Gå til innhold

Gruer meg til samboer skal på tur...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste helg skal samboeren min gjennom 5år til tyskland med en gjeng fra jobb, det innebærer da narurligvis damer også. Han jobber kun i et manneyrke, men etaten som reiser er med 15 damer. I bunn å grunn er det godt å ha en helg for seg selv, men ikke med vond magefølelse. 

Tingen er at jeg alltid har vært skeptisk til han når han drikker, det gikk utroskapsrykter helt i begynnelsen av vårt forhold. Da han også var på tur med jobb - bare til Danmark med en annen jobbgjeng. Den lørdagskvelden fikk jeg heller ingen kontakt med han. Han innrømte i etterkant at han danset hele kvelden med ei svensk dame. Han påstod deretter at han sovnet og det var derfor han ikke tok tlf. Jeg har med nesten 100% sikkerhet tro på at han var utro den kvelden. I og med at 3 andre fortalte dette og litt pga at han oppførte seg merkelig. Han er en flørtende type, glad i danse. Det er jo bare han som person da. 

Jeg føler jeg meg nesten dårlig av å tenke på denne turen som kommer. Hvorfor blir jeg så nervøs rundt dette, er det helt sykt? 

Ikke nok med det, men jeg sa egentlig fra første stund at han ikke fikk gå på turen, siden han har fått med seg både julebord og andre festligheter med jobb. Han skrev seg på uten å høre med meg først. Jeg har jo ingen valg. Han drar og jeg er sikker på at han igjen kommer til å danse med noen av disse damene som skal på tur. En av disse damene danset han med på forrige julebord også, hørte ingenting om noe snusk da. Men han kom shitfull hjem og jeg sa da at dette ble siste tur på lenge, fordi han lovte å ikke drikke seg så full, pluss at jeg ikke hørte et kny fra han den kvelden .Noe som gjør meg enda mer bekymret. 

Har jeg grunn til å være stresset rundt dette? Hvor mye skal vi tåle egentlig? Vi har to barn sammen på 2 og 3år. Vil ikke miste familielivet. 

Noen som sitter med samme vonde følelse av å slippe mannen på tur? 

Hilsen meg på 31:) 

Anonymkode: 9c657...103

Ikke no artig situasjon du er i, du er jo glad i han og har et fint familieliv. Men tungt å ikke kan stole på partneren. Veldig repektløst av han å gå forbi grensene dine gang på gang.

Men man kan ikke nekte et annet voksen menneske å dra på sosiale sammenkomster pga man ikke stoler på han. Det vil jo ikke være en bra hverdag for noen av dere. Dere får sette dere ned en gang til å snakke om det og se om det er en løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her hadde jeg distansert meg. Det blir jo feil i et forhold, men han føler seg så trygg så lenge du uroer deg. Du gir han bokstavelig talt makten over deg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt besteforeldre om de kunne passet barna, gitt ham et stort smask og sagt strålende "god tur", og så tatt meg en tur ut med venninner.

Du må endre dynamikken og forhindre et mønster her viss du virkelig ønsker å holde familien samlet uten at det skal være så destruktivt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hvorfor folk er sammen med folk de ikke stoler på... det gir så lite mening å gå å være nervøs og redd...

Anonymkode: 27b21...816

Skjønner ikke hvorfor folk er sammen folk de skal være utro mot og ikke vise seg tilliten verdig, det gir så lite mening å gå gjøre andre nervøse og ikke ta ansvar for sine handlinger og ikke bygge tillit. 

Anonymkode: cf987...90a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg Ts, og med tanke på fortiden så syns jeg ikke du overreagerer. 

Jeg syns han oppfører seg fryktelig dårlig mot deg. Kanskje du skal sette et krav om at han skal ringe deg utpå kvelden, hvis ikke så må du seriøst revurdere hele forholdet? Er denne turen med alkohol og damer viktigere enn deg og familielivet deres? 

Anonymkode: 20be1...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart at flere her ser it til å tenke at det må en tur eller festligheter til for å være utro..

Jeg hadde latt ham dra, hvem er egentlig jeg til å nekte ham? Hadde han vært utro så kunne han like så greit pakket sekken sin.

Ved å være ''streng'' og drive på å tyte om att og om att så vil du jo bare være et irritasjonsmoment og er han dum nok til det så vil han bruke det for å rettferdiggjøre sitt utroskap. Fortell en gang at utroskap tolereres ikke, og velger han en annen kvinne fremfor deg så er det et endelig valg som ikke kan reverseres.

 

Anonymkode: 06b08...00b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mysticgirl skrev:

Jeg hadde glatt sendt han på den turen og bedt han kose seg. Om han da velger å flørte og danse og være utro med andre kvinner bak min rygg, er det jo hans valg. Han VIL jo dette og det er noe han ønsker og da hadde ikke jeg stått i veien for han . Da hadde jeg enkelt og greit valgt å gå fra han, unger eller ei!

Dette fordi jeg ikke ønsker en mann som er slik. Hva skal vi med sånne menn? Da vet vi jo at de innerst inne vil ha seg med andre damer og drikke seg sanseløse, istedet for tilbringe kvalitetstid med familien. Hvorfor ta vare på slike menn?

 

 

Han er jo den familiemannen, han er veldig sjeldent ute. Nettopp derfor han muligens blåser alt ut når han først er ute på tur. Jeg unner han turen, men jeg håper han viser en annen side denne gangen. Orker ikke krangling og usikkerhet når han kommer hjem. Han burde klare å ta en tlf til meg på kvelden. Turen er i hovedsak kurs, samt fest på kvelden. 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er rart at flere her ser it til å tenke at det må en tur eller festligheter til for å være utro..

Jeg hadde latt ham dra, hvem er egentlig jeg til å nekte ham? Hadde han vært utro så kunne han like så greit pakket sekken sin.

Ved å være ''streng'' og drive på å tyte om att og om att så vil du jo bare være et irritasjonsmoment og er han dum nok til det så vil han bruke det for å rettferdiggjøre sitt utroskap. Fortell en gang at utroskap tolereres ikke, og velger han en annen kvinne fremfor deg så er det et endelig valg som ikke kan reverseres.

 

Anonymkode: 06b08...00b

Litt sånn jeg tenker. Da han sa til meg at han skrev seg på lista, tenkte jeg mye rart inni meg. Ble frustrert, men orket ikke å la det gå utover han og oss. 

Jeg har allerede sagt til han at hvis han er utro, er det han som velger det, han velger da bort meg og barna. Barna hadde blitt annenhver helg, det vil han selv. Vi snakker åpent om "hvis at" skjer. Det har vi alltid gjort. Alt kan skje i et forhold. Hvis han er utro på turen vil han garantert sitte med en redsel/dårlig samvittighet i ettertid. Hans valg. 

Vi får se hvordan det går etter turen. Jeg lar han få prøve, men håper inderlig han viser meg trygghet så jeg får tillit til han når han drikker. 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, chisandra skrev:

I egne øyne er du nok streng, men alt tyder jo på at du ikke blir tatt på alvor i det hele tatt. Ikke blir uroen din respektert heller, i og med at han ikke engang kunne love å snakke med deg i telefonen på kvelden, slik at du får sove.

Noen ganger trenger de å kjenne på kroppen hva slik uro gjør - de trenger å kjenne på usikkerheten. Det de oppfatter som "masing" om samme tema, gang på gang, det venner de seg til.

Han blir sur hver gang jeg tar opp temaet, å sist jeg nevnte hva han så måtte gjøre på tur og hva han ikke må gjøre - sa han bare at jeg gidder ikke svare mer på dette. Ble bare irritert og ignorerende. 

Når det er sagt er det fem år siden har har reist på tur. Han fikk nok etter den gangen i Danmark. Da viste han meg at gutteturene med jobb orket han ikke lengre. Nå kom det tur igjen i hans nye jobb. Det som gjorde meg nervøs igjen var jo hvor full og ustyrlig han var da han kom hjem fra julebordet sist. Ikke tok han tlf heller. Han er en helt annen når han ikke er ute å fester. 

 

 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjære deg!

Akkurat slik var min eks også, han gjorde meg utrygg, og gikk i forsvar så snart jeg tok opp min bekymring. Også hos meg var det utroskap involvert ganske tidlig i forholdet, og ikke minst mye alkohol ved enhver anledning/ festlighet.
Min eks krevde også sin frihet, flørtet med kollegaer og andre, glemte å ringe osv osv.

Og jeg lå hjemme med en klump i magen. Hver gang.

Nå er jeg i et nytt forhold, og det er HELT annerledes. Selvfølgelig drar vi på firmaturer/ fester uten hverandre. Men vi ringer også hjem, sender melding, og er trygge på hverandre. Vi stoler på hverandre og har full tillit til den andre.

Du lever i et ubalansert forhold, og dessverre tror jeg ikke han respekterer deg ikke slik du fortjener.

Anonymkode: e362d...982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uff, kjære deg!

Akkurat slik var min eks også, han gjorde meg utrygg, og gikk i forsvar så snart jeg tok opp min bekymring. Også hos meg var det utroskap involvert ganske tidlig i forholdet, og ikke minst mye alkohol ved enhver anledning/ festlighet.
Min eks krevde også sin frihet, flørtet med kollegaer og andre, glemte å ringe osv osv.

Og jeg lå hjemme med en klump i magen. Hver gang.

Nå er jeg i et nytt forhold, og det er HELT annerledes. Selvfølgelig drar vi på firmaturer/ fester uten hverandre. Men vi ringer også hjem, sender melding, og er trygge på hverandre. Vi stoler på hverandre og har full tillit til den andre.

Du lever i et ubalansert forhold, og dessverre tror jeg ikke han respekterer deg ikke slik du fortjener.

Anonymkode: e362d...982

Dere stoler på hverandre fordi dere er til å stole på og jobber hardt for tilliten.  

Anonymkode: cf987...90a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PeleWasShite

Du har valgt å være sammen med en fyr du vet er utro mot deg, så da har du egentlig ikke noe annet valg enn å lære deg å takle det  Det du ikke kan gjøre er å nekte ham å gjøre andre ting han vil (som f.eks. å dra på jobbtur), med mindre du vil han skal forakte deg i tillegg til å være utro mot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er jo den familiemannen, han er veldig sjeldent ute. Nettopp derfor han muligens blåser alt ut når han først er ute på tur. Jeg unner han turen, men jeg håper han viser en annen side denne gangen. Orker ikke krangling og usikkerhet når han kommer hjem. Han burde klare å ta en tlf til meg på kvelden. Turen er i hovedsak kurs, samt fest på kvelden. 

Anonymkode: 9c657...103

Ja men da får han jo dra da, men om han flørter og er utro pga en fest, så ville ikke jeg vært hos en slik fyr. Da velger han jo selv å være utro og flørte og feste? Han skal jo gjøre deg trygg , sikker og at du føler deg elsket og tatt vare på. Men han gir deg usikkerhet og driter i deg når han er på fest?

Dette er ikke en jeg hadde stolt på iallefall

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mass skrev:

Her hadde jeg distansert meg. Det blir jo feil i et forhold, men han føler seg så trygg så lenge du uroer deg. Du gir han bokstavelig talt makten over deg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg spurt besteforeldre om de kunne passet barna, gitt ham et stort smask og sagt strålende "god tur", og så tatt meg en tur ut med venninner.

Du må endre dynamikken og forhindre et mønster her viss du virkelig ønsker å holde familien samlet uten at det skal være så destruktivt for deg.

Så til han i forrige uke at jeg ville dra ut en tur, men det ville han ikke gå med på.😅 

Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle dra ut akkurat når han dro på tur. 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff, kjære deg!

Akkurat slik var min eks også, han gjorde meg utrygg, og gikk i forsvar så snart jeg tok opp min bekymring. Også hos meg var det utroskap involvert ganske tidlig i forholdet, og ikke minst mye alkohol ved enhver anledning/ festlighet.
Min eks krevde også sin frihet, flørtet med kollegaer og andre, glemte å ringe osv osv.

Og jeg lå hjemme med en klump i magen. Hver gang.

Nå er jeg i et nytt forhold, og det er HELT annerledes. Selvfølgelig drar vi på firmaturer/ fester uten hverandre. Men vi ringer også hjem, sender melding, og er trygge på hverandre. Vi stoler på hverandre og har full tillit til den andre.

Du lever i et ubalansert forhold, og dessverre tror jeg ikke han respekterer deg ikke slik du fortjener.

Anonymkode: e362d...982

Er dette noe som kan bli værre med tiden? Av og til føler jeg at dette ikke er mannen i mitt liv. Får vondt i magen av å tenke på det, fordi jeg vil samtidog ikke ha et liv uten han. Vi gjør jo alt sammen, men kræsjer litt på personlighetene. Han er desverre litt dårlig til å lytte...noe jeg mener er viktig i et forhold. Det å bli lyttet til å hørt/sett. Han er litt overseende. 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke være singel når man MÅ flørte med andre på jobbreise? 

Anonymkode: 1693d...ac8

Mange gode grunner til å være singel.

Anonymkode: 5cad6...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er irrelevant om han faktisk var utro i begynnelsen eller ikke. Du har uansett ikke tillit til denne mannen. Ser din bekymring, har vært like sjalu selv i tidligere forhold. Fikk angst om dama skulle ut på sosiale settinger med alkohol. 

Fikk en "aha" opplevelse da jeg selv ble sammen med en i overkant sjalu jente. Det er som en besettelse. Det er vondt å ikke ha partners tillit, og det er vondt å være den sjalu parten. 

Vil råde deg til å ikke "nekte" mannen din denne turen. Prøv heller å forklare din bekymring uten å fremstå som "hysterisk", i mangel på bedre ord. 

Mitt motto de senere år når jeg kom over min sjalusi, er at partner får delta og gjøre som hun vil. Utroskap vil jeg få høre om uansett. Jeg blir sikkert den siste som får vite det, men jeg får høre det til slutt. Og DA er det over og ut. Skulle hun greie å skjule et sidesprang, jaja, da får hun leve med det på sin samvittighet. Det får være "straffen". Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Skiftenøkkel skrev:

Jeg mener det er irrelevant om han faktisk var utro i begynnelsen eller ikke. Du har uansett ikke tillit til denne mannen. Ser din bekymring, har vært like sjalu selv i tidligere forhold. Fikk angst om dama skulle ut på sosiale settinger med alkohol. 

Fikk en "aha" opplevelse da jeg selv ble sammen med en i overkant sjalu jente. Det er som en besettelse. Det er vondt å ikke ha partners tillit, og det er vondt å være den sjalu parten. 

Vil råde deg til å ikke "nekte" mannen din denne turen. Prøv heller å forklare din bekymring uten å fremstå som "hysterisk", i mangel på bedre ord. 

Mitt motto de senere år når jeg kom over min sjalusi, er at partner får delta og gjøre som hun vil. Utroskap vil jeg få høre om uansett. Jeg blir sikkert den siste som får vite det, men jeg får høre det til slutt. Og DA er det over og ut. Skulle hun greie å skjule et sidesprang, jaja, da får hun leve med det på sin samvittighet. Det får være "straffen". Lykke til

Tenker det jeg også. Om han har samvittighet til å leve med det, får det være hans problem. Jeg kan ikke noe for at jeg er sjalu på denne måten. Et sidesprang kan man ikke leve lenge med uten å bli oppdaget. 

Anonymkode: 9c657...103

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så til han i forrige uke at jeg ville dra ut en tur, men det ville han ikke gå med på.😅 

Han kunne ikke skjønne hvorfor jeg skulle dra ut akkurat når han dro på tur. 

Anonymkode: 9c657...103

Haha, da burde du hvertfall gjort det. Så har han tankene på deg på turen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til jeg leste historikken tenkte jeg å svare at man må gi hverandre frihet i et forhold. 

Når jeg leste hva han har gjort før, og at tilliten ikke er gjenoppbygget, skulle jeg til å svare at jeg hadde vurdert hele forholdet. Det er for tungt å leve med å ikke kunne stole på en partner. Og for det andre vil man med slike tendenser være utro før eller senere, uansett hvor mye man begrenser mulighetene.

Men med to barn mener jeg man skal kjempe. Og i et forhold bør det være rom for å snakke åpent om dette. Så nei, jeg synes ikke du overreagerer, jeg hadde virkelig ikke likt om mannen var så lukket og nærmest agressiv om jeg tok opp temaet. 

Anonymkode: 20278...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 11.12, AnonymBruker skrev:

Takk... Ekkel følelse. 😏

Velger jo å stole på han, men den forrige turen sitter langt inne. 

Jeg har de 3 siste ukene gitt han (innimellom) hard beskjed om at hvis han er utro ei gang til, så mister han alle oss. Han blir irritert når jeg går innpå det temaet, sikkert fordi jeg har påpekt det endel ganger. Som du sikkert skjønner, så er jeg nokså streng også. ;)

Håper bare han kan overbevise meg nå. Han kan da i det minste gi meg en trygg følelse mens han er borte. .

Anonymkode: 9c657...103

Å dra opp igjen fem år gammel potensiell utroskap er ikke å være streng, det er å dra opp gammelt grums og å vise mistillit. Den kan absolutt være berettiget, men du viser jo at du "vet" hva som skjedde forrige gang og aksepterer det (er det fordi du ikke kan vite 100% sikkert?). Det er ikke strengt å gå fra noen som er utro, det er helt rimelig. Om han ikke har vært på jobbtur på fem år fordi han var dust på den første, og det fremdeles er er problem, skal det da være sånn at han ikke kan reise på tur resten av livet? Utfordringen her er jo ikke å få ham til å bli hjemme, men å gjenopprette normal tillit i forholdet. En sånn tillit at både han og du kan reise på tur uten at den andre sitter hjemme og frykter utroskap, og det å bygge den er et felles ansvar. Han bør, som du sier, klare å ringe deg før leggetid, men dere må også ha kjøreregler og god kommunikasjon i forholdet. Når du har forblitt sammen med ham, er det forhåpentligvis fordi du tror at han ikke ønsker å være utro med deg, og at han ikke kommer til å gjøre det igjen. Om du går rundt med følelsen av at det kan skje bare han reiser bort, har forholdet kanskje aldri kommet tilbake i vater etter forrige jobbreise. Forholdet deres bør jo ikke stå på beina fordi du truer med å dra om han er utro, men fordi han genuint ønsker å være trofast mot deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...