Gå til innhold

Hva tenker egentlig menn som overlater alt husarbeid til kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si når det ikke gjelder det. Ikke like lett i praksis når vi sitter der med tre barn. 

Her handler det ikke om mangel på respekt, men at han ikke «ser» rot og skitt, og derfor ikke mener at det må gjøres noe med det. Han har vokst opp i et hus hvor hans mor gjør ALT av husarbeid, ingen andre løfter en finger. Da han flyttet hjemmefra, kunne han ikke engang sette på en vaskemaskin. 

Jeg gjør mitt beste for å involvere mine egne sønner i husarbeidet, og gir ham konkrete oppgaver. Konfliktnivået rundt husarbeid er ganske høyt. Til høsten skal vi få oss vaskehjelp, jeg håper det vil hjelpe. Jeg har kommet fram til at jeg ikke klarer å endre mannen min, men at totalen (han har jo mange gode egenskaper som ikke er relatert til husarbeid), ikke minst de tre barna, gjør at å gå fra ham pga husarbeid ikke er aktuelt. Så jeg biter i meg mye frustrasjon og sinne, kjøper meg ut av husarbeid - og er bevisst på at mine svigerdøtre IKKE skal få samme problem som det jeg har.

Anonymkode: 24ffc...777

Dette er så viktig!  

Anonymkode: 4b8ee...0cd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal dama lage kjøreregler for mannen? Begge er voksne, er det dama sitt ansvar å fordele husarbeid? Hvorfor? 

Anonymkode: a0ddc...c69

Fordi mannen ikke gidder å lette på ræva med unntak av når han skal slippe en fis? Nei, men alvorlig talt - dette skjer jo gjerne i de tilfellene der mannen ikke evner å ta ansvar for sin del av husarbeidet selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med dere jenter som ikke har jobb eller jobber 50% mens mannen dra hjemmefra kl 0700 på morgenen, jobber hele dagen, og er hjemme 1800?  Samme jenter som klager at de får null hjelp hjemme, i tillegg som klager at de må gjør ALT med barn mens de er i permisjon.  LOL.  Går begge veier jenter - du ikke har jobb evt jobber du 50% da er hjemmet ditt ansvar.  Suck it up! 

Anonymkode: 0b5ae...4f6

Ja, hvis han betaler meg for å ta hans rot så..

Ellers er det VÅRT hjem, VÅRT ansvar..

VÅRT barn VÅRT ansvar..

Spiller ingen rolle om mannen jobber 200%, jeg er ikke mora hans, og jeg er ingen hushjelp.. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lett å si når det ikke gjelder det. Ikke like lett i praksis når vi sitter der med tre barn. 

Her handler det ikke om mangel på respekt, men at han ikke «ser» rot og skitt, og derfor ikke mener at det må gjøres noe med det. Han har vokst opp i et hus hvor hans mor gjør ALT av husarbeid, ingen andre løfter en finger. Da han flyttet hjemmefra, kunne han ikke engang sette på en vaskemaskin. 

Jeg gjør mitt beste for å involvere mine egne sønner i husarbeidet, og gir ham konkrete oppgaver. Konfliktnivået rundt husarbeid er ganske høyt. Til høsten skal vi få oss vaskehjelp, jeg håper det vil hjelpe. Jeg har kommet fram til at jeg ikke klarer å endre mannen min, men at totalen (han har jo mange gode egenskaper som ikke er relatert til husarbeid), ikke minst de tre barna, gjør at å gå fra ham pga husarbeid ikke er aktuelt. Så jeg biter i meg mye frustrasjon og sinne, kjøper meg ut av husarbeid - og er bevisst på at mine svigerdøtre IKKE skal få samme problem som det jeg har.

Anonymkode: 24ffc...777

Jeg mente at jeg hadde gjort det slutt lenge før vi fikk barn.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Sinsiew skrev:

Jeg mente at jeg hadde gjort det slutt lenge før vi fikk barn.. 

Det er mange som påstår det. Men utviklingen er gjerne annerledes.

Hos oss var det skjevdelt da vi var samboere uten barn. Men at jeg støvsugde og vasket oftere var ikke plagsomt mye jobb når vi hadde leilighet og mer fritid. I dag har vi mye mer plass, vi har to barn. Husarbeidsmengden har økt dramatisk, så skjevdelingen ville vært problematisk i seg selv nå. Legg til at mannen ut av det blå bestemte seg for å bli karrieremann med lange dager, og katastrofen er et faktum.

Anonymkode: 4b8ee...0cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert når jeg lese hva kvinner i 2018 finner seg i av slapphet og slaskete oppførsel fra sine menn. Her hjemme hadde det vært så grenseløst utelukket at jeg ikke hadde fått presisert det godt nok med store bokstaver.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis han ikke skjerper seg når siste mann flytter ut om 3 års tid. Ja da flytter mannen også.

Ja, for det er du som eier huset å har inntekt til å ha det alene? Virker slik sånn som du prater...

Anonymkode: 499ab...334

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Så du innbiller deg at å male huset og gjøre litt oppussing genererer like mange timer per år som husarbeid? 😄

Anonymkode: a4119...eee

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Antoinette skrev:

Jeg blir sjokkert når jeg lese hva kvinner i 2018 finner seg i av slapphet og slaskete oppførsel fra sine menn. Her hjemme hadde det vært så grenseløst utelukket at jeg ikke hadde fått presisert det godt nok med store bokstaver.

Eneste om ikke er prøvd er utkasting. Og så fort siste man er ute av huset gr mannen etter. Daglig kommer jeg hjem til en møkkete kjøkkenbenk. Daglig ber jeg mannen rydde etter seg. Daglig blr han sur og mener jeg maser. Selv mener han at an gjør mye. Som for x i påsken da han flyttet på snøen. Den påsken jeg jobbet alle dager og han hadde ferie Jeg gidder ikke kaste bort mitt liv på å surmule, ergo vasker jeg alt selv. Og må faktisk le over at noen kan være så sneversynt at de mener de bidrar ved å gjøre totalt bortkastete ting.Men eneste grunn til null surmuling er det at minstemann i huset er 16.  Det vil si få år igjen til jeg resten av livet skal kunne dra på jobb og komme hjem igjen til et ryddig hus.

 

Anonymkode: d6131...5a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste om ikke er prøvd er utkasting. Og så fort siste man er ute av huset gr mannen etter. Daglig kommer jeg hjem til en møkkete kjøkkenbenk. Daglig ber jeg mannen rydde etter seg. Daglig blr han sur og mener jeg maser. Selv mener han at an gjør mye. Som for x i påsken da han flyttet på snøen. Den påsken jeg jobbet alle dager og han hadde ferie Jeg gidder ikke kaste bort mitt liv på å surmule, ergo vasker jeg alt selv. Og må faktisk le over at noen kan være så sneversynt at de mener de bidrar ved å gjøre totalt bortkastete ting.Men eneste grunn til null surmuling er det at minstemann i huset er 16.  Det vil si få år igjen til jeg resten av livet skal kunne dra på jobb og komme hjem igjen til et ryddig hus.

 

Anonymkode: d6131...5a1

Se litt lenger opp, jeg spurte deg om noe.

Anonymkode: 499ab...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er du som eier huset å har inntekt til å ha det alene? Virker slik sånn som du prater...

Anonymkode: 499ab...334

Ja. Mannen bidrar lite økonomiskt så null problem. Eier 70% av huset og har alene betalt ned lånet på huset. Så blir nok ikke mang kr på han når han skal utbetales. Og de aller fleste kvinner i dag jobber og klarer helt alene å stå for hus og mat. 

Anonymkode: d6131...5a1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Se litt lenger opp, jeg spurte deg om noe.

Anonymkode: 499ab...334

Har svart. Tror fu virkelig at fordi man er kvinne så gir man bort egne penger? Jeg hadde egenkapital og betalte ned stordelen av lånet. Har så og ikke lån igjen. Og klart jeg harnpapirer for at jeg har stått for all nedbetaling av lån og hele egenkapitalen.

Anonymkode: d6131...5a1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at jeg er veldig heldig med mannen min. 
Her er det han som er flinkest til å vaske og rydde. Han må faktisk gi meg oppgaver å gjøre hjemme :fnise:
"Siden du har fri i dag, kan du kanskje støvsuge" :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal dama lage kjøreregler for mannen? Begge er voksne, er det dama sitt ansvar å fordele husarbeid? Hvorfor? 

Anonymkode: a0ddc...c69

Om det er dama som er missfornøyd må hun sørge for at det blir gjort endringer. Altså hennes ansvar. Å gå rundt og kjefte, sutre eller være innsint fører ikke til noe som helst, kun skillemisse i det lange løp. Han er tydeligvis fornøyd med areidsfordelingen. 

Det kan ikke være så jævelig vanskelig og sette opp en arbeidsfordeling som begge lever med. Snakk med hverandre, sånn femiekstremisme som dyrkes til det kvalmende er for dumt og destruktivt. Husarbeidet tar 4-5 timer hver uke. Det er virkelig ikke grunnlaget for og ha det dårlig i forholdet 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Veldig mange kvinner jeg kjenner gjør disse tingene sammen med mannen også. De tingene du nevner er dessuten ting som må gjøres max et par ganger i året (utenom sexen forhåpentligvis - og hvis erfaringa di er at kvinner ikke er aktive under sex, så beklager jeg, men du har funnet kvinner som er dårlige i senga. Det har mange kvinner også). 

Husarbeidet som må gjøres kontinuerlig, både planlegges og gjøres mest av kvinner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Perle skrev:

Kaste ham ut?!  

 

Voks opp. Søppel kastes ikke mennesker en har stiftet familie med

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Jeg blir sjokka over kollegaer som er rundt 30 som ikke vasker/legger i sammen klær, ikke lager middag støvsuger og vasker/hjemme, jeg kaller dem bortskjemte og late, det helt på sin plass at en mann skal kunne gjøre det i 2018

Ja, ingen tvil om det. 

Problemet oppstår når dette ikke gjøres på riktig måte. Så blir dette et gnag, også ender det med; er du ikke fornøyd så får du faen meg gjøre det sjøl. Så er vi i gang 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Vi ler så godt av disse svarene her i huset. 

Så morsomt med mennesker som tror at å skifte dekk på bilen to ganger i året, å male huset hvert 5 år(mange i dag hæbor i leilighet, og har derfor ikke noe hus og male) og ta ut av slulet en gang i ny og ne, er en like stor arbeidsmengde som vanlig husarbeid og husvask. 

Disse kommer nok til å få seg en brutal oppvåkning når de flytter ut fra mamma.. 

Anonymkode: 05453...e1f

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at de tenker så mye over det overhodet, fordi mange har hatt mødre som gjorde alt for dem, og de ser det som helt naturlig at samboer/kone fortsetter med det. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Mannen bidrar lite økonomiskt så null problem. Eier 70% av huset og har alene betalt ned lånet på huset. Så blir nok ikke mang kr på han når han skal utbetales. Og de aller fleste kvinner i dag jobber og klarer helt alene å stå for hus og mat. 

Anonymkode: d6131...5a1

Så kult. Tipper pipa får en anna tone da. Si det til han nå, så han kan forberede seg på hva som kommer. Hvis ikke det hjelper, er han jo litt dum spør du meg. Gjør han virkelig ingenting annet enn å skuffe snø?

Anonymkode: 499ab...334

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...