Gå til innhold

Mens som som ikke vil gi seg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er på dag 9 med mensen og jeg blør fremdeles mørkerødt, friskt blod. Mye mørkere enn vanlig. Samme rødfarge som fra et dypt sår. (Hadde et opphold på dag 5 og så startet det igjen dag 6). 

Til vanlig har jeg veldig kraftig mens i 3 dager hvor jeg blør igjennom di største tampongene på 1-2 timer. Og så lett blødning i 2-3 dager. Det har jeg ikke hatt denne gangen. Nå har jeg blødd lik mengde(middels mengde) i 9 dager. Er dette normalt?

fikk ikke mensen før på dag 65, så var veldig forsinket denne gangen. Ikke gravid, har PCOS. 

Burde jeg få dette sjekket?

Anonymkode: 978ff...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville dratt til legen. Er dette unormalt for deg, så er det verdt en legeundersøkelse. Kan være så mangt. I mitt tilfelle var det celleforandringer i livmorhals.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endringer i mensen burde som regel sjekkes hos lege, ja

Anonymkode: ee2cc...59d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette vedvarer så bør du sjekke det hos lege, men etter min erfaring så er det typisk at mensen blir sterkere og varer lengre når den har vært forsinket. Nesten som om den skal ta igjen det tapte.
Greit at man skal følge med og være obs på celleendringer o.l., men jeg mener det ikke er noen grunn til panikk og legebesøk enda. Det er veldig normalt at mensen endrer seg i løpet av livet og gjør noen sprell av og til. Se dette an. Mest sannsynlig har du en forbigående hormonforstyrrelse.

Anonymkode: e138f...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...