Gå til innhold

Vil så gjerne flytte til østlandet.Men så mye krim/dop/gjeng som folk skriver så


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har laget mange tråder om det nå

Anonymkode: a971a...0c2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si 99% av Østlandet er uten "galskap". Mobbing kan skje over alt. "Folk flest" bor på Østlandet og er ikke involvert i gjenger, vold og dop.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har laget mange tråder om det nå

Anonymkode: a971a...0c2

Dette er min første tråd. Men har lest en del andre tråder her på KG ja!

TS

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dop er det overalt, også på Vestlandet. Det hjelper ikke å lage tråd på tråd på tråd, folk kommer til å skryte av eller rakke ned på hjemplassen sin uansett. Jeg vokste opp på Østlandet, og jeg merket ikke noe til dop. Selv når jeg gikk på videregående i et såkalt «dophøl» (les: Drøbak). Jeg har også bodd i steder med mye innvandrere (Hauketo) andre dophøl (Vestby) og steder som Oppegård, Ski og Kolbotn. Ja, det er mer innvandrere og narkotika enn i ei lita bygd på Vestlandet, men det kommer du til å merke lite til. De fleste barn på Østlandet vokser opp som trygge og selvstendige individer, ikke gjengmedlemmer. 

Anonymkode: 1db59...b77

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har laget veldig mange tråder om dette. I alle byer eller tettsteder vil du finne en eller annen form for kriminalitet. Det bor alle slags mulige mennesker der, herunder utlendinger og rusmisbrukere. Mobbing vil dessverre forekomme de fleste steder en eller annen gang, enten du bor på Vestlandet, Østlandet, Midt-Norge eller Nord-Norge.

Kanskje er en bitteliten bygd på Østlandet riktig sted for deg? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stjerneku skrev:

Du har laget veldig mange tråder om dette. I alle byer eller tettsteder vil du finne en eller annen form for kriminalitet. Det bor alle slags mulige mennesker der, herunder utlendinger og rusmisbrukere. Mobbing vil dessverre forekomme de fleste steder en eller annen gang, enten du bor på Vestlandet, Østlandet, Midt-Norge eller Nord-Norge.

Kanskje er en bitteliten bygd på Østlandet riktig sted for deg? 

Laget mange tråder om dette?Nei. Dette er min første tråd om dette. Men ja har lest de andre som er skrevet. Og derfor blir jeg helt sjokkert!

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stjerneku skrev:

Du har laget veldig mange tråder om dette. I alle byer eller tettsteder vil du finne en eller annen form for kriminalitet. Det bor alle slags mulige mennesker der, herunder utlendinger og rusmisbrukere. Mobbing vil dessverre forekomme de fleste steder en eller annen gang, enten du bor på Vestlandet, Østlandet, Midt-Norge eller Nord-Norge.

Kanskje er en bitteliten bygd på Østlandet riktig sted for deg? 

Hvilken bygd? Har du noen forslag så kom gjerne med det :)

Vil bare ha en trygg og fin oppvekst for barna :)

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en mellomstor by på østlandet. Er egentlig fra en tilsvarende stor by i midt-Norge, kan ikke si at jeg merker noe forskjell når det kommer til bråk/dop. Har aldri vært i tvil om å la barna mine vokse opp her. Kan ikke se noe annet enn fordeler med å bo på østlandet;  nesten alltid fint vær, sentralt med mange byer i kort avstand, hyggelige mennesker, nærme Sverige og mye å finne på (konserter, museum, teater, fritidsaktiviteter osv).

Anonymkode: ef397...92b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bygd? Har du noen forslag så kom gjerne med det :)

Vil bare ha en trygg og fin oppvekst for barna :)

Anonymkode: 44b8d...ef6

Hva med å velge mindre bygder som for eksempel Fyresdal eller Vinje i Telemark da? Jevnaker, en av Valdreskommunene eller Søndre Land i Oppland. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lier og Drammen er fine steder å vokse opp. Har to nieser som bor i Lier, 16 og 18. Skikkelige flotte ungdommer både de og vennekretsen. Mange fine steder på Østlandet! Bare hold deg unna Oslo øst og sør. 

Anonymkode: 868ef...295

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i en mellomstor by på østlandet. Er egentlig fra en tilsvarende stor by i midt-Norge, kan ikke si at jeg merker noe forskjell når det kommer til bråk/dop. Har aldri vært i tvil om å la barna mine vokse opp her. Kan ikke se noe annet enn fordeler med å bo på østlandet;  nesten alltid fint vær, sentralt med mange byer i kort avstand, hyggelige mennesker, nærme Sverige og mye å finne på (konserter, museum, teater, fritidsaktiviteter osv).

Anonymkode: ef397...92b

Ja er derfor jeg vil flytte nedover. Her regner det konstant.. Er bare så lei. Og skal vi noe på østlandet så er det langt å kjøre hver gang. Og altfor dyrt å fly alle sammen hver gang. i tilegg til det vi skal og hotell mat osv.

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lier og Drammen er fine steder å vokse opp. Har to nieser som bor i Lier, 16 og 18. Skikkelige flotte ungdommer både de og vennekretsen. Mange fine steder på Østlandet! Bare hold deg unna Oslo øst og sør. 

Anonymkode: 868ef...295

Ja er flere som har sagt Drammen. Er det klespress der eller ok å gå i cubusklær feks?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Stjerneku skrev:

Hva med å velge mindre bygder som for eksempel Fyresdal eller Vinje i Telemark da? Jevnaker, en av Valdreskommunene eller Søndre Land i Oppland. 

Ja bygd er helt ok. Så lenge det er en del barn så de har noen å leke med og bli kjent med :) Er det fotball og andre ting der?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig godt inntrykk av Fredrikstad. Fin by, gode aktivitetstilbud, mange skoler og mange forskjellige strøk man kan bo i. Jeg har aldri følt meg utrygg der. Det eneste negative inntrykket jeg fikk var at man er litt avhengig av å ha bil der. Men til gjengjeld er veiene bra. Dop finner du overalt, og jeg tipper det er mest partydop som omsettes. Det finnes selvfølgelig noen kretser som er opptatt av fasade og merkeklær, men i en så stor by er det ikke noe problem å unngå disse. 

Anonymkode: f192b...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja bygd er helt ok. Så lenge det er en del barn så de har noen å leke med og bli kjent med :) Er det fotball og andre ting der?

Anonymkode: 44b8d...ef6

Ja selvsagt er det fotball og andre aktivitetsmuligheter i samtlige av disse kommunene. Men akkurat slikt bør man jo undersøke før man velger å flytte dit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv fra Østlandet og bor på vestlandet nå og la meg bare si deg en ting, det er at det er søren meg så mye dop og rus her også. Det er også ofte MYE dop og rus i bygder, selv om det ikke er så synlig. Så at østlandet er verre enn vestlandet stemmer ikke. Aldri har jeg blitt tilbudt mer dop enn mens jeg har bodd her. 

Man velger selv hva man oppsøker, og leter man aktivt så finner man dop og rus i hele Norge. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hele østlandet består av innvandrere, gjenger, dop og vold. Det er nok best å flytte til en bitteliten hytte ute i skogen så slipper man å forholde seg til andre mennesker overhodet. Lenge leve fordommer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

får vi fortsette å bo her på vestlandet.

Er det virkelig inge plasser det går ann å flytte til uten galskap?

Helt sjokka over alt folk skriver. 

Plasser jeg trodde var grei er dophull og asylplasser med mye drit.

Er det virkelig ingen plasser det går ann å flytte til på østlandet som hsmar gode skoler uten mobbing/lite mobbing der de tar tak i det med engang, ikke merke/klespress, gjenger vold og dop og masse innvandring??

Kom gjerne med forslag. For nå har jeg ikke mer steder å se på :(

Anonymkode: 44b8d...ef6

Kongsberg 😊

Anonymkode: 909ac...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...