Gå til innhold

Fått en falsk bekymringsmelding fra BV, er forbannet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å gjøre historien kort: Broren til mannen og samboeren hans har sendt inn en falsk bekymringsmelding mot oss til barnevernet. Her står det at vi fester nesten hver helg (gjerne med ungen hjemme), at vi ruser oss og at vi ikke tar vare på barnet. Barnet er 2,5 år.

Dette er bare tull. Vi har aldri hatt barnevakt for å dra ut på fest, og har ikke hatt fest siden lenge før jeg ble gravid. Mannen har drukket EN gang siden barnet kom til verden (på julebord, hvor jeg var hjemme med barnet), og vi har aldri ruset oss på noe som helst. Vi er begge velfungerende voksne mennesker som går på jobb hver dag og barnet har en god oppvekst. Det er ingenting som mangler hos oss. 

Grunnen til at denne er sendt er fordi de tror at vi har sendt en melding på de. Det kan jeg si med en gang at vi ikke har, men de tror det fordi vi tidligere har reagert på noen av valgene/drikkingen/festingen som foregår hos de. Vi har likevel aldri gått til barnevernet med dette, men vi vet at de har blitt meldt av andre. Vi vet også hvem det var som meldte denne gangen. 

Det ligger selvfølgelig mye bak her, men nå er jeg så forbannet for at de har sendt en falsk melding. Møtet er ikke noe problem, har vært helt åpne og forklart situasjonen, sagt at de gjerne kan ta både urinprøver og blodprøver av oss begge, at de gjerne må komme på hjemmebesøk og kontakte barnehagen eller fastlege, men de valgte å avslutte saken med en gang. 
Jeg er rasende fordi de har antatt det har vært oss og da gått inn for å ødelegge vår familie som hevn. De tror at barnevernet bare stjeler barn, så deres håp var nok at barnet ble akuttfjernet. Det er egentlig derfor jeg er så sur, fordi de har gjort dette med hensikten om å skade oss som familie for å ta igjen. 
Jeg klarer ikke forholde meg til dem. Jeg er rasende, og jeg vil aldri snakke med de igjen. Det er først i dag at jeg fikk se bekymringsmelding og skjønte at de var de med en gang. Hadde de vært bekymret for noe og meldt hadde jeg ikke blitt så forbannet, men denne meldingen er bare oppspinn. De er IKKE bekymret for at vi ruser oss eller fester hver helg, fordi de vet jævlig godt at vi ikke gjør det. 

Kan jeg anmelde dette? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er bare så sinna! Jeg klarer rett og slett ikke forholde meg til dem lenger. Som sagt, om de hadde vært bekymret eller om meldingen handlet om noe som jeg kunne kjenne meg ett gram igjen i så hadde jeg ikke reagert slikt, men dette er KUN gjort på pur faen. Vi har vært stresset i mange dager for dette møte og virkelig hatt en klump i magen, så viser det seg at det er dette tullet! 

Anonymkode: 20452...39a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av. Barnevernet tar en liten samtale med dere og henlegger saken. Vent med å anmelde til dere har snakket med dem

Anonymkode: 09362...649

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette slår jo tilbake på dem, nå når bv har sett at dere er normale personer OG vet at det ligger en melding på dem. Så den som graver en grav for andre etc....

Når det gjelder å ha kontakt med dem så kan det ikke være så ålreit å ha sånne i livet sitt nei.

Anonymkode: 19988...ea1

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt. Bli enig med mannen din, anmeld om dere finner det best og kutt kontakten med disse fæle menneskene.

Klem, 

Anonymkode: 169a3...ce9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig forstålig at du er forbannet, det er nesten så man ikke forstår at dette er mulig? 

Jeg tenker for dem vil dette komme oppå den bekymringen som allerede ligger der, det sier mye om dem!

Det jeg tenker mest på er deres barn som tydeligvis ikke har det bra, får virkelig håpe de får hjelp. Forstår veldig godt at dere ikke vil ha kontakt med foreldrene, men deres barn trenger noen oppegående voksne mennesker som ser dem, rundt seg! Men som sagt, veldig forstålig hvis dere ikke vil ha kontakt med dem mer! 

Anonymkode: 6f1f7...ec3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde latet som ingenting. De ønsker å plage dere og det vil irritere vettet av dem at det ikke blir noen reaksjon. 

Anonymkode: c57f5...38b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ulovlig og bevisst sende en falsk anklage til BV. Dere bør anmelde.

Anonymkode: fd594...078

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kuttet kontakten tvert. 

Jeg tror ikke det er noe grunnlag for anmeldelse dessverre, men jeg hadde informert Bv om dine mistanker om hvem som har meldt og hvorfor. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan anmelde for trakassering, men er det verdt det? Det er spørsmålet du må stille. Hva blir konsekvensene for dere, og vil de bry seg? 

Skjønner veldig godt at du blir sint! Hadde bare kuttet kontakten med dem, latt det gå litt tid, og se om du kommer over det. Nå er det jo så ferskt at følelser tar overhånd og det er forståelig. Men vent å se om du bare kan gi blaffen i det. De lager jo bare enda mer problemer for seg selv. 

Anonymkode: 08f95...b93

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å gjøre historien kort: Broren til mannen og samboeren hans har sendt inn en falsk bekymringsmelding mot oss til barnevernet. Her står det at vi fester nesten hver helg (gjerne med ungen hjemme), at vi ruser oss og at vi ikke tar vare på barnet. Barnet er 2,5 år.

Dette er bare tull. Vi har aldri hatt barnevakt for å dra ut på fest, og har ikke hatt fest siden lenge før jeg ble gravid. Mannen har drukket EN gang siden barnet kom til verden (på julebord, hvor jeg var hjemme med barnet), og vi har aldri ruset oss på noe som helst. Vi er begge velfungerende voksne mennesker som går på jobb hver dag og barnet har en god oppvekst. Det er ingenting som mangler hos oss. 

Grunnen til at denne er sendt er fordi de tror at vi har sendt en melding på de. Det kan jeg si med en gang at vi ikke har, men de tror det fordi vi tidligere har reagert på noen av valgene/drikkingen/festingen som foregår hos de. Vi har likevel aldri gått til barnevernet med dette, men vi vet at de har blitt meldt av andre. Vi vet også hvem det var som meldte denne gangen. 

Det ligger selvfølgelig mye bak her, men nå er jeg så forbannet for at de har sendt en falsk melding. Møtet er ikke noe problem, har vært helt åpne og forklart situasjonen, sagt at de gjerne kan ta både urinprøver og blodprøver av oss begge, at de gjerne må komme på hjemmebesøk og kontakte barnehagen eller fastlege, men de valgte å avslutte saken med en gang. 
Jeg er rasende fordi de har antatt det har vært oss og da gått inn for å ødelegge vår familie som hevn. De tror at barnevernet bare stjeler barn, så deres håp var nok at barnet ble akuttfjernet. Det er egentlig derfor jeg er så sur, fordi de har gjort dette med hensikten om å skade oss som familie for å ta igjen. 
Jeg klarer ikke forholde meg til dem. Jeg er rasende, og jeg vil aldri snakke med de igjen. Det er først i dag at jeg fikk se bekymringsmelding og skjønte at de var de med en gang. Hadde de vært bekymret for noe og meldt hadde jeg ikke blitt så forbannet, men denne meldingen er bare oppspinn. De er IKKE bekymret for at vi ruser oss eller fester hver helg, fordi de vet jævlig godt at vi ikke gjør det. 

Kan jeg anmelde dette? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg er bare så sinna! Jeg klarer rett og slett ikke forholde meg til dem lenger. Som sagt, om de hadde vært bekymret eller om meldingen handlet om noe som jeg kunne kjenne meg ett gram igjen i så hadde jeg ikke reagert slikt, men dette er KUN gjort på pur faen. Vi har vært stresset i mange dager for dette møte og virkelig hatt en klump i magen, så viser det seg at det er dette tullet! 

Anonymkode: 20452...39a

Falsk bekymringsmelding, hva er det? 

Er noen bekymret for et barn, så er de forpliktet til å sende bekymringsmelding. At en forelder mener seg falskt anmeldt og griper saken an slik som her, gir desto mer grunn til bekymring. (Fordi mangel på egen insikt og refleksjon er totalt fraværende.)

Anonymkode: cc32b...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Falsk bekymringsmelding, hva er det? 

Er noen bekymret for et barn, så er de forpliktet til å sende bekymringsmelding. At en forelder mener seg falskt anmeldt og griper saken an slik som her, gir desto mer grunn til bekymring. (Fordi mangel på egen insikt og refleksjon er totalt fraværende.)

Anonymkode: cc32b...00c

Har du lest hovedinnlegget?? Les det før du kommenterer,  er du snill!

Anonymkode: d1fc7...ba8

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde latet som ingenting. De ønsker å plage dere og det vil irritere vettet av dem at det ikke blir noen reaksjon. 

Anonymkode: c57f5...38b

Haha, god idé!

Anonymkode: 19988...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok gjort som dette; dratt på besøk dit, nevnt på at noen visstnok hadde sendt inn bekymringsmelding (og innholdet av bekymringsmeldingen) til bv, og at dere da dro dit på møtet. Sagt at saken er henlagt, men bv var bekymret over dem som hadde sendt inn en falsk bekymringsmelding.

 

Bare for å ha sett hvordan dem hadde reagert! Deretter kuttet kontakten med dem.

Anonymkode: 2449a...2db

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom det samme. En ex anmeldte meg til barnevernet ikke bare en men to ganger. Da første sak ble henlagt la han inn en ny bekymringsmelding om noe annet for å ta meg fordi jeg gjorde det slutt med han . Den saken ble henlagt uten at jeg måtte på møte. 

Anonymkode: af39c...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18/04/2018 den 21.24, AnonymBruker skrev:

Falsk bekymringsmelding, hva er det? 

Er noen bekymret for et barn, så er de forpliktet til å sende bekymringsmelding. At en forelder mener seg falskt anmeldt og griper saken an slik som her, gir desto mer grunn til bekymring. (Fordi mangel på egen insikt og refleksjon er totalt fraværende.)

Anonymkode: cc32b...00c

Det er mange som sender falske bekymringsmeldinger hvor Barnevernet tar affære med akuttvedtak uten undersøkelser. Du skal ikke ha fordommer og dømme andre som du ikke kjenner. Jeg forstår at TS er sint for å få bekymringsmelding mot seg på falske grunnlag. 

Anonymkode: 205de...993

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har fått falsk bekymringsmelding. Bv har kommet på akuttbesøk her, pratet med meg i 5 minutter og dro igjen. Har ikke hørt noe fra dem før etter ca 2 måneder, da ville de ha samtale med oss for å avslutte saken. Saksbehandler sa at de med en gang så meldinga som grunnløs. Jeg har klaget inn den som leverte meldinga og håper at hun mister jobben sin. 

Anonymkode: 90a01...e3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jeg har selv fått en falsk bekymringsmelding.

Her ble ikke saken henlagt selv om det er tydelig at vedkommende som sendte meldingen ønsker å bli avlastningshjem.

Jeg tror ikke melder i dette tilfellet tenker over belatningen dette gir for barnet (og foreldre) når man går til et slikt steg uten grunnlag.

Man må gjerne sende bekymring hvis man har bekymringsgrunnlag, men ikke i økonomiske hensikter og med løgner.

Det verste er at vedkommende har skrevet meldingen på en måte som gjør tilsier at barnevernet ikke kan tro på hva jeg sier.

Jeg kan gå til anmeldelse men vet ikke om det er verdt det. Jeg er i tenkeboksen, men må vurdere litt for og i mot før jeg gjør det.

Anonymkode: 0b70b...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
På 23.4.2018 den 14.00, AnonymBruker skrev:

Det er mange som sender falske bekymringsmeldinger hvor Barnevernet tar affære med akuttvedtak uten undersøkelser. Du skal ikke ha fordommer og dømme andre som du ikke kjenner. Jeg forstår at TS er sint for å få bekymringsmelding mot seg på falske grunnlag. 

Anonymkode: 205de...993

Tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.4.2018 den 10.30, AnonymBruker skrev:

Har vært igjennom det samme. En ex anmeldte meg til barnevernet ikke bare en men to ganger. Da første sak ble henlagt la han inn en ny bekymringsmelding om noe annet for å ta meg fordi jeg gjorde det slutt med han . Den saken ble henlagt uten at jeg måtte på møte. 

Anonymkode: af39c...ddf

Hva er en falsk bekymringsmelding? 

Når noen er bekymret for forhold i et hjem med barn, så er ikke bekymringsmeldinger til bvn falske men berettigede. Om bv finner forholdene bekymringsverdige, det avgjør bare bv. 

Bv gjør en viktig jobb. At foreldre ikke liker å bli kikket i kortene det får så være.  Bv er til for barnas beste, ikke for foreldrene. 

Anonymkode: cc32b...00c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...