Gå til innhold

Vil så gjerne flytte til østlandet.Men så mye krim/dop/gjeng som folk skriver så


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke i denne tråden,men i de andre flytte trådene som er på kg. Har lest litt og ble litt skremt. Du må ikke flytte der helt ghetto og fy for en plass osv. Tar ikke med meg barna og flytter rett inn i de vesrste stedene om man kan unngå det. Har selv vokst opp i mye rart og tungt miljø.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Stedet du bor på har også negative sider, selv om du ikke ser det selv. Hva man får høre om et sted avhenger av hvem man spør. Du sier det ikke er rus og dritt der, men det er ingen steder det ikke finnes rus og dritt og hadde man spurt en annen hadde man fått et helt annet bilde. Du har helt feil fokus og det er veldig åpenbart for de fleste som er litt mer verdensvant at du har bodd det meste av livet ditt på en ørliten plass og ikke har det minste peiling på verden utenfor egen navle. 

Anonymkode: cdb57...44b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at Østlandet nedgraderes i slik grad må være at østlendingene er lei alle værflyktningene fra Vestlandet :ler:

Jeg er vestlending, har bodd i  flere landsdeler,  og det er det samme på Østlandet som det er ellers i landet.  For å komme i kontakt med narkotika og kriminalitet må du oppsøke miljøet,  miljøet oppsøker normalt sett ikke deg.  

Eller, jeg må korrigere meg selv.  To ganger har jeg fått tilbud om narkotika på åpen gate, den ene gangen i Bergen, og den andre gangen i Kristiansund. Ingen av de byene ligger på Østlandet. 

Barna mine har vokst opp i en østlandsby, og kjenner til at det finnes kriminelle miljøer,  og narkomiljøer i byen, men har aldri hatt kontakt med noen av disse miljøene selv.

Anonymkode: 3a74d...18f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, chisandra skrev:

Så denne tråden er ikke din? Det er bare tilfeldigheter?

Er det ikke best for deg å bli på Vestlandet hvis du tror hele Østlandet består av gjenger, dophuer etc.?

Her er det noen som skriker om oppmerksomhet og puppularitet🙄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke i denne tråden,men i de andre flytte trådene som er på kg. Har lest litt og ble litt skremt. Du må ikke flytte der helt ghetto og fy for en plass osv. Tar ikke med meg barna og flytter rett inn i de vesrste stedene om man kan unngå det. Har selv vokst opp i mye rart og tungt miljø.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Du har som utgangspunkt at det finns mange plasser på Østlandet (mer enn andre steder i verden), med VOLD/KRIM/DOP/mobbing/ merkepress/problematiske innvandrere(ghetto). Så spør du hvor det ikke er slik, så svarer alle at det ikke er slik, verken i Oslo eller på Lillehammer, så gjentar du (som du gjør her) at du ikke ønsker vold/krim/dop/utrygt miljø og elendighet, og at du blir skremt og forvirret. Så svarer vi: Hva med Odalen, Fagernes eller Grimstad? Nannestad er et fint sted, selv bor jeg i Indre Enebakk og stortrives pga..., Sarpsborg er ren idyll, vil gjerne anbefale Drammen. Så svarer du: "Men finns det da virkelig ingen steder på Østlandet som er uten vold/dop/gjenger/problematiske innvandrere!!! Jeg blir så skremt, er det virkelig så ekstremt? Jeg vil bare ha det trygt og godt, og bedre vær, men nå tør jeg ikke flytte." 

Anonymkode: 64344...ff6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har som utgangspunkt at det finns mange plasser på Østlandet (mer enn andre steder i verden), med VOLD/KRIM/DOP/mobbing/ merkepress/problematiske innvandrere(ghetto). Så spør du hvor det ikke er slik, så svarer alle at det ikke er slik, verken i Oslo eller på Lillehammer, så gjentar du (som du gjør her) at du ikke ønsker vold/krim/dop/utrygt miljø og elendighet, og at du blir skremt og forvirret. Så svarer vi: Hva med Odalen, Fagernes eller Grimstad? Nannestad er et fint sted, selv bor jeg i Indre Enebakk og stortrives pga..., Sarpsborg er ren idyll, vil gjerne anbefale Drammen. Så svarer du: "Men finns det da virkelig ingen steder på Østlandet som er uten vold/dop/gjenger/problematiske innvandrere!!! Jeg blir så skremt, er det virkelig så ekstremt? Jeg vil bare ha det trygt og godt, og bedre vær, men nå tør jeg ikke flytte." 

Anonymkode: 64344...ff6

Jeg tenker det er greit at vi unngår å få slike nevrotiske vestlendinger med skjøre barn og familiedrama til Østlandet :) 

Anonymkode: 1db59...b77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har som utgangspunkt at det finns mange plasser på Østlandet (mer enn andre steder i verden), med VOLD/KRIM/DOP/mobbing/ merkepress/problematiske innvandrere(ghetto). Så spør du hvor det ikke er slik, så svarer alle at det ikke er slik, verken i Oslo eller på Lillehammer, så gjentar du (som du gjør her) at du ikke ønsker vold/krim/dop/utrygt miljø og elendighet, og at du blir skremt og forvirret. Så svarer vi: Hva med Odalen, Fagernes eller Grimstad? Nannestad er et fint sted, selv bor jeg i Indre Enebakk og stortrives pga..., Sarpsborg er ren idyll, vil gjerne anbefale Drammen. Så svarer du: "Men finns det da virkelig ingen steder på Østlandet som er uten vold/dop/gjenger/problematiske innvandrere!!! Jeg blir så skremt, er det virkelig så ekstremt? Jeg vil bare ha det trygt og godt, og bedre vær, men nå tør jeg ikke flytte." 

Anonymkode: 64344...ff6

Noen tror bare på det de vil tro på og er ikke åpen for noe annet, uansett. Har nok bestemt seg på forhånd.

Anonymkode: d5e95...0cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flytt til Jesshein. Her har vi absolutt alt som trengs av skoler, barnehager, stort kjøpesenter. Til og med sykehus. Kort vei til Oslo og Gardermoen hvis det å fly en dag blir aktuellt innlands eller utlands.

1 times tid til Hamar, 1.5 time til Sverige for å handle billigere mat etc.

Vi har vokst opp her med barn fra fødselen og nå har de flyttet ut og bor fremdeles på Jessheim.

Det finnes dop her også, men på mine 30 på stedet har jeg aldri vært plaget av det. De synes knapt.

Dere vil ikke angre hvis dere satser på Jessheim 😊

Anonymkode: 8f740...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytt til Jesshein. Her har vi absolutt alt som trengs av skoler, barnehager, stort kjøpesenter. Til og med sykehus. Kort vei til Oslo og Gardermoen hvis det å fly en dag blir aktuellt innlands eller utlands.

1 times tid til Hamar, 1.5 time til Sverige for å handle billigere mat etc.

Vi har vokst opp her med barn fra fødselen og nå har de flyttet ut og bor fremdeles på Jessheim.

Det finnes dop her også, men på mine 30 på stedet har jeg aldri vært plaget av det. De synes knapt.

Dere vil ikke angre hvis dere satser på Jessheim 😊

Anonymkode: 8f740...d79

Signerer ! 

Anonymkode: df583...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 9.59, Stjerneku skrev:

Hva med å velge mindre bygder som for eksempel Fyresdal eller Vinje i Telemark da? Jevnaker, en av Valdreskommunene eller Søndre Land i Oppland. 

Da jeg var ungdom på åttitallet hadde Jevnaker en organisasjon som het JUMS - Jevnakerungdom mot stoff. Den ble ikke starta uten grunn...

Ellers har jeg hørt/lest mange historier om narkomane i Bergen og Stavanger. Narkotika får man sikkert alltids tak i... Men nå har jeg bodd i Oslo i mange år, og det har aldri "plaget" meg, bortsett fra at det er trist å se disse vonde skjebnene.

Anonymkode: 9f9ce...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 9.59, Stjerneku skrev:

Hva med å velge mindre bygder som for eksempel Fyresdal eller Vinje i Telemark da? Jevnaker, en av Valdreskommunene eller Søndre Land i Oppland. 

Det finnes til og med dop på Jevnaker. Men det gjør det på Vestlandet også! Det viktigste er å lære ungene til å droppe dop. Det har gått fint med alle jeg kjenner, uavhengig av om de er fra Jevnaker eller Oslo.

Anonymkode: b560e...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.4.2018 den 8.38, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke i denne tråden,men i de andre flytte trådene som er på kg. Har lest litt og ble litt skremt. Du må ikke flytte der helt ghetto og fy for en plass osv. Tar ikke med meg barna og flytter rett inn i de vesrste stedene om man kan unngå det. Har selv vokst opp i mye rart og tungt miljø.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Skjønner ikke hva du prater om. Og her ligger det til og med et asylmottak i nærheten. Aldri opplevd noe, og det har ligget her i mange år! Har hørt at eldre folk er så redd for asylsøkerne her. Jeg har jobba med to av dem, og de er begge kjempebra folk som har tatt utdanning og fått fast jobb på sykehjemmet. Tror det handler veldig mye om fordommer altså..

Anonymkode: b560e...0c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes til og med dop på Jevnaker. Men det gjør det på Vestlandet også! Det viktigste er å lære ungene til å droppe dop. Det har gått fint med alle jeg kjenner, uavhengig av om de er fra Jevnaker eller Oslo.

Anonymkode: b560e...0c5

Haha «droppe dop». 

Anonymkode: 1db59...b77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 10.00, AnonymBruker skrev:

Lier og Drammen er fine steder å vokse opp. Har to nieser som bor i Lier, 16 og 18. Skikkelige flotte ungdommer både de og vennekretsen. Mange fine steder på Østlandet! Bare hold deg unna Oslo øst og sør. 

Anonymkode: 868ef...295

Hvis man er bekymret for bruk av dop og alkohol er vel heller Oslo Vest stedet å advare mot...

Anonymkode: ab747...d58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...