Gå til innhold

Vold, utroskap? Hva skal jeg gjøre i dette forholdet?


Sigridl

Anbefalte innlegg

Hei. Har en litt komplisert situasjon som er litt vanskelig å forklare, men jeg prøver for å se om noen har noen gode råd eller innspill. Jeg møtte en gutt i desember 2016, og etter det så har det vært "oss to" på en måte siden da. Vi ble ekslusive med en gang, men ble ikke sammen før i august 2017 fordi jeg bodde ikke i Oslo da hvor han bodde. Da vi var ekslusive visste jeg at det betydde at man ikke kunne ha sex eller kysse andre. Vi begge fortsatte å ha tinder, men jeg snakket bare med han og brydde meg jo bare om han siden jeg møtte han ganske ofte. Han hadde snakket med flere jenter og hadde blant annet fortsatt kontakt med exen siden de var "venner". Jeg ble ofte ganske usikker på meg selv fordi jeg stolte ikke helt på han og jeg synes det var rart at han trengte oppmerksomhet fra andre jenter også. 

Så.. Vi ble jo sammen i august, men slo opp igjen rett før jul. Vi har hadde mange krangler og noen av de kunne bli skikkelig store og fæle også. Jeg følte meg veldig ødelagt av han, og jeg var alltid sikker på at "nå er jeg ferdig" etter hver krangel. Men hver gang etter en krangel har vi alltid kommet tilbake til hverandre og oppført oss som kjærester, selv om vi aldri bestemte at vi var det. Jeg forventet da at vi var ekslusive siden vi tilbragte jo all tid sammen. Når vi slo opp så fikk jo han seg tinder igjen.. og det kunne jeg jo ikke beskylde han for fordi han var jo singel. Så vi bestemte oss jo for å møtes hver eneste gang etter en krangel, og har fortsatt der vi slapp og ville prøve igjen. Bare at begge egentlig var "single" da. Jeg ble veldig frustrert fordi når jeg skulle tilbringe så mye tid med han og kjempe så mye for å prøve og få det til å bli et velfungerende forhold igjen, så forventet jeg det samme tilbake. Jeg ville at han skulle gå all inn for dette hvis han virkelig ville. Han brukte alltid unnskyldninger som: "vi må slutte å krangle først, og vi må være stabile", for at han skulle satse på dette da. Ble veldig lei av å høre sånne unnskyldninger fordi enten så må han gi det samme tilbake til meg, eller så må han komme seg videre? Så vi har fortsatt sånn en stund nå.. 

Så en fredagskveld kom jeg over til han, og han hadde drukket litt alkohol og hadde planer om å drikke en del.. Jeg har aldri vært komfortabel rundt han når han har drukket så mye, fordi han kan bli veldig slem eller frekk. Kvelden endte veldig dårlig med at jeg forsøkte å hjelpe han til sengs, og jeg ble veldig sint på han fordi han ble veldig frekk og ga faen i alt jeg forsøkte å gjøre for han. Endte opp med at han kastet meg ut av leiligheten rundt 1-2 om kvelden fordi jeg sa jeg ikke orket å sove i samme seng som han.. Det som skjedde deretter var at jeg ble veldig skuffet og sint og ba han om å skjerpe seg og ikke behandle meg sånn når han drikker. Så ble det voldelig.. Jeg dyttet han unna meg fordi han skrek i ansiktet mitt, og da slo han meg tilbake i halsen før han sparket på meg og dyttet meg ut av døren i det jeg skulle pakke tingene mine og dra. Jeg ble så forbanna at jeg ødela en vase i gangen hans i det jeg gikk ut døra og løp.. 

Etter dette gikk jeg hjem alene og blokkerte han overalt, helt sikker på at jeg aldri skulle se eller snakke med han igjen. Selvfølgelig ble jeg dum og savnet han i det jeg var på et vors lørdagskvelden etter, så jeg unblocka han på meldinger.. Så på søndag så begynte han å prøve å få meg tilbake (han er ganske god på å manipulere), og jeg var så dum at jeg dro tilbake mandag kveld. Jeg tenkte at vi ordner opp i dette og får det til å funke igjen, men dette var nok tanker som kom i hodet mitt fordi jeg savnet han så mye.. Han ville jo ha meg igjen, men det jeg fant ut da var at han hadde hatt en jente på besøk på lørdagskvelden. Jeg skjønte noe var galt og jeg ble helt knust av det. Dette var da en jente han hadde møtt via tinder, og som han tydeligvis har hatt god kontakt med. Han lovet meg at ingenting hadde skjedd, fordi han fortsatt ville ha meg og elsket meg.. Han sier han synes dette var helt greit og at han ikke gjorde noe galt med det, men dette beviste jo at han har flørtet med andre mens vi har holdt på. Og siden vi hadde kranglet og "avsluttet" det på fredagen så kunne han jo gjøre hva han ville etter det. Jeg gråt hele dagen jeg fant det ut, og han forsøkte å trøste meg og sa han ville jobbe med dette og få det til å funke. 

Jeg føler jeg har kjempet så masse og tatt imot mye dritt lenge nå. Jeg føler jeg har villet dette så mye mer enn han, og at det han sier ikke betyr noe når han ikke viser at han virkelig mener det med handlingene sine. Jeg er så forbanna, men også veldig såret nå og aner ikke hva jeg skal gjøre. Å se han utøve vold mot meg var helt jævlig, og jeg vet han har hatt problemer med alkohol før og at han kanskje burde få hjelp ang det. Jeg vet ikke om jeg klarer å få en ordentlig ro og føle meg trygg med han igjen, og om jeg virkelig kan stole på han igjen heller. Vold er jo også noe man ikke skal akseptere, og det er jeg klar over, men var vel kanskje bare dum og naiv.. 

Dette ble veldig mye informasjon og det høres jo veldig dramatisk ut, noe jeg er sikker på at forholdet vårt egentlig har vært også. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, om jeg skal gi det en ny sjanse eller la det gå. Har ingen å snakke med dette om så tenkte å spørre her. Dere synes sikkert vi høres ut som tenåringer haha.. Han er 26 og jeg er 22. Jeg synes det er veldig vanskelig for jeg er så glad i han og jeg elsker han, og når vi har det fint så er det veldig fint! Men vi har jo også hatt masse problemer som ikke er sunt for noen. Dette er mitt første forhold, og jeg er vel egentlig livredd for å miste han og se han med noen andre. Tror kanskje det er derfor jeg har akseptert mye dumt også. Tar gjerne mot innspill og tips hvis noen gadd å lese og prøve og forstå alt jeg har skrevet her.. 

Endret av Sigridl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil bare si: Prøv å fatte deg i korthet. Dette gidder jeg faktisk ikke lese.

Anonymkode: 6d926...838

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du skal gå videre, jeg. Det der er ikke sunt for noen av dere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest! Vær så snill å gå og ikke se deg tilbake. Det er ingen fremtid med ham. Dere krangler og han er voldelig! Dette blir ikke bedre! Det finnes så mange menn som er mye bedre enn ham! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil ikke bli bedre. Har han slått en gang, slår han garantert igjen, og sannsynligvis vil det bli verre for hver gang. Kom deg ut av dette forholdet, nå.

Anonymkode: 636a1...273

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skal du ikke fortsette med. Hørtes ille nok ut allerede før du sa han faktisk slo deg, men når han har slått  det være over og ut! Det blir ikke bedre.

Anonymkode: 8bd03...608

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også 22 da jeg møtte det som nå er eksen min.. Dette høres akkurat ut som vår historie. Han var også ubehagelig og fysisk utagerende i beruset tilstand, og har ved et tilfelle gjort det samme som denne mannen gjorde. Han har også alltid vært truende og ekkel å være rundt i beruset tilstand, og generelt vanskelig å samarbeide med..IKKE gjør den samme feilen som meg og aksepter slikt!! Sånne mennesker forandrer seg ikke uansett hvor høyt man ønsker det og hvor høyt man elsker dem. Tro meg, ikke kast bort livet ditt. Jeg sitter nå, etter NI ÅR AV LIVET MITT igjen etter er dårlig forhold med to små barn, fordi jeg tilga og godtok slike ting. Og vedkommende ble tilslutt umulig å leve med, for meg og ungene. Dumt ja, dårlig dømmekraft ja. Men vær så snill, ikke gjør samme tabbe. 

Anonymkode: f503a...00a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer ikke til å endre seg og bli mer stabil og han har gjort altfor mange uakseptable ting. Du elsker han ikke, du er bare sjarmert av oppmerksomheten hans og er psykisk avhengig av han. Løsriv deg så går det over om et par måneder. Dette her kan aldri bli bra. Ikke bare med alkoholen at han blir så full og stygg mot deg, men volden, og utroskap også, han har jo vist ganske tydelig at han ikke er 100% dedikert til deg.

Anonymkode: 6391b...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet egentlig at det rette er å forlate han, men er så vanskelig å innse. Vi har jo også hatt fantastiske stunder som jeg tenker på hele tiden, selv om det vonde ødelegger. Ser jo på han som min nærmeste nå og som min aller beste venn. Klarer ikke tanken på at jeg ikke har han der og at alt bare er bortkastet? Tror også jeg sliter med tanken på at jeg ikke skal finne noen som elsker meg igjen og som jeg har en god kjemi med. Jeg vet han har klart å manipulere meg godt, men blir også skikkelig dårlig og kvalm av tanken på han med andre jenter. Spesielt siden vi har hatt såpass god kjemi, men det er kanskje vanlig å føle når man går fra hverandre. Jeg vet ikke helt. Kanskje jeg bare er for avhengig av han rett og slett..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sigridl skrev:

Jeg vet egentlig at det rette er å forlate han, men er så vanskelig å innse. Vi har jo også hatt fantastiske stunder som jeg tenker på hele tiden, selv om det vonde ødelegger. Ser jo på han som min nærmeste nå og som min aller beste venn. Klarer ikke tanken på at jeg ikke har han der og at alt bare er bortkastet? Tror også jeg sliter med tanken på at jeg ikke skal finne noen som elsker meg igjen og som jeg har en god kjemi med. Jeg vet han har klart å manipulere meg godt, men blir også skikkelig dårlig og kvalm av tanken på han med andre jenter. Spesielt siden vi har hatt såpass god kjemi, men det er kanskje vanlig å føle når man går fra hverandre. Jeg vet ikke helt. Kanskje jeg bare er for avhengig av han rett og slett..  

De tankene du har er HELT normale, det er derfor kjærlighetssorg er noe av det verste man kan oppleve. Men faktum er at du vil finne noen andre du vil få like bra, eller til og med bedre kjemi med, og du kommer til å se tilbake på dette som en erfaring. Men desto lengre du blir i dette forholdet, desto lenger tid vil det ta for deg å komme dit.

Anonymkode: 636a1...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...