 20 årene selv om jeg var i full jobb. Men forandret meg da jeg passerte 30. Hadde selv satt limit på 40. Dvs. hadde jeg ikke fått barn før så ville jeg heller ikke ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det er ganske klart signal...Da burde du slå opp ja, han vil aldri ha de samme familieverdiene som du har, og vil aldri kunne være en god farsrolle om du engang til og med får overtalt han til å få barn

Anonymkode: 582b8...9ba

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke basere deg på at han skifter mening. Det er bortkastet tid for begge to.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett barn og valgte å ikke få fler.  Sa ifra tidlig i forholdet med han jeg skal gifte meg med snart at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn.  Da fikk han valget og ble.  Hadde han gått fra meg hadde jeg hatt forståelse for det. Han har ikke barn fra før. 

Anonymkode: 68c22...90b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mener nok at hvis det er viktig for deg å få barn som UNG, er det bedre at du slår opp nå. For det kan han ikke tilby, han er ikke klar for å bli far til neste år. Men kanskje seinere. Dere er jo fortsatt studenter, så det gir mer mening å vente til dere har fått jobb. 

Anonymkode: 0017e...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han mener det, han står for det. Om han ombestemmee seg i en fjern fremtid så er det hans rett, men for alt du vet velger han da å dumpe deg og bli sammen med en annen han heller vil ha barn med. Så nei, ikke ofre dine egne fremtidsutsikter for barn om dette er viktig for deg. Om du kan akseptere uvissheten og tanken på å aldri få barn, ja da kan du fortsette forholdet med helsa og sinnet i behold 😁

Anonymkode: b7c72...eae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Macro skrev:

Du bør ikke basere deg på at han skifter mening. Det er bortkastet tid for begge to.

Dette.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ett barn og valgte å ikke få fler.  Sa ifra tidlig i forholdet med han jeg skal gifte meg med snart at jeg mest sannsynlig ikke ville ha flere barn.  Da fikk han valget og ble.  Hadde han gått fra meg hadde jeg hatt forståelse for det. Han har ikke barn fra før. 

Anonymkode: 68c22...90b

Utrolig egoistisk av deg

Anonymkode: 66580...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig egoistisk av deg

Anonymkode: 66580...fbf

Ja, så grusomt å si fra tidlig slik at han får et valg. Hva synes liksom du hun skulle gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er i midten av 20-årene, midt i hvert vårt studie, vært sammen i 3 år. Jeg har alltid tenkt at jeg vil ha familie. Vokste opp med ganske unge foreldre, og ønsker meg samme situasjon selv. Til å starte med, sa han at han ville ha barn om 10 år, men nå har han begynt å si "hvis du vil ha barn, burde du slå opp med meg nå". Hmm.. Jeg vil gjerne vente til etter studiene, men etterhvert vil jeg jo antageligvis ha barn. Pleier ikke menn ofte å ombestemme seg angående dette med alderen?

Anonymkode: c3e07...33a

Ville ikke ha barn når jeg var 20, mente verden ikke var noe bra sted og vokse opp i. Har tre fantastiske barn i dag som jeg elsker over alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo så ung at han kan veldig gjerne skifte mening, men det kan ikke du basere deg på. Hvis det er viktig for deg å få barn så bør du gå i fra han. Du får snakke mer med han og høre hvor sikker han er i sin sak. Er han bombastisk så må du gå ut i fra at det er slik det blir. Du har jo enda god tid, så du trenger ikke å forhaste valget ditt. Men så klart det er ikke nødvendigvis slik at du møter drømmemannen med engang så er barn viktig for deg så gå i fra han. Ønske om barn er ofte så fundamentalt at hvis det er viktig for deg så vil du angre bittert når muligheten er over og du er over 40 år. Tiden går fort, selv om du sikkert tenker det som gammelt nå. 

Anonymkode: 62439...afa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på det han sier til deg.Det er ikke sånn at menn er tilbakestående vesener som fabler over seg fordi de ikke vet bedre. Hvis du ønsker barn: velg vekk alle menn som sier de IKKE vil ha barn, fordi det er ikke det DU vil.

Anonymkode: ad25e...b65

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig at han endrer mening, men du kan spare deg selv for mye tid ved å ikke forberede deg på det. Sett deg heller ned med han og prat ordentlig om det, ikke bare en kommentar i forbifarten.

Anonymkode: 41670...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig egoistisk av deg

Anonymkode: 66580...fbf

Hun var det stikk motsatte av egoistink. Hun kan ikke få barn hun ikke vil ha.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du er så ung at jeg ikke ville tatt en beslutning basert på dette. Mye kan skje de neste årene.

Om du går fordi du vil bli ung mor vil du sannsynligvis få samme utfordring med neste mann, da de fleste som tar høyere utdannelse først begynner å tenke barn i 30 årene. 

Anonymkode: 4a005...753

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ham seriøst på det han sier, og la det påvirke dine handlinger.
Om han endrer mening så er det hans problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er så ung at jeg ikke ville tatt en beslutning basert på dette. Mye kan skje de neste årene.

Om du går fordi du vil bli ung mor vil du sannsynligvis få samme utfordring med neste mann, da de fleste som tar høyere utdannelse først begynner å tenke barn i 30 årene. 

Anonymkode: 4a005...753

Ikke lurt å vente til 30 årene hvis du ikke har en partner....

Anonymkode: 17c62...9d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff

Men greier han seg fint uten sex, da? Eller er han bare dum? Hvis sistnevnte er tilfellet bør du jo stikke av så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...