Gå til innhold

Hvorfor gikk hjernen min i "blank" i terapien idag?


Gjest Jegskulleønskeat

Anbefalte innlegg

Gjest Jegskulleønskeat

 idag mens jeg pratet så plutselig falt jeg ut av det jeg skulle si og hjernen havnet i "blank" fordi han klødde seg på låret (eller så ikke akkurat hvor han tok på seg selv). Jeg ble stresset av akkurat det og måtte få hjelp til å komme inn på samtalen igjen. Lurer på om det var hjernen som blokkerte ut/dissosierte. Hva tenker dere? 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, det du kan gjøre er at du skriver på forhånd hva du vil si i  terapitimen. ha en bok eller et ark hvor du skriver i daglig hva som eventuelt plager deg eller ting du vil ha svar på. Det å bli blank i terapitimer tror jeg er veldig vanlig, og derfor velger mange å skrive ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
14 minutter siden, Oddy skrev:

Hei, det du kan gjøre er at du skriver på forhånd hva du vil si i  terapitimen. ha en bok eller et ark hvor du skriver i daglig hva som eventuelt plager deg eller ting du vil ha svar på. Det å bli blank i terapitimer tror jeg er veldig vanlig, og derfor velger mange å skrive ned.

Ja, jeg pleier å gjøre det noen ganger. God strategi. 

Det som uroer meg er ikke at jeg blacket ut, men at det skjedde pga den bevegelsen han gjorde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja, jeg pleier å gjøre det noen ganger. God strategi. 

Det som uroer meg er ikke at jeg blacket ut, men at det skjedde pga den bevegelsen han gjorde

Jeg tenker at når ens hukommelse blir påvirket av noe, så må du gjøre tiltak for å hindre dette i å skje igjen. Jeg anbefaler deg å skrive ned denne hendelsen og fortelle i terapien og eventuelt skrive ned flere ting som du lurer på. Jeg tenker at han du snakker med vil tilpasse kroppspråket sitt etter det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 19.4.2018 den 13.14, Oddy skrev:

Jeg tenker at når ens hukommelse blir påvirket av noe, så må du gjøre tiltak for å hindre dette i å skje igjen. Jeg anbefaler deg å skrive ned denne hendelsen og fortelle i terapien og eventuelt skrive ned flere ting som du lurer på. Jeg tenker at han du snakker med vil tilpasse kroppspråket sitt etter det

Det er et poeng. 

Endret av Jegskulleønskeat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke kompetanse på dette her, men jeg tror du gjør lurest i å gjøre som andre også nevner og skrive ned hva du vil si, hva du opplever og hvorfor du lurer på om du kan ha blitt misbrukt, slik at du kan snakke med psykologen om det. 

 

Anonymkode: ee4c1...6c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker heller at du assosierer bevegelsen han gjorde med noe seksuelt. Glemte minner er ikke noe som anses som vitenskap eller faktum. 

Anonymkode: 960c1...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...