Gå til innhold

kjæreste


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når skal man flytte sammen? Står du ved at man bør gjøre formalitetene (skrive en ektepakt om evig troskap) i orden før man flytter sammen og skal eie samme hus og bo under samme tak? Vil gjerne din historie som forstod hvor godt det var å få formalitetene i orden til en mann du var inderlig glad i og kunne gjøre dere rede å få et eget sted å bo. 

Anonymkode: 0a4aa...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis den ene eier leiligheten , eller man kjøper sammen så er det viktig å ha formalitetene på plass. Om den ene leier er det vel ikke annet enn å bli enige om utgfiter 50/50. ektepakt /troskapspakt ved samboerskap har jeg aldri hørt om, men når du sier det så skulle jeg ønske det var normalt.

Han flyttet inn i min leide leilighet og vi ble ikke enige om annet enn å dele utgifter. Han var utro og jeg kastet han ut, ser egentlig ikke hvordan en troskapspakt skulle vært noe fordel for andre enn han, med at han ikke ble hjemløs men f eks fikk 30 dager på seg eller lignende til å finne nytt bosted. Eller hva tenker du?
Men om det dreier seg om straff i form av økonomisk bot er jeg veldig for at en sånn type troskapskontrakt skal bli mer normalt, og særlig da fra samboerskap og giftemål, for da viser man at man vil etablere fremtiden sammen, og den som vurderer å være utro og dermed lure og utnytte den andre, da vil kanskje bli skremt fra det når konsekvensene fører til garantert stort økonomisk tap og ikke bare en krangel liksom..

Anonymkode: cdc7c...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente at man gifter seg før man bestemmer seg å flytte sammen. Forlovelsen er jo en ventetid, en tid man skal være sikre om man er for hverandre. Dermed ble mitt spørsmål til at det er en sånn formalitet er i boks før man velger å flytte sammen. 

Det er jo et stort ansvar å flytte sammen, uten at man har gått de rundene for seg selv for å finne ut om det er riktig person for meg å leve med. Og iallfall stort ansvar å flytte sammen når man ikke har inngått noe forpliktelse ovenfor hverandre - som et evig troskap. Fordi vet utroskap som du beskriver, så vil pakten på mange måter være brutt, da står du fri, og du kan ta de beslutningene som er viktig for deg. Kan glemme han for evig og alltid.

TS

 

 

Anonymkode: 0a4aa...ff7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ingen burde gifte seg før man har bodd sammen i minst 2 år - før det kjenner man hverandre ikke godt nok, og forholdet er ikke serilst nok ( i min mening). Tror skilsmisseratene hadde gått ned om folk hadde hatt seriøse forhold før de tenker på ekteskap.

Anonymkode: 2340d...d26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns man bør bo sammen i flere år før man gifter seg. Det er først som samboere at man virkelig blir kjent med hverandre og ser hverandres sider på alle mulige dager, og ikke bare på dager man er i godt humor og lyst til å treffes.

Anonymkode: cdc7c...851

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...