Gå til innhold

Har lyst til å bli vegetarianer, men hater belgfrukter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Døde dyr blir ikke triste, din idiot. Jeg er selv vegetarianer, og det der høres helt høl i huet ut. 

Anonymkode: 187ee...612

I all verden

4 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor forslå tofu til noen som mener de ikke liker noen belgfrukter i noen som helst form. 

Anonymkode: 487bd...779

Tofu er helt ulik i konsistens og smak enn for eks bønner og linser

Just now, AnonymBruker said:

Det gjelder jo utrolig mange ulike belgfrukter og tilberedingsmetoder. Hva gjør tofu så annerledes? 

Anonymkode: 487bd...779

Har du smakt tofu?

Dette blir litt som å spørre hvorfor potetgull er så mye annerledes enn en appelsin enn en mandarin. 

Anonymkode: 3c9c4...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I all verden

Tofu er helt ulik i konsistens og smak enn for eks bønner og linser

Har du smakt tofu?

Dette blir litt som å spørre hvorfor potetgull er så mye annerledes enn en appelsin enn en mandarin. 

Anonymkode: 3c9c4...d98

Selvfølgelig er tofu annerledes enn bønner og linser. Tofu er et prosessert ferdigprodukt, bønner og linser er råvarer. Det blir vel langt mer rettferdig å sammenligne tofu med bønnemel, linsechips, kikertpasta, baked beans, tartex eller glassnudler. 

Ja, jeg har smakt tofu. Jeg har også smakt et utall andre matvarer/retter basert på belgfrukter. Noen av de merker du tydelig smak og/eller konsistens fra belgfrukter i, andre ville du aldri i verden gjetta det om. Hva gjør tofu/soyabønner så annerledes enn de andre? 

Anonymkode: 487bd...779

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Hei, som overskriften sier ønsker jeg å bli, om ikke 100% vegetarianer, så i hvertfall kutte ut 80% av kjøttet jeg spiser til vanlig. Problemet er da at jeg hater det meste av belgfrukter, og det virker som det er en ganske stor del av vegetarisk kosthold. Hva kan jeg da spise i stedet for dette? Er i utgangspunktet ikke særlig kresen, det er bare konsistensen på belgfrukter som gjør at jeg føler for å spytte det ut.

Og når jeg først er inne på det, er det noen som kan anbefale noen gode retter (med oppskrift) uten dette? 

Anonymkode: 529bf...322

Siden det er vegetarianer du vil bli, og ikke veganer, kan du glatt se bort ifra de ekle belgfruktene. Mulighetene er mange. Pizza uten kjøtt, pastaretter uten kjøtt, grøt, ostesmørbrød, pannekaker, tomatsuppe med egg og/eller makaroni. Trenger ikke bli så stusselig. :) 

Anonymkode: 7f3b6...eed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden det er vegetarianer du vil bli, og ikke veganer, kan du glatt se bort ifra de ekle belgfruktene. Mulighetene er mange. Pizza uten kjøtt, pastaretter uten kjøtt, grøt, ostesmørbrød, pannekaker, tomatsuppe med egg og/eller makaroni. Trenger ikke bli så stusselig. :) 

Anonymkode: 7f3b6...eed

Man kan fint være veganer uten å spise belgfrukter også

Anonymkode: 3df1a...49f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...