Gå til innhold

Feigheten i Sp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare så det er klart med en gang : meldingen Navarsete mottok var ikke akseptabel. 

Det jeg reagerer på er at det ikke ble tatt tak i med en gang. Hvorfor måtte det gå to år før noen reagerte? Hvorfor jobbet de ikke like iherdig med å finne ut hvem det var den gang det skjedde? 

Og den kameratgjengen. Hvorfor presset de ikke på for å få han som sendte den til å stå fram den gang? Hvorfor står de samlet og ber synderen stå fram NÅ, når de ikke har lagt press på ham tidligere som for to år siden? Jeg syns de er bedrøvelige som nå retter pekefingeren på ham uten å ha ordnet opp i det før.

Umoralen gjelder slett ikke bare han som sendte meldingen, men en kameratgjeng som nå retter pekefingeren mot ham offentlig og resten av Sp. De vil sette en i gapestokken for å gå fri selv. Det er utrolig kvalmt at de vil gjemme sin egen illojalitet og passitivitet bak en som hittil har blitt beskyttet. Noen skal alltid ofres for at andre skal slippe unna. Miserabelt.

Anonymkode: 28369...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi dem er dobbeltmoralske hyklere. Hadde de hatt genuin integritet så hadde de selvfølgelig ordnet opp dette rotet på eget initiativ. Det er kun når saken skal belyses i offentlighetens teatralske søkelys at de utgir seg for å leve opp til PK-narrativet. De som roper høyest for å fordømme andre er ofte de verste selv.

Anonymkode: 88bfc...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi dem er dobbeltmoralske hyklere. Hadde de hatt genuin integritet så hadde de selvfølgelig ordnet opp dette rotet på eget initiativ. Det er kun når saken skal belyses i offentlighetens teatralske søkelys at de utgir seg for å leve opp til PK-narrativet. De som roper høyest for å fordømme andre er ofte de verste selv.

Anonymkode: 88bfc...bf4

Ja, det er akkurat det jeg mener! Det er til å spy av, og ingen stiller dem spørsmål om hvorfor de ikke har gjort noe før! Å dolke kameraten i ryggen for å gå fri selv er bare så stygt. De visste alle at dette var skjedd, og de vet sikkert hvem det er. Har bare latt være å gjøre noe før nå når de må, og da står de der og vil at han eller DE skal stå fram. Føler bare vemmelse over det spillet de spiller.

Anonymkode: 28369...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skulle jo bare ha innrømt hvem det var med en gang. Ja, det var en stygg melding. Men det må da være verre at de går sammen i en taushetspakt om hvem som sendte meldingen enn at den skyldige sier at han var full og sendte en stygg melding han aldri burde ha sendt. 

"Alle" har vel kommet med en kommentar de ikke burde sagt. Men hvordan kan man ha tillit til noen som ikke er i stand til å innrømme det de har gjort? Politikeryrket handler jo om tillit. 

 

Endret av Snillingen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel alle 10 stått fram og hevdet at de ikke har gjort det. Altså lyver minst èn av dem. I tillegg tror jeg at flere vet hvem som gjorde det. Selv om alle sier de ikke vet hvem som gjorde det.

Det kan vel ikke være så vanskelig. Ut fra det vi vet, så forlot eieren av telefonen den kun èn gang da han gikk på do. Det har han sagt. I hvert fall vet vi kun om denne ene gangen telefonen skal ha blitt forlatt. Dato og tidspunkt for når meldinga er sendt kommer jo også fram av meldinga. Kan vel ikke være så vanskelig å huske hvem som var i rommet da? Om det var flere, noe det sannsynligvis var, så er det svært lite troverdig at ingen av dem "vet" hvem som plukket opp mobilen hans. Det står dessuten "vi" i meldinga, ikke "jeg". Altså har de nok sittet og vitset om Navarsete i forkant. Alle skjønner det.

Anonymkode: 4cb3c...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgnere hele gjengen tenker jeg. Noe så begredelig!

Anonymkode: 28369...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er klart med en gang : meldingen Navarsete mottok var ikke akseptabel. 

Det jeg reagerer på er at det ikke ble tatt tak i med en gang. Hvorfor måtte det gå to år før noen reagerte? Hvorfor jobbet de ikke like iherdig med å finne ut hvem det var den gang det skjedde? 

Og den kameratgjengen. Hvorfor presset de ikke på for å få han som sendte den til å stå fram den gang? Hvorfor står de samlet og ber synderen stå fram NÅ, når de ikke har lagt press på ham tidligere som for to år siden? Jeg syns de er bedrøvelige som nå retter pekefingeren på ham uten å ha ordnet opp i det før.

Umoralen gjelder slett ikke bare han som sendte meldingen, men en kameratgjeng som nå retter pekefingeren mot ham offentlig og resten av Sp. De vil sette en i gapestokken for å gå fri selv. Det er utrolig kvalmt at de vil gjemme sin egen illojalitet og passitivitet bak en som hittil har blitt beskyttet. Noen skal alltid ofres for at andre skal slippe unna. Miserabelt.

Anonymkode: 28369...832

Det kan jo rett og slett hende at de på daværende tidspunkt ikke så at det som kanskje var en practical joke mot en kompis i fylla skulle bli førstesidestoff i riksdekkende aviser. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de nå begynner med en sånn husker ikke-taktikk som mange politikere tyr til, så gir jeg meg ende over. Men det kommer nok snart et sånt anfall av kollektiv hukommelsessvikt. Venter på det. Vi "vet ikke hvem som sendte den". Vi "husker ikke hvem som var i rommet". Særlig.

Anonymkode: 4cb3c...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kan jo rett og slett hende at de på daværende tidspunkt ikke så at det som kanskje var en practical joke mot en kompis i fylla skulle bli førstesidestoff i riksdekkende aviser. 

 

Men hvis dette var en practical joke mot en kompis, hvorfor står det da "Vi.." og ikke "Jeg.." ?

Anonymkode: 4cb3c...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, herzeleid skrev:

Det kan jo rett og slett hende at de på daværende tidspunkt ikke så at det som kanskje var en practical joke mot en kompis i fylla skulle bli førstesidestoff i riksdekkende aviser. 

 

Så da var det ingen vits i å be om unnskyldning? Det var jo litt av poenget mitt. At de burde vært redelige nok til det. Å drite seg ut i fylla kan alle, men å be om unnskyldning burde ikke ha vært så høy terskel. Dette skjedde også dagen etter Navarsetes mor ble gravlagt. Det hadde de sikkert fått med seg. Enda en grunn til å legge seg flat.

Isteden så står de nå og spiller skuespill og oppfører seg helt tragisk. 

Anonymkode: 28369...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de nå begynner med en sånn husker ikke-taktikk som mange politikere tyr til, så gir jeg meg ende over. Men det kommer nok snart et sånt anfall av kollektiv hukommelsessvikt. Venter på det. Vi "vet ikke hvem som sendte den". Vi "husker ikke hvem som var i rommet". Særlig.

Anonymkode: 4cb3c...9e0

De lyver vel alle som en. Skam vet de ihvertfall ikke hva er. Feigt og bedrøvelig. Mistet respekt for flere politikere i det siste. Skjønner ikke hvordan de kan be om tillit.

Anonymkode: 28369...832

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis de nå begynner med en sånn husker ikke-taktikk som mange politikere tyr til, så gir jeg meg ende over. Men det kommer nok snart et sånt anfall av kollektiv hukommelsessvikt. Venter på det. Vi "vet ikke hvem som sendte den". Vi "husker ikke hvem som var i rommet". Særlig.

Anonymkode: 4cb3c...9e0

Høres i det minste hakket mer sannsynlig ut i dette tilfellet enn mange andre :ol:

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dette var en practical joke mot en kompis, hvorfor står det da "Vi.." og ikke "Jeg.." ?

Anonymkode: 4cb3c...9e0

Logikken til folk fulle på x mengder øl og akevitt er ikke alltid så lett å følge. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da var det ingen vits i å be om unnskyldning? Det var jo litt av poenget mitt. At de burde vært redelige nok til det. Å drite seg ut i fylla kan alle, men å be om unnskyldning burde ikke ha vært så høy terskel. Dette skjedde også dagen etter Navarsetes mor ble gravlagt. Det hadde de sikkert fått med seg. Enda en grunn til å legge seg flat.

Isteden så står de nå og spiller skuespill og oppfører seg helt tragisk. 

Anonymkode: 28369...832

Som sagt, om de ikke så at dette var noe særlig alvorlig så en kanskje ikke behovet for å be om unnskyldning heller, men ville kanskje bare forbigå det i stillhet. Eventuelt husket ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generalsekretæren i Sp hadde "glemt" at det var kommet varsel da det ble spurt om det i forbindelse med metoo-kampanjen. De juger og "glemmer" mye. Det er litt skandaløst at de juger så det renner av dem alle sammen. 

Anonymkode: 28369...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Generalsekretæren i Sp hadde "glemt" at det var kommet varsel da det ble spurt om det i forbindelse med metoo-kampanjen. De juger og "glemmer" mye. Det er litt skandaløst at de juger så det renner av dem alle sammen. 

Anonymkode: 28369...832

Vi vet jo at politikere har dårligere hukommelse enn oss andre. Derfor ikke overraskende at varselet ble glemt.

Anonymkode: 4cb3c...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Generalsekretæren i Sp hadde "glemt" at det var kommet varsel da det ble spurt om det i forbindelse med metoo-kampanjen. De juger og "glemmer" mye. Det er litt skandaløst at de juger så det renner av dem alle sammen. 

Anonymkode: 28369...832

Han burde egentlig gått etter at han innrømte at han ikke førte logg over  varslene om seksuell trakassering.  Har man ansvaret for å ta i mot varsler så har man også ansvaret for at dokumentasjonen er i orden. 

 

Anonymkode: a955d...bda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare så det er klart med en gang : meldingen Navarsete mottok var ikke akseptabel. 

Det jeg reagerer på er at det ikke ble tatt tak i med en gang. Hvorfor måtte det gå to år før noen reagerte? Hvorfor jobbet de ikke like iherdig med å finne ut hvem det var den gang det skjedde? 

Og den kameratgjengen. Hvorfor presset de ikke på for å få han som sendte den til å stå fram den gang? Hvorfor står de samlet og ber synderen stå fram NÅ, når de ikke har lagt press på ham tidligere som for to år siden? Jeg syns de er bedrøvelige som nå retter pekefingeren på ham uten å ha ordnet opp i det før.

Umoralen gjelder slett ikke bare han som sendte meldingen, men en kameratgjeng som nå retter pekefingeren mot ham offentlig og resten av Sp. De vil sette en i gapestokken for å gå fri selv. Det er utrolig kvalmt at de vil gjemme sin egen illojalitet og passitivitet bak en som hittil har blitt beskyttet. Noen skal alltid ofres for at andre skal slippe unna. Miserabelt.

Anonymkode: 28369...832

politikere jobber for saker dem vil få igjennom. Media henger opp i negative ting som skjer i kulissene. 

Anonymkode: e7dd9...fba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

politikere jobber for saker dem vil få igjennom. Media henger opp i negative ting som skjer i kulissene. 

Anonymkode: e7dd9...fba

Det er ikke sånn at de vi velger som skal styre landet kan oppføre seg som de vil. Det har veldig mye med tillit å gjøre. Det kreves at de oppfører seg som normale mennesker i det minste. Nå blir det en gjeng løgnere og feige folk vi ser. Null integritet. De sitter på Stortinget pga oss, så kanskje de bør være en smule ydmyke og respektable? Du skjønner også at det kreves litt mer av mennesker i sånne maktposisjoner. Klarer ikke de å oppføre seg, så senkes grensene for anstendig oppførsel i befolkningen også. Du må se ansvaret de har.

Anonymkode: 28369...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...