Gå til innhold

Ville du stemt Senterpartiet om du bor i by?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ville du stemt Senterpartiet om du bor i en by? gjelder ikke Senterpartiet kun for bygdesamfunnet og jordbruk? Trenger Norge Senterpartiet, og hvilke særtrekk trekker du frem som er det viktigste at du stemmer Senterpartiet?

Anonymkode: ff31c...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Senterpartiet er vel for dem som ønsker mest mulig penger til bøndene. Det kan man jo støtte uavhengig av om man bort på landet. 

Norge trenger de partiene folk stemmer på og en del stemmer på Senterpartiet. 

Anonymkode: 0b401...672

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, senterpartiet er mye mer enn bare mer subsidier til bønder. De byttet navn fra bondepartiet etter krigen for å dekke over å ha hatt en nazistvennlig politikk på 30 tallet og ha fostret Quisling som politiker før Nasjonal Samling.

Agro-partier i europa er tradisjonelt ganske nasjonalistiske og facistiske, og vårt senterparti er ganske nære og nyter godt av at FRP står så sterkt. Når Senterpartiet får 5% økning ved et valg grunnet ulv er ikke det politiske grunnlaget solid nok.

Senterpartiet er i mine øyne en politisk brems for globalisme og lokal utvikling, men viktig rolle i politikken vi ikke må være foruten så vi tar for store steg, men ikke et parti som får min stemme.

Anonymkode: e4d7a...389

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg ville aldri ha stemt Senterpsrtiet uansett hvor jeg bor... 

Anonymkode: 33402...12b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, senterpartiet er mye mer enn bare mer subsidier til bønder. De byttet navn fra bondepartiet etter krigen for å dekke over å ha hatt en nazistvennlig politikk på 30 tallet og ha fostret Quisling som politiker før Nasjonal Samling.

Agro-partier i europa er tradisjonelt ganske nasjonalistiske og facistiske, og vårt senterparti er ganske nære og nyter godt av at FRP står så sterkt. Når Senterpartiet får 5% økning ved et valg grunnet ulv er ikke det politiske grunnlaget solid nok.

Senterpartiet er i mine øyne en politisk brems for globalisme og lokal utvikling, men viktig rolle i politikken vi ikke må være foruten så vi tar for store steg, men ikke et parti som får min stemme.

Anonymkode: e4d7a...389

Ja, og AP har dype kommunistiske røtter. Men det er jo iditotisk å velge parti på grunnlag av historiene alene. De fleste partiene på tinget i dag er temmelig sosialdemokratiske og har kvittet seg med betent ballast (Husk at f. eks. FrP også var et relativt liberalistisk raddisparti i sin tid, før moderpartiet tok et oppgjør etter Bolkesjø), og det er langt færre forskjeller mellom partiene enn hva gjelder mange utenlandske parlamenter/regjering. 

SP er et av de eneste valgene som oss som ikke ønsker å legge oss inn ennå under EU byråkratiet, hvis man ikke vil stemmer Rødt eller SV (noe som er uaktuelt for meg). At SP er en brems for overdådig globalisme som ganske få mennesker tjener på i det store og hele, er nettopp en av grunnene til at jeg stemmer på dem. 

Anonymkode: 77bea...26d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, Senterpartiet er vel også et parti for de som ikke ønsker kommunesammenslåinger, regionreform, EU-direktiver (og innvandring, men den saken ofrer de vel i praksis for å samarbeide mot venstre). Det er ikke bare ulvemotstand de lever på. Men det er klart, de er små i større byer, og i mindre byer stemmes de gjerne på hovedsakelig i kretser utenfor bysentrum.

Jeg tror vel mange av de som bor "på landet" og stemmer Senterpartiet ville fortsatt å stemme Senterpartiet også om de flyttet til en større by. Samtidig er det vel ikke urimelig å mistenke at de i distriktene som stemmer Sp har større motforestillinger mot å flytte inn til en større by enn de i distriktene som stemmer noe annet. De som flytter fra landet til større byer, foruten eventuelt for studier og så tilbake, er vel oftest (selvfølgelig ikke alltid) de som ikke stemmer Senterpartiet i utgangspunktet. Noen gjør det selvfølgelig, men jevnt over drømmer vel ikke senterpartivelgere som bor skikkelig på landet om storbylivet.

For meg er Senterpartiet antagelig aller sist på listen over aktuelle partier, siden de blander sosialkonservatisme med økonomisk politikk som hører til til venstre. Jeg er sosialliberal og ønsker også en liberal økonomisk politikk, om enn i ganske ordnede former. Sp er til sammen sånn noenlunde i sentrum, og det er jeg også, men vi ender der ved å gå til stikk motsatt side av hverandre i både sosiale og økonomiske spørsmål. Men hadde jeg først vært senterpartivelger tror jeg jeg hadde vært det av årsaker som ikke hadde forandret seg så mye om jeg byttet postnummer.

Anonymkode: 11546...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke stemt Sp uansett.

Anonymkode: 7eef3...1a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i byen og stemmer SP. Fordi jeg ser viktigheten av distriktspolitikk og støtte til de som faktisk sørger for at vi har mat å spise. 

Anonymkode: cb09c...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ALDRI stemt SP pga rovdyrpolitikk.

Anonymkode: 4572c...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt ignorant å spørre "stemmer du senterpartiet om du bor i by?" Om det var slik folk tenker så er det rart at folk forsatt stemmer arbeiderpartiet som hele grunnlaget for eksistens er for den vanlige arbeider og for å støtte disse, derfor har de tett forhold til LO som de nå skyr lenger og lenger unna fra.

Jeg stemmer Senterpartiet ikke kun for deres landbrukspolitikk, jeg stemmer fordi de har en god distriktspolitikk hvor alt ikke skal være så sentralt og nært byene, som igjen gjenspeiler deres motto "hele Norge skal i bruk" 

Senterpartiet har mye god politikk å stemme for, så jeg anbefaler at du ser bort fra ditt første spørsmål og heller ser på deres nettside slik at du kan lese litt mer om hele partiet og hvilken politikk de kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Grønt blad skrev:

Dette hørea ut som en oppgave på skolen.

Dette har noe med spørsmålet å gjøre fordi?:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, kommer aldri til å stemme på et parti som heller mot høyre igjen. Ikke et snev av det, selv ikke AP. Er lei av det der.

Anonymkode: ca637...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Nei, senterpartiet er mye mer enn bare mer subsidier til bønder. De byttet navn fra bondepartiet etter krigen for å dekke over å ha hatt en nazistvennlig politikk på 30 tallet og ha fostret Quisling som politiker før Nasjonal Samling.

Agro-partier i europa er tradisjonelt ganske nasjonalistiske og facistiske, og vårt senterparti er ganske nære og nyter godt av at FRP står så sterkt. Når Senterpartiet får 5% økning ved et valg grunnet ulv er ikke det politiske grunnlaget solid nok.

Senterpartiet er i mine øyne en politisk brems for globalisme og lokal utvikling, men viktig rolle i politikken vi ikke må være foruten så vi tar for store steg, men ikke et parti som får min stemme.

Anonymkode: e4d7a...389

Det var neppe ulven som gjorde at de fikk et slikt byks under valget. Det var heller motstanden mot sentralisering, kommunesammenslåinger, fylkesammenslåinger, politireform osv. som gjorde det.

Senterpartier er nok en brems på en del områder, men jeg støtter de også i enkelte saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2018 den 10.46, AnonymBruker skrev:

Nei, senterpartiet er mye mer enn bare mer subsidier til bønder. De byttet navn fra bondepartiet etter krigen for å dekke over å ha hatt en nazistvennlig politikk på 30 tallet og ha fostret Quisling som politiker før Nasjonal Samling.

Agro-partier i europa er tradisjonelt ganske nasjonalistiske og facistiske, og vårt senterparti er ganske nære og nyter godt av at FRP står så sterkt. Når Senterpartiet får 5% økning ved et valg grunnet ulv er ikke det politiske grunnlaget solid nok.

Senterpartiet er i mine øyne en politisk brems for globalisme og lokal utvikling, men viktig rolle i politikken vi ikke må være foruten så vi tar for store steg, men ikke et parti som får min stemme.

Anonymkode: e4d7a...389

Så kan jo alltids spørre seg om globalisering er bra for høykostlandet Norge. Å være en brems mot globalisme er i mine øyne ikke så alt for dum ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det eneste Senterpartiet gjør, er jo å stemme imot absolutt alt. I tillegg har de litt å gå på når det gjelder dyrevelferd...

Anonymkode: c2a0f...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 10.16, AnonymBruker skrev:

Ville du stemt Senterpartiet om du bor i en by? gjelder ikke Senterpartiet kun for bygdesamfunnet og jordbruk? Trenger Norge Senterpartiet, og hvilke særtrekk trekker du frem som er det viktigste at du stemmer Senterpartiet?

Anonymkode: ff31c...b0f

Nei. Hadde vært redd for å få usofistikerte sms fra berusede partimedlemmer på hyttetur, om jeg delte kontaktinfoen min med dette partiet. 

Anonymkode: e791a...d27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/19/2018 at 10:16 AM, AnonymBruker said:

Ville du stemt Senterpartiet om du bor i en by? gjelder ikke Senterpartiet kun for bygdesamfunnet og jordbruk? Trenger Norge Senterpartiet, og hvilke særtrekk trekker du frem som er det viktigste at du stemmer Senterpartiet?

Anonymkode: ff31c...b0f

De fleste byfolk forstår at landet trenger å ha distriktspolitikk. De fleste folk i by, spiser kjøtt og kylling, ost, og egg. Melk er også en greie byfolk liker å ha tilgang til. Ferske, norske tomater, poteter og epler. 

De fleste byfolk beveger seg utenfor byen, og er klar over at forholdene på bygda er annerledes enn i byen. 

Det er Senterpartiet som har høyest distriktspolitiske fokus. Det er litt OK at Senterpartiet er ei lita vakt bikkje, og talsmann for landbruket og distriktene. 

Ja, Norge trenger Senterpartiet 

Anonymkode: e5c83...fd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...