Gå til innhold

Dagens ungdom, en skam for samfunnet!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Respekt, moral, lov og orden har tydligvis forsvunnet helt ut av hverdagen til ungdommene. Vi snakker om aldersgruppen 11-17 år som er den største gruppen med respektløse ungdommer.

Hva har skjedd med samfunnet og Norges ungdom?

Man leser i i aviser om fjortiser som ligger overstadig beruset ute på torget i helgene, slåsskamper, vold, overgrep, osv.

De gir faen i alt. Og ingen setter en stopper for dem.
Ikke engang foreldrene makter å prøve å ha kontrollen over sine villstyrlige ungdomer.

Har vi gitt opp alt? Vinner ungdommen over foreldrene? Virker ikke støtteapparatene? Barnevernet? 

Er det bare jeg som ser dette? Vil gjerne ha andres meninger!!!

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er bare du som ser det. Dagens ungdommer er mye bedre enn tidligere tiders ungdommer. Det er mye mindre generasjonskonflikter nå enn det har brukt å være.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik har det alltid vært.
Eneste forskjellen er at nå har vi internett som gjør alt dette mye mer synlig.
Vi var alle idioter av en eller annen form på den alderen, men vi lærte til slutt.

Endret av FactsOverFeelings
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg sitere Sokrates:

Sitat

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.

 

Anonymkode: ca317...9db

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg har også en følelse av noe av det samme. Har "diskutert" dette flere ganger med foreldrene mine. Er selv 19 år, og føler at "alt" i samfunnet er lov. Folk kan ligge med dem de vil, gjøre som de vil. Ingenting får konsekvenser i dagens samfunn. Og ingen har lov til å blande seg inn i hva andre gjør. Om en person har ligget med 20 stk, og skriver dette på Facebook, er det jeg som er dum om jeg kommenterer at personen kanskje kunne holdt det for seg selv. "Så lenge det ikke skader noen, kan jeg gjøre som jeg vil". Folk kan si, gjøre og tenke det de vil, men om noen sier imot er dette mangel på respekt. Forstår det ikke

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser like mange voksne. Det er trist.

Men heldigvis også mangepositive kjekke ungdommer og eldre  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dagens ungdommer er veldig ordentlige jeg. De trenger å slappe litt mer av.

Anonymkode: 2f12f...15b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All statistikk viser at dagens ungdom drikker mindre (og ruser seg mindre på annet vis), er flittigere med studier, er mer fornøyde med livet, er mer fornøyde med og glade i sine foreldre vil satse mer på utdannelse enn tidligere. Det er ikke bare noe jeg mener, det er noe man har tall på. Som her.

Slik sutring som det her fra foreldregenerasjonen har man alltid holdt på med, og den har sjelden vært dårligere begrunnet enn nå. Det var ikke bedre da vi var unge, vi bare leste ikke om all dritten. Eller har glemt den. Ungdom er og blir ungdom, med det som hører med, men den er definitivt ikke verre enn før. Tvert imot.

Anonymkode: 4bf9d...f3e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere

Sokrates, ca 400. f. Kr.

Anonymkode: 2a328...eb5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ytterpunktene er verre men totalt sett synes jeg nesten ungdommen må finne på litt mer faenskap. 

Moralen er kanskje i forfall men til gjengjeld får dem knapt nok lov til en pellemanskjit.. vi kunne naske dynamitt og blåse i lufta en halv skog før en voksen fant ut av det og avvæpnet oss. Konsekvensene var såpass at vi ikke gjorde det igjen. Prøv det samme i dag...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respekt, moral, lov og orden har tydligvis forsvunnet helt ut av hverdagen til ungdommene. Vi snakker om aldersgruppen 11-17 år som er den største gruppen med respektløse ungdommer.

Hva har skjedd med samfunnet og Norges ungdom?

Man leser i i aviser om fjortiser som ligger overstadig beruset ute på torget i helgene, slåsskamper, vold, overgrep, osv.

De gir faen i alt. Og ingen setter en stopper for dem.
Ikke engang foreldrene makter å prøve å ha kontrollen over sine villstyrlige ungdomer.

Har vi gitt opp alt? Vinner ungdommen over foreldrene? Virker ikke støtteapparatene? Barnevernet? 

Er det bare jeg som ser dette? Vil gjerne ha andres meninger!!!

Anonymkode: 41954...a50

Herrejeeeesus, ungdommen i dag er de mest pripne prestasjonsdrevne streberne i historien. Ja, dette er det bare du som ser.

Anonymkode: 0ee60...175

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Tror ikke ungdommen er mye verre i dag enn før. Men grensene er mer uklare, alt skal liksom tillates og aksepteres.

Tror vi burde hatt flere tydelige regler og prinsipper. Tror også det er uheldig at kjernefamilien står så svaktt pga at samlivsbrudd er blitt regelen og ikke unntaket, dessverre.

Ikke noe feil med ungdommen, men politikerne og andre aktører som bygger samfunnet går foran som elendige eksempler, med løftebrudd og dårlig oppførsel, som dessverre blir alt for enkelt glemt og tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:


Vi var alle idioter av en eller annen form på den alderen

Snakk for deg selv!

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er jeg ikke enig i. 

Min generasjon var eg gjeng forfylla slasker i forhold til dagens unge.

 

Jeg syns egentlig godt de kunne løsna litt mer på snippen og levd mer i stedet for å sitte hjemme og få angst fordi de fikk en firer på matteprøva. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Respekt, moral, lov og orden har tydligvis forsvunnet helt ut av hverdagen til ungdommene. Vi snakker om aldersgruppen 11-17 år som er den største gruppen med respektløse ungdommer.

Hva har skjedd med samfunnet og Norges ungdom?

Man leser i i aviser om fjortiser som ligger overstadig beruset ute på torget i helgene, slåsskamper, vold, overgrep, osv.

De gir faen i alt. Og ingen setter en stopper for dem.
Ikke engang foreldrene makter å prøve å ha kontrollen over sine villstyrlige ungdomer.

Har vi gitt opp alt? Vinner ungdommen over foreldrene? Virker ikke støtteapparatene? Barnevernet? 

Er det bare jeg som ser dette? Vil gjerne ha andres meninger!!!

Anonymkode: 41954...a50

Jeg har to I aldersgruppen du nevner og kjenner meg ikke igjen I det du skriver.

Ja, det er hormone som flyr og de tester grensene til oss foresatte, men jeg får til stadighet tilbakemelding om hvor høflige, respektfulle og kjekke ungdommer jeg har.

Helt feil å dra alle under en kam føler jeg, men jeg tror heller vi må se på oss voksne litt. Vi må bli flinkere til å se opp fra mobilen, TV, PC, drite litt I hybelkaninene istedet for å ha det helt strøkent, fortsette jaget på materielle ting men heller engasjere oss I ungdommen og deres liv. Være med på fotballkamper, håndballkamper, konserter osv. Snakke med og ikke til ungdommen.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg sitere Sokrates:

 

Anonymkode: ca317...9db

Løgn! Sokrates har aldri sagt noe sånt! Det er en myte, skapt av folk som liksom hevder «det alltid har vært sånn».

http://whywedoit.net/blog/2013/08/28/quote-by-socrates-or-is-it/

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus, har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker, prater når de egentlig burde arbeide, motsier foreldrene sine og tyranniserer sine lærere

Sokrates, ca 400. f. Kr.

Anonymkode: 2a328...eb5

Løgn! Sokrates har aldri sagt dette!

http://whywedoit.net/blog/2013/08/28/quote-by-socrates-or-is-it/

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk for deg selv!

Anonymkode: 41954...a50

Ja, mine fiser lukter vondt som alle andre sine, det er bare dine som lukter ny bil eller blomster.
Er luften tynn der oppe på hesten din?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

All statistikk viser at dagens ungdom drikker mindre (og ruser seg mindre på annet vis), er flittigere med studier, er mer fornøyde med livet, er mer fornøyde med og glade i sine foreldre vil satse mer på utdannelse enn tidligere. Det er ikke bare noe jeg mener, det er noe man har tall på. Som her.

Slik sutring som det her fra foreldregenerasjonen har man alltid holdt på med, og den har sjelden vært dårligere begrunnet enn nå. Det var ikke bedre da vi var unge, vi bare leste ikke om all dritten. Eller har glemt den. Ungdom er og blir ungdom, med det som hører med, men den er definitivt ikke verre enn før. Tvert imot.

Anonymkode: 4bf9d...f3e

Mer fornøyde? Statistikken på psykiske lidelser har jo økt i samfunnet, så det er jo feil.

Anonymkode: 9a7dd...68c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Trollmora skrev:

Helt feil å dra alle under en kam føler jeg

Skal man ikke få reagere, bare fordi du mener dine to er gullunger, slik de fleste mødre gjør!? Mener du det er feil å si at folk er fetere i USA enn i Norge, bare fordi det finnes slanke folk i USA samt fete folk i Norge?!

Dra folk under en kam!? Hva skal liksom det bety!? Er ikke plass til mer enn en person under en kam.

Anonymkode: 41954...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...