Gå til innhold

Vil så gjerne flytte til østlandet.Men så mye krim/dop/gjeng som folk skriver så


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vold og fanteri kan skje hvor som helst. 

Jeg har aldri opplevd noe som har fått meg til å vurdere å flytte fra Akershus eller Østlandet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bygd? Har du noen forslag så kom gjerne med det :)

Vil bare ha en trygg og fin oppvekst for barna :)

Anonymkode: 44b8d...ef6

Hedmark feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra en bygd i trøndelag og bor nå Moss. Er ikke mere dop her enn det var i en middels by i Nord Trøndelag. Kort til sjøen, Oslo, kontinentet. Trives veldig godt.

Anonymkode: 8b089...2ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du så gjerne flytte fra Vestlandet? Og hva er det som gjør at Østlandet er den eneste landsdelen du vurderer å flytte til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du har misforstått litt når du tror at Østlandet er så mye verre enn andre steder. Jeg har bodd både på Vestlandet, Nord-Norge og nå på Østlandet, og syns ikke det er noe verre her. Jobber i Oslo, og vil ikke si det er så mye verre her enn i f eks Bergen.

På Romerike der jeg bor opplever vi det som trygt og godt ihvertfall. Kort vei til det meste.

MEN, boligprisene her er høye, så det er ikke bare å flytte uten å tenke litt mer gjennom dette med jobb og hvor du faktisk har RÅD til å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er vokst opp på "verste østkant" i Oslo, med høy grad av innvandrere og det hele, og helt ærlig - det er ikke så ille som folk skal ha det til! Det er faktisk ganske fint! I min vennekrets så er de som har mest erfaring med dop og hard festing i ungdomstiden, de som vokste opp i bygder. Det er klart dop finnes overalt i ungdomsmiljøer, både i bygd og by men i min erfaring er dopingmiljøet mer nisje i byer, mens i bygdene er det mer blandet og man kommer tettere på disse miljøene, nettopp fordi man ikke deler seg opp like mye basert på interesser/gemytt som i byene. Gjenger har jeg aldri sett noe til. Når du skriver at du ikke vil "flytte rett i dritet" osv. virker du veldig dømmende og lite nyansert i tankegangen din.

Du må huske at aviser og annen media vil først og fremst tjene penger, de sensasjonerer og fabrikerer "nyheter" for å få klikk. Hvis man ikke bor her selv er det lett å få det inntrykket at det er rene ghettoen. Selv folk jeg kjenner godt som bor rett utenfor Oslo nekter nærmest å tro på meg når jeg sier at det ikke er slik som det ofte fremstilles. De har sine fordommer, synspunkter og "confirmation bias", som betyr at de kun tar til seg det som bekrefter det de allerede "vet". Ting som ikke samsvarer med forhåndsinntrykket legges ikke like mye vekt på, eller rett og slett avfeies tvert.

Hvis du ønsker tips til steder på Østlandet er det selvfølgelig helt greit, men når du skriver som du gjør og samtidig påstår at du ikke har fordommer, blir det litt dumt. Du har åpenbart fordommer, det har de fleste og det er ingenting å skamme seg for. Men å benekte det tvert og ikke engang prøve å se ting fra andre synspunkter, da kommer du ingen vei. Først må du innse dine begrensninger, og så kan du lære.

Anonymkode: 19701...212

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Hjelpemeg! Oslo er en landsby på verdensbasis. Jeg har bodd rett utenfor London, og da snakker vi om storby, men jeg var aldri redd for at noe skulle skje meg.Å snakke om at Oslo er et dophull og asylplasser med masse dritt høres totalt fjernt ut, og at du ikke kan bo der pga det, er enda fjernere!

Anonymkode: e5fe9...8d9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor og er i fra Midt-Norge, men kunne godt tenkt meg å bo på Østlandet. Har bodd ett år i Østfold, og jeg trivdes veldig godt. 

Anonymkode: ed143...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skjønne en ting Ts, og det er at de som har kjennskap til dette svarer ut fra det. Så er det sånn at du tror det ikke skjer på Vestlandet som gjør at du ikke forstår. Det er helt feil!

Her inne på Kg må du se at det er mange fra ulike miljøer. Jeg har bodd på flere steder på Østlandet hvor det er helt ok! Du må ikke tro at det er verre her enn andre plasser! Du må bare se at du bør unna "et miljø". 

Tror ikke det er store forskjellen fra øst til vest, fra nord til sør, men havnebyer og grensebyer er alltid mer utsatt for smugling osv. Det er det ofte mest utbredt med narko osv.

Er mange fine plasser og steder på Østlandet :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Men hvorfor vil du flytte til Østlandet? Er jo mye finere på Vestlandet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Dop er det overalt, også på Vestlandet. Det hjelper ikke å lage tråd på tråd på tråd, folk kommer til å skryte av eller rakke ned på hjemplassen sin uansett. Jeg vokste opp på Østlandet, og jeg merket ikke noe til dop. Selv når jeg gikk på videregående i et såkalt «dophøl» (les: Drøbak). Jeg har også bodd i steder med mye innvandrere (Hauketo) andre dophøl (Vestby) og steder som Oppegård, Ski og Kolbotn. Ja, det er mer innvandrere og narkotika enn i ei lita bygd på Vestlandet, men det kommer du til å merke lite til. De fleste barn på Østlandet vokser opp som trygge og selvstendige individer, ikke gjengmedlemmer. 

Anonymkode: 1db59...b77

Jeg har ikke merket mye til disse dophølene

Anonymkode: 9d437...593

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Hmmmmmm said:

Hedmark feks.

Grøss...

Anonymkode: 2b331...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle :)

For mye regn og drittvær. For mye drama med noen familiemedlenmer.Lang historie.

Har vært en del på østlandet og syns det er koslig og fint og alltid bedre vær enn her.Det er kort reisevei til alt for oss. 

Men så blir jeg jo litt i stuss på h or når folk sier du nå søren ikle flytte der. Dophull og bare drit osv.. mange plasser. Lest en del tråder her inne. Så blir jo da skeptisk. Ja det skjer på vestlandet og men ikke her jeg bor no.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle :)

For mye regn og drittvær. For mye drama med noen familiemedlenmer.Lang historie.

Har vært en del på østlandet og syns det er koslig og fint og alltid bedre vær enn her.Det er kort reisevei til alt for oss. 

Men så blir jeg jo litt i stuss på h or når folk sier du nå søren ikle flytte der. Dophull og bare drit osv.. mange plasser. Lest en del tråder her inne. Så blir jo da skeptisk. Ja det skjer på vestlandet og men ikke her jeg bor no.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Men vi sier jo ikke det! Vi foreslår det ene bra stedet etter det andre, og ber deg snevre inn søket litt, på fylkesnivå i det minste. Og hva slags bolig og hvilket klima (kyst eller innland, bygd eller by). Men du svarer og svarer at "nei, du hører så mye fælt om dop og merkepress og mobbing og gjenger, er det da virkelig ikke noe sted på Østlandet vi kan anbefale som er trygt?

Anonymkode: 64344...ff6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle :)

For mye regn og drittvær. For mye drama med noen familiemedlenmer.Lang historie.

Har vært en del på østlandet og syns det er koslig og fint og alltid bedre vær enn her.Det er kort reisevei til alt for oss. 

Men så blir jeg jo litt i stuss på h or når folk sier du nå søren ikle flytte der. Dophull og bare drit osv.. mange plasser. Lest en del tråder her inne. Så blir jo da skeptisk. Ja det skjer på vestlandet og men ikke her jeg bor no.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Hvem sier «du må søren ikke flytte der»? Ingen her i hvert fall. Er det andre vestlendinger som sier det? I så fall vet de jo ikke hva de snakker om.. 

Anonymkode: 1db59...b77

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke i denne tråden,men i de andre flytte trådene som er på kg. Har lest litt og ble litt skremt. Du må ikke flytte der helt ghetto og fy for en plass osv. Tar ikke med meg barna og flytter rett inn i de vesrste stedene om man kan unngå det. Har selv vokst opp i mye rart og tungt miljø.

 

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...