Gå til innhold

Vært utro, fortelle forloveden eller ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venn har havnet i en kinkig situasjon, han har hatt ett fuckbuddy med ei dame, når hun la han til på FB fant han ut at hun er forlovet... Han avsluttet forholdet umiddelbart, men går nå og lurer på om han burde ta kontakt med forloveden og fortelle hva som har skjedd. 

Personlig hadde jeg ønsket å vite om min partner hadde vært utro, men hva tenker dere andre? Vite sannheten eller leve i uvitenhet?

Anonymkode: bffb0...fb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vite sannheten. Det er kjipt å få høre det og bli knust, men at du har en partner som har vært utro er verre. 

Anonymkode: 86c93...677

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt og fortelle.

Den uskyldige part fortjener å få vite. Da er det opp til dem hva de vil gjøre videre.

Er selv offer for utroskap og skulle ønske noen sa fra tidligere.

Anonymkode: 7a5c5...7ff

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid si i fra . Vi må være medmenneskelige og stå opp mot urett. Et hvert menneske som blir bedratt bør få vite at sin partner ikke er trofast, og ingen fortjener å bli bedratt. Det er bedre å vite, enn å ikke vite og bli holdt for narr når man legger hele hjertet sitt i et menneske. Så får vedkommende mulighet til å ta en avgjørelse ut fra sannheten, og ikke leve blind i illusjonen.

Anonymkode: 731f2...576

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Trikken skrev:

Syns slike ting er opp til den som er utro å eventuelt fortelle...

og siden hun er notorisk utro så sier hun ingen ting. Da er det bare han igjen til å fortelle.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C0smos

Ta kontakt og fortell, har man respekt for andre mennesker og et snev av empati - så forteller man og sparer et annet menneske for å kaste bort livet sitt på en slik person :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at det ofte er feil å blande seg opp i andres liv på den måten. Hva slags konsekvenser det får når du forteller det du vet, har du ingen oversikt over. Det kan hende du gjør mer skade enn godt. Du må i alle fall tenke nøye igjennom dette før du trøkker til. Det er ikke et enkelt ja eller nei svar på dette spørsmålet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold kjeft!! Ingen som kommer til å takke deg, du blir en syndebukk.

Anonymkode: a5a70...152

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Tba skrev:

og siden hun er notorisk utro så sier hun ingen ting. Da er det bare han igjen til å fortelle.

Hvordan kan han vite at hun er notorisk utro? For alt man vet har de en avtale eller noe lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Trikken skrev:

Hvordan kan han vite at hun er notorisk utro? For alt man vet har de en avtale eller noe lignende. 

Ja, det er standard svaret til de som vil at den bedratte parten fortsatt skal leve i et forhold bygget på bedrag. De har "sikkert en avtale eller noe lignende". Åpne forhold eller en avtale som du kaller det er ikke vanlig. Om de skulle ha det så er det ikke noe problem at han forteller det.

Jeg lurer litt på hva motivet er til de som desperat hevder slike ting skal hemligholdes.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Nei. 

Har du vært utro så tilstå. 

Ser du noen som er utro så hold det for deg selv. Tro meg, jeg har sagt fra hva jeg har sett et par ganger og det kommer det ikke noe godt ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De hadde et forhold og hun lå ham til på Facebook? Eh. Da må hun være utrolig dum eller de har et åpent forhold. Ingen som er utro legger vel til den de er utro med så lenge en ser at hun har type? Mye rart. Men siden ingen fortjener å bli lurt på den måten, og at hun til overmål er så frekk at hun legger til han hun er utro med på Facebook, så ja. Stakkars typen hennes. Hun har ikke mye respekt for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Nei. 

Har du vært utro så tilstå. 

Ser du noen som er utro så hold det for deg selv. Tro meg, jeg har sagt fra hva jeg har sett et par ganger og det kommer det ikke noe godt ut av. 

Hvordan?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trikken skrev:

Syns slike ting er opp til den som er utro å eventuelt fortelle...

Så det er opp til mennesker med lav moral, dårlig evne til å styre impulser til å velge hva som er rett og galt?  Litt på bærtur her etter min mening. Det som derimot ville vært moralsk riktig var å presse drittsekken til og innrømme ovenfor den bedratte part 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Nei. 

Har du vært utro så tilstå. 

Ser du noen som er utro så hold det for deg selv. Tro meg, jeg har sagt fra hva jeg har sett et par ganger og det kommer det ikke noe godt ut av. 

Hva er det som det ikke kommer noe godt ut av? At den bedratte får informasjon? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Tba skrev:

Ja, det er standard svaret til de som vil at den bedratte parten fortsatt skal leve i et forhold bygget på bedrag. De har "sikkert en avtale eller noe lignende". Åpne forhold eller en avtale som du kaller det er ikke vanlig. Om de skulle ha det så er det ikke noe problem at han forteller det.

Jeg lurer litt på hva motivet er til de som desperat hevder slike ting skal hemligholdes.

Handler vel mer om at selv om du vet ene parten har vært utro så vet du ingenting om andres parforhold og er ikke en del av det. 

Alle mener forskjellig og dette er min. Jeg legger meg ikke bort i andres forhold og om det ikke er en av mine nærmeste venninner så ville jeg ikke sagt noe. Og da hadde jeg sett ann situasjonen veldig. 

Som oftes vet partneren om hva som skjer, enten ved at de har en avtale, har et annet syn på parforhold, er klar over det men ikke vil ha en konfrontasjon nå. Eller de er blinde for de ikke er klar for å takle en situasjon som tvinger dem til å ta et standpunkt de ikke er klar for.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftes vet ikke partneren om hva som skjer. De kan ha en mistanke, blir da beskylt for være paranoide osv. Da er godt hvis noen er tøffe nok til å fortelle det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, RoH skrev:

Så det er opp til mennesker med lav moral, dårlig evne til å styre impulser til å velge hva som er rett og galt?  Litt på bærtur her etter min mening. Det som derimot ville vært moralsk riktig var å presse drittsekken til og innrømme ovenfor den bedratte part 

Jeg er ikke moral politi. Og mennesker gjør feil, det vil ikke automatisk si at de har lav moral, er drittsekker eller dårlig impuls kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...