Gå til innhold

Lav og skallet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så, jeg er en mann i slutten av 20 årene som er ganske lav. 163 cm for å være nøyaktig. Dette har så klart påvirket meg og da spesielt i begynnelsen av 20 årene. Selvtilliten var lav, jeg var overbevist om at 95% av kvinner ikke ville finne meg attraktiv ogsåvidere ogsåvidere. Dette kom jeg til en viss grad over, begynte og få mer tillit til meg selv og da spesielt rundt personlighet, humor, sjarme og andre evner urelatert til høyde, og dette så ut til å virke. Fikk mer oppmerksomhet enn jeg noen gang har fått før, har hatt to kjærester og noen flings her og der. Alt var ok. Skulle det vare? Fuck no 

Spol frem noen år og mitt verste mareritt har nå endelig blitt en realitet, jeg mister håret, raskt. La merke til noe diffus uttynning der oppe for 3 år siden og jeg tror bare det har blitt verre siden det. Man kan se hodebunnen og i riktig lys kan man se konturene av det som en dag kommer til å bli hestehoven min. Jeg freaker ut, jeg vil ikke se ut som George Constanza.. hender opp alle dere damer som synes han er sexy. 

Som lav, så kan jeg ikke rocke den maskuline skalla looken, skjeggvekst har jeg heller ikke utover en goatee og en bart. Jeg kan seriøst se sexlivet mitt bare forsvinne. Whoosh, jeg er ganske nede pga dette ærlig talt.

Så damer, vær klin ærlige med meg, dette er et nettforum og dere har ingen grunn til å gå rundt grøten. Det å bli smurt inn med så så det går så bra så hjelper ingen. 

Lav å skallet, finnes det håp?

 

Anonymkode: bd1b3...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

 Dette kom jeg til en viss grad over, begynte og få mer tillit til meg selv og da spesielt rundt personlighet, humor, sjarme og andre evner urelatert til høyde, og dette så ut til å virke. Fikk mer oppmerksomhet enn jeg noen gang har fått før, har hatt to kjærester og noen flings her og der. Alt var ok. Skulle det vare? Fuck no 

 

Anonymkode: bd1b3...fa4

Der ser du. Det er ikke håret som fikk deg damer, men personligheten din. Så ingen grunn til å tro du skal miste draget kun fordi du begynner å bli tynn i håret. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hjelper noe er jeg høy, mørk og "kjekk" uten at det har hjulpet meg på damefronten.

Anonymkode: e7a0a...0c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

k26 år, 164 (163,5 for å være helt presis men runder jo alltid opp da :fnise:). Ser ideelt for meg en mann på 170+ cm. MEN har ikke avskrevet noen bare pga de er lavere enn hva jeg ønsker. For personlighet og "klikking" spiller også mye inn på om jeg liker noen eller ikke. Så lav er ikke en direkte turnoff om alt annet stemmer :laugh: (nå er jeg ikke akkurat den høyeste selv så det hjelper jo litt da :) )

Håret. Gi meg en skallet mann fremfor de med langt hår any day! Langt hår på men er grusomt! Det er en deal breaker. Skallet, null problem. Det verste med det er mannen som kanskje ender opp med å surte over det 😅 Har generelt en holdning: life sucks and then you die. Så bare å bevege seg videre. Shitt happens.

MEN når alt det er sagt. Goatee og bart. Det er deal breaker. Synes virkelig ikke noe om goatee. Vanlig skjegg, veldig fint, men goatee 😬

 

Anonymkode: ed845...f58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GiftMann38

Dette sitter mest i hodet ditt.

Fake it 'till you make it. Hvis du ikke liker deg selv er det ingen andre som gjør det heller. Hvis du oppfører deg som om du er fornøyd med deg selv så utstråler du det overfor andre også og etterhvert begynner du å få troen på det for alvor selv også. Dersom du oppfører deg som om du er miserabel så er det akkurat det folk ser tilsvarende.

Hold deg veltrent, vær den beste versjonen av deg selv. Ikke kompenser for høyden med å trene opp for store muskler.

En av de mest suksessfulle jeg kjenner er omtrent 165 cm, godt utdannet og pensjonert før han er 40 gjennom karriere i en stor bedrift. Han behandler folk bra og blir behandlet godt tilbake, og han er gift med en smellvakker blondine fra Oslo Vest (de møttes da de var 21 for alle som roper "GOLDDIGGER!"). 

En annen jeg kjenner driver et eget firma innen markedsføring og har 20 ansatte; han er lavere enn Mini Jakobsen. 

Poenget mitt er at du må jobbe med det du har. Og finne en måte å være fornøyd med deg selv på. Hvis det er en trøst så er det svært få menn som kan sjekke opp ei dame klokken 11:30 på butikken og ha sex med henne før middagstid (kjenner imidlertid en som har gjort det også). Det du bør gå for er å finne ei dame som er bra og som du trives sammen med. Gi faen i å telle hakk i sengekanten, ingen bryr seg! Hadde jeg kunnet velge om igjen ville jeg møtt min kone da jeg var 14 fremfor 31 og droppet alle meningsløse forhold og løse kvinner som jeg møtte i mellomtiden. 

Endret av GiftMann38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Gjerrigknark skrev:

Er du tykk? George Costanza er tykk, lav og skallet. Om du er slank har du en fordel sådan.

Heldigvis ikke, er per idag den eneste fysiske faktoren jeg har kontroll på. spiser sunt og er moderat aktiv. har dessverre null interesse for hardere trening enn det. Har prøvd men ender bare opp med å mistrives. Er egentlig ikke noen aktiv type, ikke noe typisk fjell luft å skitur på vidda type, langt mer urban. Men fremdeles, kort og skallet er 2 av 3. Tanken er ikke akkurat oppløftende

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Håret. Gi meg en skallet mann fremfor de med langt hår any day! Langt hår på men er grusomt! Det er en deal breaker. Skallet, null problem. Det verste med det er mannen som kanskje ender opp med å surte over det 😅 Har generelt en holdning: life sucks and then you die. Så bare å bevege seg videre. Shitt happens.

MEN når alt det er sagt. Goatee og bart. Det er deal breaker. Synes virkelig ikke noe om goatee. Vanlig skjegg, veldig fint, men goatee 😬

 

Anonymkode: ed845...f58

Life sucks and then you die ja, har jo ikke stort annet valg enn å prøve å komme over det. Men vet ikke helt hvor jeg skal begynne enda, har liksom ikke helt kommet til det stadie av aksept enda og shit. Kommer jeg dit mon tro? Skulle gjerne ha hatt helskjegg, men i likhet med håret mitt så var jeg også denne gangen i den grunne enden av genpølen 

Anonymkode: bd1b3...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis ikke, er per idag den eneste fysiske faktoren jeg har kontroll på. spiser sunt og er moderat aktiv. har dessverre null interesse for hardere trening enn det. Har prøvd men ender bare opp med å mistrives. Er egentlig ikke noen aktiv type, ikke noe typisk fjell luft å skitur på vidda type, langt mer urban. Men fremdeles, kort og skallet er 2 av 3. Tanken er ikke akkurat oppløftende

Life sucks and then you die ja, har jo ikke stort annet valg enn å prøve å komme over det. Men vet ikke helt hvor jeg skal begynne enda, har liksom ikke helt kommet til det stadie av aksept enda og shit. Kommer jeg dit mon tro? Skulle gjerne ha hatt helskjegg, men i likhet med håret mitt så var jeg også denne gangen i den grunne enden av genpølen 

Anonymkode: bd1b3...fa4

Men da tenker jeg at om du er moderat trent så ser du iallefall ikke pinglete ut selv om du er liten, altså det er forskjell på trent  og pinglete når man mangler høyde. Jeg ser den med håret en bekjent av meg er skalla men har skjegg og er over 180 høy, kraftig bygd. Den typen menn er litt viking så de kommer unna med det. Et råd; måne er no-go da er det bedre å skinne seg helt. Ha hår så lenge det ser greit ut, ta det bort når det ikke ser så bra ut lenger. Og personlighet er VIKTIG, bare så det er sagt. Tenker også litt på hvor høyt du legger lista når det gjelder damer rent utseendemessig? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lav og skallet... any day over en høy kjekk mann med liten kuk. Om du har normal til stor kuk, har du "nok"

Anonymkode: cea0c...98b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste du kan gjøre er å  miste selvtilliten din. Viktigste av alt er at du viser at du er fornøyd med deg selv. Selv om det ikke stemmer, men det trenger du ikke proklamere i starten.

Hvilke preferanse man har og hva man ender opp med til slutt er veldig forskjellig. (om det er kun for sex så teller jo utseende da)

Jeg kan si at jeg foretrekker høye muskuløse menn med tykt hår. Men han jeg er forlovet med passer ikke inn i de preferansene. Så ikke heng deg for mye opp i utseende. Du ødelegger bare for deg selv. 

Anonymkode: 86be0...624

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en del produkter der ute som hjelper mot skallethet.

De aller fleste kvinner synes nok ikke lave og skallede menn er attraktive, nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Peaches skrev:

Det finnes en del produkter der ute som hjelper mot skallethet.

De aller fleste kvinner synes nok ikke lave og skallede menn er attraktive, nei.

Yup, men Proceria koster 2500kr per 3 måned og har en seriøs risk for å gjøre deg impotent, og en litt mindre risk for å gi deg mantits. Ingen av delene er særlig sexy vil jeg påstå.

Transplantasjon er ofte så som så og er svindyrt, oppimot 70.000 avhengig av hvor mange grafts du må ha, og etterhvert som håret tynnes ut med alderen så må man gjerne ha flere operasjoner. Nei ass, det der er beregnet på de velstående som mister hår. Oss andre dødelige må bare cope med det, uansett hvor umulig det ser ut nå. Helt sykt at en så liten ting kan spille en så sinnsvak rolle. Har genuint ikke lyst til å ta av meg lua, og nå er det neste 20 grader ute. Elsker sommeren, but maybe not this year.

Anonymkode: bd1b3...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kun snakke for meg selv men skallethet har ikke noe å si for min del. Har vært sammen med kjæresten min i snart 9 år og han mista håret da vi var omtrent 24-25... da vi møttes hadde han skulderlangt, tykt og bølgete hår. nå har han bare en liten månekant og shaver selvsagt alt bort. Han plages av dette men jeg synes han er dødssexy uansett jeg. Savner jo litt å stryke han i det fine håret men utseendemessig så har jeg aldri tenkt over det. Jeg har mange venner i slutten av 20 årene som har mistet håret og jeg synes ikke de har tapt seg fordetom. Det er lett å sitte på et forum å avfeie mennesker på bakgrunn av høyde, hår, fettprosent etc. Men heldigvis er ikke folk like overflatiske i virkeligheten, pluss at når man møter noen som «har alt» det andre man ser etter i en partner så er plutselig ikke sånne ting så viktige alikevel. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp høyden din er det fortsatt håp. Mange kvinner er jo under 163cm og faller man for noen så spiller ikke høyden så mye inn så lenge personen er like høy eller litt høyere. Jeg tiltrekkes av/snur meg etter høye menn men en av mine største forelskelser var noen cm lavere enn meg, jeg er 166. Forelsket meg i han som person og da ble ikke høyden en dealbreaker. 

Det som derimot kan gjøre at jeg ikke blir interessert over hode er skalla..  desverre jeg syns ikke det er noe fint med mindre man er skikkelig brun og har bra klesstil og selvtillitt da KAN det gå kanskje. Men det fins mange ting for menn ang miste håret. Google litt så finner du vitamininjeksjoner i hodebunn tror det heter prp behandling, og noe som heter mesoterapi. Middelet Rogaine er også suksessfullt. Kutt ut sjampo med sulfater og parabener og bruk en fra frisør tilpasset thinning hair. Ordn kostholdet ditt og få i deg nok b vitamin og jern. Bruk gjerne tilskudd som biotin og jern.

Og goatee skjeggbog bart? Finn en anderledes skjegg frisyre også. La gjerne alt gro og gå til en proff barberer gjerne utlendings barberer de lager skjegget etter ansiktsform og se f eks på magne fra paradise hotell han var ikke pen uten skjegg men med en god skjegg cut ble han en skikkelig kjekkas

Anonymkode: 4640f...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke gå i fellen og fokuser så mye på dette komplekset, da ender du i verste fall å gi opp og å gi F i det meste.

Gjør heller noe du kan gjøre noe med; barber bort alt håret i stedet for å ha måne eller hentesveis, tren normalt så du holder deg i form, kle deg "høyere" (f.eks bukse og genser/skjorte i samme farge/tone får deg til å se høyere ut), slapp av og smil (selvtillit og godt humør slår det meste).

Anonymkode: 5b957...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mtp høyden din er det fortsatt håp. Mange kvinner er jo under 163cm og faller man for noen så spiller ikke høyden så mye inn så lenge personen er like høy eller litt høyere. Jeg tiltrekkes av/snur meg etter høye menn men en av mine største forelskelser var noen cm lavere enn meg, jeg er 166. Forelsket meg i han som person og da ble ikke høyden en dealbreaker. 

Det som derimot kan gjøre at jeg ikke blir interessert over hode er skalla..  desverre jeg syns ikke det er noe fint med mindre man er skikkelig brun og har bra klesstil og selvtillitt da KAN det gå kanskje. Men det fins mange ting for menn ang miste håret. Google litt så finner du vitamininjeksjoner i hodebunn tror det heter prp behandling, og noe som heter mesoterapi. Middelet Rogaine er også suksessfullt. Kutt ut sjampo med sulfater og parabener og bruk en fra frisør tilpasset thinning hair. Ordn kostholdet ditt og få i deg nok b vitamin og jern. Bruk gjerne tilskudd som biotin og jern.

Og goatee skjeggbog bart? Finn en anderledes skjegg frisyre også. La gjerne alt gro og gå til en proff barberer gjerne utlendings barberer de lager skjegget etter ansiktsform og se f eks på magne fra paradise hotell han var ikke pen uten skjegg men med en god skjegg cut ble han en skikkelig kjekkas

Anonymkode: 4640f...0bd

Huff, føler jeg virker jævli kranglete her og går imot alle råd jeg får. Alt dette her vet jeg allerede, sånn med tanke på det du sier om kosthold og vitaminer, og det tar jeg daglig og har gjort slik i mange år. Første steget jeg tok når jeg oppdaget dette og fremdeles var i denial var å stikke til legen i håp om at det kunne være noe annet enn mannlig håravfall, blodprøver ble tatt og resultatene viste til min skuffelse at nei, verdiene er godt innenfor normalen. Dette er gener. 

Så da kommer vi frem til de store 3, altså de 3 eneste tingene som har vist seg å ha noen effekt. Transplantasjon og Proceria har jeg allerede beskrevet ulempene med i et innlegg over. Og Minotodexil eller Rogaine, fungerte dessverre ikke for meg. vært prøvd i 6mnd. 

Jeg er glad det finnes folk som ikke ser på høyden som en dealbreaker, og mine tidligere erfaringer tilsa også det samme, men det var når jeg hadde tykt langt hår. Men så kom skalletheten og som du selv har påpekt så er det alene en dealbreaker for mange. let alone both. Føler det eneste jeg mangler nå er overvekt for å gjøre den verste trioen komplett. Short fat and bald. Se George Constanza. 

Får prøve å skaffe en litt med classy voksen stil kanskje, også som du sier, få litt farge på skallen. 

Anonymkode: bd1b3...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange søte små menn, med eller uten hår. Men er 183cm høy selv. Så alle mennesker under 175ish er søte små. Og derfor uaktuelt. 

Anonymkode: 4f25e...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange søte små menn, med eller uten hår. Men er 183cm høy selv. Så alle mennesker under 175ish er søte små. Og derfor uaktuelt. 

Anonymkode: 4f25e...7e4

Søte Små Menn, den setninga der fikk meg te å cringe litt. Forstår jo godt at du ikke vil date noen 20 cm lavere enn deg. Hadde en eks på nestene 1.80, må innrømme at det plaget meg litt, 174 max tror jeg. Så preferanser har jeg selv og er derfor ikke den rette til å dømme andre for deres. Men vær så snill og dropp søte små, er ikke en kattunge eller et barn liksom 

Anonymkode: bd1b3...fa4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...