Gå til innhold

Dagens ungdom, en skam for samfunnet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Ja, mine fiser lukter vondt som alle andre sine, det er bare dine som lukter ny bil eller blomster.
Er luften tynn der oppe på hesten din?

Bare fordi du, etter eget utsagn, var helt idiot i alderen 11-17, så betyr ikke det at alle andre også var det!

Men det skal du ha, du har i det minste mot til å innrømme at du var helt idiot :)

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt å tenke på at når ungdommene vi ergrer oss over i dag bikker 30, er det deres tur til å gnåle over "ungdommen nå til dags". :P

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare fordi du, etter eget utsagn, var helt idiot i alderen 11-17, så betyr ikke det at alle andre også var det!

Men det skal du ha, du har i det minste mot til å innrømme at du var helt idiot :)

Anonymkode: 41954...a50

Jeg har ingen problemer med å innrømme tidligere feilsteg.
Jeg er ikke et perfekt vesen, som du tydeligvis (tror) at du er.

Luften er beviselig tynn der oppe på hesten din.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uenig med deg TS. Dagens ungdom er faktisk relativt lite opprørske, viser de undersøkelsene jeg har sett. Dessuten er de mer pliktoppfyllende med skolegang, studier osv. rett og slett fordi de må for å få jobb. De kan ikke sulle rundt i ungdommen og flyte inn i en jobb, slik foreldrene deres kunne da de var unge. Dessertgenerasjonen samt generasjonen etter den er blant de mest ubrukelige generasjonene noensinne, som har fått alt opp i hendene med tanke på pensjonsordninger, lønnsutvikling, boligprisutvikling osv. men der de aller fleste av dem likevel ikke greide å drive det til noe stort. 

Anonymkode: 95f7b...1de

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FactsOverFeelings skrev:

Jeg har ingen problemer med å innrømme tidligere feilsteg.
Jeg er ikke et perfekt vesen, som du tydeligvis (tror) at du er.

Luften er beviselig tynn der oppe på hesten din.

Og hvorfor tror du alle andre har begått tilsvarende feilsteg? Nei, du er nok i mindretall.

Den parentesen din var for øvrig helt mislykket. Den skulle også inneholdt de neste to ordene.

Tror ikke du vet hva «beviselig» betyr.

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man ikke få reagere, bare fordi du mener dine to er gullunger, slik de fleste mødre gjør!? Mener du det er feil å si at folk er fetere i USA enn i Norge, bare fordi det finnes slanke folk i USA samt fete folk i Norge?!

Dra folk under en kam!? Hva skal liksom det bety!? Er ikke plass til mer enn en person under en kam.

Anonymkode: 41954...a50

Fra Wikipedia:

Dette var opprinnelig et uttrykk for hårskjærere, men har fått en overført betydning. Idiomets betydning er å behandle eller anse alle på samme måte uten å ta hensyn til forskjeller

Og my bad - men det heter visst ikke dra alle under en kam men skjære alle under en kam.

Jo - folk må gjerne reagere og det gjorde jeg å! Sa IKKE at mine to er gullunger, for det er de absolutt ikke, de gjør feil som alle andre, men det er en lærdom. Jeg sier at jeg ikke kjenner meg igjen I det TS skriver, og siden da du forsvarer en reaksjon må jeg også få lov til å reagere på det som blir påstått.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, GammelSierraFan skrev:

Morsomt å tenke på at når ungdommene vi ergrer oss over i dag bikker 30, er det deres tur til å gnåle over "ungdommen nå til dags". :P

 

Trenger slett ikke skje!

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trollmora skrev:

Fra Wikipedia:

Dette var opprinnelig et uttrykk for hårskjærere, men har fått en overført betydning. Idiomets betydning er å behandle eller anse alle på samme måte uten å ta hensyn til forskjeller

Og my bad - men det heter visst ikke dra alle under en kam men skjære alle under en kam.

Nei, det gjør det slett ikke!!

http://tux.aftenposten.no/spraak/spraak?action=question&id=128

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trenger slett ikke skje!

Anonymkode: 41954...a50

Vi får vente og se. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, FactsOverFeelings said:

Ja, mine fiser lukter vondt som alle andre sine, det er bare dine som lukter ny bil eller blomster.
Er luften tynn der oppe på hesten din?

Lufta er tynn rundt både høye hester og kjepphester. Oksygenmangel kan føre til flere uheldige virkninger.

Hvorfor så sinna, TS? På hvilket grunnlag uttaler du deg? Du må så gjerne ha dine meninger, men det er fint om du kan argumentere for dine påstander(slik andre her i tråden gjør), fremfor å bruke kallenavn på motdebattanter, sånn som "idiot".

Dagens unge lever i en annen virkelighet enn generasjoner før dem, spesielt når det gjelder påvirkning fra verdensomspennende media. Presset om å se ut som en modell øker. Presset om å være "vellykket" øker. Jeg tror dagens unge sliter fordi de føler seg mislykket, og det kommuniseres tydeligere enn før. Som noen skriver her i tråden: det er mer synlig nå. Men er de unge verre enn før? Det er ihvertfall dokumentert at dagens ungdom røyker, drikker og ruser seg mindre enn de foregående generasjoner; som du selv tilhører, TS.

https://www.bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Oppvekst/Helse/Rusmidler_og_tobakk/

Jeg synes @Trollmora har gode poenger, spesielt det om hvor viktig det er med god kontakt mellom generasjonene.

P.S. Det heter "å skjære alle over én kam", men det er avsporing å lage en krangel ut av hvordan uttrykk skrives. det finnes egne tråder for dét i Språkforumet.

Endret av Ichiko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke enig. Nå har jeg en 17 åring og 11 åring, og de er fantastiske, snille, omsorgsfulle og oppfører seg bra. Har og veldig godt inntrykk av vennene deres. 

Anonymkode: 6534f...39b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Respekt, moral, lov og orden har tydligvis forsvunnet helt ut av hverdagen til ungdommene. Vi snakker om aldersgruppen 11-17 år som er den største gruppen med respektløse ungdommer.

Hva har skjedd med samfunnet og Norges ungdom?

Man leser i i aviser om fjortiser som ligger overstadig beruset ute på torget i helgene, slåsskamper, vold, overgrep, osv.

De gir faen i alt. Og ingen setter en stopper for dem.
Ikke engang foreldrene makter å prøve å ha kontrollen over sine villstyrlige ungdomer.

Har vi gitt opp alt? Vinner ungdommen over foreldrene? Virker ikke støtteapparatene? Barnevernet? 

Er det bare jeg som ser dette? Vil gjerne ha andres meninger!!!

Anonymkode: 41954...a50

Spør du meg, så ligger mye av skylda hos foreldrene. De reiser bort i helgene og lar ungene holde på som de selv vil. Som politiet her sier, foreldrene setter på mobilen sin på lydløs for å slippe å få telefoner om natta hvis det skulle være noe. Ungene blir kjørt hjem drita fulle og ingen er hjemme for å ta de i mot. 

Foreldrene legger skylda på skolen for alt og de tar ikke ansvar for noe som helst. Er sikker på at 90 % av alle foreldre ikke har et snev av peiling på hva ungene driver med, null kontroll på sosiale medier og lar kidsa ture fram som de vil. 

Og alt skal snakkes ned og opp i mente, ikke noe får alvorlige konsekvenser. For det er aldri sine egne unger som har skylda i noe som helst, det er alle andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ungdommer nå til dags er veldig høflige og flinke! Skoleprestajoner er viktige og de drikker og røyker myyyyye mindre enn hva vi som er født på 70-80 tallet gjorde.....

Anonymkode: 9fe22...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ichiko skrev:

Lufta er tynn rundt både høye hester og kjepphester. Oksygenmangel kan føre til flere uheldige virkninger.

Hvorfor så sinna, TS? På hvilket grunnlag uttaler du deg? Du må så gjerne ha dine meninger, men det er fint om du kan argumentere for dine påstander(slik andre her i tråden gjør), fremfor å bruke kallenavn på motdebattanter, sånn som "idiot".

Dagens unge lever i en annen virkelighet enn generasjoner før dem, spesielt når det gjelder påvirkning fra verdensomspennende media. Presset om å se ut som en modell øker. Presset om å være "vellykket" øker. Jeg tror dagens unge sliter fordi de føler seg mislykket, og det kommuniseres tydeligere enn før. Som noen skriver her i tråden: det er mer synlig nå. Men er de unge verre enn før? Det er ihvertfall dokumentert at dagens ungdom røyker, drikker og ruser seg mindre enn de foregående generasjoner; som du selv tilhører, TS.

https://www.bufdir.no/Statistikk_og_analyse/Oppvekst/Helse/Rusmidler_og_tobakk/

Jeg synes @Trollmora har gode poenger, spesielt det om hvor viktig det er med god kontakt mellom generasjonene.

P.S. Det heter "å skjære alle over én kam", men det er avsporing å lage en krangel ut av hvordan uttrykk skrives. det finnes egne tråder for dét i Språkforumet.

Jeg har ikke kalt noen for idiot. En bruker omtalte seg selv som idiot i den alderen det her er snakk. Det var det hele.

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mor til ung voksen og en tenåring må jeg få skryte av dagens ungdom. Lite tull og fjasere. Opptatt av å gjøre det bra på skole å få seg en utdanning. Dette gjelder mine barn og deres omgangskrets. Så har stor tro på fremtiden med slike kjekke unge.

Anonymkode: 394f7...28d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ungdommer nå til dags er veldig høflige og flinke! Skoleprestajoner er viktige og de drikker og røyker myyyyye mindre enn hva vi som er født på 70-80 tallet gjorde.....

Anonymkode: 9fe22...e19

De fleste jeg kjenner har jobb ved siden av skolen, å røyke er blodharry - ingen unge folk gjør det lenger, mulig de gjør det i mer rurale områder enn der jeg bor. Å få en firer er et nederlag. Alle kler seg som små voksne.... Mulig de ligger mer rundt, men hvis det er det verste de gjør så la de nå holde på.

Anonymkode: 0ee60...175

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Respekt, moral, lov og orden har tydligvis forsvunnet helt ut av hverdagen til ungdommene. Vi snakker om aldersgruppen 11-17 år som er den største gruppen med respektløse ungdommer.

Hva har skjedd med samfunnet og Norges ungdom?

Man leser i i aviser om fjortiser som ligger overstadig beruset ute på torget i helgene, slåsskamper, vold, overgrep, osv.

De gir faen i alt. Og ingen setter en stopper for dem.
Ikke engang foreldrene makter å prøve å ha kontrollen over sine villstyrlige ungdomer.

Har vi gitt opp alt? Vinner ungdommen over foreldrene? Virker ikke støtteapparatene? Barnevernet? 

Er det bare jeg som ser dette? Vil gjerne ha andres meninger!!!

Anonymkode: 41954...a50

Det er åpenbart. Tidligere generasjoners strenge oppdragelse har satt sine spor hos dagens voksne, for å endre dette så har vi fallt helt over på andre siden med å sy puter under armene på ungdommen, ikke være strenge eller gi særlig tilsnakk, droppe konsekvenser. Støtte dem og være altfor forståelsesfulle. 

Mange er veldig lite selvhjulpne og foreldrene blir tjenestefolket i huset og lurer på om ungdommen kanskje muligens kan være så greie å hjelpe til litt.. om det passer... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens ungdom er ihvertfall veldig overvektig i forhold til før. 

Anonymkode: c34a3...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Drikking og røyking har det blitt mindre av virker de som hvilket er bra. Og mer fokus på utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes voksne nå til dags er en skam for samfunnet. De skriver masse drit i kommentarfeltene, eier ikke køkultur, breier seg og dytter på kollektivtrafikk, er generelt uhøflige, bryr seg ikke om andre, klager bare over alle andre, er fordomsfulle osv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...