Gå til innhold

Finnes det noen kvinnelige fotballspillere som ikke er..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I og med at fotball er den største idretten for jenter og kvinner, er det ikke rart at andelen lesbiske kan være større innenfor den idretten. I tillegg har fotballmiljøene stort sett vært positive til å ha lesbiske spillere, dermed er det ikke ubehagelig for unge lesbiske jenter å være en del av denne idrettsgrenen. Om noen år vil det forhåpentligvis også være tilfellet for unge homofile gutter, at de igså vil føle seg velkomne på fotballbanen. 

 

Anonymkode: 831c1...d35

Fotball er omlag 3% større jenteidrett enn hva håndball som ligger på andreplass er, Så ditt argument holder ikke mål. Husker tilbake til ca. 2010 hvor treneren for den engelske fotball klubben Arsenal, Arsene Wenger sa i et interjvu at tvilte på om homofile menn hadde høyt nok testosteron nivå til og være profesjonelle fotballspillere også sa han at alle fotballspillere må ha et "killer instinct" for og lykkes på høyeste nivå, Samtidig så sa han at hvis en hans spillere fortalte at han var homofil så skulle han støttet spilleren sin. Uttalelsene til Wenger skapte et hysteri i engelsk media. Og det er ingenting som hindrer lesbiske/homofile i og spille fotball.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fittesleikere hele gjengen

Anonymkode: b1b3d...f17

Er det det du kaller menn?

Anonymkode: 94d5f...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det det du kaller menn?

Anonymkode: 94d5f...348

Yep, Men jeg tror det blir ganske så vått i garderobene i kvinnefotball.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det du kaller menn?

Anonymkode: 94d5f...348

Nei. Men de homofile er kuksugere.

Anonymkode: b1b3d...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

 Jeg startet denne tråden i håp om og skape en seriøs tråd ...

Anonymkode: 868af...bd6

En seriøs tråd. :rolleyes:

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Yep, Men jeg tror det blir ganske så vått i garderobene i kvinnefotball.

Anonymkode: 868af...bd6

 

Anonymkode: 44092...2a3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En seriøs tråd. :rolleyes:

 

Anonymkode: 44092...2a3

En useriøs kommentar får vanligvis også et useriøst svar.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Det er definitivt flere lesbiske fotballspillere enn håndballspillere. De eneste som jeg kan komme på som er lesbiske i håndball er Gro Hammerseng og Anja Edin.

Anonymkode: 868af...bd6

Som har gått ut som lesbiske i media ja. Du vet at ikke alle som ikke er heterofile ikke har noen meldeplikt til media?

Legning er en privatsak og det er både homofile og lesbiske som driver med idrett.

Anonymkode: 2a252...857

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som har gått ut som lesbiske i media ja. Du vet at ikke alle som ikke er heterofile ikke har noen meldeplikt til media?

Legning er en privatsak og det er både homofile og lesbiske som driver med idrett.

Anonymkode: 2a252...857

Men hvorfor så er det langt flere kvinnelige fotballspillere som står åpent frem som lesbiske enn hva som er tilfellet i andre idretter som kvinner bedriver med som håndball og langrenn? Og jeg driter i om de velger og stå frem som homofile/lesbiske i media eller ei. Men generelt så er det ikke vanskelig og skille på en lesbisk kvinne kontra en heterofil kvinne, Eller en heterofil mann kontra en homofil mann.

Selvsagt så er det en privatsak om en er homofil/lesbisk, Men jeg er temmelig så sikker på at du tar feil når du påstår at det er like vanlig for homofile og lesbiske og bedrive med idrett derimot så kan jeg være enig i at det nok er mer vanlig for lesbiske og drive med idretter enn hva som er vanlig for homofile menn. Tror faktisk at det er en svært liten andel av homofile menn som er aktive innen ulike idretter.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor så er det langt flere kvinnelige fotballspillere som står åpent frem som lesbiske enn hva som er tilfellet i andre idretter som kvinner bedriver med som håndball og langrenn? Og jeg driter i om de velger og stå frem som homofile/lesbiske i media eller ei. Men generelt så er det ikke vanskelig og skille på en lesbisk kvinne kontra en heterofil kvinne, Eller en heterofil mann kontra en homofil mann.

Selvsagt så er det en privatsak om en er homofil/lesbisk, Men jeg er temmelig så sikker på at du tar feil når du påstår at det er like vanlig for homofile og lesbiske og bedrive med idrett derimot så kan jeg være enig i at det nok er mer vanlig for lesbiske og drive med idretter enn hva som er vanlig for homofile menn. Tror faktisk at det er en svært liten andel av homofile menn som er aktive innen ulike idretter.

Anonymkode: 868af...bd6


fordi fotball er den sporten som har mest medieoppmerksomhet og flest utøvere generelt. Det bare virker sånn, det ER ikke sånn. Og som oftest er det vanskelig å skille på en lesbisk/homo og hetero. Mindretallet er stereotyper. 

Anonymkode: 2a252...857

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:


fordi fotball er den sporten som har mest medieoppmerksomhet og flest utøvere generelt. Det bare virker sånn, det ER ikke sånn. Og som oftest er det vanskelig å skille på en lesbisk/homo og hetero. Mindretallet er stereotyper. 

Anonymkode: 2a252...857

Fotball er verdens største idrett og får derfor også mest oppmerksomhet fra media. Men når det gjelder kvinnelige idrettsutøvere så tviler jeg på at finnes noen norske kvinnelige fotballspillere som får mer interesse i media enn hva f.eks Therese Johaug eller Nora Mørk får. Det bare virker sånn at det er flere lesbiske innenfor kvinnefotball enn noen andre idretter? lol. Og det er slettest ikke vanskelig og skille på homofile/lesbiske kontra heterofile både menn og kvinner. Og det virker slik at de fleste kvinnelige fotballspillere har lesbiske tendenser.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Homofobien er sterk her. Æsj.

Anonymkode: 4069f...e44

Jeg ser ikke på meg selv som noen homofob iom at jeg ikke har noe imot homofile/lesbiske. Og som jeg også skrev i et tidligere innlegg så er jeg interessert i å vite hvorfor det er så mange lesbiske idrettsutøvere i kvinnefotballen, Og hvorfor er det så mange lesbiske som bedriver akkurat med fotball iforhold til andre idretter? Ta av deg parykken sånn at du slipper og være så hårsår.

Anonymkode: 868af...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fotball er verdens største idrett og får derfor også mest oppmerksomhet fra media. Men når det gjelder kvinnelige idrettsutøvere så tviler jeg på at finnes noen norske kvinnelige fotballspillere som får mer interesse i media enn hva f.eks Therese Johaug eller Nora Mørk får. Det bare virker sånn at det er flere lesbiske innenfor kvinnefotball enn noen andre idretter? lol. Og det er slettest ikke vanskelig og skille på homofile/lesbiske kontra heterofile både menn og kvinner. Og det virker slik at de fleste kvinnelige fotballspillere har lesbiske tendenser.

Anonymkode: 868af...bd6

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på meg selv som noen homofob iom at jeg ikke har noe imot homofile/lesbiske. Og som jeg også skrev i et tidligere innlegg så er jeg interessert i å vite hvorfor det er så mange lesbiske idrettsutøvere i kvinnefotballen, Og hvorfor er det så mange lesbiske som bedriver akkurat med fotball iforhold til andre idretter? Ta av deg parykken sånn at du slipper og være så hårsår.

Anonymkode: 868af...bd6


Fotball er den sporten med flest utøvere, derfor er det også en naturlig større andel lesbiske og homofile der enn i sporter med færre utøvere om man skal regne prosentmessig. Det er jo nettopp fordi det er flere som driver med det, ikke fordi det er fleste lesbiske/homofile som driver med det. Og jo det er vanskelig å skille på homofile/lesbiske og heterofile. Og nei kvinnelige fotballspillere har ikke lesbiske tendenser, om du mener at å være sporty er lesbisk så er du bare dum.
Ta på deg foliehatten og gro noen hjerneceller, så kanskje du forstår litt mer

Anonymkode: 2a252...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

 


Fotball er den sporten med flest utøvere, derfor er det også en naturlig større andel lesbiske og homofile der enn i sporter med færre utøvere om man skal regne prosentmessig. Det er jo nettopp fordi det er flere som driver med det, ikke fordi det er fleste lesbiske/homofile som driver med det. Og jo det er vanskelig å skille på homofile/lesbiske og heterofile. Og nei kvinnelige fotballspillere har ikke lesbiske tendenser, om du mener at å være sporty er lesbisk så er du bare dum.
Ta på deg foliehatten og gro noen hjerneceller, så kanskje du forstår litt mer

Anonymkode: 2a252...857

Det er da ikke uten videre gitt at den prosentvise andelen som er lesbiske/homofile øker selv om antallet utøvere øker. Det er snarere rimelig å anta at jo flere utøvere, jo nærmere vil andelen homofile/ lesbiske i idretten ligge tilsvarende andel i befolkningen som helhet. Antallet homofile/lesbiske, vil derimot naturligvis være høyere jo flere som driver med sporten.

Anonymkode: 151ad...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke på meg selv som noen homofob iom at jeg ikke har noe imot homofile/lesbiske. Og som jeg også skrev i et tidligere innlegg så er jeg interessert i å vite hvorfor det er så mange lesbiske idrettsutøvere i kvinnefotballen, Og hvorfor er det så mange lesbiske som bedriver akkurat med fotball iforhold til andre idretter? Ta av deg parykken sånn at du slipper og være så hårsår.

Anonymkode: 868af...bd6

Det henger nok sammen med at i fotballen har man vært tidlig ute med å vise aksept for lesbiske spillere. Derfor er det en sport som appellerer til de lesbiske som liker idrett, fordi de føler seg trygge på at de kan drive den idretten uten å frykte for mye mobbing, trakassering, latterliggjøring osv. 

Anonymkode: 831c1...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotball er verdens største idrett og får derfor også mest oppmerksomhet fra media. Men når det gjelder kvinnelige idrettsutøvere så tviler jeg på at finnes noen norske kvinnelige fotballspillere som får mer interesse i media enn hva f.eks Therese Johaug eller Nora Mørk får. Det bare virker sånn at det er flere lesbiske innenfor kvinnefotball enn noen andre idretter? lol. Og det er slettest ikke vanskelig og skille på homofile/lesbiske kontra heterofile både menn og kvinner. Og det virker slik at de fleste kvinnelige fotballspillere har lesbiske tendenser.

Anonymkode: 868af...bd6

Hva er lesbiske tendenser?

Anonymkode: 831c1...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎19‎.‎04‎.‎2018 den 21.14, Summer lady skrev:

Jeg er ikke krenket av noe som helst men jeg tror ikke det du sier stemmer. Jeg har spilt fotball selv også i voksen alder. Kun 2 av alle jeg har spilt med i løpet av årene er lesbiske. Og vi er nå såpass voksne at de fleste har nok kommet ut av skapet for lengst. Jeg vet om flere håndballspillere så tror dette er helt tilfeldig. 

Det er ikke mange lesbiske fotballspillere slik som ts sier. Noen ytterst få kanskje. Folk overdriver og legger på så vanvittig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...