Gå til innhold

Hva tenker egentlig menn som overlater alt husarbeid til kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De tror det skal være sånn fordi mamma gjorde det.... Særboer er best. Da kan man ha det slik man vil og møtes å kun kjærestetid. 

Anonymkode: d3b7c...ac1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De tror det skal være sånn fordi mamma gjorde det.... Særboer er best. Da kan man ha det slik man vil og møtes å kun kjærestetid. 

Anonymkode: d3b7c...ac1

Jeg vet at noen får det til å fungere, men jeg hadde følt at vi ikke var ordentlige kjærester hvis vi ikke flyttet sammen selv om vi hadde økonomiske og praktiske muligheter til det. Blir vanskelig å ha unger også da. Ære til de som lever fint med det. For meg er "kjærestetid" også å ha den "grå" hverdagen sammen og kunne støtte hverandre der. 

Anonymkode: ce3ab...5f4

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at noen får det til å fungere, men jeg hadde følt at vi ikke var ordentlige kjærester hvis vi ikke flyttet sammen selv om vi hadde økonomiske og praktiske muligheter til det. Blir vanskelig å ha unger også da. Ære til de som lever fint med det. For meg er "kjærestetid" også å ha den "grå" hverdagen sammen og kunne støtte hverandre der. 

Anonymkode: ce3ab...5f4

Som du leste var mitt svar kort og godt.  Og du tolker masse utifra det.... Det er en grunn til å være særboere og det tror jeg du skjønner hvis du leser i hovedinnlegget 🤔😁 

Anonymkode: d3b7c...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være sagt at min bedre halvdel vasket bilen, en eldre dame av den gamle sorten kom gående forbi, hun sa "det er mannen sin jobb og støvsuge å vaske bilen"  da svarte min bedre halvdel med at det hadde han ikke tid til da jeg da sto inne å forberedte middagen... den eldre dama bare måpte å gikk videre :fnise: ble en god tone rundt middagsbordet av den

Anonymkode: c6da2...14d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gladgutten79 skrev:

Jeg blir sjokka over kollegaer som er rundt 30 som ikke vasker/legger i sammen klær, ikke lager middag støvsuger og vasker/hjemme, jeg kaller dem bortskjemte og late, det helt på sin plass at en mann skal kunne gjøre det i 2018

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som du leste var mitt svar kort og godt.  Og du tolker masse utifra det.... Det er en grunn til å være særboere og det tror jeg du skjønner hvis du leser i hovedinnlegget 🤔😁 

Anonymkode: d3b7c...ac1

Jeg tolker da ingenting? Dillemmaet er "hva gjør man hvis man dater en mann som ikke vil gjøre husarbeid". Du ville da heller vært særboer enn samboer, mens jeg ville heller slått opp, fordi jeg ville ikke fått noe ut av hverken å vaske huset for en mann eller å være særboer. Som sagt, særboer er sikkert ei god løsning for de det passer for. 

Anonymkode: ce3ab...5f4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror de vi lever i 1950?

Og hvordan er det forenlig med være en god kjæreste, å se på at kona gjør alt, mens de selv bruker tid på hobbyer eller tjener penger til seg selv? Er det kjærlighet når man ikke unner henne fritid?

(Jeg snakker om tilfellene der begge bidrar likt økonomisk.)

Anonymkode: 4b8ee...0cd

De tenker at de kan få i både pose og sekk. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal damer piske menn rundt da når de nekter? Jeg ville ikke bo i en søppelhaug og skitt. 

Anonymkode: 0c8ea...c75

Kaste ham ut?!  

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Selvfølgelig gjør jeg det selv? 

Anonymkode: 9e2ac...c0d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Ja min bedre halvdel fikser bilen, dvs bestiller service, å stikker innom med den på verkstedet om det skal være noe, er tross alt hun som er hoveddisponent av den, maler gjør  hun også, vet om flere enslige kvinner som bor alene, hvilke valg har de ? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig bortskjemt og egoistisk holdning at føle at ens partner skal dra lasset alene uansett hva eller hvem det gjelder; vasking, økonomi, vedlikehold, mann, kvinne.

Når det kommer til f.eks husvask, tror jeg at det handler om at foreldrene har stilt lite krav til de i oppveksten når det kom til det å ta ansvar hjemme, så de tar den lærdommen med seg videre og ikke føler at det er deres "jobb" å gjøre noe så kjedelig og "meningsløst" som å vaske... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Tja, det var mange fordommer samlet på et sted - selv kan jeg hake av at jeg har gjort alt det i forhold - utenom å fikse bilen. Det gjorde ingen av oss, men det var jeg som ringte verkstedet.

Var det selvforsvar fordi du egentlig vet at du gjør mindre enn kone/samboer selv?

Anonymkode: 44130...522

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt på sin plass at kvinner i 2018 fikser bilen, maler, snekrer, fjerner dritt i tette sluk, fjerner edderkopper selv, gjøre mer jobb under sex og mye mer.

Kaller kvinner bortskjemt og late.

Anonymkode: 96d42...f7a

Ja? De fleste kvinnene jeg kjenner, fikser sånne ting, enten de er single eller bor sammen med en mann. Hva ville du fram til, egentlig?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Leit, men kjenner at jeg er uendelig lei av å måtte piske og «kjefte» på unger - og mann - for helt banale ting. Må presisere at jeg ikke har et tyrannistisk regime her med støv på hjernen-syndrom, det er bare det at de jeg bor med har en tendens til å overlate alt til meg. Blir møkk, møkk lei!!!

Anonymkode: 7317d...afb

Neimen lag da for f. noen enkle kjøreregler og følg disse i stede for å gå rundt som en kjeftesmelle. Det gjør ting enklere for både ungene og gubben. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RoH skrev:

Neimen lag da for f. noen enkle kjøreregler og følg disse i stede for å gå rundt som en kjeftesmelle. Det gjør ting enklere for både ungene og gubben. 

Hvorfor skal dama lage kjøreregler for mannen? Begge er voksne, er det dama sitt ansvar å fordele husarbeid? Hvorfor? 

Anonymkode: a0ddc...c69

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, RoH skrev:

Neimen lag da for f. noen enkle kjøreregler og følg disse i stede for å gå rundt som en kjeftesmelle. Det gjør ting enklere for både ungene og gubben. 

Hva når kjørereglene ikke følges?

Anonymkode: 4b8ee...0cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Sinsiew skrev:

Nei altså, selv hadde jeg gått fra mannen. Jeg er ingen dørmatte og gidder ikke en mann som ikke har respekt for meg.

Lett å si når det ikke gjelder det. Ikke like lett i praksis når vi sitter der med tre barn. 

Her handler det ikke om mangel på respekt, men at han ikke «ser» rot og skitt, og derfor ikke mener at det må gjøres noe med det. Han har vokst opp i et hus hvor hans mor gjør ALT av husarbeid, ingen andre løfter en finger. Da han flyttet hjemmefra, kunne han ikke engang sette på en vaskemaskin. 

Jeg gjør mitt beste for å involvere mine egne sønner i husarbeidet, og gir ham konkrete oppgaver. Konfliktnivået rundt husarbeid er ganske høyt. Til høsten skal vi få oss vaskehjelp, jeg håper det vil hjelpe. Jeg har kommet fram til at jeg ikke klarer å endre mannen min, men at totalen (han har jo mange gode egenskaper som ikke er relatert til husarbeid), ikke minst de tre barna, gjør at å gå fra ham pga husarbeid ikke er aktuelt. Så jeg biter i meg mye frustrasjon og sinne, kjøper meg ut av husarbeid - og er bevisst på at mine svigerdøtre IKKE skal få samme problem som det jeg har.

Anonymkode: 24ffc...777

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lett å si når det ikke gjelder det. Ikke like lett i praksis når vi sitter der med tre barn. 

Her handler det ikke om mangel på respekt, men at han ikke «ser» rot og skitt, og derfor ikke mener at det må gjøres noe med det. Han har vokst opp i et hus hvor hans mor gjør ALT av husarbeid, ingen andre løfter en finger. Da han flyttet hjemmefra, kunne han ikke engang sette på en vaskemaskin. 

Jeg gjør mitt beste for å involvere mine egne sønner i husarbeidet, og gir ham konkrete oppgaver. Konfliktnivået rundt husarbeid er ganske høyt. Til høsten skal vi få oss vaskehjelp, jeg håper det vil hjelpe. Jeg har kommet fram til at jeg ikke klarer å endre mannen min, men at totalen (han har jo mange gode egenskaper som ikke er relatert til husarbeid), ikke minst de tre barna, gjør at å gå fra ham pga husarbeid ikke er aktuelt. Så jeg biter i meg mye frustrasjon og sinne, kjøper meg ut av husarbeid - og er bevisst på at mine svigerdøtre IKKE skal få samme problem som det jeg har.

Anonymkode: 24ffc...777

Lett å si når det ikke gjelder *deg  skulle det stå.

Anonymkode: 24ffc...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med dere jenter som ikke har jobb eller jobber 50% mens mannen dra hjemmefra kl 0700 på morgenen, jobber hele dagen, og er hjemme 1800?  Samme jenter som klager at de får null hjelp hjemme, i tillegg som klager at de må gjør ALT med barn mens de er i permisjon.  LOL.  Går begge veier jenter - du ikke har jobb evt jobber du 50% da er hjemmet ditt ansvar.  Suck it up! 

Anonymkode: 0b5ae...4f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...