Gå til innhold

Hva synes du om å la barn se skrekkfilm?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det din tervueren på bildet?

Anonymkode: 89135...e20

Det var min forrige tervueren som levde fra 2000-2015;) og var min favoritt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt utrolig hva folk skal melde til barnevernet for tiden:hakeslepp:

Jeg skal vise tantebarnet mitt skrekkfilmer, elsket det selv da jeg var liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at dette også handler om en generasjonsgreie, hva man er vant til å se. 

Jeg tilhører generasjonen tilbake på 70-tallet, da de for alvor begynte å bruke special effects som virkelig fungerte. For å si det sånn: Å se Excorsisten som ung tenåring da den kom på kino for mange, mange tiår siden er noe helt annet enn om en ung tenåring ser den i dag. På 70-tallet hadde vi ikke sett så mye "skummelt", så når katastrofefilmene/skrekkfilmene kom var vi helt uforberedt, og de gjorde mye sterkere inntrykk. 

Kan forøvrig nevne at jeg fremdeles ikke kan se bilder fra Excorsisten uten å måtte snu meg vekk. Jeg prøvde å se den igjen for ca. 10 år siden, for å kanskje finne den morsom/dum/dårlig teknisk siden den er så gammel. Men jeg måtte stoppe filmen, klarte ikke å se mer. Jeg har passert 50 med god margin, men filmopplevelser fra tidlige tenår sitter der fremdeles. 

Anonymkode: 37757...95f

Ja. Og Rosemary's baby, og Ondskapens hotell. Andre skrekkfilmer så jeg ikke, og har ikke sett siden. Da jeg var ti år snek vi oss inn på kino (under stor tvil tillatt av mor og far) på ET, som hadde 12-års grense. Femåringen min så den her om dagen og likte den godt. Vi hadde mareritt om dukkene i den  påskekrimmen Malstrøm, husker dere den?

Anonymkode: 135da...800

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vokste opp med skrekkfilmer og liker det godt enda. Jeg gikk turer i skogen sent om kvelden da jeg var yngre, er ikke husredd og kan lett være alene i huset med minimalt lys uten å tenke over det. Kan se skrekkfilmer alene også.
Mine barn er voksne/nesten voksen, de har også sett skrekkfilmer og de har ikke tatt skade av det. De ser på skrekkfilmer enda og når de er på besøk så setter vi chips og dip på bordet, senker lysene og koser oss med grøsser eller skerkk.  Det er en del filmer jeg ikke lot de se som ung, feks de skrekkfilmene jeg har sett som er ganske heavy, Ondskapens hotell, Excorsism og flere jeg ikke kommer på. Har også tatt dem med på kino på skrekkfilm der faktisk datteren min måtte sitte på en sånn barnepute for å se. Det er viktig å enten ha sett filmen først og bedømme, eller iallefall lese om den og tror ikke det er så lurt å sette på en 18 års grense, det gjorde aldri jeg iallefall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg så med et uhell klipp fra Jurassic Park da jeg var typ 7 og fikk mareritt om dinosaurer stadig vekk i flere år etterpå. Hadde helt hetta for å legge meg. Jeg ser fortsatt ikke på «skumle filmer», selv om jeg nå er stor nok til å ikke bli redd for dinosaurer og Jurassic Park-serien 😂😂

Anonymkode: 62016...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Det syns jeg ingenting om. Jeg har fremdeles ''traumer'' fra filmer jeg så når jeg var 10-12. Jeg er nå 22 og klarer ikke å være alene hjemme, noe som er ganske så hemmende. 

Så det kan fort slå begge veier ;) 

Anonymkode: beb8e...367

Det skyldes ikke at du så på film. Redselen du har nå for å være alene hjemme skyldes at du er engstelig. Og det har jo ingenting med at du så på film som 10-12. Ville du vært like redd om du leste bøker også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt barn kom på pappahelg imens jeg satt og så tarzan (eller var det king kong). Glemte å stanse filmen før jeg lukket opp, og hun gikk inn og så en scene med gorillaer. Gorilla er fortsatt et hett tema i dag. Hun var 2-3 år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2018 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Er det innafor eller hadde du kontaktet barnevernet? :P
Jeg er nysgjerrig. Har ikke barn selv, men jeg fikk se når jeg var barn. men foreldrene mine sa at jeg ikke måtte si det til noen

Anonymkode: 89135...e20

Det er ikke greit!

Stakkars barn...der må jo forelderen/foreldrene sette grensen! 

Anonymkode: 4f037...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 34 år og livredd dukker og klovner fremdeles,etter å ha sett skrekkfilmer som barn :P

Så for å svare på HI.. synes ikke noe om å la barn se skrekkfilmer...

Endret av TeamWP
Tilføyelse...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Syntes ikke noen bør se skrekkfilmer jeg da. Kan ikke skjønne hva godt det kan bidra med i hodene til folk. Det må da finnes bedre måter å få spenning på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NEI. Jeg fikk se skrekkfilmer da jeg var liten og slet med mareritt i mange år, i tillegg til at jeg var ekstremt mørkredd og kunne ikke være alene hjemme. Nå er jeg godt voksen og er fremdeles veldig husredd. Den verste filmen jeg fikk se var Poltergeist og da var jeg ikke mer enn 5 år gammel. Jeg var så redd om natta at det gjorde fysisk vondt i kroppen.

Anonymkode: 83a22...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21/04/2018 den 21.24, TeamWP skrev:

Er 34 år og livredd dukker og klovner fremdeles,etter å ha sett skrekkfilmer som barn :P

Så for å svare på HI.. synes ikke noe om å la barn se skrekkfilmer...

Samme her, og jeg er litt eldre enn deg. Jeg er livredd klovner i voksen alder grunnet at jeg så skrekkfilmer med klovner som barn..(snek meg til å se filmene uten mine foreldres tillatelse..)

TS: Min mening er å ikke la barn/tenåringer se skrekkfilmer i det hele tatt. Når de er 18 år kan de velge selv... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...