Gå til innhold

Pengegaver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det rart at de heller vil ha et bidrag til dekning av utgiftene til bryllupsfesten enn enda en gjenstand de har fra før? 

Anonymkode: 43bd0...325

Hvis de trenger å be om penger for å dekke bryllupets utgifter så har de da lagt opp til noe de ikke har råd til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎20‎.‎04‎.‎2018 den 14.27, LadyLa skrev:

At de likte det er jo helt greit, og selvfølgelig sier man ikke noe annet uansett. Men om noen ønsker seg penger så kjøper man ikke noe annet på "trass" . Det var grunnlaget for hvorfor det ble gitt sengetøy, og ikke sengetøyet i seg selv jeg reagerte på. Folk som har nok penger, har stort sett nok av alt.

 

nå er jo ikke ønsker og ønskelister bindende for gjestene heller da, så det er jo helt greit å velge noe annet. Og det er jo mange som føler ubehag ved å gi penger, så jeg synes ikke trass er det rette ordet her.

Anonymkode: 70581...2c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare komme med et innspill til pengegave. Vi giftet oss i fjor og ønsket oss penger (i tillegg til andre gaveønsker som bestikk og glass o.l.). For tiden leier vi kun en leilighet og er bosatt på et sted vi anser som midlertidig. Vi ønsket oss penger til blant annet middagsservise, men der vi er nå så er det verken plass i skap eller behov for et fint servise. Ikke har vi et spesifikt servise i tankene heller, har ikke funnet noe jeg syns er fint til nå. Gavekort går jo an, men det går jo ut etter et år, og vi kommer ikke til å flytte innen da uansett. Så, for oss ble det rett å gjøre det sånn. Orket ikke ønske masse ting vi egentlig ikke trenger, vil heller kjøpe disse tingene når vi har mulighet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et innspill til det å ønske seg pengger. Jeg er overbevist om at svært få faller inn under kategorien som ofte tas fram her, griske og utakknemlige! 

Vi ønsket oss helst ingenting. Vi trenger ingen "ting", ikke servicer eller noe annet spesifikt. Og vi ville absolutt ikke ha gaver i volum til selve bryllupet, fordi vi reiste med fly og sprengt kolli. 

Men enkelte virket direkte fornærmet av dette, fordi de ønsket jo så sårt å gi oss en bryllupsgave... Derfor ønsket vi oss penger. Vi fikk alt fra noen hundrelapper, til flere tusen, og setter like stor pris på alle. Men aller mest på de som kom og feiret dagen med oss. 

Til spørsmålet i hovedinnlegget, ikke bruk av pengene dine til et veldedig formål, det har de sansynligvis råd til gjøre selv. Gi det du har lyst til, eller kanskje bare et spesielt kort men innhold eller tekst som betyr noe for brudeparet :)

Anonymkode: 07ccf...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...