Gå til innhold

Fler som har menn som ikke kan snakke om følelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjære er helt fantastisk! Vi har det vanvittig bra sammen men en ting gjør meg gal.. Han er så utrolig dårlig på å fortelle meg hva han føler om meg! Han svarer at han elsker meg om jeg sier det til han men sier det aldri først. Jeg er ett ekstremt følelsesmenneske så jeg kaster jo ut alt jeg føler om han men det er tøft til tider når jeg ikke får noe tilbake. Noen ganger må jeg spørre han: elsker du meg? for å høre det først :P Jeg vet jo at alle er forskjellige og at noen ikke har behov for å snakke om følelser, noen syns til og med det er vanskelig (som han) Jeg vet jo at jeg høres veldig usikker ut på meg selv som søker etter bekreftelse, men jeg har alltid vært sammen med menn som har kastet ut kjærlighets erklæringer og alle vennene mine gjør også det. Jeg bare syns det virker så kaldt å ikke ha kallenavn på hverandre og si elsker deg, eller glad i deg i telefonsamtaler eller når man legger seg om natta. Hvordan skal jeg klare å blåse i dette? Hvordan skal jeg klare å fokusere på de tingene han gjør fint for meg og la det være nok? Nå går jeg å småirriterer meg hver dag at vi ikke har en liten glad i deg engang! Jeg trudde menn som ikke klarer å uttrykke følelser bare var en myte men nå traff jeg en gitt :P Vi har vært sammen i ett år forresten og snakker om å flytte sammen. Han snakker om: når vi gifter oss og når vi får barn, så jeg vet jo at han elsker meg og vil ha en fremtid med meg. Er det flere her som har kjærester som ikke er flink til å snakke om følelser? Hvordan takler dere det? Jeg har sagt det til han også: at jeg ønsker meg og behøver å høre kjærlighet. At det er mitt kjærlighets språk. Det blir bedre i ett par dager før det går tilbake til det samme gamle :P

Å dumpe han er ikke ett alternativ for ellers, utenom dette er han alt jeg vil ha i en mann <3

Anonymkode: 4eea0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhm.. jeg har også en sånn kjæreste. Han har sagt han er glad i meg, men ikke så ofte. Jeg er hans første kjæreste og han sier han aldri har vært forelska, heller ikke nå. Eller han vet ikke hvordan det er å være forelska mer som. Samtidig gjør han veldig mye fint for meg, inviterer meg med som date i bryllup, inkluderer meg i hans liv og venner osv. Og de sa at de aldri har sett han så intens med en dame som meg. Så jeg vet ikke, tolker det som at menn ikke har følelser jeg. 

Anonymkode: b4523...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Mhm.. jeg har også en sånn kjæreste. Han har sagt han er glad i meg, men ikke så ofte. Jeg er hans første kjæreste og han sier han aldri har vært forelska, heller ikke nå. Eller han vet ikke hvordan det er å være forelska mer som. Samtidig gjør han veldig mye fint for meg, inviterer meg med som date i bryllup, inkluderer meg i hans liv og venner osv. Og de sa at de aldri har sett han så intens med en dame som meg. Så jeg vet ikke, tolker det som at menn ikke har følelser jeg. 

Anonymkode: b4523...b33

Oj, sier han faktisk at han ikke er forelsket nå? Den er kjip :( Min eks hadde ekstremt mye følelser og ga meg kjærlighetserklæringer hver eneste dag. Så nå tror jeg jo at noe er galt fordi jeg ikke hører det samme :P

Anonymkode: 4eea0...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, sier han faktisk at han ikke er forelsket nå? Den er kjip :( Min eks hadde ekstremt mye følelser og ga meg kjærlighetserklæringer hver eneste dag. Så nå tror jeg jo at noe er galt fordi jeg ikke hører det samme :P

Anonymkode: 4eea0...a02

Mhm.. han sier så. Men han har aldri vært forelsket i noen som helst egentlig. Likevel vil han reise med meg, lager mat til meg, vil jeg skal møte familien hans etc. Han har aldri introdusert ei dame for familien sin før... men han sier han er utrolig glad i meg og at han vil ha en framtid med meg. Så jeg vet ikke. Jeg har heller aldri opplevd at en mann har følelser for meg, derfor så tenker jeg at menn ikke har følelser. 

Kanskje de fleste menn bare er sånn? De fleste menn bytter jo damer ofte også, jeg tenker at følelsene kan ikke stikke så dypt når de gjør det.. 

Håper det går bra med dere hvertfall, regner med du sier til han at du trenger mer bekreftelse? 

Anonymkode: b4523...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mhm.. han sier så. Men han har aldri vært forelsket i noen som helst egentlig. Likevel vil han reise med meg, lager mat til meg, vil jeg skal møte familien hans etc. Han har aldri introdusert ei dame for familien sin før... men han sier han er utrolig glad i meg og at han vil ha en framtid med meg. Så jeg vet ikke. Jeg har heller aldri opplevd at en mann har følelser for meg, derfor så tenker jeg at menn ikke har følelser. 

Kanskje de fleste menn bare er sånn? De fleste menn bytter jo damer ofte også, jeg tenker at følelsene kan ikke stikke så dypt når de gjør det.. 

Håper det går bra med dere hvertfall, regner med du sier til han at du trenger mer bekreftelse? 

Anonymkode: b4523...b33

Hvor lenge har dere vært sammen? Min løsnet veldig etter en tur vi hadde sammen i januar. Nå har vi vært sammen i ett år! Før det var det HELT umulig for han å snakke om følelser og ble bare sur da jeg sa noe som helst som hadde med det å gjøre, sa han bare trengte mer tid :P Truet meg med å gjøre det slutt om jeg krevde for mye av han. Og det er ikke en kul følelse at kjæresten truer med noe slikt! Men han ga meg alltid nok til at jeg ble hos han. Sa noen ting innimellom som fikk meg til å tenke at dette kunne bli bra! Og nå har vi det jo veldig fint sammen men jeg skulle bare ønske at han var litt varmere. Men jeg må bare prøve å godta at ikke alle er følelsesmennesker som sier nøyaktig det de tenker og føler. Jeg har sagt det til han ett par ganger ja, og da reagerer han ført med å bli litt småirritert og si at jeg ikke kan presse han til å si slikt. Men jeg presser jo ingen, jeg sier bare at jeg ønsker meg å høre litt mer at han er glad i meg. Så blir det bedre i ett par dager før det går tilbake til det samme gamle! 

Sier du det til han? 

Anonymkode: 4eea0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mann og er veldig opptatt av å snakke om følelser, tror neppe norsk kvinner er i stand til å ta imot all kjærlighet jeg har å gi. For å si det sånn norske kvinner vil rødme dagen lang, fordi hun ikke tror sine ører at en mann kan si noe så vakkert. Jeg sier bare, vi lever bare en gang, og det er nå livet er. 

Anonymkode: 8fb36...7e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

jeg er mann og er veldig opptatt av å snakke om følelser, tror neppe norsk kvinner er i stand til å ta imot all kjærlighet jeg har å gi. For å si det sånn norske kvinner vil rødme dagen lang, fordi hun ikke tror sine ører at en mann kan si noe så vakkert. Jeg sier bare, vi lever bare en gang, og det er nå livet er. 

Anonymkode: 8fb36...7e6

Kan du ta en samtale med typen min om dette😅 Jeg også mener at livet er for kort til å ikke fortelle hverandre nøyaktig hva man tenker og føler. Syns jeg noen på gata har ett fint smil sier jeg det. Elsker jeg noen syns jeg den personen fortjener å høre det for man vet aldri når livet ender. Klisje men sant!

Anonymkode: 4eea0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt kjærester som slengte ut de mest fantastiske kjærlighetserklæringer, jeg har kasser med kjærlighetsbrev, og de forlot meg så hva var det verdt? lol

Kjæresten min har ord som sitter lenger inne. Men han har sagt at han elsker meg og er forelsket i meg - får bare ikke høre det sånn ofte som jeg er vant med. Han viser følelser mye mer med kropps-språket og ting han gjør for meg. 

Anonymkode: e8085...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt kjærester som slengte ut de mest fantastiske kjærlighetserklæringer, jeg har kasser med kjærlighetsbrev, og de forlot meg så hva var det verdt? lol

Kjæresten min har ord som sitter lenger inne. Men han har sagt at han elsker meg og er forelsket i meg - får bare ikke høre det sånn ofte som jeg er vant med. Han viser følelser mye mer med kropps-språket og ting han gjør for meg. 

Anonymkode: e8085...42f

Kjæresten min er også veldig fysisk. Koser, holder hender, stryker på meg og masserer meg😊 I tillegg lager han mat til meg og kjøper gaver til meg. Så jeg tipper at det er hans måte å vise kjærlighet til meg. Pluss at vi reiser mye og finner på ting hele tiden! 

Men du savner aldri ordene?

Anonymkode: 4eea0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge har dere vært sammen? Min løsnet veldig etter en tur vi hadde sammen i januar. Nå har vi vært sammen i ett år! Før det var det HELT umulig for han å snakke om følelser og ble bare sur da jeg sa noe som helst som hadde med det å gjøre, sa han bare trengte mer tid :P Truet meg med å gjøre det slutt om jeg krevde for mye av han. Og det er ikke en kul følelse at kjæresten truer med noe slikt! Men han ga meg alltid nok til at jeg ble hos han. Sa noen ting innimellom som fikk meg til å tenke at dette kunne bli bra! Og nå har vi det jo veldig fint sammen men jeg skulle bare ønske at han var litt varmere. Men jeg må bare prøve å godta at ikke alle er følelsesmennesker som sier nøyaktig det de tenker og føler. Jeg har sagt det til han ett par ganger ja, og da reagerer han ført med å bli litt småirritert og si at jeg ikke kan presse han til å si slikt. Men jeg presser jo ingen, jeg sier bare at jeg ønsker meg å høre litt mer at han er glad i meg. Så blir det bedre i ett par dager før det går tilbake til det samme gamle! 

Sier du det til han? 

Anonymkode: 4eea0...a02

Vi har vært sammen i 1 år snart :) Jeg var veldig klar på at jeg gidder ikke useriøse menn, og om han ikke vil noe seriøst så gjør vi det slutt. Men han sier han trenger tid og er utrolig glad i meg.. Vi har det veldig gøy, finner på mye morsomt og han er veldig omtenksom. Masserer meg, handler inn ting jeg liker, og som sagt vil han at jeg skal møte moren hans til helgen. Det er litt av en flyreise og han insisterte på å betale.. 

Bra du kan være ærlig med din da :) Jeg er ikke så komfortabel med å snakke om følelser selv egentlig. Er ganske ødelagt pga min ex. 

Anonymkode: b4523...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sier det sjelden.. Jeg er heller ikke veldig verbal om kjærlighetsfølelser, men er nok hakket flinkere enn ham. Han forsøkte forklare det til meg engang, hvordan han tenkte. Husker ikke ordrett og er ikke så kynisk som det kan framstå.

'Jeg er glad i deg og har sagt det til deg. Jeg mener du bør forstå at så lenge jeg ikke sier noe annet så er det fortsatt gjeldende'   

Så sånn tenker han! Jeg er trygg på forholdet og trenger ikke stadige verbale bekreftelser, men LITT oftere hadde vært kjekt... Jeg har blitt flinkere til å gjenkjenne hans måte å 'si' at han er glad i meg på gjennom forslag om ting vi kan gjøre sammen, at han liker at vi to gjør ting sammen - går foran kamerater - og at han gjør koselige ting for meg. Små ting som å gi meg kaffe på senga helgemorgener, koste snø av bilen min osv. 

Jeg hadde nok ikke passet sammen med en mann som var veldig overveldende verbal med kjærlighetserklæringer/dikt osv, hadde følt det kleint. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Eneri skrev:

Min sier det sjelden.. Jeg er heller ikke veldig verbal om kjærlighetsfølelser, men er nok hakket flinkere enn ham. Han forsøkte forklare det til meg engang, hvordan han tenkte. Husker ikke ordrett og er ikke så kynisk som det kan framstå.

'Jeg er glad i deg og har sagt det til deg. Jeg mener du bør forstå at så lenge jeg ikke sier noe annet så er det fortsatt gjeldende'   

Så sånn tenker han! Jeg er trygg på forholdet og trenger ikke stadige verbale bekreftelser, men LITT oftere hadde vært kjekt... Jeg har blitt flinkere til å gjenkjenne hans måte å 'si' at han er glad i meg på gjennom forslag om ting vi kan gjøre sammen, at han liker at vi to gjør ting sammen - går foran kamerater - og at han gjør koselige ting for meg. Små ting som å gi meg kaffe på senga helgemorgener, koste snø av bilen min osv. 

Jeg hadde nok ikke passet sammen med en mann som var veldig overveldende verbal med kjærlighetserklæringer/dikt osv, hadde følt det kleint. 

Jeg burde jo bare bli trygg på samme måte som deg. Og jeg prøver så uendelig hardt å tenke sånn jeg også men man klarer ikke styre følelsene sine desverre. Jeg håper at tiden vil hjelpe meg! Jeg er jo ikke redd for å miste han heller for jeg VET jo at han vil være sammen med meg. Kanskje det sitter litt igjen fra den første tiden vi var sammen der jeg ikke kunne nevne fremtiden vår sammen uten at han krympet seg og nesten løp. Det hele forandret seg i februar da vi var på tur sammen. Da sa han plutselig: håper vi er sånn der når vi er pensjonister sammen! Jeg holdt på å falle av stolen fordi jeg hadde aldri hørt han snakke om fremtiden vår sammen før😅 Så jeg tenker det sitter mye igjen der og at jeg bare trenger å bli trygg på han og på oss!

Anonymkode: 4eea0...a02

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen i 1 år snart :) Jeg var veldig klar på at jeg gidder ikke useriøse menn, og om han ikke vil noe seriøst så gjør vi det slutt. Men han sier han trenger tid og er utrolig glad i meg.. Vi har det veldig gøy, finner på mye morsomt og han er veldig omtenksom. Masserer meg, handler inn ting jeg liker, og som sagt vil han at jeg skal møte moren hans til helgen. Det er litt av en flyreise og han insisterte på å betale.. 

Bra du kan være ærlig med din da :) Jeg er ikke så komfortabel med å snakke om følelser selv egentlig. Er ganske ødelagt pga min ex. 

Anonymkode: b4523...b33

Håper det ordner seg for dere og at du blir trygg til slutt ❤😊

Anonymkode: 4eea0...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du savner aldri ordene?

Anonymkode: 4eea0...a02

Jo, det hender. Men han sier jo fine ting til meg. At jeg er flink, og vakker, og sånt. At han er stolt av meg. Han bare sier ikke jeg elsker deg så ofte. Det vil si han er veldig glad i å dedikere sanger til meg....og jeg blir veldig glad når han mimrer, han husker enkelte ting bedre enn meg til og med. 

Anonymkode: e8085...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at "elsker deg" og "glad i deg" er litt tomme fraser. Er vokst opp i et hjem med mye kjærlighet, men akkurat de frasene var ikke vanlige. Men ting har forandret seg. Jeg sa aldri til mamma at jeg var glad i henne, men jeg sa kanskje "du er verdens beste mamma", og det var mye klemmer og omsorg og gode smil i familien vår. Når datteren min ble større, måtte jeg plutselig begynne å si "jeg elsker deg" - føltes veeeeldig unaturlig! Jeg har vent meg til å si det, men det er ikke noe jeg har behov for å si. "Jeg er glad i deg", passer bedre i vokabularet, og føles riktigere, men må likevel huske på å si det...

For meg betyr frasene lite, men tryggheten på at kjæreste/familie elsker hverandre betyr alt. At man bare vet det, fordi man ser og føler og opplever kjærligheten hver dag. Ikke at det må sies på "kommando" fordi det er forventet...

Anonymkode: 273e9...cbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er slik som du TS, kan prate om følelser og liker å prate om de. Min ekskjæreste kunne ikke prate om følelser og noe som var alvorligere enn været... Det var helt ok så lenge vi hadde det greit. Men når problemer begynte å dukke opp og det var et behov for å snakke om de meldte han seg ut. Da satt jeg igjen og prøvde og prøvde å forstå og løse ting, men det er vanskelig når man ender opp med å snakke til en vegg. På grunn av dette gikk forholdet til helvete og ned.

Anonymkode: c229a...d9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...