Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei dere, for en stund tilbake møtte jeg en jente via tinder. Vi er begge jenter, og jeg følte vi allerede ved første møte kom godt overens. Etter møtet, begynte vi bare å snakke mer sammen, og vi skal møtes nå igjen på lørdag. Jeg inviterte hun med på en fest og hun sa ja, og spurte om hun kunne overnatte hos meg etterpå, noe jeg sa ja til. Jeg har ikke møtt hun mer enn en gang og det er en god stund siden, og jeg er super stressa, hun skal også overnatte hos meg, betyr det at det kommer til å skje noe? Hjelp meg folkens, jeg er så stressa!

 

 

Anonymkode: ba24c...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det betyr at muligheten for at noe skjer øker betraktelig, men det trenger jo ikke å skje noe om du ikke vil. Det er nok at noe skjer hun forventer og ønsker siden hun spør om å få sove hos deg, men du kan jo bare si når dere møtes på vei til festen noe som "Jeg har redd opp til deg i stua , så du kan bare ta sofaen der! Hyggelig at du ville bli med på festen , det blir gøy" for å gjøre hun klar over at du ikke tenker på sex med den overnattinga. Og når dere kommer hjem til deg så må du ikke være redd for å si nei og sette grenser om hun prøver å presse deg. Du kan også underveis i festen nevne at "Kult at du ville bli med hit , jeg vil gjerne bli mer kjent med deg, men bare så du vet det vil jeg ikke ha noe sex enda så ikke misforstå selvom jeg sa ja til at du kunne overnatte og ta sofaen" og prøve å holde stemningen mellom dere useksuell.


 

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at muligheten for at noe skjer øker betraktelig, men det trenger jo ikke å skje noe om du ikke vil. Det er nok at noe skjer hun forventer og ønsker siden hun spør om å få sove hos deg, men du kan jo bare si når dere møtes på vei til festen noe som "Jeg har redd opp til deg i stua , så du kan bare ta sofaen der! Hyggelig at du ville bli med på festen , det blir gøy" for å gjøre hun klar over at du ikke tenker på sex med den overnattinga. Og når dere kommer hjem til deg så må du ikke være redd for å si nei og sette grenser om hun prøver å presse deg. Du kan også underveis i festen nevne at "Kult at du ville bli med hit , jeg vil gjerne bli mer kjent med deg, men bare så du vet det vil jeg ikke ha noe sex enda så ikke misforstå selvom jeg sa ja til at du kunne overnatte og ta sofaen" og prøve å holde stemningen mellom dere useksuell.


 

Anonymkode: 822eb...c30

Hvis hun rer opp i stua og oppfører seg sånn her, virker det jo bare som hun er totalt uinteressert. Det er jo bare positivt om det er seksuell spenning og "romantkkk" i lufta. Det betyr jo ikke at de må ha sex.

Det er jo noe utrolig koselig over bare det å ligge inntil hverandre i senga og kose og snakke. Puteprat er noe av det beste som finnes. Synes bare TS skal si at hun vil bli bedre kjent før de har sex, dersom det er sånn hun føler det. Men herlighet, de er jo i startfasen av dating, da rer man ikke opp sofaen.

Lykke til på lørdag, TS! Håper det flyr gnister 😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, -lykke- skrev:

Hvis hun rer opp i stua og oppfører seg sånn her, virker det jo bare som hun er totalt uinteressert. Det er jo bare positivt om det er seksuell spenning og "romantkkk" i lufta. Det betyr jo ikke at de må ha sex.

Det er jo noe utrolig koselig over bare det å ligge inntil hverandre i senga og kose og snakke. Puteprat er noe av det beste som finnes. Synes bare TS skal si at hun vil bli bedre kjent før de har sex, dersom det er sånn hun føler det. Men herlighet, de er jo i startfasen av dating, da rer man ikke opp sofaen.

Lykke til på lørdag, TS! Håper det flyr gnister 😊

Neida ikke en universell oppskrift men det gjør i allefall jeg når jeg bare har møtt personen 1 gang. 

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også virker det som at ts ikke er klar for sex, men når den andre parten er det kan det etter min erfaring bli ubehagelig situasjoner der den ene forventer noe den andre ikke vil, og det blir kleint for begge eller potensielt en presset og skummel situasjon for den som ikke vil, men som er redd for å være uhøflig og dytte den andre vekk (som kanskje er full og pågående og blir skuffet når man deler seng og den ikke får seg noe) for å ikke trigge sinne eller dårlig stemning... Det kan være skikkelig kjipt. Men jeg har ingen erfaring med jenter da bare menn og har lært meg å være føre var og unngå misforståelser :)

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vært skeptisk. Du er ikke nødt til å ha noen på overnattingsbesøk, ts.

Anonymkode: f6b3d...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr at muligheten for at noe skjer øker betraktelig, men det trenger jo ikke å skje noe om du ikke vil. Det er nok at noe skjer hun forventer og ønsker siden hun spør om å få sove hos deg, men du kan jo bare si når dere møtes på vei til festen noe som "Jeg har redd opp til deg i stua , så du kan bare ta sofaen der! Hyggelig at du ville bli med på festen , det blir gøy" for å gjøre hun klar over at du ikke tenker på sex med den overnattinga. Og når dere kommer hjem til deg så må du ikke være redd for å si nei og sette grenser om hun prøver å presse deg. Du kan også underveis i festen nevne at "Kult at du ville bli med hit , jeg vil gjerne bli mer kjent med deg, men bare så du vet det vil jeg ikke ha noe sex enda så ikke misforstå selvom jeg sa ja til at du kunne overnatte og ta sofaen" og prøve å holde stemningen mellom dere useksuell.


 

Anonymkode: 822eb...c30

Enig.

Anonymkode: f6b3d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -lykke- skrev:

Hvis hun rer opp i stua og oppfører seg sånn her, virker det jo bare som hun er totalt uinteressert. Det er jo bare positivt om det er seksuell spenning og "romantkkk" i lufta. Det betyr jo ikke at de må ha sex.

Det er jo noe utrolig koselig over bare det å ligge inntil hverandre i senga og kose og snakke. Puteprat er noe av det beste som finnes. Synes bare TS skal si at hun vil bli bedre kjent før de har sex, dersom det er sånn hun føler det. Men herlighet, de er jo i startfasen av dating, da rer man ikke opp sofaen.

Lykke til på lørdag, TS! Håper det flyr gnister 😊

Ikke alle kvinner er promiskuøse.

Anonymkode: f6b3d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, -lykke- skrev:

Hvis hun rer opp i stua og oppfører seg sånn her, virker det jo bare som hun er totalt uinteressert. Det er jo bare positivt om det er seksuell spenning og "romantkkk" i lufta. Det betyr jo ikke at de må ha sex.

Det er jo noe utrolig koselig over bare det å ligge inntil hverandre i senga og kose og snakke. Puteprat er noe av det beste som finnes. Synes bare TS skal si at hun vil bli bedre kjent før de har sex, dersom det er sånn hun føler det. Men herlighet, de er jo i startfasen av dating, da rer man ikke opp sofaen.

Lykke til på lørdag, TS! Håper det flyr gnister 😊

Du ville forresten ikke ha forventet bare puteprat hvis det var snakk om en mann som kom på besøk. Det å anta at dette er annerledes, og at ts sender andre signaler til en kvinne enn til en mann, er en form for homofobi. 

Anonymkode: f6b3d...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle kvinner er promiskuøse.

Anonymkode: f6b3d...327

Ja, jøss.. kjempe promiskuøst å ligge å kose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ville forresten ikke ha forventet bare puteprat hvis det var snakk om en mann som kom på besøk. Det å anta at dette er annerledes, og at ts sender andre signaler til en kvinne enn til en mann, er en form for homofobi. 

Anonymkode: f6b3d...327

Jeg har hatt puteprat med menn jeg ennå ikke har vært klar for å ha sex med, jeg. Er bare påpasselig med å presisere hva jeg (ikke) er ute etter før man kommer til senga. Så får han ta valget om han vil sove med meg eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -lykke- skrev:

Ja, jøss.. kjempe promiskuøst å ligge å kose.

Jeg syns ikke det er promiskuøst, men hadde overhodet ikke vært komfortabel med det å kose med en person jeg bare hadde møtt 1 gang... Og som atpåtil prøvde å legge opp til sex. 

Men folk er forskjellige

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -lykke- skrev:

Ja, jøss.. kjempe promiskuøst å ligge å kose.

Vi snakker om to lesbiske her! Ikke om to venninner som pjusker i håret!

Slutt å leve i villfarelse. Rer man opp sengen til en man dater så sier det at man ønsker sex.

Anonymkode: f6b3d...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er promiskuøst, men hadde overhodet ikke vært komfortabel med det å kose med en person jeg bare hadde møtt 1 gang... Og som atpåtil prøvde å legge opp til sex. 

Men folk er forskjellige

Anonymkode: 822eb...c30

Nemlig. Mitt poeng.

Og her er ts nervøs, da hjelper det ikke å bagatellisere det.

Anonymkode: f6b3d...327

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det er promiskuøst, men hadde overhodet ikke vært komfortabel med det å kose med en person jeg bare hadde møtt 1 gang... Og som atpåtil prøvde å legge opp til sex. 

Men folk er forskjellige

Anonymkode: 822eb...c30

Man er jo forskjellige. Men jeg vet med meg selv at dersom jeg ikke en gang kunne tenke meg å ligge inntil en mann og bare kose, så hadde det stoppet opp der. Da er jeg bare ikke interessert nok, og kommer heller ikke til å bli det.

Men for all del, jeg har full forståelse for at andre tenker annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, -lykke- skrev:

Jeg har hatt puteprat med menn jeg ennå ikke har vært klar for å ha sex med, jeg. Er bare påpasselig med å presisere hva jeg (ikke) er ute etter før man kommer til senga. Så får han ta valget om han vil sove med meg eller ikke.

Min erfaring med å dele seng med menn er at de vil prøve seg selvom man har sagt tydelig fra at man ikke vil. Og de gir seg ikke etter å prøve en gang. Venninna mi delte seng med en lesbisk venninde en gang og hun klådde også på hun selvom hun sa nei og det var på grensen til overgrep. Med alkohol involvert tror mange at bare de prøver nok så vil personen gi etter til slutt, og det er utrolig ubehagelig når man ikke vil være streng og sparke vekk vedkommende og bli uvenner

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Og her er ts nervøs, da hjelper det ikke å bagatellisere det.

Anonymkode: f6b3d...327

Enig

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker om to lesbiske her! Ikke om to venninner som pjusker i håret!

Slutt å leve i villfarelse. Rer man opp sengen til en man dater så sier det at man ønsker sex.

Anonymkode: f6b3d...327

Som jeg skrev lenger opp, jeg har hatt menn  i senga mi som jeg ikke har hatt sex med før. For min del betyr ikke det at vi sover sammen nødvendigvis at vi kommer til å ha sex med det samme. Som sagt er jeg bare påpasselig med at de er fullt klar over hvor "grensene" går før man kommer så langt.

Er flere blant mine venninner også som har gjort det samme noen ganger. Det har aldri blitt noe problem. Men det er klart at man må føle seg trygg på personen, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring med å dele seng med menn er at de vil prøve seg selvom man har sagt tydelig fra at man ikke vil. Og de gir seg ikke etter å prøve en gang. Venninna mi delte seng med en lesbisk venninde en gang og hun klådde også på hun selvom hun sa nei og det var på grensen til overgrep. Med alkohol involvert tror mange at bare de prøver nok så vil personen gi etter til slutt, og det er utrolig ubehagelig når man ikke vil være streng og sparke vekk vedkommende og bli uvenner

Anonymkode: 822eb...c30

Jeg ser den. Jeg for min del har vært veldig tydelig på at det ikke er noe annet enn å ligge å holde hverandre som skal foregå. Var noen som lo det bort og tok det som en spøk, da "avlyste" jeg hele greia. Så har gått fint i mine tilfeller.

Men det er klart. Kan jo hende hun forventer noe mer, og ts kjenner henne jo ikke godt. Så ja,kanskje det er lurt å re opp sofaen. Jeg synes bare det høres litt merkelig ut. Men det er jo ut fra mine erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, -lykke- skrev:

Som jeg skrev lenger opp, jeg har hatt menn  i senga mi som jeg ikke har hatt sex med før. For min del betyr ikke det at vi sover sammen nødvendigvis at vi kommer til å ha sex med det samme. Som sagt er jeg bare påpasselig med at de er fullt klar over hvor "grensene" går før man kommer så langt.

Er flere blant mine venninner også som har gjort det samme noen ganger. Det har aldri blitt noe problem. Men det er klart at man må føle seg trygg på personen, da.

Ja, dette er en person hun har møtt via app der de fleste brukerne er ute etter kjapp sex og som hun kun har møtt 1 gang før og ellers ikke har noen felles venner med osv. Så det er naturlig å ikke føle seg trygg på hun 

Anonymkode: 822eb...c30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...