Gå til innhold

Mannen min er så hårsår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han blir sur for hver minste ting.. om jeg gir ham feil svar på ting (noe annet enn han vil høre), om jeg stiller spørsmål ved handlingene hans (hvorfor går vi ikke den veien, den er raskere), eller er kritisk til valgene hans (jeg påpeker f.eks. at inngangen er lengre bort i en butikk). Dette er bare eksempler.. 

Men han blir sånn langsur og hele kvelden er ødelagt. Jeg sier unnskyld, legger meg helt flat, men så sier han at jeg er sarkastisk..Men jeg er jo ikke det, mener det faktisk (vil ikke ødelegge kvelden). 

Har blitt så usikker på meg selv pga dette, aner ikke hva jeg skal gjøre. Noen ganger har jeg latt være å gi nyttig informasjon dersom han spør, for han blir bare sur. 

Jeg vil ikke være masete eller noe sånt, jeg er jo oppegående og veit hvor grensa går. Men noen ganger er det viktig at jeg sier noe mtp sikkerhet og barn. 

Så jeg holder jo kjeft da og går etter over den gule linja..

Virker som han blir sur bare fordi det er jeg som sier noe..

Hva skal jeg gjøre..:( 

Anonymkode: a6ca9...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært samme type menneske som kjæresten din. Grunnen til at jeg var så nærtagende, var fordi jeg hadde det vondt inni meg. Kan det være noe som plager han?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mannen min du snakker om?

Anonymkode: 8ec18...f7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supernova17 skrev:

Jeg har vært samme type menneske som kjæresten din. Grunnen til at jeg var så nærtagende, var fordi jeg hadde det vondt inni meg. Kan det være noe som plager han?

Han sier at det ikke er noe, men jeg tviler. Han har gått til psykolog, og han ville ikke mer. Han følte det ble mye krangling der. Jeg vet det er et par ting som kanskje gjør at han ikke har det så lett, og jeg sier han får snakke med meg om han føler for det..Jeg kan sitte å bare lytte og "glemme" det etterpå om det er det han vil. Jeg har prøvd å ligge lavt på enkelte områder, men føler disse områdene er såpass store at nesten ingenting av det jeg sier er bra nok. Jeg kan f.eks. ikke svare ja om han spør om jeg har vondt noe sted, for da blir han sur fordi det kanskje ikke blir sex. Så jeg svarer nei. 

Han er veldig godhjertet, hjelper til så godt han kan der han kan, strekker seg langt for å hjelpe andre. Han gjør virkelig mye for oss (datteren vår og jeg), så gjør så godt jeg kan for at han skal ha det bra. 

Kanskje det er jeg som er problemet..fordi det er bare meg han blir sur på..

Anonymkode: a6ca9...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det mannen min du snakker om?

Anonymkode: 8ec18...f7e

Haha håper da ikke det :P

Anonymkode: a6ca9...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar han at i et parforhold er man to og man skal jobbe sammen som et team. Har er ikke singel og kan trumfe på sånn som han vil og ikke være åpen for andre metoder og spørsmål. Man skal imøtekommehverandre

Anonymkode: b5c0a...058

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er han (overgangsalderen? 

Anonymkode: 68948...67b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han (overgangsalderen? 

Anonymkode: 68948...67b

Han er 30... 

Anonymkode: a6ca9...2d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha en rolig og konstruktiv samtale under fire øyne,g ta opp med han,kanskje han har indre problemer. 

 

Anonymkode: 68948...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sier at det ikke er noe, men jeg tviler. Han har gått til psykolog, og han ville ikke mer. Han følte det ble mye krangling der. Jeg vet det er et par ting som kanskje gjør at han ikke har det så lett, og jeg sier han får snakke med meg om han føler for det..Jeg kan sitte å bare lytte og "glemme" det etterpå om det er det han vil. Jeg har prøvd å ligge lavt på enkelte områder, men føler disse områdene er såpass store at nesten ingenting av det jeg sier er bra nok. Jeg kan f.eks. ikke svare ja om han spør om jeg har vondt noe sted, for da blir han sur fordi det kanskje ikke blir sex. Så jeg svarer nei. 

Han er veldig godhjertet, hjelper til så godt han kan der han kan, strekker seg langt for å hjelpe andre. Han gjør virkelig mye for oss (datteren vår og jeg), så gjør så godt jeg kan for at han skal ha det bra. 

Kanskje det er jeg som er problemet..fordi det er bare meg han blir sur på..

Anonymkode: a6ca9...2d7

Se hva du sjøl skriver da...Han krangler tom med psykologen sin l:heks:

Det er slettes ikke bare deg han blir sur på. Greit nok at han kan være snill, men andre skal ikke liste seg rundt for det.

Anonymkode: 1ed35...1cc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en mann med psykiske problemer av en eller annen sort og han tar det ut på deg bevisst eller ubevisst. 

Dette verken kan du eller skal du finne deg i mer!!

Du må forlange at han søker hjelp skal dere fortsatt være sammen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det skyldes manglende sex, hvis dere ikke har sex, blir en mann i sin beste alder sur og gretten. Kanskje på tide å piffe opp sexlivet litt?

Anonymkode: d7ff0...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det skyldes manglende sex, hvis dere ikke har sex, blir en mann i sin beste alder sur og gretten. Kanskje på tide å piffe opp sexlivet litt?

Anonymkode: d7ff0...f42

Det frister overhodet ikke å ha sex med en mann som surmuler. Da får han ta seg på tak å bli blid først, så kommer lysten på sex. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garantert fordi du maser og gnåler om alt hele tiden, men bare ikke legger merke til det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner dette igjen at mannen er spydig og sur. Men ikke mot andre en partner og ev nærmeste familie. Jeg tar det opp gang på gang at hvorfor tillater han seg sin dårlige humør gå ut over resten av familen. Han siger at han ikke er sur på oss men sur å seg selv?? han ser ikke at det forpester omgivelsene fordi har svarer spydig og grettent og ikke synes noe vi andre siger er riktig eller noe å lytte til.

dette virker å være mye mer maskulin egenskap å tillate seg å gjøre livet surt for andre?

egoisme? dårlig oppfostran? plassering i søskenflokken? mangel på empati?

hvor sammensatt er dette? hva kan han gjøre?  hva kan jeg som kjæreste  gjøre?

eller er disse menn bare drittsekker alle sammen og 'dump' skal være løsningen?

Anonymkode: 2ce30...746

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner dette igjen at mannen er spydig og sur. Men ikke mot andre en partner og ev nærmeste familie. Jeg tar det opp gang på gang at hvorfor tillater han seg sin dårlige humør gå ut over resten av familen. Han siger at han ikke er sur på oss men sur å seg selv?? han ser ikke at det forpester omgivelsene fordi har svarer spydig og grettent og ikke synes noe vi andre siger er riktig eller noe å lytte til.

dette virker å være mye mer maskulin egenskap å tillate seg å gjøre livet surt for andre?

egoisme? dårlig oppfostran? plassering i søskenflokken? mangel på empati?

hvor sammensatt er dette? hva kan han gjøre?  hva kan jeg som kjæreste  gjøre?

eller er disse menn bare drittsekker alle sammen og 'dump' skal være løsningen?

Anonymkode: 2ce30...746

Tror kanskje det like mye er en feminin egenskap å være opptatt av smidighet og harmoni. Så reagerer man fordi menn ikke er like smørblid.

Tror det handler om å møtes på midten. At kvinner lærer seg å tåle litt stillhet og lærer at litt gruff ikke betyr trussel eller konflikt. At menn lærer seg hvordan kvinner føler, og tar hensyn til det.

Dersom man må si at man ikke har det vondt, så blir det feil. Men hvorfor har man vondt i første omgang? Jeg tror det ofte er fordi man er utrygg og spenner seg. 

Anonymkode: 66b69...c13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han blir sur for hver minste ting.. om jeg gir ham feil svar på ting (noe annet enn han vil høre), om jeg stiller spørsmål ved handlingene hans (hvorfor går vi ikke den veien, den er raskere), eller er kritisk til valgene hans (jeg påpeker f.eks. at inngangen er lengre bort i en butikk). Dette er bare eksempler.. 

Hva med å ikke spørre og mase hele tiden? Det er faktisk GODT MULIG at han vil klare ting selv om du ikke sier fra.

Anonymkode: 66b69...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, FactsOverFeelings said:

Garantert fordi du maser og gnåler om alt hele tiden, men bare ikke legger merke til det selv.

Selvsagt, blir litt forundret over svar i trådene i disse trådene.

Ts alt det du nevner ik begynnelsen av hi, det er bare små ting, kan du ikke bare la være å masse om hvilken vei som er kortest?

Anonymkode: 52b9f...733

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt, blir litt forundret over svar i trådene i disse trådene.

Ts alt det du nevner ik begynnelsen av hi, det er bare små ting, kan du ikke bare la være å masse om hvilken vei som er kortest?

Anonymkode: 52b9f...733

Hei hvorfor blir det altid masing når kvinnen vet bedre eller vet hvordan det holder seg til. Når man vet det og siger det er han smart, kunnskaprik som andre skal lytte til? dette gjelder spesielt retning, kartlesing, sikkerhet??

Anonymkode: 2ce30...746

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...