Gå til innhold

Hun banket og helte kokende vann på kjæresten. Nå er hun dømt til sju års fengsel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alex Skeel står fram med sin historie, og håper han kan hindre andre i å gjennomgå det samme som ham.

https://www.dagbladet.no/nyheter/hun-banket-og-helte-kokende-vann-pa-kjaeresten-na-er-hun-domt-til-sju-ars-fengsel/69721829

Anonymkode: 977a6...045

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og krenkende utsagn.

Yvonne (admin)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men uansett er det jo bra at kvinnen fikk fengsel for dette da, kriminalitet skal straffes uavhengig av kjønn.

Innlegget er ryddet for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (admin)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra hun fikk sin straff. Syk dame! Desverre mange voldelige menn som slipper unna fordi kvinnen ikke tør å anmelde/vitne eller trekker anmeldelsen. Godt det var en oppmerksom nabo og politimann her! 

Anonymkode: 21925...995

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lette rundt i de engelske avisene for å forsøke å finne ut hvilken begrunnelse hun hadde men fant dessverre ingen ting. Hun er ei smart jente, glad i dyr og fattige barn i Afrika. Hun utdanner seg til å bli lærer. De har vist to barn sammen. Nå er hun i et nytt forhold.

Det ene jeg lurer veldig på er hva som får et menneske til å gjøre slik.

Det andre er om hun noen gang vil kunne jobbe som lærer og om hun får lov til å ha noe med barna sine å gjøre. Hva skjer hvis hun får barn med den nye kjæresten? Vil de bli tatt fra henne?

Anonymkode: a74c9...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra hun fikk sin straff. Syk dame! Desverre mange voldelige menn som slipper unna fordi kvinnen ikke tør å anmelde/vitne eller trekker anmeldelsen. Godt det var en oppmerksom nabo og politimann her! 

Anonymkode: 21925...995

Slettet, misforstod.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi mennene (og kvinnene forøvrig) blir ofte utsatt for psykisk mishandling FØR den fysiske mishandlingen begynner. Da hjelper det ikke hvor enn fysisk sterk man er. Det er på grunn av sånne som deg at selvmordsstatistikken blant menn er så høy. De klarer rett og slett ikke å framstå som "svak" og dermed går de ubehandlet med psykiske lidelser til de ikke klarer mer. 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke vært i samme situasjon som denne mannen og dermed kan du ikke vite hva du hadde gjort. Det er ofte en blanding av fysisk og psykisk vold i mishandlingssaker, og da mister man seg selv. Jeg kan godt skrive at hvis en mann hadde slått meg EN gang så hadde jeg gått, men ved nærmere ettertanke, hvorfor tror jeg at jeg er blant de få som går etter første slag? Folk som mishandler kan ofte være de mest sjarmerende, og de kan reagere med gråt og fortvilelse hvis de slår, plusser du på masse manipulering og psykisk vold, så er det større sjanse for at jeg hadde blitt, enn at jeg hadde gått. Jeg hadde sikkert tenkt at "dette stemmer ikke med den snille mannen jeg kjenner, det er sikkert alt stresset som gjorde at han handlet så irrasjonelt" etc, etc.

Anonymkode: 42fe9...247

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du har ikke vært i samme situasjon som denne mannen og dermed kan du ikke vite hva du hadde gjort. Det er ofte en blanding av fysisk og psykisk vold i mishandlingssaker, og da mister man seg selv. Jeg kan godt skrive at hvis en mann hadde slått meg EN gang så hadde jeg gått, men ved nærmere ettertanke, hvorfor tror jeg at jeg er blant de få som går etter første slag? Folk som mishandler kan ofte være de mest sjarmerende, og de kan reagere med gråt og fortvilelse hvis de slår, plusser du på masse manipulering og psykisk vold, så er det større sjanse for at jeg hadde blitt, enn at jeg hadde gått. Jeg hadde sikkert tenkt at "dette stemmer ikke med den snille mannen jeg kjenner, det er sikkert alt stresset som gjorde at han handlet så irrasjonelt" etc, etc.

Anonymkode: 42fe9...247

Jeg vet nøyaktig hva jeg hadde gjort, fordi jeg har ingen problemer med å kutte mennesker ut av livet mitt så raskt jeg ikke får noe utav å ha dem der. Dette har jeg gjort flere ganger i mitt liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ved å ha en sånn holdning til menn som er utsatt for vold øker du bare terskelen for at menn utsatt for det tør å være åpne om det. Du bidrar dermed til høyere andel av vold mot menn, at menn ikke taes seriøst når de er utsatt for vold, og selvmordstatestikk blandt menn. Vi feminister jobber mot sånne holdninger som du har! Vi bryr oss om menn, men det gjør tydeligvis ikke du.

Anonymkode: 21925...995

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er den ekle mannen sin feil. Uansett om mannen er offer eller gjerningsmann, så er det alltid mannen sin skyld. Kvinneguiden i et nøtteskall.. 

Anonymkode: 448c9...3b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg vet nøyaktig hva jeg hadde gjort, fordi jeg har ingen problemer med å kutte mennesker ut av livet mitt så raskt jeg ikke får noe utav å ha dem der. Dette har jeg gjort flere ganger i mitt liv.

Det vet du ikke nei før du er i samme situasjon. Jeg hadde også nulltoleranse for vold eller den minste måten å ikke bli respektert av partner eller noen på, helt til jeg var stormforelsket i en mann som skulle vise seg å banke meg. Da kjente jeg plutselig ikke igjen meg selv lenger og mistet den jeg var, og tilga, igjen og igjen, til og med når jeg fikk hjernerystelse og knekt nese og politiet kom på døra fordi naboene hadde ringt, og jeg stod der med blod utover hele meg og sorte blåmerker på hele kroppen forsvarte jeg han å sa at det ikke var han men en annen som hadde dratt fra leiligheten.
Å oppleve vold fra en man elsker gjør noe med en som man ikke kan forklare, og situasjonen blir ikke sånn man hadde sett for seg før hvis noe sånt kom til å skje. Og man er ikke noe svak fordet. Det er en psykologi som ikke kan defineres som svak i det hele tatt. Det er veldig fint å være bevisst på nulltoleranse for vold eller psykisk mishandling, men du kan ikke være så skråsikker før du er der selv, og kan heller ikke snakke på andres vegne. Slike kommentarer gjør at menn og kvinner i voldelige forhold begynner å skylde på seg selv, og skammer seg for å oppsøke hjelp og tenker at de er så svake og dårlige at ingen andre vil elske de uansett. Det er greit å mene og tenke, men du skal være forsiktig med å si det så høyt og bastant.

Anonymkode: 21925...995

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det vet du ikke nei før du er i samme situasjon. Jeg hadde også nulltoleranse for vold eller den minste måten å ikke bli respektert av partner eller noen på, helt til jeg var stormforelsket i en mann som skulle vise seg å banke meg. Da kjente jeg plutselig ikke igjen meg selv lenger og mistet den jeg var, og tilga, igjen og igjen, til og med når jeg fikk hjernerystelse og knekt nese og politiet kom på døra fordi naboene hadde ringt, og jeg stod der med blod utover hele meg og sorte blåmerker på hele kroppen forsvarte jeg han å sa at det ikke var han men en annen som hadde dratt fra leiligheten.
Å oppleve vold fra en man elsker gjør noe med en som man ikke kan forklare, og situasjonen blir ikke sånn man hadde sett for seg før hvis noe sånt kom til å skje. Og man er ikke noe svak fordet. Det er en psykologi som ikke kan defineres som svak i det hele tatt. Det er veldig fint å være bevisst på nulltoleranse for vold eller psykisk mishandling, men du kan ikke være så skråsikker før du er der selv, og kan heller ikke snakke på andres vegne. Slike kommentarer gjør at menn og kvinner i voldelige forhold begynner å skylde på seg selv, og skammer seg for å oppsøke hjelp og tenker at de er så svake og dårlige at ingen andre vil elske de uansett. Det er greit å mene og tenke, men du skal være forsiktig med å si det så høyt og bastant.

Anonymkode: 21925...995

Som sagt, jeg er ikke som deg.
Og jo, jeg er 100% skråsikker uten tvil på hva jeg hadde gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bilde av hun damen, og hun var kjempesøt, og så ut som den snille nabojenten. Skulle gjerne visst hvordan hun utviklet sidene som gjorde at hun var i stand til å torturere den hun var sammen med. Vet selvsagt at et pent ytre ikke sier hvem man er på innsiden, men hadde kanskje trodd at hun skulle ha et kaldt blikk etc.

Anonymkode: 42fe9...247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt er den ekle mannen sin feil. Uansett om mannen er offer eller gjerningsmann, så er det alltid mannen sin skyld. Kvinneguiden i et nøtteskall.. 

Anonymkode: 448c9...3b8

Merkelig at du skriver det, for jeg har ikke sett noen innlegg her hvor folk skriver at det er mannen sin feil? Det eneste må være en mann som skriver at han aldri hadde latt seg behandle slik. Tvert imot skriver folk at psykisk vold i slike forhold fører til at man blir, du blir rett og slett skadet mentalt av den type mishandling, og da kan selv den sterkeste bli mentalt svak. 

Anonymkode: 42fe9...247

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ved å ha en sånn holdning til menn som er utsatt for vold øker du bare terskelen for at menn utsatt for det tør å være åpne om det. Du bidrar dermed til høyere andel av vold mot menn, at menn ikke taes seriøst når de er utsatt for vold, og selvmordstatestikk blandt menn. Vi feminister jobber mot sånne holdninger som du har! Vi bryr oss om menn, men det gjør tydeligvis ikke du.

Anonymkode: 21925...995

De trenger ikke å være åpne om det. De trenger kun å stå opp for seg selv og ikke la seg mishandle i åresvis slik som denne stakkars «mannen». Så lenge jeg selv ikke er en del av voldsstatistikken så bidrar ikke jeg til det på noen som helst måte. At du skal omtrent holde meg personlig ansvarlig for alle voksne som finner seg i å bli mishandlet og ikke evner å stå opp for seg selv, får være på din regning.

Anonymkode: 92175...5d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

På 19.4.2018 den 18.17, FactsOverFeelings skrev:

Som sagt, jeg er ikke som deg.
Og jo, jeg er 100% skråsikker uten tvil på hva jeg hadde gjort.

Det ironiske er at det sier dem alle:fnise:

På 19.4.2018 den 18.50, AnonymBruker skrev:

De trenger ikke å være åpne om det. De trenger kun å stå opp for seg selv og ikke la seg mishandle i åresvis slik som denne stakkars «mannen». Så lenge jeg selv ikke er en del av voldsstatistikken så bidrar ikke jeg til det på noen som helst måte. At du skal omtrent holde meg personlig ansvarlig for alle voksne som finner seg i å bli mishandlet og ikke evner å stå opp for seg selv, får være på din regning.

Anonymkode: 92175...5d6

Det er ikke bare bare å stå opp for seg selv. Menn med blant annet engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse, kan være ekstra utsatt for å bli i voldelige forhold. Hehe, nei, du er ikke en del av voldsstatistikken, holdningene dine bidrar til voldsstatistikken. 

 

Blir helt matt av hvor lite opplyst noen kan være. Vi er i 2018 for faen.

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (admin)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Brimi said:

Det ironiske er at det sier dem alle:fnise:

 

 

Ikke undervurder hvor lite noen folk har til overs for de fleste andre mennesker.
Livet er alt for kort til å sløse på møkkamennesker.

Endret av FactsOverFeelings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et grusomt kvinnemenneske. Det finnes nok mange som henne, men som vi bare ikke hører så mye om. Bra at disse historiene om vold mot menn også kommer frem i lyset. 

Anonymkode: 152b0...b2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...